Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

TDCi Silindir Kapak Conta Problemi


Cenk Demirel

Soru

Benim 2015 1.6 tdci Focus üst kapak contası arızası verdi. Kaç zamandır antifiriz kaçırıyordu. Ben ekleyip duruyordum. Geçen yetkiliye götürdüm bir çok test yaptılar. Contada kılcal çatlak varmış. İlerlerse tabi başıma daha büyük işler açar. Şu haliyle bile 30-40 bin lira masraf çıkardılar. Bu 1.6 dizel psa motorlarında özellikle 2012 sonrası üretimlerde bu sorun kronikmiş.

 

Mecbur aracı yetkilide yaptırdıktan sonra satacağım. Zaten 150 bin km'ye geldi. Bundan sonra turbo, enjektör, amortisör vs bir ton masraf çıkarma yaşlarına ve km'sine girmiş olacak. Ben bu tarz bir masrafı bunlara yapar binmeye devam ederim diyordum ama sürpriz çıktı bu masraf. Satıp sıfır opel corsa bulmaya çalışacağım bayilerde. Tabi bayide sıfır araba bulabilmek bu arızayı yaptırmaktan bile zor. Hayırlısı..

  • Üzgün 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0
9 dakika önce, Serkan Karakoca yazdı:

Kronik değil biraz 8 subap olduğundan dolayı kapak zayıf diye biliniyor genelde ustalar tarafından bana neler demediler atmosfer hariç 1.8-1.9 bar basarsan kapak havalanır diyorlardı  ben stabil atmosfer hariç 2.6 peak 2.5 stabil basiyordum kapakta herhangi bir problem hararettede sapma İat giriş çıkışta  herşey stabil şekilde idi.

PSA 1.6 TDCİ 1.5 TDCİ ustalara göre 8 subap tek egzantrik diye zayıf nazik motor diye biliniyor.

Bilmiyorlar ki mühendis adam dereceli egzantrik koyup vgt turbo takıp 8 subapla yeterli havayı sokup 115beygir 270nm tork almış bunu yaparken de yakıt ekonomisi sağlamış...

Peki sizce bu motor bu sorunu niye yapar ki ? Yani bu soruna ne sebep olabilir benim durumumda ? Hani şunu eksik yaptım, bunu fazla yaptım, şurada şöyle hatalı davrandım diye düşünüyorum ama kendimden kaynaklı bir eksik de bulamıyorum. Bulabilsem daha dikkatli davranacagim.

Cenk Demirel tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Motorun icide gayet sağlam bu arada kol piston krank kolay kolay kırılmaz kol çıkartır bloktan belki enjektör işerse

Farkında olmazsanız belki piston eritir bu motorun bir kronigi varsa sirmens enjektör ve bobinleridir gerisi fasa fiso şehir efsanesidir...   

1 dakika önce, Cenk Demirel yazdı:

Peki sizce bu motor bu sorunu niye yapar ki ? Yani bu soruna ne sebep olabilir benim durumumda ? Hani şunu eksik yaptım, bunu fazla yaptım, şurada şöyle hatalı davrandım diye düşünüyorum ama kendimden kaynaklı bir eksik de bulamıyorum.

Valla biraz fikir yürüteyim soğutma sistemindeki sıvı akışı yavaştır mesela sağlıklı bir araçta örneğin 4.5 lt antifriz 1 dk dolaşıyordu sizde 4-5 dk dolasirsa yani sistemde ufak tikanikliklar varsa 

Motordaki  soğutma su kanallarında ufak çaplı tıkanıklıklar varsa 

Kalorifer peteğinde kılcal kaçak veya ufak çapli tıkanıklık varsa 

Su pompanızda sorun varsa olması gerektiğinden yavaş çalışıyorsa

Fan beyniniz bir çalışıp çalismiyorsa yani fan 5 defa devreye girecekken 2 defa giriyorsa 

Termostatiniz arizaliysa forumda hatta bununla ilgili bir konu vardı galiba uzun yolda hararet ibresinin  birden düşme  birden çıkma gibi ...

