Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.
Herkese merhabalar. Buraya en son 2014 yılında yazmıştım. Uzun zamandır yazmadığımdan dolayı bir forum kuralı hatam olursa kusura bakmayın.
2011 1.6 ecoboost titanium x focus sahibiyim. İlk sahibiyim. Aracın kilometresi 86bin. Şubat ayında Otosan tarafından arandık ve FSA işlemi için Adana Ford Gizerler servisine aracı bıraktım. Bu arada Triger değişimi de gerekiyordu ve iki işlem birlikte yapılacaktı. Arabamın su pompası, v kayışı, motor üst kulağı ve turboya giren soğutma suyu borularının da değişmesi gerektiğini söylediler. Sanayide esnaf olduğum için triger seti dahil bu parçaları (orijinal olarak) ben tedarik ettim. Ancak turbo borularını bulamadık. Serviste de yoktu. Turbo borusunda çok ama çok küçük bir sızıntı vardı ve sadece arabayı sıkıştırdığımızda kaçak oluyordu. Ben de turbo boruları kalsın diğer işlemleri yapın dedim ve 2 gün sonunda bütün işlemler sorunsuz olarak gerçekleşmiş ve gerekli testler yapılmış olarak arabamı aldım.
Ancak havalar hâlâ serin olmasına rağmen arabamın motoru evden işe gidene kadar ısınmaya başladı. Hatta bazen fan devreye giriyordu. Genellikle arabayı ev-iş arası kısa mesafe kullanıyorum. Ben de FSA işlemi doğrultusunda güvenlik amaçlı düşük dereceli termostat taktıklarını düşündüm ve üzerinde durmadım. Hatta burayı da okudum FSA da değişen parçalar için.
Yaklaşık 4 ay bu şekilde geçti ve 10 gün önce pazar günü ailemle yaylaya giderken yolda kaldık. Motor ısınmıştı ve kendini korumaya almıştı. Soğutma suyu eksik değildi ama kaynıyordu. Soğuduktan sonra geri döndüm. Servisi aradım ve Osmaniye-Adana arası 90km boyunca arabamla giderek arabayı servise teslim ettim. Yol boyunca sık sık araç fan açtı ama yolda kalacak bir hararet olmadı.
Serviste öncelikle turbo borularının değişmesi gerektiği ondan sonra test edileceği söylendi ve boruları sipariş ettiler. Borular takıldıktan sonra herhangi bir değişiklik olmadı deyip motor üst kapağı sökülmesi gerektiği söylendi. Şanslıysam üst kapak contasıyla kurtulacakmışım, değilsem yarım motor alacakmışım. ?
Biraz uzun yazdım farkındayım ama sizden fikir almak istiyorum. FSA işlemi öncesi aracımda böyle bir problem kesinlikle yoktu. Henüz 86bin km de aracım. Ne yapmam nasıl bir yol izlemem gerekir? Tecrübelerinize ihtiyacım var. Şimdiden çok teşekkürler.
Soru
Semih T.
Herkese merhabalar. Buraya en son 2014 yılında yazmıştım. Uzun zamandır yazmadığımdan dolayı bir forum kuralı hatam olursa kusura bakmayın.
2011 1.6 ecoboost titanium x focus sahibiyim. İlk sahibiyim. Aracın kilometresi 86bin. Şubat ayında Otosan tarafından arandık ve FSA işlemi için Adana Ford Gizerler servisine aracı bıraktım. Bu arada Triger değişimi de gerekiyordu ve iki işlem birlikte yapılacaktı. Arabamın su pompası, v kayışı, motor üst kulağı ve turboya giren soğutma suyu borularının da değişmesi gerektiğini söylediler. Sanayide esnaf olduğum için triger seti dahil bu parçaları (orijinal olarak) ben tedarik ettim. Ancak turbo borularını bulamadık. Serviste de yoktu. Turbo borusunda çok ama çok küçük bir sızıntı vardı ve sadece arabayı sıkıştırdığımızda kaçak oluyordu. Ben de turbo boruları kalsın diğer işlemleri yapın dedim ve 2 gün sonunda bütün işlemler sorunsuz olarak gerçekleşmiş ve gerekli testler yapılmış olarak arabamı aldım.
Ancak havalar hâlâ serin olmasına rağmen arabamın motoru evden işe gidene kadar ısınmaya başladı. Hatta bazen fan devreye giriyordu. Genellikle arabayı ev-iş arası kısa mesafe kullanıyorum. Ben de FSA işlemi doğrultusunda güvenlik amaçlı düşük dereceli termostat taktıklarını düşündüm ve üzerinde durmadım. Hatta burayı da okudum FSA da değişen parçalar için.
Yaklaşık 4 ay bu şekilde geçti ve 10 gün önce pazar günü ailemle yaylaya giderken yolda kaldık. Motor ısınmıştı ve kendini korumaya almıştı. Soğutma suyu eksik değildi ama kaynıyordu. Soğuduktan sonra geri döndüm. Servisi aradım ve Osmaniye-Adana arası 90km boyunca arabamla giderek arabayı servise teslim ettim. Yol boyunca sık sık araç fan açtı ama yolda kalacak bir hararet olmadı.
Serviste öncelikle turbo borularının değişmesi gerektiği ondan sonra test edileceği söylendi ve boruları sipariş ettiler. Borular takıldıktan sonra herhangi bir değişiklik olmadı deyip motor üst kapağı sökülmesi gerektiği söylendi. Şanslıysam üst kapak contasıyla kurtulacakmışım, değilsem yarım motor alacakmışım. ?
Biraz uzun yazdım farkındayım ama sizden fikir almak istiyorum. FSA işlemi öncesi aracımda böyle bir problem kesinlikle yoktu. Henüz 86bin km de aracım. Ne yapmam nasıl bir yol izlemem gerekir? Tecrübelerinize ihtiyacım var. Şimdiden çok teşekkürler.
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
Bu soruda 17 cevap bulunuyor
Önerilen Mesajlar
Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın
Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor
Hesap oluştur
Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.
Hesap OluşturGiriş yap
Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.
Giriş Yap