Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Focus 1.6 Ecoboost FSA Sonrası Blok Hasarı


Semih T.

Soru

Herkese merhabalar. Buraya en son 2014 yılında yazmıştım. Uzun zamandır yazmadığımdan dolayı bir forum kuralı hatam olursa kusura bakmayın.

 

2011 1.6 ecoboost titanium x focus sahibiyim. İlk sahibiyim. Aracın kilometresi 86bin.  Şubat ayında Otosan tarafından arandık ve FSA işlemi için Adana Ford Gizerler servisine aracı bıraktım. Bu arada Triger değişimi de gerekiyordu ve iki işlem birlikte yapılacaktı. Arabamın su pompası, v kayışı, motor üst kulağı ve turboya giren soğutma suyu borularının da değişmesi gerektiğini söylediler. Sanayide esnaf olduğum için triger seti dahil bu parçaları (orijinal olarak) ben tedarik ettim. Ancak turbo borularını bulamadık. Serviste de yoktu. Turbo borusunda çok ama çok küçük bir sızıntı vardı ve sadece arabayı sıkıştırdığımızda kaçak oluyordu. Ben de turbo boruları kalsın diğer işlemleri yapın dedim ve 2 gün sonunda bütün işlemler sorunsuz olarak gerçekleşmiş ve gerekli testler yapılmış olarak arabamı aldım. 

 

Ancak havalar hâlâ serin olmasına rağmen arabamın motoru evden işe gidene kadar ısınmaya başladı. Hatta bazen fan devreye giriyordu. Genellikle arabayı ev-iş arası kısa mesafe kullanıyorum. Ben de FSA işlemi doğrultusunda güvenlik amaçlı düşük dereceli termostat taktıklarını düşündüm ve üzerinde durmadım. Hatta burayı da okudum FSA da değişen parçalar için.

 

Yaklaşık 4 ay bu şekilde geçti ve 10 gün önce pazar günü ailemle yaylaya giderken yolda kaldık. Motor ısınmıştı ve kendini korumaya almıştı. Soğutma suyu eksik değildi ama kaynıyordu. Soğuduktan sonra geri döndüm. Servisi aradım ve Osmaniye-Adana arası 90km boyunca arabamla giderek arabayı servise teslim ettim. Yol boyunca sık sık araç fan açtı ama yolda kalacak bir hararet olmadı. 

 

Serviste öncelikle turbo borularının değişmesi gerektiği ondan sonra test edileceği söylendi ve boruları sipariş ettiler. Borular takıldıktan sonra herhangi bir değişiklik olmadı deyip motor üst kapağı sökülmesi gerektiği söylendi. Şanslıysam üst kapak contasıyla kurtulacakmışım, değilsem yarım motor alacakmışım. ?

 

Biraz uzun yazdım farkındayım ama sizden fikir almak istiyorum. FSA işlemi öncesi aracımda böyle bir problem kesinlikle yoktu. Henüz 86bin km de aracım. Ne yapmam nasıl bir yol izlemem gerekir? Tecrübelerinize ihtiyacım var. Şimdiden çok teşekkürler. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Otomatik Mesaj

Bu konu, Focus III > Ford Garajı > Mk3- Genel Bilgiler kategorisinden Focus III > Ford Garajı > Mk3- Sorular ve Sorunlar kategorisine taşınmıştır.

Lütfen konu açmadan önce uygun yeri bulmaya çalışalım.

Saygılarımızla,
Focus Club Tr Yönetimi

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

FSA denilen şey geri çağırma ve müdehale etmek, önemli olan ne yapıldığı?  Yapılacak şey ise tekrar doğru düzgün yetkili servise çözülmesi için durumu iletmek ve gerekirse Ford ile iletişime geçmek. Boru değiştirmek de neymiş ne alaka, anlamadım onu da.

 

Örneğin;

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Bir saat önce, Yakup Çağatay yazdı:

FSA denilen şey geri çağırma ve müdehale etmek, önemli olan ne yapıldığı?  Yapılacak şey ise tekrar doğru düzgün yetkili servise çözülmesi için durumu iletmek ve gerekirse Ford ile iletişime geçmek. Boru değiştirmek de neymiş ne alaka, anlamadım onu da.

 

Örneğin;

 

Yakup Bey cevabınız için teşekkürler. Borudaki hafif kaçağın motora hava yaptıracağı ve sağlıklı devirdaim yapamayacağı için hararete yol açacağı yorumunda bulundular. Ancak turbo boruları değişti ve sorun devam etti. 

