Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Led farlar ve şeffaf folyo kaplama


Cenk Demirel

Önerilen Mesajlar

Herkese selamlar..

 

Kimine göre büyük, kimine göre küçük bir mevzu gibi gelebilir ama bir konu kafamı kurcalamakta. Otomotiv endüstrisinde led far aydınlatma teknolojisiyle ilgili bazı tezler de bulup okudum ama kafamdaki soruya bir cevap bulamadım.

 

2015'te mk3,5 Focus'u aldığımda yaptırmadığım için pişman olduğum şeylerden biri; farlara şeffaf kaplamaydı. Bunu yaptırmadığım için yaklaşık 7 yıl sonra güneş ışığı yüzünden farların üst yüzeyinde atmalar, renk solmaları olmaya başlamıştı. Yaşıt olan baktığım çoğu Focus'ta da bu vardı. Şimdi malum aracı yeniledim. Tekrar aynı hataya düşmemek için şeffaf folyo kaplama yaptırmak istiyorum. Ama yeni aldığım aracın farları led. Burada sorum şu;

Bu yeni nesil araçlarda led farların aydınlatma ömrünü etkilen en önemli konu sıcaklıktır. Yeteri kadar soğumayan led farın sıcaklıktan dolayı ömrü ve performansı yarı yarıya bile düşebiliyor. Bu olmasın diye farlar için soğutma tertibatı, bakır ve alüminyum malzemeler, kanatçıklar, buna göre dış gövde malzeme seçimi vs yapılıp kullanılıyor. Bunun haricinde araç yolda ilerlerken önden gelen rüzgar, direkt soğutma sisteminin bir parçası. Farların yüzeyini şeffaf folyo ile kapladığımızda güneşten gelen zararlı UV ışınlarını kırıyor, farın cam yüzeyini koruyor. Ama karşıdan gelen rüzgar, farın dışındaki plastik yüzeye artık yeterince değmediği için farın içinde oluşabilecek ısı ve sıcaklığı yükseltmesi, far içinde yeteri kadar soğutmanın gerçekleşmemesi gibi bir durum oluşturabilir mi ?

 

Farları koruyayım derken istemeden zarar verip ömrünü düşürmek istemiyorum. Bu konuda fikri, tecrübesi, bilgisi olan varsa çok sevinirim. Özellikle detailing işi ile uğraşan, bu alanda kullanılan ppf malzemeler hakkında bilgisi olanlar beni aydınlatabilir diye umuyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

26 dakika önce, Cenk Demirel yazdı:

Ama karşıdan gelen rüzgar, farın dışındaki plastik yüzeye artık yeterince değmediği için farın içinde oluşabilecek ısı ve sıcaklığı yükseltmesi, far içinde yeteri kadar soğutmanın gerçekleşmemesi gibi bir durum oluşturabilir mi ?

Folyo kaplamanın farların rüzgarını engelleyerek soğumayı engelleyeceğini zannetmiyorum, bir çok premium marka aracın kaplama yapıldığını görüyorum, detailing işi yapan bir arkadaşım var.

Onun fikirlerini alıp varsa bu konuyla ilgili sıkıntı/dönüş sana haber vereceğim... 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

1 saat önce, Gürkan Çakıroğlu yazdı:

Folyo kaplamanın farların rüzgarını engelleyerek soğumayı engelleyeceğini zannetmiyorum, bir çok premium marka aracın kaplama yapıldığını görüyorum, detailing işi yapan bir arkadaşım var.

Onun fikirlerini alıp varsa bu konuyla ilgili sıkıntı/dönüş sana haber vereceğim... 

Açıkçası ben de hiç emin olamadım. Google'da araştırdım ve dişe dokunur bir sonuç da bulmadım. Sadece ekspertiz firması olan Otorapor'un ve otomobil dergisi olan sekizsilindir'in matlaşan farları parlatma veya koruma  ile ilgili bir yazısında şeffaf folyo kaplamaların farlar için garanti koşullarına ve farın ısınmasına nasıl bir etki edeceği tam olarak bilinmemektedir diye bir ibare var o kadar. Daha önce bu soruyu soran da olmamış anladığım kadarıyla.

 

Detailing işiyle uğraşan arkadaşınızın vereceği cevabı merakla bekliyorum. Çok teşekkürler hocam.

Cenk Demirel tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Otomotiv endüstrisi için led far üretimi yapan, uluslararası tedarikçilerden Hella'nın Türkiye temsilciliğine bu konuyla ilgili bir mail yollamıştım. Sanırım sanal ortamda bundan daha kesin bir cevap pek bulunmaz. Gelen cevap şu şekilde;

 

Screenshot_2023-08-04-11-04-14-638_park.outlook_sign_in.client.thumb.jpg.13721f3402709a566742a6001667b250.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

4 dakika önce, Gürkan Çakıroğlu yazdı:

Cenk, Fatih de forumda ve ben onu ikna ederim, sen yaptır kaplamanı 🤣

Ahahaha bilseydim direkt buradan sorardım 😂 sana güveniyorum hocam ikna edersen hemen gidiyorum yaptırmaya 🤣

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

28 dakika önce, Cenk Demirel yazdı:

Ahahaha bilseydim direkt buradan sorardım 😂 sana güveniyorum hocam ikna edersen hemen gidiyorum yaptırmaya 🤣

Opel garanti konusunda sıkıntılı diyor Fatih, ama gelecekte farlarla ilgili olabilecek sıkıntılarda her türlü yardımcı olurum dedi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bir saat önce, Gürkan Çakıroğlu yazdı:

Opel garanti konusunda sıkıntılı diyor Fatih, ama gelecekte farlarla ilgili olabilecek sıkıntılarda her türlü yardımcı olurum dedi.