Aklıma gelen bunlar şimdilik gelirse tekrar yazarım...

 

Kullandığınız antifiriz pembe olması gerekli antifiriz sahteyse neler dönüyor piyasada çünkü... 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
15 dakika önce, Serkan Karakoca yazdı:

Valla biraz fikir yürüteyim soğutma sistemindeki sıvı akışı yavaştır mesela sağlıklı bir araçta örneğin 4.5 lt antifriz 1 dk dolaşıyordu sizde 4-5 dk dolasirsa yani sistemde ufak tikanikliklar varsa 

Motordaki  soğutma su kanallarında ufak çaplı tıkanıklıklar varsa 

Kalorifer peteğinde kılcal kaçak veya ufak çapli tıkanıklık varsa 

Su pompanızda sorun varsa olması gerektiğinden yavaş çalışıyorsa

Fan beyniniz bir çalışıp çalismiyorsa yani fan 5 defa devreye girecekken 2 defa giriyorsa 

Termostatiniz arizaliysa forumda hatta bununla ilgili bir konu vardı galiba uzun yolda hararet ibresinin  birden düşme  birden çıkma gibi ...

Aklıma gelen bunlar şimdilik gelirse tekrar yazarım...

Açıkçası bunlarla ilgili herhangi bir anormallik hiç gözüme çarpmadı bu zamana kadar. Ama neticede dediğiniz gibi bir yerde bir anormallik var ki contada böyle bir soruna sebep oldu. Şu araç bir hayirlisiyla tamir olsun. Bir süre kullanip tam olarak yapıldığından emin olunca inşaallah satacağım. Zaten yetkili servise de sirf benden sonra araci alacak kişi rahat etsin, garantili işlem olsun, kimsenin başı ağrımasın diye yaptırmaya verdim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
1 saat önce, Cenk Demirel yazdı:

Açıkçası ben de bu motorla ilgili bu zamana kadar böyle bir kronik sıkıntı duymadım. Başıma geldikten sonra servisteki usta bu eski nesil motorla ilgili conta şikayeti bize çokça geldi dedi. Sonra başka forumlarda dolaşırken psa'nın bu e-hdi ve tdci olarak geçen motorunda 2012 sonrası motorlarda bu sorunun görülebildiğini duydum bir kaç kişiden daha. Zaten aracım sürekli servis bakımlı 8 yıldır. Her bakımı bin km önce yaptırırım. Ağır bakımları bile en az 1 yıl önce yaptırırım. Olabildiğince özenerek bilinçli kullanıyorum aracı bunca yıldır. Haliyle yanlış bir hamlem veya kullanımımdan kaynaklı bir kusurum olsa bu sorunu oluşturabilecek diye düşünüyorum ama aklıma herhangi bir kullanım hatam da gelmiyor.

kullanici hatasi vs gibi bir sey kast etmedim. kronik diyince benim anladigim araclarin bir cogunda (en az %80) (normal kullanim dahilindeki) belirli kosullarda ortaya cikan ve devamli olan ariza anliyorum, yani bu ornek uzerinden bakarsak 130-150k kmde bir neredeyse tum arabalarin contasi yaniyor/catliyor olmasi lazim.

yoksa belli bir seride olabilir, bir donem kullanilmis contada olabilir vs. Tabii ki belli bir yillada kisitlanabilir, mesela 2012-2013 denilebilir ama 2012 sonrasi demek cok genis.

