Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Test modunda motor sıcaklığı 123 santigrat olarak görünüyor.


osman enes korkmaz

Soru

Öncelikle herkese merhabalar,yaklaşık 1 buçuk senedir 2006 model sedan focus 1.6 tdci ghia sahibiyim.Aracimdan son derece memnunum ancak bugün akşam enteresan birsey fark ettim,aracımın normal kadranindaki hararet gostergesinde sıcaklık 90 üstüne bile çıkmazken,test moduna girdiğimde birde baktım ki 123 santigratlik bir motor sıcaklığı gördüm(fotoğrafını paylasicam) bu durum çok canımı sıktı,daha önce bu durumu yaşayan var mı bu durum normal mi,yanlış olan test modundaki sıcaklık mi yoksa gostergemdemi bir sorun var acaba.

20230711_000310.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu soruda 5 cevap bulunuyor

Önerilen Mesajlar

  • 0

Aynı menüde coolant temp yok mu?  

Motor sıcaklığı ayrıdır. 

Motor suyu sıcaklığı ayrıdır

Motor yağı sıcaklığı ayrıdır

Hepsinin dereceleri farklı olur. 

Motorda hepsini ölçen sensörler vardır. 

Motorun kendi sıcaklığı 123 derecedeyken motor soğutma suyunun sıcaklığının 85 lerde olması normal. 

 

Isınan motor soğutma suyu ile soğutulur. Su ısınır radyatör onu soğutur. Döngü bu şekilde. 

 

Çaydanlığa suyu koyduğunuzda önce çaydanlık ısınır sonra su kaynar. Demleyip alta soğuk su koyduğunuzda çaydanlık soğur ve yine aynı döngü olur. Her ikisinin sıcaklığı farklıdır. 

Birbirine temas eden iki farklı maddenin ısı transferidir bu. 

 

Canınızı sıkacak bir durum yok. 

Ama siz yinede bir bilgisayara bağlantın aracınızı 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

ben yaz yokuş tırmanışında anlık 115 dereceyi görmüştüm motor sıcaklığında, hararet göstergesi ortada idi.. 123 anlıkta normalde olsa acaba uzun süre bu sıcaklıkla yol alınırsa ne olur bilemiyorum. benim yukarıdaki bilgimi forumda paylaşmış. bir arkadaş uzun süre 120 üstü motora zarar verir demişti.

normalde yol alırken çok kez test menü açık gitmişliğim oldu.. 1.0 eb motor sıcaklığı 85-105 arası geziyor ki sıcak çalışan bir motor olarak bilinir.

 

birde forumda yenisiniz, herkes i uyarırım..  soğutma suyunda mutlaka en az %50 antifiriz-50 su kullanmalısınız.. (antifiriz %60 a kadar çıkabilir ama aşmamalı)

artık ford servisinde bile bu %50 lik karışım hazır ve motorcraft markalı bidondan dökülüyor

Mehmet Demir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
2 saat önce, Ogün Özemre yazdı:

Aynı menüde coolant temp yok mu?  

Motor sıcaklığı ayrıdır. 

Motor suyu sıcaklığı ayrıdır

Motor yağı sıcaklığı ayrıdır

Hepsinin dereceleri farklı olur. 

Motorda hepsini ölçen sensörler vardır. 

Motorun kendi sıcaklığı 123 derecedeyken motor soğutma suyunun sıcaklığının 85 lerde olması normal. 

 

Isınan motor soğutma suyu ile soğutulur. Su ısınır radyatör onu soğutur. Döngü bu şekilde. 

 

Çaydanlığa suyu koyduğunuzda önce çaydanlık ısınır sonra su kaynar. Demleyip alta soğuk su koyduğunuzda çaydanlık soğur ve yine aynı döngü olur. Her ikisinin sıcaklığı farklıdır. 

Birbirine temas eden iki farklı maddenin ısı transferidir bu. 

 

Canınızı sıkacak bir durum yok. 

