Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

TDCi Silindir Kapak Conta Problemi


Cenk Demirel

Soru

Benim 2015 1.6 tdci Focus üst kapak contası arızası verdi. Kaç zamandır antifiriz kaçırıyordu. Ben ekleyip duruyordum. Geçen yetkiliye götürdüm bir çok test yaptılar. Contada kılcal çatlak varmış. İlerlerse tabi başıma daha büyük işler açar. Şu haliyle bile 30-40 bin lira masraf çıkardılar. Bu 1.6 dizel psa motorlarında özellikle 2012 sonrası üretimlerde bu sorun kronikmiş.

 

Mecbur aracı yetkilide yaptırdıktan sonra satacağım. Zaten 150 bin km'ye geldi. Bundan sonra turbo, enjektör, amortisör vs bir ton masraf çıkarma yaşlarına ve km'sine girmiş olacak. Ben bu tarz bir masrafı bunlara yapar binmeye devam ederim diyordum ama sürpriz çıktı bu masraf. Satıp sıfır opel corsa bulmaya çalışacağım bayilerde. Tabi bayide sıfır araba bulabilmek bu arızayı yaptırmaktan bile zor. Hayırlısı..

  • Üzgün 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0
42 dakika önce, Ozan Kar yazdı:

ilginc ilk defa duydum, bizim basimiza gelmemesini gectim forumda da ilk kez goruyorum.

Başka bir forumda da bunun sohbetini yaparken ilk kez duyduğumu söyledim ben de. Başka üyeler de aynısını söyledi. Birkaç tanesi de fransızlarda e-hdi olarak bilinen, ford'da da tdci olarak bilinen bu motorlarda conta probleminin görülebildiğinden bahsetti. Yetkili servise gittiğimde usta kaputu açarken bana bu motor eski motor mu yeni motor mu diye sordu. Tam cevap verirken kaputu açıp bakınca eski 1.6 dizel bu dedi. Devirdaim, su pompası falan tesisata bakacağım ama bu motorlarda antifiriz kaçağını biz çok sık conta probleminden yaşıyoruz. Bununla ilgili servise gelen oluyor dedi. Parçaları kontrol etti herhangi bir kaçak yok dedi. Conta kontrolü için bir sıvı ve makine kullandı. Contadan hafif kaçak var dedi. İşçiliği de oldukça uğraştırıcıymış biraz araştırdım. Netice itibariyle şimdilik 30-40 bin lira arası masraf çıkardı. Bakımını, ağır bakımını hep erken yaptırırım. Olacağı varmış. İnşaallah doğru düzgün tamir ederler de peşinden hemen satarım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Abartmış sanki. Altı üstü kapağı açıp contayı değiştirecek. Çok çok temizletmek için binde 2 taşlatır hepsi o. Başka işle uğraşmazsa sabah başladığında akşama kapatır.

 

Aluminyum kapaklı motorların tamamında antifreeze kullanımına dikkat etmek gerekir. Arabayı antifreeze siz bırakmamalı. Eğer bırakıldıysa tekrar konmadan önce iyice araştırılmalı. Ve mutlaka doğru antifreeze kullanılmalı. Hatalı kullanımda yüzeylerde ısınma soguma + antifreezein etkisi eklenince sünger gibi bozuluyor. Conta ile alakalı bir durum değil o. Ama bunlar contayı sökünce taşlattıkları için conta kaçırıyor deyip geçiyorlar. 

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
1 saat önce, Mertol Kip yazdı:

Abartmış sanki. Altı üstü kapağı açıp contayı değiştirecek. Çok çok temizletmek için binde 2 taşlatır hepsi o. Başka işle uğraşmazsa sabah başladığında akşama kapatır.

 

Aluminyum kapaklı motorların tamamında antifreeze kullanımına dikkat etmek gerekir. Arabayı antifreeze siz bırakmamalı. Eğer bırakıldıysa tekrar konmadan önce iyice araştırılmalı. Ve mutlaka doğru antifreeze kullanılmalı. Hatalı kullanımda yüzeylerde ısınma soguma + antifreezein etkisi eklenince sünger gibi bozuluyor. Conta ile alakalı bir durum değil o. Ama bunlar contayı sökünce taşlattıkları için conta kaçırıyor deyip geçiyorlar. 

Bugün yetkili servise verdim arabayı. Dışarıda güvendiğim, tanıdığım daha önce de ailedeki başka araçları götürdüğümüz ustaları aradım. Bana contanın durumuna bakmamız lazım. Onun durumuna göre 15-60 bin lira arası masraf çıkar dediler. Açıkçası ben de aracı satıp sıfır bir şeyle yenileme fikrinde olduğum için, dışarıda da az buz fiyat çıkarmadıkları için yetkili servise verdim. Satarken en azından başım ağrımaz garantili işlem, garantili parça diye.