 

bizim cmax 13 eylul cikisli, 150+ kmde, kasim sonu girdi en son bakima, termostat degisti kacak var diye. oncesinde sonrasinda hic bakmadik bile su eksiltiyor mu diye.

amcaminki 12 eylul-ekim cikisli onun km daha yuksek olabilir, o araba hakkinda cok detayli bilgim yok ama conta sorunu ciksa mutlaka duyardim. 

tabii ki bu iki ornek uzerinden kronik degil cikarimi yapmiyorum, not olarak eklemek istedim.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
5 saat önce, Ozan Kar yazdı:

kullanici hatasi vs gibi bir sey kast etmedim. kronik diyince benim anladigim araclarin bir cogunda (en az %80) (normal kullanim dahilindeki) belirli kosullarda ortaya cikan ve devamli olan ariza anliyorum, yani bu ornek uzerinden bakarsak 130-150k kmde bir neredeyse tum arabalarin contasi yaniyor/catliyor olmasi lazim.

yoksa belli bir seride olabilir, bir donem kullanilmis contada olabilir vs. Tabii ki belli bir yillada kisitlanabilir, mesela 2012-2013 denilebilir ama 2012 sonrasi demek cok genis.

 

bizim cmax 13 eylul cikisli, 150+ kmde, kasim sonu girdi en son bakima, termostat degisti kacak var diye. oncesinde sonrasinda hic bakmadik bile su eksiltiyor mu diye.

amcaminki 12 eylul-ekim cikisli onun km daha yuksek olabilir, o araba hakkinda cok detayli bilgim yok ama conta sorunu ciksa mutlaka duyardim. 

tabii ki bu iki ornek uzerinden kronik degil cikarimi yapmiyorum, not olarak eklemek istedim.

Tabi kronik derken bu motorların çoğunluğunda görülüyor anlamında söylemiyorum. Sadece kullanim şeklinden de bağımsız olarak bu motorlarda bu şekilde bir arıza görülebiliyor. Sıklığı azdır belki ama neticede bu motora sahip her kullanıcının bence dikkatli olup motor soğutma suyunu araca her binisinde şöyle bir kontrol etmesi yararına olacaktır. Ben de tesadüf eseri, hareket etmeden önce bir gün kontrol ettiğimde keşfetmiştim azalma yaptığını.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
9 hours ago, Cenk Demirel said:

ama neticede bu motora sahip her kullanıcının bence dikkatli olup motor soğutma suyunu araca her binisinde şöyle bir kontrol etmesi yararına olacaktır.

Bence motor ne olursa olsun her kullanıcının dikkatli olup motorun yağını, suyunu ara ara şöyle bir kontrol etmesi yararına olacaktır. 🙂

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
4 dakika önce, Mertol Kip yazdı:

Bence motor ne olursa olsun her kullanıcının dikkatli olup motorun yağını, suyunu ara ara şöyle bir kontrol etmesi yararına olacaktır. 🙂

Kesinlikle öyle hocam. Ben her araca bindigimde bu kontrolü yapmasam muhtemelen motor iyice gidene kadar suyu eksilttigini fark edemeyebilirdim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
05.07.2023 - 18:06 tarihinde, Cenk Demirel yazdı:

Kesinlikle öyle hocam. Ben her araca bindigimde bu kontrolü yapmasam muhtemelen motor iyice gidene kadar suyu eksilttigini fark edemeyebilirdim.

yolu çok basit genleşme tankına bir seviye sensörü eksildiğinde su eksik yazıp uyarı verecek içerde kıytırık soğutma sıvısı sensörünü koymadığı için arızalı mühendisler kaç tane ecoboost motor yedi....

wolksvagen koymus sensörü miss aracı aldığımda watercoolerın ordan antifiriz kaçağı varmış bir baktım araba soğutma sıvısı eksik dedi alet bir baktım harbiden eksik hortumları kontrol edip inelerken bir bktım watercoolerın üstünde antifiriz izi var hortumun kelepçesi ısıya soğuya özelliğini kaybetmiş aldım bir kelepçe taktım birde kızdım komple motorun içine ilaç attık temizleyici komple basınçlı suyla tertemiz olana kadar sistemi suyla yıkadık aldım 3 lt antifiriz shell pembe miss gibi oldu antifirizin rengi bile bozulmadı halen ...tertemiz...