Zaten şeffaf kaplamadan dolayı farların yüzeyinde bir sorun olursa onu garantiye sokmazlar ki sokmamalarini da anlarım neticede kullanıcı hatasıyla olan bir şey. Ama çok teşekkürler yaptirirsam eğer sonrasında yardımcı olabilecek birinin olması güzel 😊

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Uğraşmayın o kadar yaw. Bırakın yıllar içinde sararsın solsun biraz. Kaplayacağınız malzeme optik kararlılığını bozabilir. Işık kırılabilir falan filan. Far işi çok fazla ıvır zıvırı olan bir konu aslında. Ki OEM merceksiz LED farlar aydınlatma homojenliği konusunda zaten biraz sıkıntılı. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

3 dakika önce, Mertol Kip yazdı:

Uğraşmayın o kadar yaw. Bırakın yıllar içinde sararsın solsun biraz. Kaplayacağınız malzeme optik kararlılığını bozabilir. Işık kırılabilir falan filan. Far işi çok fazla ıvır zıvırı olan bir konu aslında. Ki OEM merceksiz LED farlar aydınlatma homojenliği konusunda zaten biraz sıkıntılı. 

Henüz kararsızım hocam zaten kaplatma konusunda. Zaten hemen zarar gören bir parça olmadigindan zamana bırakırım muhtemelen bu isi. Aydınlatma konusunda ise halojenlere göre daha etkili merceksiz bu LED farlar. Mercekli ledler tabi daha iyi konumda. İzlediğim videolarda ve bindigim araclarda gördüğüm bu şekilde ama asıl tecrubeyi arac geldiğinde edinecegim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Valla ben Şkoda, Renault ve Opel Crossland ta merceksiz full LED far kullandım. Hepsinde daha az aydınlanan bölgeler ve yer yer gölgelenme vardı ek olarak rengi beyaza çok yakın olduğu için tabelalarda yansıyan ışıktan yazı okunamıyordu. (evet bazı tabelalar dandik ama halojende olmuyor). Halojenden her şartta daha iyi olduğu kesin tabi. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

bizim f3 de malum farlar var.. 8. yıldan itibaren sararma başladı.. öyle kit vs uğraşmaya gerek yok..

leke çıkarıcı aspirin spreyi sıkın, dışı fileli bulaşık süngeri ile iyice ovun ama hızlı hızlı değil..

boya için kullanılan ince çizik giderici alın, bezle yada matkap ucuna takılan yuvarlak pedlerle biraz uygulayın.

işlem bitince durulayıp kurulayın ve far yüzeyini mümkünse far cilası yoksa normal oto cila ile cilalayın(4-6 ayda bir),

2 yaz yetiyor..

geçen hafta 2. kez yaptım.

 

**bu arada arabam güneşi hep yandan görür.. (doğu-batı istikametinde park edili durur) bu yüzden üst bölgeleri sararıyor.

tam ön kısımları sorunsuz hala..

Mehmet Demir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

57 dakika önce, Mertol Kip yazdı:

Valla ben Şkoda, Renault ve Opel Crossland ta merceksiz full LED far kullandım. Hepsinde daha az aydınlanan bölgeler ve yer yer gölgelenme vardı ek olarak rengi beyaza çok yakın olduğu için tabelalarda yansıyan ışıktan yazı okunamıyordu. (evet bazı tabelalar dandik ama halojende olmuyor). Halojenden her şartta daha iyi olduğu kesin tabi. 

Zaten halojenle mercekli led arasında bir konuma sahip bu led farlar. Tabi görebildiğim bir çok led far da ayarsız durumda. Zaman içinde ayarı da bozulabiliyor. Halojen farlarda olduğu gibi bunları da düzgün şekilde, belli aralıklarla ayarlatmak gerekiyor. Yine de halojene tercih ediyorum. Ben philips xtreme vision performans halojenleri kullandım hep ve çok memnun kaldım. Ayarlatmasını da hep buna göre yapıyordum. Mesafe açısından onları aratmasa bana yeter bu merceksiz ledler.

 

11 dakika önce, Mehmet Demir yazdı:

bizim f3 de malum farlar var.. 8. yıldan itibaren sararma başladı.. öyle kit vs uğraşmaya gerek yok..

leke çıkarıcı aspirin spreyi sıkın, dışı fileli bulaşık süngeri ile iyice ovun ama hızlı hızlı değil..

boya için kullanılan ince çizik giderici alın, bezle yada matkap ucuna takılan yuvarlak pedlerle biraz uygulayın.

işlem bitince durulayıp kurulayın ve far yüzeyini mümkünse far cilası yoksa normal oto cila ile cilalayın(4-6 ayda bir),

2 yaz yetiyor..

geçen hafta 2. kez yaptım.

 

**bu arada arabam güneşi hep yandan görür.. (doğu-batı istikametinde park edili durur) bu yüzden üst bölgeleri sararıyor.

tam ön kısımları sorunsuz hala..

Benim f3.5 da tam 7 yaş itibariyle üst bölgelerden başlamıştı renk solmalarına, çatlaklara falan. Aydınlatma kısımlarında sorun yoktu ama üst kısımlar gitmişti artık. Polisaj şu bu girişecektim sonrada ppf kaplama yaptıracaktım ama arabayı satınca gerek kalmadı bu işlere. Keşke kapalı bir garajım ya da otoparkım olsa. Bir otomobilin ömrünü net 3-5 yıl uzatıyor kapalı garaj koruması.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.