Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Ford Hasarlı Aracı Sıfır Diye Sattı, Dikkatli Olun!!!


Alper Okudur

Önerilen Mesajlar

2 dakika önce, Alper Okudur yazdı:

şöyle bir örnek vereyim, mesela bir hırsızı suç üstü yakladınız yada birkaç gün sonra çaldığı mallarla birlikte yakaladınız. ne yaparsınız? yada kanunlar gereği ne yapılır? sadece çaldığı malları geri verip elini kolunu sallaya sallaya gider mi? yada gitmesine izin verir misiniz? yoksa hem çaldığı malları alır hemde yaptığı bir suç olduğu için ceza mı verilir? bunlara cevap verseniz benim için yeterli olur.

ben aracın fabrikada kendi standartları içersinde birden fazla boyanmasını kusur/suç olarak görmüyorum. bu yüzden sorduğunuz sorunun konu ile alakası yok...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

6 dakika önce, Ozan Kar yazdı:

ben aracın fabrikada kendi standartları içersinde birden fazla boyanmasını kusur/suç olarak görmüyorum. bu yüzden sorduğunuz sorunun konu ile alakası yok...

lütfen ilk mesajdaki son fotoğraf olan bilirkişi raporunun 2. maddesini okur musunuz? olaydaki boya kalınlığının homojen olmadığı, yani fabrikasyon olarak tekrar boyanmadığını, onarım işlemi yapıldığını yazıyor. tavanın tamamı aynı kalınlıkta olsa dediğiniz doğru olabilir araç yeniden fabrikada tavanı boyanmış olabilir. ancak bilirkişi rapor bambaşka.

--3 dakika sonra eklendi--
19 saat önce, Serkan Z. yazdı:

Bence kanunlar bu konuda tüketici dostu olmalıdır da zaten. Bugünkü paralarla neredeyse 200 bin lira verip sıfır km araç aldıktan sonra tavan gibi çok önemli bir parçasının boyalı olduğunu anlıyorsunuz ki bana kalırsa tampon bile boyalı olsa büyük bir problemdir. Şimdi o arabayı müşteri niye kabullensin? Başka hangi telafi yoluna gidilirse gidilsin müşteri memnuniyeti sağlanamayacaktır. Sonrasında aracı satarken kimi neye inandırabilirsiniz?

İnsanlar bu ve benzeri durumları yaşamamak için onca vergi yüküne katlanıp sıfır km araba almıyor mu?

Boyalı araba alacak birisi 2. el tercih edip boyalı parçanın muhtevası nispetinde piyasa fiyatının altında bir arabaya sahip olabilir zaten. 

Sonuçta bu aracın kusurunun kabul edilip mağduriyetin tespit edildiği anda giderilmesi vicdana en yatkın çözüm yolu olurdu. Büyük bir markaya yakışan budur ve böylesi yaklaşımlar onu daha da büyük yapar. Önemli olan bu arabayı değiştirmenin Ford'u ne ölçüde sarsacağı ya da denizde bir kum tanesi olması da değil. Bireysel olarak aklı ve gönlüyle onca marka arasından sizi seçmiş bir müşteriye maliyeti ne olursa olsun bu şekilde teşekkür edilmemeli diye düşünüyorum. 

Burada yalnızca söyle bir durumu dikkate almakta fayda var:

Araç tesliminden ne kadar sonra bu durum anlaşılıp bayie müracaat edilmiş?

aracı aldıktan 2 yıl sonra satarken farkettim. ancak kanunda bu gizli ayıplı mal olarak geçiyor. yani eğer tüketicinin bakarak yada kullanırken farkedemeyeceği bir ayıpsa buna gizli ayıp deniyor ve normalde 2 yıl olan süre sınırı kalkıyor.

--7 dakika sonra eklendi--
6 saat önce, Yakup Çağatay yazdı:

O halde her arızayı yaşatan durum sonrası araç değişimi isteyelim? Her arıza her araçta olmuyor, birinin diğerinden farkı da olmasın bu düşünce ile. Boyaya gelmeden onlarca hata oluyor boyadan çoook daha önemli, neden bunlara ses çıkmıyor veya böyle talepler edilmiyor? Boya gerçekten ülkemizde ciddi abartılan konulardan.

 

Yeniden boyanmamış ama alt takımı 50 bin kere yan sanayi ile değişmiş araçları alan insanlar olduğu sürece daha çok ekmek yer galeriler ? 