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
3 dakika önce, Serkan Karakoca yazdı:

yolu çok basit genleşme tankına bir seviye sensörü eksildiğinde su eksik yazıp uyarı verecek içerde kıytırık soğutma sıvısı sensörünü koymadığı için arızalı mühendisler kaç tane ecoboost motor yedi....

wolksvagen koymus sensörü miss aracı aldığımda watercoolerın ordan antifiriz kaçağı varmış bir baktım araba soğutma sıvısı eksik dedi alet bir baktım harbiden eksik hortumları kontrol edip inelerken bir bktım watercoolerın üstünde antifiriz izi var hortumun kelepçesi ısıya soğuya özelliğini kaybetmiş aldım bir kelepçe taktım birde kızdım komple motorun içine ilaç attık temizleyici komple basınçlı suyla tertemiz olana kadar sistemi suyla yıkadık aldım 3 lt antifiriz shell pembe miss gibi oldu antifirizin rengi bile bozulmadı halen ...tertemiz...

 

Bu tarz hayati durumlar için sensör koyulmaması gerçekten akıl alır gibi değil. Dürüst olmak gerekirse herkes aracına her bindiğinde soğutma suyu sıvısının kontrolünü yapmıyor. Bana kalırsa bir çok sürücü bunun yerinden bile bi haberdir de neyse. Neticede lastik basınçları gibi yağ, motor suyu seviyesi vs bunların hepsinden sensörlerle uyarının standart olması gerekiyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
12 dakika önce, Cenk Demirel yazdı:

her bindiğinde soğutma suyu sıvısının kontrolünü yapmıyor

nasil yani siz her biniste mi kontrol ediyorsunuz? eksiltmeye baslamadan once de mi? ben eksilttigini bildigim arabada bile her biniste bakmadim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Şimdi, Ozan Kar yazdı:

nasil yani siz her biniste mi kontrol ediyorsunuz? eksiltmeye baslamadan once de mi? ben eksilttigini bildigim arabada bile her biniste bakmadim.

Acelem yoksa, bir yere yetişmiyorsam mutlaka her binişimde sağını solunu bir dolaşır lastiklere bakarım. Kaputu açar anormal bir şey var mı bakarım. Soğutma sıvısına önce bakarım. Gözümün gördüğü kablolarda falan her zamankinden farklı bir şey var mı bakarım. Motor yağına her zaman bakmam çünkü çubukla vs uğraşamıyorum. Onu ayda 1-2 kez yaparım. Tüm bunları yapmam zaten maksimum 45 saniyemi alıyor. Her binişimde kuş pisliklerini temizlemek en çok vaktimi alan şey oluyor.

 

2010'larda otomobil yenilemek kolayken pek uğraşmazdım ama son 4-5 senedir otomobil yenilemek çok zor olduğu için gözüm gibi bakmaya çalışıyorum. Zaten buna rağmen böyle bir sorun çıkarması beni ekstra üzdü.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
11 hours ago, Cenk Demirel said:

Acelem yoksa, bir yere yetişmiyorsam mutlaka her binişimde sağını solunu bir dolaşır lastiklere bakarım. Kaputu açar anormal bir şey var mı bakarım. Soğutma sıvısına önce bakarım. Gözümün gördüğü kablolarda falan her zamankinden farklı bir şey var mı bakarım. Motor yağına her zaman bakmam çünkü çubukla vs uğraşamıyorum. Onu ayda 1-2 kez yaparım. Tüm bunları yapmam zaten maksimum 45 saniyemi alıyor. Her binişimde kuş pisliklerini temizlemek en çok vaktimi alan şey oluyor.