Az önce servisten aradılar. Blokta %0.8 eğilme varmış. Silindirde %0.10 ovalite oluşmuş. Üst kapakta %0.10 eğilme varmış.

Blok değişecek diyorlar.

Bana çıkardıkları fatura tam 60.000 tl. Şaka gibi.

Yarın sabah görüşmeye gideceğim. Biraz sesimi yükseltmem gerekecek sanırım. Detayları yazarım.

 

Okuyan arkadaşlar fikirleriniz benim için önemli lütfen yorum yapın.

  • Şaşırmış 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
31 dakika önce, Serkan Karakoca yazdı:

O nasıl rakam yav direk yumruğunuzu vurun masaya dışarda komple sandık motor bulunur 10-15 bine max 

Serkan Bey bugün onu da araştırdım 25.000 tl civarı fiyat aldım. Hasarımı ücretsiz karşılamalarını sağlamak için ne gerekiyorsa yapacağım. Kesinlikle sandık motora para vermem. FSA işlemi için çağırmadan önce arabam çok sıhatliydi.  

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
13 dakika önce, Mehmet Demir yazdı:

hangi lazer ölçüm cihazları ile bu eğimleri tespit etmişler..

silindir yatağı zaten zamanla ovalleşir..

Mehmet Bey ben de anlamıyorum. Arabamın çekişinde falan hiç bir problem yok. Hararet sona da dayanmıyor. Yüksek ısı uyarısıyla yolda kaldıktan sonra servise gitmeden bir kaç gün içinde 150 kmden fazla yol yaptım hareret yapmadı. Sadece sürekli fan açtı. Acaba sadece conta mı yaktı? Sizce sadece conta değiştirsem kurtarabilir miyiz? Teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

O kadar teknik bilgim yok. Ama bir conta, turbo ve soğutma hortumları değişir çözüm olmazsa diğer seçeneklere bakılır.

Zaten herşey eğilmiş. Bence deneyin derim,  verim alamazsanız daha pahalı seçeneklere bakın. Motor bundan daha kötü olacaksa olsun zaten.

Yaz kış fan çalışır zaten hatta yazın motor stop ettikten sonra 1 2 dak kadar bile çalışabilir. Konya da bu 30 sn yi pek geçmedi ama tatil yöresinde uzadığını biliyorum 

Termostat sağlam mı?

Mehmet Demir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
3 saat önce, Mehmet Demir yazdı:

O kadar teknik bilgim yok. Ama bir conta, turbo ve soğutma hortumları değişir çözüm olmazsa diğer seçeneklere bakılır.

Zaten herşey eğilmiş. Bence deneyin derim,  verim alamazsanız daha pahalı seçeneklere bakın. Motor bundan daha kötü olacaksa olsun zaten.

Yaz kış fan çalışır zaten hatta yazın motor stop ettikten sonra 1 2 dak kadar bile çalışabilir. Konya da bu 30 sn yi pek geçmedi ama tatil yöresinde uzadığını biliyorum 

Termostat sağlam mı?

Evet daha önce stop ettikten sonra nadiren 1-2 dakika çalıştığı oluyordu. Ama son zamanlarda giderek arttı hatta 5-6 dakika hiç susmadan son seviyede çalışmaya başlamıştı. Seyir halindeyken de 5 dakikaya bir çalışıyordu. 
Termostat sağlam. 

Şimdi servisten geldim. Yardımcı olmaya çalışacaklarını söylediler. Otosan müşteri hizmetlerini arayıp şikayet oluşturacağım. Servis de beni destekleyecek yazışmalar yapacağını söyledi. Bakalım ne olacak.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Devir daim pompası değişince içinde hava kaşmış olabilir mi acaba? Antifiriz i düzgün koymamış olabiliyorlar mı?

Masrafı otosan çekmeli. Soğutma sistemi bu kadar arıza yapan mimli bir araba yok. Sorun varsa mühendislik yada son parça değişiminden sonra işçilik hatasıdır. Parça 2 yıl sınırsız km garantili..  Bence tüm bunları son işçiliğe bağlayabilmeye çalışın. İşçiliği yapana da otosan masraf çıkarıyorsa serviste kıvırmanın yoluma bakacaktır

Mehmet Demir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ben mi yanlış anladım?

Siz tsb de yapılması gereken işlemleri yaptırmayıp, kafanıza göre parçaları değiştirtmeyip başınız sıkışınca tsb yi yaptırıp çıkan problemden servisi mi sorumlu tutuyorsunuz?