şöyle ki, zaten ben de bir yeri boyalı diye o araç çöpe atılsın yada yenisiyle değiştirilsin demiyorum. kanunlar da demiyor. sadece bu durum satış sırasında tüketiciye bildirilmek zorunda. ve belli bir oranda indirim yapılıp faturada bu indirimin sebebi belirtilmek zorunda(özürlü araç gibi) bu şekilde bir bilgilendirme ve indirim yapıldıktan sonra karar tüketiciye kalır. ister o aracı alır ister almaz. alırsa da sesini çıkarmaz. ama sen ben bunu iteleyeyim nasıl olsa uğraşan olmaz mantığıyla gidersen bu haksızlık olur. hele bide böyle büyük bir firma yapınca insanın güveni sarsılıyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

4 dakika önce, Alper Okudur yazdı:

lütfen ilk mesajdaki son fotoğraf olan bilirkişi raporunun 2. maddesini okur musunuz? olaydaki boya kalınlığının homojen olmadığı, yani fabrikasyon olarak tekrar boyanmadığını, onarım işlemi yapıldığını yazıyor. tavanın tamamı aynı kalınlıkta olsa dediğiniz doğru olabilir araç yeniden fabrikada tavanı boyanmış olabilir. ancak bilirkişi rapor bambaşka.

yanlış anlamayın ben zaten sizin aracınız özelinde konuşmuyorum, genel fikrimi belirtiyorum. sizin aracınız açısından bakınca, kendi adıma bilirkişi raporunu da güvenilir bulmuyorum, yazdıklarımı da otosanın savunmasına dayanarak yazdım. yani tavanın orta kısmı lokal olarak boyanmış olabilir. bunu anlamak basit, elinde boya kalınlığı ölçme aleti olmayan bir kaç ustaya gösterin bakalım ne diyecekler.

 

ben 3-4 ustaya gösterdim, boya yok dediler. aracın geneli 150-200 kaput 260-350 arası değişiyordu. boya kalınlığı ne boyalı olduğunu nede boyasız olduğunu söylemez. ustalık ölçüm yapmadan söylemekte.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Benim 2015 model Focus da tırdan indirilirken tavan hasar görmüş ve Otosan'da boyanarak satılmış. Daha sonra araç henüz 14500 km deyken tekrar Otokoç'da takasla değiştirilmiş ve satışa çıkmış. Ben de avantajlı bir fiyat teklif edilince hiç dert etmeden satın almıştım ve halen memnuniyetle kullanıyorum. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

5 saat önce, Ercüment Bosut yazdı:

Benim 2015 model Focus da tırdan indirilirken tavan hasar görmüş ve Otosan'da boyanarak satılmış. Daha sonra araç henüz 14500 km deyken tekrar Otokoç'da takasla değiştirilmiş ve satışa çıkmış. Ben de avantajlı bir fiyat teklif edilince hiç dert etmeden satın almıştım ve halen memnuniyetle kullanıyorum. 

evet normali de bu zaten, satın alan müşteri bunu bilmeli ve ona göre almalı. güle güle kullanın aracınızı ?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

4 saat önce, Adem Kazıl yazdı:

sıfır araç almaya giderken yanımızda eksperle gidicez anlaşılan  çok ciddiyim sürekli bunları gördükçe.

sıfır araç alındıktan sonra geçen süreçte oğlan hanım sürtmüş çizmiş boyatmış olabilir. bunuda göz önüne almak lazım

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

10 dakika önce, Olcay Sert yazdı:

sıfır araç alındıktan sonra geçen süreçte oğlan hanım sürtmüş çizmiş boyatmış olabilir. bunuda göz önüne almak lazım

tabi bunlarda olabilir ama burda aracı satan bayi ilk önce inkar etmiş sonra kabul etmiş aracı.

  • Şaşırmış 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

2 saat önce, suat coşkun yazdı:

Boya ölçme cihazımı alsak ne yapsak.Çok pahalı bişi mi acaba..?

 

https://www.hepsiburada.com/ara?q=boya+ölçüm+cihazı

Bende var Suat, ihtiyaç halinde ödünç verebilirim. (Kaliteli olanı ve ciddiyim)

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Konuya gerek Honda TR gerekse Ford Otosan bölge müdürlüğü günlerimde defalarca benzer durumlari görmüş birisi olarak sonucun ne olabileceğin az çok kestirebilerek lakin hükmu netlesmemis oldugundan sadece şahsi fikrimi söyleyerek dahil olsam...

