Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Focus Mk3 İç Hava Sirkülasyonu Çalışmıyor


Kerem B.

Soru

Araç içindeki havayı döndürmek için klimanın iç sirkülasyon butonuna bastığımda buton üzerindeki ışık yanıyor ama sanırım iç sirkülasyon çalışmaya başlamıyor. Önceden bastığımda üfleme hızı artardı ve iç sirkülasyonun çalıştığını anlardım. Çünkü gürültü de artardı. Şu an açmamla kapatmam arasında ışık yanma sönme harici fark olmuyor. Herhangi bir tepki yok. Zorlanma sesi vb hiçbir emare oluşmuyor.

 

sizce bu problem neden olabilir? Ayrı bir sigortası falan mı var acaba?

 

araç 2015 mca, trendx. Manuel klima.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu soruda 13 cevap bulunuyor

Önerilen Mesajlar

  • 0

Dışardan gelen havayı kesen klepenin motoru bozulmuş olabilir.Yada motora giren sokette,kabloda sorun olabilir.Ama sadece iç hava sirkülasyonuyla ilgili bir sigorta yoktur.Klima için içerde sigorta olur.Birde motor bölümündeki sigorta kutusunda kompresörün kavramasını açıp kapatan röle olur.Genel olarak yapı böyle yani.Daha detaylı bilgisi olan vardır.

  • Beğen 2
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Biraz derin araştırma yaptım dünden bugüne. Klepe motoruna karttan elektrik gidiyor sanırım. Işık yandığı için böyle düşünüyorum. Aklıma gelen, ya klepe bir sebepten sıkıştı ya da klepe motorunda dişli kırığı var. Motorun kontrol kartında da problem olabilir.

 

güncel soru;

 

Klepe motoruna sağ yolcu kısmındaki kapaktan erişilir mi, bilen var mı? Yoksa göğüs mü sökülmeli? Ya da sadece torpido sökerek ulaşılır mı?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Fiesta'mda aynı sorun olmuştu, ama benimkisi kendisine usta(!) diyen bir şerefsizin yüzünden olmuştu. O konulara çok girmeyeyim hem uzun hem küfür edesim geliyor.

Klepe motorundaki elektrik soketi gevşek bir şekilde duruyordu, sıkıştırdım çalışmaya başladı. Focus'ta nasıl bilmiyorum ama fiestada torpido çekmecesini çıkarınca görülüyor klepe motoru. En azından elinize bir multimetre alıp soketi ölçebilirsiniz. Böylece elektrik hattında mı yoksa direk motorda mı sorun anlaşılmış olur. Klepe motorunda diş kırığı olduğunu düşünmüyorum çünkü sessizlik anında iç sirkülasyon düğmesine basınca bariz bir şekilde motordan ses geliyor, kırık olsa en azından bir tık tık sesi gelirdi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Bir saat önce, Kerem Bozdoğan yazdı:

güncel soru;

 

Klepe motoruna sağ yolcu kısmındaki kapaktan erişilir mi, bilen var mı? Yoksa göğüs mü sökülmeli? Ya da sadece torpido sökerek ulaşılır mı?

Klepeye erişiliyormu hatırlamıyorum ama torpidoyu sökünce o alan bayağı genişliyor.Torpidoyu sökmekte basit.Bence bir ara sök torpidoyu şansını dene.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Torpidoyu söktüm.

 

Görebildiğim kadarıyla klepe motorunu sökemiyorum. Vidalarına erişemedim.

 

kenarı beyaz şeritli bir kapak var ve kapalı konumda. Butona bastığımda ne kapak oynuyor ne de motor hareket sesi geliyor.

 

şimdilik torpidoyu takmadan öylece bıraktım. Daha fazla ilerleyip ilerleyemeyeceğime bakacağım haftasonu.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
29 dakika önce, Mehmet Çallı yazdı:

Soketine erişebiliyormusun peki? En azından ölçü aletiyle elektrik geliyormu ona bakarsın.

Soketi çıkarıp takabiliyorum. Yarın ölçeceğim ama elektrik geliyor bence. Işık yanıyor çünkü. 

 

Yabancı bir forumda birebir yaşamış birini buldum. Ona bazı detayları sordum cevp bekliyorum. Motoru sökmeye çalışacağım. Bir de kapaklara erişmeye çalışacağım. Sıkışmış olabilir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Güncel durum:

 

Henüz elektrik ölçümü yapmadım. Benzer sorunla karşılaşan 1-2 kişinin sorunu ön cam altındaki panelde bulunan dışarıdan hava alan kapağın(flap) sıkışmasıymış.

 

Hali hazırda içerideki sirkülasyon kapağı ve onu kontrol eden motoru sökme şansım yok gibi görünüyor. BCM sökmek falan gerekiyor ve o kadar ilerlemek istemiyorum. BCM sökmeyle de bitmiyor.