Ama siz yinede bir bilgisayara bağlantın aracınızı 

 

hocam cevabınız için çok teşekkür ederim , inanın engine temp değerini görünce coolant temp var mı yok mu hiç dikkat etmedim,ancak bakarım mutlaka,sabah uyanır uyanmaz ustamı aradım durumu ona da anlattım zaten 120 üzerinde bi sıcaklık olsa bu hararet anlamına gelir dedi,herhangi bir sorun yaşayıp yaşamadığımı sordu aracın gidişinde vs veya çalışmasında vs herhangi bir sorun yok ondan dolayı o da sizin gibi kafaya takacak birşey olmadığını söyledi gitmeme gerek bile olmadığını söyledi.

Bir saat önce, Mehmet Demir yazdı:

ben yaz yokuş tırmanışında anlık 115 dereceyi görmüştüm motor sıcaklığında, hararet göstergesi ortada idi.. 123 anlıkta normalde olsa acaba uzun süre bu sıcaklıkla yol alınırsa ne olur bilemiyorum. benim yukarıdaki bilgimi forumda paylaşmış. bir arkadaş uzun süre 120 üstü motora zarar verir demişti.

normalde yol alırken çok kez test menü açık gitmişliğim oldu.. 1.0 eb motor sıcaklığı 85-105 arası geziyor ki sıcak çalışan bir motor olarak bilinir.

 

birde forumda yenisiniz, herkes i uyarırım..  soğutma suyunda mutlaka en az %50 antifiriz-50 su kullanmalısınız.. (antifiriz %60 a kadar çıkabilir ama aşmamalı)

artık ford servisinde bile bu %50 lik karışım hazır ve motorcraft markalı bidondan dökülüyor

hocam cevabınız için teşekkür ederim,şöyle araç hareket halindeyken 115 120 derece arasında gidip geliyordu ancak rölantide sabit dururken 123 125 dereceleri görüyor hareket halindeyken o kadar sıcakları görümüyor,antifiriz konusundada uyardığınız için teşekkür ederim,elimden geldiğince motor suyunda antifiriz olmasına dikkat ediyorum zira bundan önceki araçlarımda bununla alakalı çok sorun yaşadım ve dilim yandı ondan dolayı daha dikkatli olmaya çalışıyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
11.07.2023 - 09:47 tarihinde, osman enes korkmaz yazdı:

hocam cevabınız için çok teşekkür ederim , inanın engine temp değerini görünce coolant temp var mı yok mu hiç dikkat etmedim,ancak bakarım mutlaka,sabah uyanır uyanmaz ustamı aradım durumu ona da anlattım zaten 120 üzerinde bi sıcaklık olsa bu hararet anlamına gelir dedi,herhangi bir sorun yaşayıp yaşamadığımı sordu aracın gidişinde vs veya çalışmasında vs herhangi bir sorun yok ondan dolayı o da sizin gibi kafaya takacak birşey olmadığını söyledi gitmeme gerek bile olmadığını söyledi.

hocam cevabınız için teşekkür ederim,şöyle araç hareket halindeyken 115 120 derece arasında gidip geliyordu ancak rölantide sabit dururken 123 125 dereceleri görüyor hareket halindeyken o kadar sıcakları görümüyor,antifiriz konusundada uyardığınız için teşekkür ederim,elimden geldiğince motor suyunda antifiriz olmasına dikkat ediyorum zira bundan önceki araçlarımda bununla alakalı çok sorun yaşadım ve dilim yandı ondan dolayı daha dikkatli olmaya çalışıyorum.

 

bence bu sıcaklıklar fazla.. ya termostat arızası var yada ciddi bir devir daim sorunu var yada fanları kontrol edin..radyatöre hava tutturun aradaki kanalları tıkalı olabilir..  rolantide hiç bir araba 125 derecelere çıkmaz..  tırmanırsınız.. motor 115 e çıkar.. motoru stop edersiniz.. fan devreye girme ihtiyacı görmüyorsa az miktar sıcaklık artar ve sonra kendi kendine soğur.

normalde %50-50 lik karışımda 120 derecede su kaynar ve hararet yapar

Mehmet Demir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.