 

Bugüne kadar antifirize hep dikkat ettim. Opet'in ford için uygun olan kırmızı renkli antifirizlerinden kullandım. Tamamen su da koymadım hiç çünkü sistemde paslanma yapıyor diye biliyorum. Kaçırırken bile ekleme yapacağım zamanlarda hep biraz antifiriz, biraz su şeklinde koydum. Hatta suyu bile saf su alıp koydum karıştırırken.

Cenk Demirel tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Şimdi gördüm konuyu geçmiş olsun.

Kapaği sokmemislerse hemen servisten işim var diye alın aracı wurthün conta kapak testi var onu yapan bir yerde test yaptırmadan kapağı söktürmeyin ...

 

Bu test en baba 500 TL dir şu an birde kapağa gelene kadar iyi bir usta bulup suyun geçtiği bütün hattı kontrol ettirin gözle veya onunda kaçak testi mevcut renkli sıvı kimyasalla ...

Radyatör radyatör giriş çıkış hortumları

Genleşme kabı kapağı

Genleşme tankı altta çatlak vs var mı 

Kalorifer hortumları kalorifer peteği termostat ve contası 

Egr su sogutmalı ise orayada bakmakta fayda var...

 

Zaten bu hattı iyi bir usta gözüyle kontrol etse bile antifiriz  kaçağını görür varsa kapak conta testten sonraki en büyük iş ...

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
57 dakika önce, Serkan Karakoca yazdı:

Şimdi gördüm konuyu geçmiş olsun.

Kapaği sokmemislerse hemen servisten işim var diye alın aracı wurthün conta kapak testi var onu yapan bir yerde test yaptırmadan kapağı söktürmeyin ...

 

Bu test en baba 500 TL dir şu an birde kapağa gelene kadar iyi bir usta bulup suyun geçtiği bütün hattı kontrol ettirin gözle veya onunda kaçak testi mevcut renkli sıvı kimyasalla ...

Radyatör radyatör giriş çıkış hortumları

Genleşme kabı kapağı

Genleşme tankı altta çatlak vs var mı 

Kalorifer hortumları kalorifer peteği termostat ve contası 

Egr su sogutmalı ise orayada bakmakta fayda var...

 

Zaten bu hattı iyi bir usta gözüyle kontrol etse bile antifiriz  kaçağını görür varsa kapak conta testten sonraki en büyük iş ...

 

Çok teşekkürler hocam..

 

Yaklaşık 1 sene evvel benim aracım antifiriz kaçırıyordu. Ben yetkiliye götürdüm ve termostatın etrafında renkli lekeler gördüler. Termostat oringi yani kelepçesi gevşeyip bozulmuş oradan kaçırıyordu, değişti sorun çözüldü. 1 yıl boyunca hemen hemen hiç uzun yol da yapmadım tabi şehir içinde kaçırmadı. Seviyesi hep iyiydi.

 

1 ay önce bizimkiler Antalya'ya tatile giderken araç yol boyunca, bir anda değil ama peyderpey git gel 5-6 litre civarı soğutma suyu kaçırdı. 

 

İşin enteresan yanı şehir içinde, soğuk motorla yahut 90 derecede pek bir şey kaçırmıyor. Motor yüke binmezse, devir çevrilmezse kaçırmıyor. Ama ne zamanki dış sıcaklık yüksek olunca, motor yüke binince yahut devir çevirince, yani motor zorlanmaya başladığında soğutma suyu kaçırmaya başlıyor. Gerçekten sakin kullanılırsa bazen hiç kaçırmıyor, bazen milim milim kaçırıyor.

 

Tekrar yetkiliye götürdüğümde aracı lifte de kaldırdılar. Tertibatların hepsine tek tek baktılar. Termostatın kendisine, oringe, devirdaime vs hepsini kontrol ettiler ama geçen ki gibi herhangi bir leke, kaçak göremediler hortumlarda, sistemde falan. Yinede hortum vs kaçağı olmasına karşın test yaptılar ama motor etrafında herhangi bir kaçak olmamasına rağmen test sırasında eksiltme yaptı yine. Sonra conta testi yapacaklarını söylediler. 550 liralık özel bir sıvıyla ve kare şekilli bir cihazla conta testi yaptılar ve kaçağın contadaki kılcal çatlaktan olduğunu tespit ettiler. Zaten motor yüke binmediğinde, zorlanmadığında, devir çevrilmediğinde çok az, zorlandığında ise fazlaca kaçırmasından belliydi. Sabit bir kaçırma miktarı yoktu. Tamamen kullanım şekline bağlı ya cüzzi miktarda kaçırıyor , ya uzun süre hiç kaçırmıyor ya da fazla miktarda kaçırıyor. Belli bir standartı yok kaçırma seviyesinin. Usta motorun etrafında kaçak göremedik egzozdan atıyor dedi. Zaten conta testinde de çıktı.

