Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

İlk Çalıştırmada Gelen Titreme Sesi


Koray Kahraman

Soru

Merhaba değerli arkadaşlar,

 

Aracımı sabahları ilk çalıştırdığımda aşağıdaki linklerdeki videolardan duyabileceğiniz gibi titreme sesi gelmekte, sanki motor kısmında boş bir parça sarsıntı sebebiyle titriyor gibi. Ama yaptığım kontrollerde bir şey bulamadım. Torpidoyu tamamen boşalttım, ses devam etti. Aklıma gelen ihtimallerden;

 

1- Araç altında vidası düşmüş bir kapak veya karter koruma plastiği bu sesi çıkarıyor olabilir mi?

2- Aracım 8,5 yaşında ve yaklaşık 74.000 km, aracım hep servis bakımlı ve birkaç güne kadar bakıma götürüp triger setini değiştirteceğim, triger kayışı bu tür bir sese neden olur mu?

 

Servisteki ustalara gidince siz de bilirsiniz doktora gidince ağrı kalmaz ya  bu hesap, o ses çıkmazsa arıza tespiti zor olabilir. Sizlerden değerli yorum ve önerilerinizi bekliyorum. İlginize teşekkürler.

 

 

Koray Kahraman tarafından düzenlendi
video ekleme
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu soruda 13 cevap bulunuyor

Önerilen Mesajlar

  • 0

Videodan bir yorum yapmak çok zor. Canlı duymak lazım böyle sesleri. 

 

Triger için erken değil mi? Daha 1.5 yıl var. 10 yıl 120bin km önerilen triger değişim periyodu. . 

Ağır şartlar prosedüründe bile 90bin km değişim periyodu (günde 8 km den az kullanım ve yoğun trafikte kullanımda ağır şartlar prosedüründedir) 

Acizane görüşğm erken değişim gereksiz masraftır.  Tabi ki tercih sizin. 

Mutlu günler dilerim. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Bir saat önce, Ogün Özemre yazdı:

Videodan bir yorum yapmak çok zor. Canlı duymak lazım böyle sesleri. 

 

Triger için erken değil mi? Daha 1.5 yıl var. 10 yıl 120bin km önerilen triger değişim periyodu. . 

Ağır şartlar prosedüründe bile 90bin km değişim periyodu (günde 8 km den az kullanım ve yoğun trafikte kullanımda ağır şartlar prosedüründedir) 

Acizane görüşğm erken değişim gereksiz masraftır.  Tabi ki tercih sizin. 

Mutlu günler dilerim. 

Ogün Bey değerli yorumunuz için teşekkürler. Servis, 9 yıl ya da 135.000 km dedi triger değişimi için. 4 ay sonra 9 yıl dolacak zaten, korkulu rüya görmektense değiştireyim dedim. Sesin kaynağı olarak da;

 

1- Klima iç sirkülasyon motoru

2- Kalorifer motoru

 

şeklinde yorumlara denk geldim. İlk çalıştırmada pervane sürtmesi gibi bir ses geliyor, ısınınca gidiyor. Örneğin 30 dk yolculuk sonrası, durup çalıştırınca ses yok.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Radyo kısmının arkasından çok kısa süreliğine pervane sesine benzer bir ses geliyor. Dün Radyonun ön kısmını söktüm, acaba klima kanalında bir şey mi var, o ses yapıyor diye. Ama hiçbir şey yok, ses devam ediyor. 3-4 kere aracı çalıştırıp kapattım, her defasında yaptı. Zaten 5.'den itibaren ses kesildi.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bahsettiğiniz ses muhtemelen dijital klima iç sıcaklık ölçüm fanından geliyor. Direksiyonunun altındaki trimde sağ tarafta yuvarlak, ızgaralı bir kısım var. Bahsettiğim fan orada. Bendeki 2016 model focusta da bu ses geliyor fandan. Hem de bendekinde ses hep var. ama araba çalıştıktan sonra başka sesler fan sesini bastırıyor sanırım.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
31.03.2023 - 11:05 tarihinde, Koray Kahraman yazdı:

Kerem Bey özellikle aklıma orası geldiği için baktım ama sesin kaynağı orası değil gibi, yine de tekrar bakarım. Bahsettiğiniz parça vızıldama şeklinde oluyor bildiğim kadarıyla.