 

Öncelikle süreçlerde aracın bayi bahçesine indirilip teslim alınmasına kadarki tüm hasar vb. durumlardan FO ve nakliyeciler (sigorta) sorumlu.. Olmuş olabilecek durumlar

 

1- Otomobil FO na geldiginde de bahsedilen gibi idi (burada 2. şıkta yazilanlarda bayi yerine FO ve  FO yerine de uretim yerini koyun örn:Almanya)  ve hiçbir PDI da bunun tespit edilmesi mümkün degil. Lakin olası bir hasar  tamir  durumu mutlaka kayitlara geçer uretim aşamasında oldu ise...

2- Otomobil bayiye ulaşmadan  FO daki PDI esnasında gözle bariz gorulebilecek  teknik** bir problem ve/veya hasar sebebi ile tamir gördü ve/veya boyandi. (çoğunlukla boyle yapilmaz ve bayiye ayipli/ufak hasarlı,  indirimli satilir ve müşteriye satışta imza alinir, bayinin kaybı olmaz)

3- Otomobil FO dan kız gibi cikti, bayiye nakledilirken bahçeye indirilip teslim edilesiye kadarki süreçte  hasarlandi.. Bayi bunu teslim alirken kontrol esnasinda mutlaka görür ve/veya nakliyr firmasi bunu teslim formuna yazar..  Bu aşamada araci cok buyuk bır hasar yoksa (tırdan komple düşmüş araçlar gördü bu gözler ?) hasarin boyutuna göre onarim yapılır ve boyanır ,  FO dan gerekli indirim alinir, müşteriye belirtilir satılır..  Yine bayinin kaybı yoktur

4- Otomobil bayide teslim alindiktan sonra bir sekilde hasar görüp boyanmış olabilir ki (tavan hasarinda en dusuk ihtimal budur) bu durumda yine bayi arac için satışta bunu belirterek satışı gerçekleştirir. Destek alabilirse FO dan indirim talebinde bulunabilir. (Alır alamaz orası ticari iliskidir)Aksi durumda bayi bilir ki müşteriye bildirmeden satılır ise haksız duruma düşer, gerek müşteri gerekse FO nezdinde (hatta ciddi uyarılır konu FO na intikal ettiğinde) 

 

**Teknik problem:  Boya sürecinde hiçbir  hasar olmasa dahi ayni bölgenin birden fazla kat boyanmasi vb. (Boya robotu arizasi, boya hammede kalitesi vs.vs.)

 

 

Simdi sizin durum herhangi birisi olabililir lakin burada FO  da dediği gibi olayın 2 yıl sonra farkediliyor olması kafalarda "kayıtlarda görülmeyen hasar" (sonrası boya iddiasi) 4 şıktan hangisinin olduğunun tespitini neredeyse imkandiz kıldığı gibi 5. şıkkın akıllara gelivermesini (dillendirilmese de) ortaya çıkarabilir ki bu da hasar ve boyanın müşteri tarafindan yapılıp (tenzii ederim ama bu gözler araç degistirmek adina yapılmış ne senaryolar gördü) dava konusu edilmis olabilme ihtimalidir... Dolayısı ile süreç uzar da uzar, neticesinde ne olur zaman gösterir,  bu arada 5 kusur yıl kullanılmış ise araç nasıl bir değişimden bahsedilir o da ayri bir konu... 

 

350 mikron FO limitleri icerisinde ise içerisindedir..  Dedim ya üretim esnasında herşey olabiliyor.. Boya aslinda en masum olması gereken hayati  olmayan bir unsur,  kullanimi engelleyen bir konu degil.. Zaten yurtdışında oldu ise o ve kayitlara geçecek birsey değilse tespiti namümkün..

 

Olay TR da ikinci elde boyanmış bir parçanın illa kaza sebepli olduğu,  hele ki tavan ise takla atmıştır diye düşünülerek cekinilmesidir... Özellikle galerici tabir edilen tayfaya arabanizi satmaya gidince orasi boyalı burası boyali derler ama kendileri o araci alip kiz gibi diyerek satarlar.. 

Bu duruma hükümde bulunmadan bos bir zamanımda açıklamaya çalıştım belki de hepinizin bildiklerini uzun uzun ... Haa ben bölge müdürü iken boyle bir durum önüme gelsekayıtlarda görünmüyorsa birşey, bayiye sorar, ondan da bilgisi olmadığı cevabi alirsam şirket avukatına devrederdim konuyu...

 

Not; Şu boya cihazlarına da şahsen pek guvenmeyin derim çünkü otomotivde hiçbir aracin her yerinde aynı metal kalınlığı ve boya kalinligi bulunması mumkun degildir.. Fabrika dışında boyanmış (robotsuz) bir boyanın da anlaşılması deneyimli gozlerce bile epey kolaydir...

Can Sümer tarafından düzenlendi
İmla
  • Beğen 8
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.