Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

TDCi Silindir Kapak Conta Problemi


Cenk Demirel

Soru

Benim 2015 1.6 tdci Focus üst kapak contası arızası verdi. Kaç zamandır antifiriz kaçırıyordu. Ben ekleyip duruyordum. Geçen yetkiliye götürdüm bir çok test yaptılar. Contada kılcal çatlak varmış. İlerlerse tabi başıma daha büyük işler açar. Şu haliyle bile 30-40 bin lira masraf çıkardılar. Bu 1.6 dizel psa motorlarında özellikle 2012 sonrası üretimlerde bu sorun kronikmiş.

 

Mecbur aracı yetkilide yaptırdıktan sonra satacağım. Zaten 150 bin km'ye geldi. Bundan sonra turbo, enjektör, amortisör vs bir ton masraf çıkarma yaşlarına ve km'sine girmiş olacak. Ben bu tarz bir masrafı bunlara yapar binmeye devam ederim diyordum ama sürpriz çıktı bu masraf. Satıp sıfır opel corsa bulmaya çalışacağım bayilerde. Tabi bayide sıfır araba bulabilmek bu arızayı yaptırmaktan bile zor. Hayırlısı..

  • Üzgün 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

ikisi de hayirli olsun. konuyu gordugum iyi oldu, yarin unutmadan bakarim umarim.

fatura kismini anlamadim. fatura kesilince verginin odenmesi lazim. yani vergisiz kismindan ziyade vergiyi almasi lazim bayiinin faturayi kesmek icin.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Bir saat önce, Ozan Kar yazdı:

ikisi de hayirli olsun. konuyu gordugum iyi oldu, yarin unutmadan bakarim umarim.

fatura kismini anlamadim. fatura kesilince verginin odenmesi lazim. yani vergisiz kismindan ziyade vergiyi almasi lazim bayiinin faturayi kesmek icin.

Allah razı olsun çok teşekkürler hocam. Bana kalırsa 1.6 tdci motora sahip herkesin sık sık antifiriz kaçırıp kaçırmadığını kontrol etmesi lazım.

 

Muhtemelen bu başlığı okuyordur. Ben bu konuyu açtıktan sonra benzer antifiriz kaçağı ve belirtilerini yaşayan bir arkadaş bana instagram'dan ulaştı. Forumdaki bu konuyu görmüş. Aracını daha hiç bir yere göstermemiş. Sadece bende olduğu gibi antifiriz eksiltiyormuş. Ben ona aracı artık daha fazla kullanmadan bir an önce tanıdığı bir usta varsa oraya veya yetkiliye götürmesini söyledim. Ne yazık ki o arkadaşın aracında da conta çatlağı çıkmış. Hatta söylediğim üzere antifiriz eksiltmeye başlayana kadar herhangi bir belirti vermediğinden arkadaş o şekil kullanmaya devam edince soğutma suyu içinde köpürme vs olunca biraz daha ilerleyip motor bloğunu çatlatmış. İnstagram'dan iletişim halindeyiz aracının sürecini paylaşıyor benimle.

 

Yani 1.6 tdci motorlu Focus sahipleri ne olacak, aracım bakımlı, şudur budur diye düşünmemeli derim. Çünkü hiç ummadığın anda bu sorun çıkıyor ve erken aksiyon alınmazsa pek fazla belirti vermeden blok çatlatmaya kadar gidebiliyor.

 

Fatura kısmında da şöyle oldu; biz 200 bin lira yatırdık aracın ön ödemesi için. 3 gün sonra satış temsilcisi bizi aradı. Daha önce konuştuğumuz Ağustos ayı zammından etkilenmek istemezseniz 400 bin lira daha yatırıp benim en azından aracın vergisiz fiyatı üzerinden sizin adınıza ayırtıldığına dair faturalandırma durumum olabilir dedi. Ama eğer istemezseniz de Ağustos ayında zamlı fiyattan alabilirsiniz dedi. Hani son fiyata dair ekstra bir ücret, komisyon vb bir şey olmadığından, zaten her halükarda vereceğim bir meblağ olduğundan Ağustos ayında gelebilecek herhangi bir zamdan etkilenmemek adına ben de kabul ettim.

 

Neticede ilkten 200 yatırmıştım. 400 daha yatırdım. Ağustos'ta testlim alırken 535 bin lira daha yatırıp 1 milyon 135 bin liraya aracı alacağım kısmetse. Zaten temmuz fiyatı da böyleydi.

Cenk Demirel tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
13 dakika önce, Cenk Demirel yazdı:

Daha önce konuştuğumuz Ağustos ayı zammından etkilenmek istemezseniz 400 bin lira daha yatırıp benim en azından aracın vergisiz fiyatı üzerinden sizin adınıza ayırtıldığına dair faturalandırma durumum olabilir dedi.

yanlis hesaplamadiysam 600 vergi gerisi arac olarak cikiyor, oyle degil mi?

535 araba

%80 otv 427

%18 kdv 173

bu durumda zaten vergiyi odeyip faturayi kestirmis oluyorsunuz. dedigim gibi faturayi kesince bayiinin vergiyi odemesi gerekiyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
15 dakika önce, Gürkan Çakıroğlu yazdı:

Temiz iş ve temiz/dürüst satıcı, hayırlı olsun...

