Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Motor Sesinin Değişik Gelmesi


Erdem Erçetin

Soru

Bu soruda 5 cevap bulunuyor

Önerilen Mesajlar

  • 0
5.08.2023 - 12:07 tarihinde, Mertol Kip yazdı:

Bu sıcak havada

Mertol abi cumartesi günü Aydın’dan Datça’ya geldim karavan ile ve çıcuklar + bagaj yüklü. Özellikle Marmaris-Datça arası yokuşlarda 1.5 dizel powershift focus fena bayıldı. Hatta ilerleyemeyip duracak mı diye korkuttu. Hava sıcaklığı 39 derece gösteriyordu. Sıcak havanın bu kadar etkisi olur öu bir yorumun var mı bu konuda? Daha önce Uludağa, Keles Kocayayla’ya kaç defa gittik kış aylarında hiç çekiş zorluğu olmamıştı karavanla.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
2 saat önce, Kerem Bozdoğan yazdı:

Mertol abi cumartesi günü Aydın’dan Datça’ya geldim karavan ile ve çıcuklar + bagaj yüklü. Özellikle Marmaris-Datça arası yokuşlarda 1.5 dizel powershift focus fena bayıldı. Hatta ilerleyemeyip duracak mı diye korkuttu. Hava sıcaklığı 39 derece gösteriyordu. Sıcak havanın bu kadar etkisi olur öu bir yorumun var mı bu konuda? Daha önce Uludağa, Keles Kocayayla’ya kaç defa gittik kış aylarında hiç çekiş zorluğu olmamıştı karavanla.

fi tarihinde actigim bir konu vardi cmax rampada yurumuyor diye bulmaya usendim ancak sonucta bir sey cikmamisti, ozetle enjektor olabilir ancak buyuk ihtimalle normaldir.

Bende Izmir-Antalya yaptim, bazi rampalarda 4. vites dip gaz 80i gecmedigi oldu ancak Izmir-Cesme 148 sabit gidebiliyor 🙂 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
10 hours ago, Kerem Bozdoğan said:

Mertol abi cumartesi günü Aydın’dan Datça’ya geldim karavan ile ve çıcuklar + bagaj yüklü. Özellikle Marmaris-Datça arası yokuşlarda 1.5 dizel powershift focus fena bayıldı. Hatta ilerleyemeyip duracak mı diye korkuttu. Hava sıcaklığı 39 derece gösteriyordu. Sıcak havanın bu kadar etkisi olur öu bir yorumun var mı bu konuda? Daha önce Uludağa, Keles Kocayayla’ya kaç defa gittik kış aylarında hiç çekiş zorluğu olmamıştı karavanla.

250-300 nm torka sahip bir motorla karavan ile düz yolda sorun yaşamazsın da bahsettiğin güzergahta yaşarsın. Sıcakla pek alakası yok o konunun. Etkenlerden sadece bir tanesi o. Çıkmaz değil çıkar ama sürüş şeklini ona göre ayarlaman lazım. 

Şanzımanda L seçeneği varsa ya da manuale alabiliyorsanız rampaya sarmadan önce onu açın, vitesi ikinci viteste sabitleyipi deviri 2000-3000 devir arasında olacak şekilde gaz pedalı ile oynayarak usul usul çıkın. Araç yüklüyken yokuş çıkıyorsanız yokuşa başlamadan önce nispeten yüksek devirde kullanmalısınız.

 

Dizel motor sıcak sevmez ama tarif ettiğin şey sadece motorla ilgili değil aksine çoklukla şanzımanın yazılımı ile ilgili. Malesef otomatikler vites küçültmekte biraz geç kalıyor, dizeller de devirlenmekte geç kalıyor hoop geldi sana ayılma bayılma durumları 🙂 PS ya da klasik otomatik farketmiyor, elektronik kontrollü ikisi de sonuçta.

 

Hava ne alaka derseniz, e ısınan havanın kütlesi düşer. MAF bunu ölçüp ECU kütleyi hesaplayınca ahanda bana bu kadar mol hava giriyor ben daha az mazot püskürteyim de emüsyon cortlamasın DPF tıkanmasın der ve sonucunda motorun gücü de düşer. Motor işletim sistemlerinde öncelik motor gücü değil emisyon. 
 

Bu arada bahsettiğin rotayı gayet iyi bilirim, uzun soluklu rampaları var o güzergahın, e viraj da var, arkaya bir de karavan eklemişsin mecburen yavaşlayacaksın,  Kıytırık 1.5 dizel motora 1500 kg araba, bir de üstüne karavan ekleyip virajlı yolda yokuş çıkarken lay lay lom çıkmasını beklemek pek gerçekci bir yaklaşım sayılmaz. Yani teknoloji gelişti ama bu değişkenleri hesaplayabilecek kadar değil. Elbette arabada yok ama yapay zeka tatavalarına falan da bakmayın, insan inisiyatifi hala fersah fersah önde bu elektronik kontrollü zımbırtılardan. 🙂

  • Beğen 2
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Detaylı ve aydınlatıcı yorumun için teşekkür ederim @Mertol Kip abi.

 

2 saat önce, Mertol Kip yazdı:

Kıytırık 1.5 dizel motora 1500 kg araba, bir de üstüne karavan ekleyip virajlı yolda yokuş çıkarken lay lay lom çıkmasını beklemek pek gerçekci bir yaklaşım sayılmaz.

Bu kısımla ilgili yaklaşımım aslında 2,5 yıldır bol bol Uludağ, Kocayayla karavanlı çıkışlarını yapmış ve şu an yaşadığım gibi bir çekişten düşmeyi hiç yaşamamış olmaktan kaynaklıydı. Ama gözümün gördüğü koşullar gerçek teknik koşullar ile tam örtüşmüyor olabilir güzergahlar bazında tabiki. 🙂 

11 saat önce, Ozan Kar yazdı:

fi tarihinde actigim bir konu vardi cmax rampada yurumuyor diye bulmaya usendim ancak sonucta bir sey cikmamisti, ozetle enjektor olabilir ancak buyuk ihtimalle normaldir.

Bende Izmir-Antalya yaptim, bazi rampalarda 4. vites dip gaz 80i gecmedigi oldu ancak Izmir-Cesme 148 sabit gidebiliyor 🙂 

En azından ben karavan varken yaşadım skıntıyı diye avunayım. Karavanı sorumlu ilan edebiliyorum böylece. 😄😄 

  • Haha 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.