Siz böyle yaparsanız bozulur tabi. Bak benim arabanın üstünü kuşlar umumi WC olarak kullanıyor yıkatmıyorum bile. Şımartmayın arabalarınızı böyle. 🙂

  • Haha 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
19 dakika önce, Mertol Kip yazdı:

Siz böyle yaparsanız bozulur tabi. Bak benim arabanın üstünü kuşlar umumi WC olarak kullanıyor yıkatmıyorum bile. Şımartmayın arabalarınızı böyle. 🙂

Geçen aklıma geldi aslında. Sakınan göze çöp batar diye bir laf var gerçekten doğru. Gereğinden fazla özenince mutlaka sorun çıkıyor 😄

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ben aracı yetkili servisten teslim alalı bayağı oldu ama yeni araç bulma, arama vs derken konuya cevap yazamadım.

 

Testler yapılmıştı ve söylendiği gibi üst kapak sökülünce üçüncü silindir yuvasına denk gelen contada çatlak vardı. Bana fotoğrafını attılar. Cüzzi miktarda ama neticede çatlak. Üst kapak söküldükten sonra taşlanmak üzere anlaştıkları bir rektefiyeciye gönderildi. Kapak geldi, yeni conta ve bir ton contaya ait parçalar geldi. Bununla birlikte hazır açılmışken enjektörleri de gönderdiler kontrol için ve enjektörlerin durumu iyiydi ama meme uçlarının değişmesi gerek dediler. Onlar değişti. Seneye aracın ağır bakımı vardı ama fiyatlar uçar diye kayışlar dahil ağır bakımı da yaptırdım. Standart filtre vs bakımını da yaptırdım. Bunun dışında karterin yağının boşaltıldığı tapa kısmı artık dikiş tutmuyordu. Zaman içinde yağ değişimleri sırasında iyice laçkalaşmış. Yetkilideki görevli bana tornacıda bunun yuvasına göre yerini yaptırırım dedi ama benim içime sinmedi. Yolda giderken bir anda tapadan yağı boşaltır, kaçırır korkusuyla alt karteri de değiştirdim. Geçen haftalardan birinde bizim Batı Karadeniz'de sel oldu. Su birikintisine girince lastik basınç sensörleri algılanamadı hatası aldım. Servistekilere söyledim ön iki sensörde sorun var dediler. Kurutmayı vs denedik ama olmadı. Onları değiştirdim. Benim daha önceden bildiğim 1-2 ufak sıkıntısı daha vardı onları da yaptırdım derken bana maliyeti işçilik dahil 59 bin lira tuttu.

 

Problem halledildikten sonra motor testi, yol testi dahil hepsini yaptılar. Aldıktan sonra bende 200-300 km kadar uzun yolda kullandım. Artık eksiltme yok çok şükür. Motor eskisine göre daha sessiz, sarsıntısız, performanslı ve bir miktar daha az tüketmeye başladı.

 

Aracı da satılığa çıkardım. Hem aileye otomatik lazım hem de 10 yaşına geliyor ileriki zamanlarda değerlenmesi yavaşlar, yaş aldıkça değerlenmeyen bir şeye de masraf yaparak binmek istemedim. Sıfırların da fiyatı sürekli artıyor. O yüzden satışa çıkardıktan sonra bir tanıdık geldi. Yine kendi bildiği tanıdığı bir ekspere götürdük. Aracı beğendi. Bu 8 yıllık süreçte araçla ne yaşadıysam hepsini anlattım. Açtığım başlıktaki conta konusundan da bahsettim. Yetkili serviste yapıldı, kayıtlarına da istersen oradan ulaşabilirsin diye belirttim. Zaten 8 yıl boyunca yetkili dışında bir yere de götürmedim aracı. Netice itibariyle yarın sabah kısmetse noterde satışı yapacağız. Yeni aldığım sıfır aracın da Ağustos zammından etkilenmemesi için vergisiz fiyatını ödeyip kendi adıma faturalandırdım. Ağustos'un 1'inden sonra teslim alacağım hayırlısıyla.

Cenk Demirel tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.