Teşekkürler hocam. Bana etrafımdan söylenen çok oldu neden yetkiliye götürüp fazla para verdiğim konusunda ama ben kendim binmeye devam edersem de satarsam da kafam rahat olur diye yetkilide yaptırdım. Neticede yapılan işlemin işçiliği ve parçalar 1 yıl garantili. Araçta çok şükür sorun kalmadı ama kısmet işte olur ya yeni sahibindeyken problem çıkarsa diye yok Ali ustada yaptırdım, yok bilmem ne otomotivde yaptırdım. Yaptıkları işin arkasında dururlar mı vs takıntısıyla uğraşamam. Alacak kişiye de problem kalmadığını, isterse Ereğli Azim otomotiv'den veya herhangi bir Ford yetkili servisinden aracın tüm kayıtlarına ulaşabileceğini ve gittiği her ilde bir sorun çıkması halinde ücretsiz şekilde sorunu halledebileceğini söyledim. Benim de alacak kişinin de kafası rahat etsin.

8 dakika önce, Ozan Kar yazdı:

yanlis hesaplamadiysam 600 vergi gerisi arac olarak cikiyor, oyle degil mi?

535 araba

%80 otv 427

%18 kdv 173

bu durumda zaten vergiyi odeyip faturayi kestirmis oluyorsunuz. dedigim gibi faturayi kesince bayiinin vergiyi odemesi gerekiyor.

Tabi. Ama ben 535 bin lirayı henüz ödemedim. Onu Ağustos'ta aracı teslim almaya gittiğim gün ödeyeceğim. Ama teslim almaya gittiğimde Ağustos ayının zammı ayın 1'i veya ilk haftası itibariyle satış fiyatına yansıyacaktı. İşte ondan etkilenmemek adına aracın benim adıma ayırtıldığına dair vergisiz olan kısmın ödenip faturalandırılabilme durumu oluyormuş. Geriye kalan miktarı da ödediğimde tam tutar üzerinden satış faturalandırması yapılacakmış. Bu ayırtmaya dair yapılan ilk faturalandırma belki bayiler ve distribütör arasındaki farklı bir prosedür de olabilir.

Cenk Demirel tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
4 dakika önce, Cem Boneval yazdı:

Satıl da alış da hayırlı olsun, yeni aracının konusunu bekliyor olacağız.

Allah razı olsun çok teşekkürler hocam. Aracı teslim alıp biraz deneyimledikten sonra konusunu açacağım inşaallah. @Yakup Ç. A.ile kardeş araç sahibi olduk denilebilir 😊

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Herkese selamlar.

 

Bende 2.0 TDCİ (PSA) motorunda sahip bir Focusa (ST) biniyorum..  Geçen hafta @Cenk Demirel arkadaşın yaşadığı Antifriz problemini yaşadım.
 

Aracımı 200 bin kilometrede servis yaptırdım. Daha sonra şans eseri aracımı 216 bin kilometrede motoruna bir göz gezdirmek istedim.  Motor suyunun deposunda hiç su kalmamıştı. Daha sonra tam 2 litre antifriz (kırmızı renkte) ekledim. Yaklaşık 15 kilometre yol yaptıktan sonra yine eksilttiğini gördüm. Daha sonra 1 litre su ekleyip aracımı ustaya götürdüm.  (yaklaşık 30 kilometre yol yaptım ve su eksiltmedi)

 

Araçta yapılan kontrollerde anormal bir duruma rastlanmadı. Şu anda aracım 218 bin kilometreye gelmek üzere ve sürekli klima açık olmasına rağmen su eksiltme yapmıyor. Ustamız “özel bir sıvı siparişi vereceğim ve tekrar eksiltme yaparsa onu ilave edeceğiz” dedi.
 

Bu konuda fikir vermek isteyen olursa memnun olurum. 
 

Teşekkürler.

Vedat Irin tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
1 saat önce, Fikret Ö. yazdı:

Hayırlı olsun @Cenk Demirel hocam. Kazasız belasız kullanmanızı dilerim.

Çok teşekkürler hocam eksik olmayın.

9 saat önce, Vedat Irin yazdı:

Bu konuda fikir vermek isteyen olursa memnun olurum. 

Geçmiş olsun hocam. Normal şartlarda antifiriz kolay kolay eksilen bir şey değil. Kapalı devre malum. Eğer eksiltme yapıyorsa kaçak vardır. Renkli bir sıvı olduğu için kaçak dışarıya doğruysa motor etrafında bir yerde lekeleri belli oluyor. Ama eğer sistem, contada olduğu gibi içten kaçırma yapıyorsa dışarıda bir leke olmadan direkt egzozdan atıyor.

 

Conta kaçaklarında genelde sabit bir kaçırma olmuyor. Motor sıcaklığına, motor devrine göre kaçırma artıyor yahut sabit kalıyor. Havalar sıcaksa, motor harareti yüksekse mesela daha çok kaçırıyor. Sıcaklık düşükse, motor fazla ısınmıyorsa, kısa mesafede kullanıyorsanız belli süreler sonra ufak ufak kaçırma yapıyor yahut yapmıyor.

 

Contada kaçak olup olmadığı konusunda özel bir sıvı ve bir cihazla test yapılıp anlaşılabiliyor. Ama yukarıda da tavsiye ettiğim gibi conta kaçağı olması ihtimaline karşı aracınızı fazla kullanmamanızı ve kullanmak durumunda kalırsanız da motoru pek zorlamadan sürmenizi öneririm. Çünkü contadan akan sıvı motor bloğuna, silindirlere temas ediyor ve silindirlere, bloğa zarar verme ihtimali olabiliyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.