Cenk Demirel tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
10 dakika önce, Cenk Demirel yazdı:

Çok teşekkürler hocam..

 

Yaklaşık 1 sene evvel benim aracım antifiriz kaçırıyordu. Ben yetkiliye götürdüm ve termostatın etrafında renkli lekeler gördüler. Termostat oringi yani kelepçesi gevşeyip bozulmuş oradan kaçırıyordu, değişti sorun çözüldü. 1 yıl boyunca hemen hemen hiç uzun yol da yapmadım tabi şehir içinde kaçırmadı. Seviyesi hep iyiydi.

 

1 ay önce bizimkiler Antalya'ya tatile giderken araç yol boyunca git gel 5-6 litre civarı soğutma suyu kaçırdı. 

 

İşin enteresan yanı şehir içinde, soğuk motorla yahut 90 derecede pek bir şey kaçırmıyor. Motor yüke binmezse, devir çevrilmezse kaçırmıyor. Ama ne zamanki dış sıcaklık yüksek olunca, motor yüke binince yahut devir çevirince, yani motor zorlanmaya başladığında soğutma suyu kaçırmaya başlıyor. Gerçekten sakin kullanılırsa bazen hiç kaçırmıyor, bazen milim milim kaçırıyor.

 

Tekrar yetkiliye götürdüğümde aracı lifte de kaldırdılar. Tertibatların hepsine tek tek baktılar. Termostatın kendisine, oringe, devirdaime vs hepsini kontrol ettiler ama geçen ki gibi herhangi bir leke, kaçak göremediler hortumlarda, sistemde falan. Yinede hortum vs kaçağı olmasına karşın test yaptılar ama motor etrafında herhangi bir kaçak olmamasına rağmen test sırasında eksiltme yaptı yine. Sonra conta testi yapacaklarını söylediler. 550 liralık özel bir sıvıyla ve kare şekilli bir cihazla conta testi yaptılar ve kaçağın contadaki kılcal çatlaktan olduğunu tespit ettiler. Zaten motor yüke binmediğinde, zorlanmadığında, devir çevrilmediğinde çok az, zorlandığında ise fazlaca kaçırmasından belliydi. Sabit bir kaçırma miktarı yoktu. Tamamen kullanım şekline bağlı ya cüzzi miktarda, ya uzun süre hiç ya da fazla miktarda kaçırıyor. Belli bir standartı yok kaçırma seviyesinin. Usta motorun etrafında kaçak göremedik egzozdan atıyor dedi. Zaten conta testinde de çıktı.

Araç km si nedir araçta yazılım vs varmıydı ?

Daha öncesinden hararet hiç 120 ye yaklaştımı veya 120 oldumu ?

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
5 dakika önce, Serkan Karakoca yazdı:

Araç km si nedir araçta yazılım vs varmıydı ?

Daha öncesinden hararet hiç 120 ye yaklaştımı veya 120 oldumu ?

 

149 bin km'de hocam araç. Daha önce hiç yazılım veya ekstra bir şey yapılmadı. Bakımlarını hep düzenli yetkilide yaptırdım. Hararet de hiç 90'ın üzerini görmedi. Benim araç zaten doğru düzgün fan bile açmazdı. 8 yıl boyunca dpf temizliği haricinde, 38-40 derecede uzun yol yaparken bir kaç kez fan açmıştır ama onda bile hararet hiç 90'ı geçmedi. Hararet ibresi hep ortada yahut bir tık altında, normal seviyede durdu 8 yıl boyunca. Kaçırdığı zamanlarda ben erken fark edip sürekli kontrol ettim. Kaçırdıkça antifiriz + saf su şeklinde dengeli halde ekleme yaptım.

Cenk Demirel tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
13 dakika önce, Cenk Demirel yazdı:

1 ay önce bizimkiler Antalya'ya tatile giderken araç yol boyunca git gel 5-6 litre civarı soğutma suyu kaçırdı

Sizin araç burda zarar görmüş benim kanaatimce zaten 4-4.5 lt soğutma sıvısı var benim bildiğim genleşme tankında seviye uyarı sensörü olmadığından dolayı uyarı vermemiş  sizin araç antifirizsiz kalıp hararet görmüş bence farkında olunmamış...

Yoksa bende big turbolu 200-210 beygir stage 3 setuplı  olanı  vardı tapagaz hiç ayağımı gazdan çekmeden  Ankara İzmir yaptım saatlerce hiç bir soru olmadı ...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
3 dakika önce, Serkan Karakoca yazdı:

Sizin araç burda zarar görmüş benim kanaatimce zaten 4-4.5 lt soğutma sıvısı var benim bildiğim genleşme tankında seviye uyarı sensörü olmadığından dolayı uyarı vermemiş  sizin araç antifirizsiz kalıp hararet görmüş bence farkında olunmamış...