Evet benim aklıma direk o gelmişti. Titreme şeklinde olduğunu yazdığınızı atlamışım. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Arkadaşlar merhaba, geçen hafta mekanik usta periyodik bakımı yaparken, "Focusl'larda kronik olarak vites halatından ses gelir diyerek vites halatınının şasiye çarpmasından kaynaklı ses geleceğini" belirterek vites halatını şasiden hafif uzaklaştırmaya çalışmıştı, ama ses kesilmemişti. 

 

Bu hafta ise aracın soğuması için servise 2 saat kadar erken gidip, sabahın ilk saatlerinde kaputuaçarak motoru soğutmayı başardım. Usta gelir gelmez aracı çalıştırdığında sesi duyabilecek ortam sağlanmış oldu. Usta aracı çalıştırdı ve sesi duydu. 1-2 kere daha denedi, hepsinde ses geldi. Zaten daha sonraki çalıştırmalarda ses kesildiği için artık ben duymamaya başladım ama önemli olan ustanın sesi duyup yeri konusunda tahmin yapmasıydı. Triger seti değişimine geçmeden trimci usta ve mekanik usta birlikte baktılar. Aracı çalıştırdıp stop ettiler, her seferinde sesi duydular ve tahminleri genel olarak vites halatı üzerine yoğunlaştı. Araç 4-5 çalıştırma sonrası hafif ısındığı için en azından ben sesi duyamıyordum ama ustalar derinden gelen o sesi duymuşlardı. İçerden torpidonun altından elle ve gözle yapılan kontroller neticesinde kalorifer motoru, klima sıcaklık sensör fanı kaynaklı ses gelmediği, vites halatını elle tutup aracı çalıştırınca sesin gelmediğini fark ettiler. 

 

Mekanik usta triger değişimine geçmeden önce vites halatını plastik kelepçe ile bir yere sabitledi ve triger işine girişti. Plastik kelepçe sonrası triger değişimi mola vs dahil toplam 3,5 saat zaman geçmişti. Artık sesi duymak için baya yeterli bir süre geçmişti. Araç bakım işi tamamen bitince dua ederek aracı çalıştırdık ve SES YOK, mükemmel bir histi sesi olmaması.

 

Bakım sonrası 4-5 saat sonra araç soğumasını takiben tekrar denedim ses yok, ertesi sabah araç yaklaşık 10 saat soğuduktan sonra denedim, ses yok.

 

Özetle, mekanik arıza aramak yerine bu tür bir ses duyduğunuzda vites halatına bakabilirsiniz. Şasiye çok yakın olduğundan dolayı ilk çalıştırma esnasında yaşanan titreşimden dolayı şasiye çarpıp, pervane çarpma sesine benzer videodaki sesi çıkarıyor.

 

Hepinize kazasız, sorunsuz günler dilerim.

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
12 dakika önce, Kerem Bozdoğan yazdı:

Triger değişimi maliyetiniz ne kadar oldu acaba? Değişen parçaların maliyeti ve işçilik maliyeti şeklinde?

image.png.69a8e76c9a392f2c6086b3c4a35c4afa.png

 

Bakım esnasında Soğutma Suyu Devirdaim Pompasının sağlam olduğu fakat belirsiz bir zamanda değişimi gerekirse tekrar triger sökme-takma işçilik ücreti alınacağından bahsedilmesi üzerine triger işçiliğinin 2.000 TL civarı, pompanın da 2.800 TL civarı olmasından dolayı, triger ile beraber pompanın değişiminin uygun olduğunu düşündüm ve tamamı değişti. Bu esnada soğutma suyu sistemindeki sıvı da yenilendi ve resimde görülen işlemler yapıldı. Toplam maliyet 10.300 TL oldu.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Şimdiki sorum ise şu; dün yaptığım kontrolde servisteki usta otomatik vites halatını plastik kablo bağlama kelepçesi ile sanırım fren hidroliği borularına (ince metal borular) bağlamış, acaba vites halatı bu borulara yük bindirip sorun yaratır mı?

 

Aklıma plastik kablo bağını çıkarıp, vites halatının şasiye çarpan yerini güzel bir şekilde çift taraflı bant vb bir şeyle sarıp, çarptığında ses yapmasını engellemek geldi.

Koray Kahraman tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Servisteki usta ile görüştüm, normalde vites halatının bir yere bağlı olması gerektiğini, zamanla bağlantının koptuğunu ve fren hidroliğine yapılan plastik kelepçe bağlantısının kesinlikle problem yaratmayacağını belirtti. Zaten halat sabit bir yere bağlıymış, halat içerden hareket eden bir mekanizmaymış.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.