Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Focus Mk3 Debriyaja Basılı Halde Vitese Geçmemesi


Kadir Uzun

Soru

Arkadaşlar aracım 2012 model Focus- style 1.6 tdci 115 hp manuel vites 110.000kmde  araçım var. Dün şehirler arası yolda giderken kırmızı ışıkta durdum vites boşa aldım, tekrar hareket etmek için debraja bastım vitese geçmedi ayağımı debrajdan çektim bastım defalarca vitese geçmedi, neyse stop edip viteste iken çalıştırdım hareket etti ama vites değiştirmeyi bırak vitesi boşa bile alamıyordum. Sonra 2. viteste aracı çalıştırdım biraz devri alınca 4. vitese biraz zorla geçti ve yaklaşık 80 km hızla 60 km yol geldim ve bu süre zarfında ne bir balata veya yanık kokusu ne de bir motor devrinde anormal bir durum olmadı.   Ertesi gün sanayiye ustaya götürdüğümde baskı/balata bitmiş dedi.  Benim bildiğim baskı balata bitse motor devri yükselirken araç yüksek viteslerde hız yapmaz ve koku gelir kafama pek yatmadı sizce ne olabilir başına böyle bir durum gelen oldu mu?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu soruda 11 cevap bulunuyor

Önerilen Mesajlar

  • 0

Geçmiş olsun.Aynı sorun aracım 30.000 km. deyken başıma geldi.Aracı yetkili servise çekici ile götürdüğümde baskı balatanın bittiğini söylediler.Neyse ki söküp bakıldığında baskı mekanizmasında ki bir yayın kırıldığını anlayıp garantiden komple değişim yaptılar.Bu olayı kısadan anlatıyorum fakat sinir bozucu bir süreçti.Otosanla baya bir görüşme sonucunda değişim yaptılar.1 haftadan fazla araçsız kalmıştım.İnşallah sizinki de ufak bir sorundur.Fakat km.'ye bağlı olarak balatayı set olarak yenilemenizde fayda var.Geçmiş olsun tekrar. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Arkadaşlar baskı/balata ve bilya set olarak değişti. Ustamız debriyaj üst merkezinde değişmesi gerektiği söyledi.  Parçaları kendim temin ettim 580-tl baskı/balata/bilya seti ve 200-tl debriyaj üst merkezi tuttu. Fren hidrolik yağı da değişti. Bana işçilikle beraber 1200-tl ye gelmiş oldu. Eskiden debriyaj çok yukarıda kavrıyormuş şimdi aşağıya yakın ortada ayırıyor. psikolojik mi bilmiyorum 1.vitesim biraz diğerlerine nazaran tatlı(zor) geçiyor gibi. şimdilik problemim geçti cevaplarınız için teşekkür ederim.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
39 dakika önce, Kadir Uzun yazdı:

Arkadaşlar baskı/balata ve bilya set olarak değişti. Ustamız debriyaj üst merkezinde değişmesi gerektiği söyledi.  Parçaları kendim temin ettim 580-tl baskı/balata/bilya seti ve 200-tl debriyaj üst merkezi tuttu. Fren hidrolik yağı da değişti. Bana işçilikle beraber 1200-tl ye gelmiş oldu. Eskiden debriyaj çok yukarıda kavrıyormuş şimdi aşağıya yakın ortada ayırıyor. psikolojik mi bilmiyorum 1.vitesim biraz diğerlerine nazaran tatlı(zor) geçiyor gibi. şimdilik problemim geçti cevaplarınız için teşekkür ederim.

Geçmiş olsun sorunun çözülmesine sevindim. Bu hususta sormak istediğim birşey var. Focuslardaki volantın oynar tip olduğu ve baskı balatayı değiştirirken volantında değişmesi gerektiğini duymuştum. Size böyle bir bilgi verildi mi acaba? Çünkü volant ciddi masraflı en az 1400 tl. Belki bu konuda deneyimli abilerimiz @Gürkan Çakıroğlu ve @Serkan Karakoca  fikir verebilir diye düşünüyorum ? 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
2 saat önce, Cankut Bulut yazdı:

Geçmiş olsun sorunun çözülmesine sevindim. Bu hususta sormak istediğim birşey var. Focuslardaki volantın oynar tip olduğu ve baskı balatayı değiştirirken volantında değişmesi gerektiğini duymuştum. Size böyle bir bilgi verildi mi acaba? Çünkü volant ciddi masraflı en az 1400 tl. Belki bu konuda deneyimli abilerimiz @Gürkan Çakıroğlu ve @Serkan Karakoca  fikir verebilir diye düşünüyorum ? 

Volant hareketli olduğu için taşlama vs ile randımanlı olmuyor.(bazı arkadaşlar olacağını söylüyor, hiç yapmadım)

Değişim için şanzıman indirildiğinde volant kontrol ediliyor ve iyi durumdaysa devam. Misal benim debriyaj baskı balata ve bilye 61K km de garantiden değişti, usta volant gayet iyi durumda dediği için değiştirmedim.(volant ı ben karşılayacaktım) 97K km ye geldim aynı volant ve şikayetim yok.

 

Gürkan Çakıroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
16 saat önce, Cankut Bulut yazdı:

Geçmiş olsun sorunun çözülmesine sevindim. Bu hususta sormak istediğim birşey var. Focuslardaki volantın oynar tip olduğu ve baskı balatayı değiştirirken volantında değişmesi gerektiğini duymuştum. Size böyle bir bilgi verildi mi acaba? Çünkü volant ciddi masraflı en az 1400 tl. Belki bu konuda deneyimli abilerimiz @Gürkan Çakıroğlu ve @Serkan Karakoca  fikir verebilir diye düşünüyorum ? 

 

14 saat önce, Gürkan Çakıroğlu yazdı:

Volant hareketli olduğu için taşlama vs ile randımanlı olmuyor.(bazı arkadaşlar olacağını söylüyor, hiç yapmadım)

Değişim için şanzıman indirildiğinde volant kontrol ediliyor ve iyi durumdaysa devam. Misal benim debriyaj baskı balata ve bilye 61K km de garantiden değişti, usta volant gayet iyi durumda dediği için değiştirmedim.(volant ı ben karşılayacaktım) 97K km ye geldim aynı volant ve şikayetim yok.

 

gürkan abinin söylediklerine ek olarak baskı balata volant olarak iyileştirilmiş set 1900-2000 tl orjinal olarak set şeklinde satılıyor fm51 parça kodu ile başlayan hepsi bir kutunun içerisinde ...

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

@Gürkan Çakıroğlu ve @Serkan Karakoca Teşekkür ederim abilerim. O zaman olası bir baskı balata değişiminde hemen sazan gibi ''Volantı da değiştirmek zorundayız'' dediklerinde atlamamak lazım. Önce kontrol, gerekiyorsa değişim...

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
32 dakika önce, Kadir Uzun yazdı:

Arkadaşlar debriyaj hidroliğinin havası nasıl alınır ? Zor mu sanayiye gittim hava yok dedi bir kaç sefer gelmen gerekir hava almak için dedi. Her zaman sorun olmuyor ama arada sıkıntı oluyor.  

zor değil fakat profesyonel işi bilen usta şart debriyaj pedalını pompalamak gerekiyor aynı anda ....

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Üstte belirttigim gibi önceleri psikolojik diyordum ama bir problem var özellikle şehir içi dur kalk trafikte sorun oldu vites geçmeme korna ve selector yememe neden oluyor ustaya gittim hava yok dedi anlamadım gitti arabadan sogudum resmen

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.