Yoksa bende big turbolu 200-210 beygir stage 3 setuplı  olanı  vardı tapagaz hiç ayağımı gazdan çekmeden  Ankara İzmir yaptım saatlerce hiç bir soru olmadı ...

Ama bu yol boyunca ben kaçırdığını fark edip düzenli ekleme yaptım hep. Bir kaç litrelik kaçırmayı bir anda yapmadı yahut ben soğutma suyu kabının içinde hiç kırmızı renkli sıvı göremeyeceğim hale gelene kadar bırakmadım kaçırırken bile. Yolda 45 dk'da bir durup hep seviye kontrolü ve azaldıysa ekleme yaptım. Yol boyunca araç ortalama 4.5 litre yaktı. Bastığım zamanlar performansı iyiydi. Beyaz duman vs atma da olmadı. Motor yani hep olması gerektiği gibi çalıştı.

Cenk Demirel tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
1 dakika önce, Serkan Karakoca yazdı:

Aracınızda aslında km'de normalmiş neyse hayırlısı olsun geçmiş olsun ...

Yaptırınca teslim almadan önce silindirlerin kompresyon testini ölçtürün mutlaka ... 

Çok teşekkürler hocam eksik olmayın. Araca bunca dikkat edip özenirken, km'si de öyle ciddi fazla olmadığı halde bu arızanın olması bana da kronik olabilecek bir sıkıntı gibi düşündürdü ama yapacak bir şey yok tabi ki.

 

Tamamdır hocam. Teslim almadan evvel serviste ustayla da konuşup kompresyon testi yapıp yapmadıklarını öğrenirim. Ona göre tekrar yapılmasını talep ederim. Zaten tamir sürecinden sonra gelişmeleri yine burada paylaşacağım.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
1 dakika önce, Cenk Demirel yazdı:

bana da kronik olabilecek bir sıkıntı gibi düşündürdü

ben hala kronik olmasina itiraz ediyorum. kronik bir sey olsa mutlaka forumda bahsi gecerdi simdiye kadar. bu konu da bile kimse gelip evet benimki de yandi/catladi/kacirdi demedi.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
13 dakika önce, Ozan Kar yazdı:

ben hala kronik olmasina itiraz ediyorum. kronik bir sey olsa mutlaka forumda bahsi gecerdi simdiye kadar. bu konu da bile kimse gelip evet benimki de yandi/catladi/kacirdi demedi.

Açıkçası ben de bu motorla ilgili bu zamana kadar böyle bir kronik sıkıntı duymadım. Başıma geldikten sonra servisteki usta bu eski nesil motorla ilgili conta şikayeti bize çokça geldi dedi. Sonra başka forumlarda dolaşırken psa'nın bu e-hdi ve tdci olarak geçen motorunda 2012 sonrası motorlarda bu sorunun görülebildiğini duydum bir kaç kişiden daha. Zaten aracım sürekli servis bakımlı 8 yıldır. Her bakımı bin km önce yaptırırım. Ağır bakımları bile en az 1 yıl önce yaptırırım. Olabildiğince özenerek bilinçli kullanıyorum aracı bunca yıldır. Haliyle yanlış bir hamlem veya kullanımımdan kaynaklı bir kusurum olsa bu sorunu oluşturabilecek diye düşünüyorum ama aklıma herhangi bir kullanım hatam da gelmiyor.

Cenk Demirel tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
5 dakika önce, Ozan Kar yazdı:

ben hala kronik olmasina itiraz ediyorum. kronik bir sey olsa mutlaka forumda bahsi gecerdi simdiye kadar. bu konu da bile kimse gelip evet benimki de yandi/catladi/kacirdi demedi.

Kronik değil biraz 8 subap olduğundan dolayı kapak zayıf diye biliniyor genelde ustalar tarafından bana neler demediler atmosfer hariç 1.8-1.9 bar basarsan kapak havalanır diyorlardı  ben stabil atmosfer hariç 2.6 peak 2.5 stabil basiyordum kapakta herhangi bir problem hararettede sapma İat giriş çıkışta  herşey stabil şekilde idi.

PSA 1.6 TDCİ 1.5 TDCİ ustalara göre 8 subap tek egzantrik diye zayıf nazik motor diye biliniyor.

Bilmiyorlar ki mühendis adam dereceli egzantrik koyup vgt turbo takıp 8 subapla yeterli havayı sokup 115beygir 270nm tork almış bunu yaparken de yakıt ekonomisi sağlamış...

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.