 

Bu akşam torpidoyu yerine takacağım, içeriden müdahale yapamayacağım için açık kalmasına gerek yok.

 

Silecekleri çıkarıp ön cam altındaki trimi açacağım. Dışarıdan hava alan kapak(flap) burada bulunuyor. O kapakta bir sıkışma varsa gidermeye çalışacağım.

 

Aksi takdirde içeriden sirkülasyon fonksiyonu olmadan olarak kullanmaya devam edeceğim sanırım. Klima ve havalandırma çalıştığından, bu problem için göğüs indirmek ve yüksek işçilik ücreti ödemek istemiyorum.

 

Ek olarak meraklısına bilgi:

 

iç sirkülasyon kapalıyken : blower arkasındaki beyaz şeritli flap kapalı, ön cam altındaki siyah flap açık

İç sirkülasyon açıkken: blower arkasındaki beyaz şeritli flap açık, ön cam altındaki siyah flap kapalı

 

olması gerekiyormuş.

 

Benim durumumda şu an beyaz şeritli flap kapalı konumda. Ön cam altındaki flap de kapalıysa sorunumun sıkışma olduğundan emin olacağım. (bu sıkışma esnasında flaplere hareket veren motor ya da dişliler zarar görmediyse tabi)

Kerem Bozdoğan tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Problem giderildi.

 

Ön cam altındaki kapak normal pozisyonundaydı ama az bir zorlamayla hareket ettirip düğmeye bastığımda sistem çalışmaya başladı. Birkaç deneme sonrasında kapatıp topladım.

 

Sanırım oradaki dişlide toz birikmesi vb bir sebeple sıkıştı. Ya da diş atlamış olabilir çünkü şu an havayı dışarıdan alma konumunda iç sirkülasyon kapağı tam kapanmıyor, milimetrik açıklık kalıyor ve belki anlık alınan havanın yüzde 2-3 gibi bir kısmını içeriden alıyor. Bunu problem olarak görmediğimden dişlilere zarar vermemek adına düzeltmeye uğraşmadan kapatıp topladım.

 

Şu an iç/dış hava seçimi sorunsuz çalışıyor.

 

 

Bugün söktüğüm kısımda biriken toz manzarasından polen filtresinin ne kadar önemli olduğunu anladım. Hava çekilen yerde biriken tozu görseniz kaliteli bir polen filtresinden geçmeyen havayı solumak istemezsiniz.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
17 dakika önce, A.Coşar yazdı:

Eline sağlık. Fotoğraf da olsaydı tadından yenmezdi Kerem Bey.

İş bitince aklıma geldi ama iş işten geçmişti. En azından şunu söyleyebilirim; söktüğüm kısımları sökmek kolay. Karmaşık söküm işlemi yok. Sadece silecekleri çıkarırken yerlerini oynatmamak için dikkat edilirse sonradan uğraşmamak için kolaylık olur.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

benim araçtada zaman zaman motor sesi değişip üfleme performansı düştü. motor çalışıyordu ama kanallardan hava şiddeti iyi çıkmıyordu desem daha doğru..

bu aralar iyi..

1 yıl önce gırr gırr diye ses geldi.. 3-5 açıp kapama ile düzeldi ama zaman zaman üfleme performans düşüşü devam etti. özellikle bu yaza girerken ilk hafta uzun yolda oldu, sonra düzeldi..

1 yıl önce üfleme sırasında içinden minik minik bez sünger parçası gibi şeyler de fırlattı..  daha çok pencere önüne serdiğimiz güneşliğin kenarında ki siyah şerite benziyordu.. girse girse ön cam üfleme deliğinden girmişse aynı yerden çıkması lazım, ama pervane veya dişli gibi yerlere dolaanıp zarar vermiş olabilir mi, bilmiyorum..

 

geçen polen filtresini çıkardım baktım tertemiz, son bakımda değiştirtmiştim kasım 2018 de..  ama polen filtresi maşallah halı gibi kalın, bana tuhaf geldi.. karbonlu model yerli üretim ford logolu..  elektrik süpürgelerin polen filtreleri kağıt gibi, bu neden kalın acaba..

bu kalınlıkta hava üfleme performansını olumsuz etkiliyor olabilir.

 

ve bildiğim o havalandırma parçası göğsü sökmeden çıkarılamaz ve belkide tamir etmek için içine ulaşılamıyor da.. koltuklara konan bebek oturakları gibi kocaman bir modül..

--36 dakika sonra eklendi--
3 saat önce, Kerem Bozdoğan yazdı:

Ön cam altındaki kapak normal pozisyonundaydı ama az bir zorlamayla hareket ettirip düğmeye bastığımda sistem çalışmaya başladı. Birkaç deneme sonrasında kapatıp topladım.

hangi kapak bu?

motor kaputu altındaki sağ ve solda bulunan ızgaralardan mı bahsediyorsunuz.

Mehmet Demir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.