Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Araç soğukken 1. Viteste kalkışta vuruntu


Mete Turfan

Soru

Herkese hayırlı günler dilerim. Aracım 1.6 benzinli focus. Forum kapanmadan önce sorunu sormuş olabilirim ama tam olarak hatırlayamadım. Aracımda 2 yıldır olan bir sorun (belkide bana göre).  Özellikle Soğuk havalarda araç ilk kalkışta sadece birinci viteste ayağımı debriyaj dan kaldırınca gaza basana dek sanki abs vuruntusu gibi hızlı bir şekilde tak tak tak gibi vuruntu yapıyor. Özellikle Araç zorlarına. Araç ısınınca olmuyor. Buji değişti kabloları değişti ancak çözüm olmadı. Debriyaj mı bobin mi yada takozlqrda mı birşey var cözemedik. Birkaç usta gördü ama kaynağını bulamadı. Zaten ustaya gösterirken olmuyor. servis öpmeden önce bir danışayım dedim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu soruda 6 cevap bulunuyor

Önerilen Mesajlar

  • 0

Araçta lpg var mı ? 

Aracın kilometresi nedir? Aracı genelde akan yoldamı kullanırsınız yoksa Dur kalk trafiğiğiniz çok mu? 

Buji ve kablolar ne zaman değişti? Ne marka kullanıldı? 

Bobin daha önce değişti mi? Değiştiyse ne zaman değişti? 

 

Aracınızda su eksiltme problemi var mı? 

Ogün Özemre tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
10.04.2023 - 08:28 tarihinde, Ogün Özemre yazdı:

Araçta lpg var mı ? 

Aracın kilometresi nedir? Aracı genelde akan yoldamı kullanırsınız yoksa Dur kalk trafiğiğiniz çok mu? 

Buji ve kablolar ne zaman değişti? Ne marka kullanıldı? 

Bobin daha önce değişti mi? Değiştiyse ne zaman değişti? 

 

Aracınızda su eksiltme problemi var mı? 

Aracımda LPG yok 62 bin km de 2014 model. Genelde ilçede kullanıyorum. Dur kalk yok. Trafik veya ışık yok. Senede 1 kez uzun yol yapıyorum. Buji ve kabloları geçen sene değişti. Fomoco marka. Bobin değişimi olmadı. Ayrıca aracımda hala ilk soğutma suyu var ve 9 yıldır yaklaşık 1 litre antifiriz eklemişimdir.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Genelde bu tarz sorunlar ateşleme ve silindir kapağında ve subaplarda olan kaçırmalardan kaynaklı yaşanır. O yüzden bu kadar soru sordum aracınızın motor durumunu hayal edebileyim diye. 

Aracınızın motorunun saat gibi olması lazım verdiğiniz bilgiler doğrultusunda. 

Aracınızın durumuna istinaden silindir kapağınız ile ilgili bir sorun görünmüyor. Sorun ateşleme gibi ancak 62bin kmde bobin değişmesi için biraz erken. Eğer günde 8 kmden az kullanıp her gün kullanıyorsanız ağır şartlar bakım prosedürünü uygulamanız önerilir. Bu durumda bobin değişimi de gerekli olabilir. 

 

İmkanınız varsa sağlam çıkma bir bobin ile 1 2 gün deneseniz en azından bobin masrafına girmemiş olursunuz. 

 

Motor takozlarını direk eleyin onların ısınma soğumasıyla alakası yok. Ya hep yapar ya hiç yapmaz. 

 

Belki çok küçük bir ihtimal debriyaj üst merkez ile ilgili bir problem olabilir. Ancak onunda ısınma soğuma ile farklılık göstereceğini düşünmüyorum küçük bir ihtimal hidroliğin veya şanzıman yağının ısınmasıyla değişiklik gösterebilir. Ama düşük ihtimal oda. 

Debriyaj pedalınızda sertleşme yada süngerleşme hissi var ise seçenekler arasına dahil edilebilir. 

Şimdilik tek gözüken bobin gibi

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
16 saat önce, Ogün Özemre yazdı:

Genelde bu tarz sorunlar ateşleme ve silindir kapağında ve subaplarda olan kaçırmalardan kaynaklı yaşanır. O yüzden bu kadar soru sordum aracınızın motor durumunu hayal edebileyim diye. 

Aracınızın motorunun saat gibi olması lazım verdiğiniz bilgiler doğrultusunda. 

Aracınızın durumuna istinaden silindir kapağınız ile ilgili bir sorun görünmüyor. Sorun ateşleme gibi ancak 62bin kmde bobin değişmesi için biraz erken. Eğer günde 8 kmden az kullanıp her gün kullanıyorsanız ağır şartlar bakım prosedürünü uygulamanız önerilir. Bu durumda bobin değişimi de gerekli olabilir. 

 

İmkanınız varsa sağlam çıkma bir bobin ile 1 2 gün deneseniz en azından bobin masrafına girmemiş olursunuz. 

 

Motor takozlarını direk eleyin onların ısınma soğumasıyla alakası yok. Ya hep yapar ya hiç yapmaz. 

 

Belki çok küçük bir ihtimal debriyaj üst merkez ile ilgili bir problem olabilir. Ancak onunda ısınma soğuma ile farklılık göstereceğini düşünmüyorum küçük bir ihtimal hidroliğin veya şanzıman yağının ısınmasıyla değişiklik gösterebilir. Ama düşük ihtimal oda. 

Debriyaj pedalınızda sertleşme yada süngerleşme hissi var ise seçenekler arasına dahil edilebilir. 

Şimdilik tek gözüken bobin gibi

Verdiğiniz bilgi için çok teşekkür ediyorum. Dediğim gibi dişçiye giden hasta gibi hiçbir ustaya sorunu gösterme şansım olmadı. Artık bu vuruntu artarsa servise bırakacağım. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.