 

En başta yapılması gerekenler:

Genleşme pompası öncesi soğutma suyunun akışını ve seviyesini kontrol eden sensör eklenmesi ve boruların değişmesi, termostatın değişmesi ve aşırma valfinin değişmesi. Eklenen donanımı çalıştırabilen yazılımın servis tarafından yüklenmesi.

 

Siz bunları ta en başta yaptırmamışsınız, yaptırmadığınız halde sanki yapılmışta, yapıldıktan sonra sorun olmuş gibi servise yüklenmek istiyorsunuz. Bol şans...

 

Yanlışsam düzeltin lütfen.

Servet Ö. tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
26 dakika önce, Servet Ö. yazdı:

Ben mi yanlış anladım?

Siz tsb de yapılması gereken işlemleri yaptırmayıp, kafanıza göre parçaları değiştirtmeyip başınız sıkışınca tsb yi yaptırıp çıkan problemden servisi mi sorumlu tutuyorsunuz?

 

En başta yapılması gerekenler:

Genleşme pompası öncesi soğutma suyunun akışını ve seviyesini kontrol eden sensör eklenmesi ve boruların değişmesi, termostatın değişmesi ve aşırma valfinin değişmesi. Eklenen donanımı çalıştırabilen yazılımın servis tarafından yüklenmesi.

 

Siz bunları ta en başta yaptırmamışsınız, yaptırmadığınız halde sanki yapılmışta, yapıldıktan sonra sorun olmuş gibi servise yüklenmek istiyorsunuz. Bol şans...

 

Yanlışsam düzeltin lütfen.

Servet bey yanlış anlamışsınız ya da benim yazdıklarım yeteri kadar açıklayıcı olmamış olabilir.

Servis geri çağırmaya bağlı olarak değişmesi gereken parçaları değiştirdi. Su haznesi, hortumlar sensör vs. Yazılım da güncellendi ekran yazıları falan değişti.  Bu işlemlere servistekiler FSA diyor. Termostatı değiştirmemişler. Ben dışarıdan triger seti, motor üst kulağı ve su pompası aldım sadece. Ve bu parçaları da aynı servis FSA işlemiyle eş zamanlı taktı. FSA da değişmesi gereken parçaların dışında kalan Turbo soğutma suyu borusunda kaçak tespit edildi ancak serviste ve otosanda bu borular yoktu. Yurt dışından isteriz ve gelmesi 2-3 hafta kadar sürer dediler. Ben de beklemedim arabayı o şekilde aldım. Çünkü o borudaki sızıntı çok ama çok azdı ve sadece aşırı turbo zorlandığında su sızdırıyordu. Ayda bir bardak su ekliyordum sadece.

 

Özetle geri çağırmaya bağlı olarak yapılan değişikleri en başta eksiksiz yaptırdım. Turbo soğutma borusu geri çağırma işlemine dahil değilmiş.

 

3 ay sonra rampa çıkarken motorun uyarı vermesi sonucu yolda kalıp akabinde servise gittiğimde bu turbo borularını bahane ettiler ve önce onun değişmesi gerekiyor dediler. O zamanlar otosanın stoğunda olmayan borular o sırada varmış ve servis otosandan sipariş etti. İki gün sonra gelen boruları taktılar değişiklik yok. Daha sonra da üst kapağı açmaya karar verdiler ve eğilme tespit edildi.

 

Durum bu şekilde.

 

Semih T. tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
21 dakika önce, Semih T. yazdı:

3 ay sonra rampa çıkarken motorun uyarı vermesi sonucu yolda kalıp akabinde servise gittiğimde bu turbo borularını bahane ettiler ve önce onun değişmesi gerekiyor dediler. O zamanlar otosanın stoğunda olmayan borular o sırada varmış ve servis otosandan sipariş etti. İki gün sonra gelen boruları taktılar değişiklik yok. Daha sonra da üst kapağı açmaya karar verdiler ve eğilme tespit edildi.

Turbonun borularının dahilinde olan sensörle beraber geliyor. Nasıl bir montaj bu?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
37 dakika önce, Servet Ö. yazdı:

Turbonun borularının dahilinde olan sensörle beraber geliyor. Nasıl bir montaj bu?

Ne yaptıkları konusunda net bir bilgim yok. Turboya giren iki boruyu değiştirdiler. İşçilik dahil 1200 tl. Değişmeden önceki halilinin fotoğrafını paylaşıyorum. Umarım fotoğrafı doğru yükleyebilirim.

Screenshot_20190620-163517.thumb.png.733eafa5281c28443293871c6d44079a.png

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.