Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

P0430 arıza kodu


Samet Gezgin

Soru

Arkadaşlar merhaba , 2015 1.6 benzinli aracım motor ışığı yaktı . Söylenene göre p0430 arıza kodu katalizör sistem verimi eşik değerin altında olduğu söylendi . Ama kimse net birşey söylemiyor . Sensör arızası mı susturucumu manifold mu . Daha önce bu arıza kodunu deneyimleyen varsa ve yardım edebilecek yardımlarınızı bekliyorum .

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Samet bey LPG cinize gidip ayar yaptırın.

LPG takılan arabaların genel sıkıntısı avans ayarının yapılamıyor oluşu. LPG nin beyninin püskürtme başlama zamanlaması benzine nazaran daha geç olduğu için (arada elektronik devre var ve onun için gecikmesi var tabi) Yanmanın başlaması gecikmeli oluyor. Ve dolayısı ile yakıtın bir kısmı egzostta yanıyor. O da katalitiğin aşırı ısınmasına ve ve zamanla önce oksijen sensörünün sonra katalitiğin kendisinin bozulmasına neden oluyor. LPG takan kişiler genelde benzin enjektör hacmine yakın karşılıktaki enjektör seçerler. Oysa daha yüksek hacimli enjektör seçilip püskürtme süresi kısaltılırsa bu durum ortadan kalkıyor. Bunu yapabilmesi içinde iki ana unsur var, Birincisi LPG beyninin mili saniyelerle işlem yapabiliyor olması gerek, yani işlemcisi düzgün olmalı PIC tan bozma işlemci ile olmaz, ikincisi de LPG enjektörünün açılma süresi 1 ms nin altında olmalı.

 

Ya da hiç sallamamak da bir opsiyon. 10 senede bir 20K katalitik masrafını kabullenebilirsiniz, bence bu çok da acayip bir şey değil. Araba sizde kalsa bile yakıttan kazancınızla finanse edebileceğiniz bir bakım maliyeti diyebiliriz (gerçi LPG de çok avantajlı değil artık ama neyse).  Sonuçta o arabanın 10 sene daha trafikte kalması ihtimali düşük. 🙂

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Aracı artık lpgde kullanmamaya karar verdim. Hatta sökmeyi düşünüyorum. Daha öncede mondeo vardı . Ondada subap sorunu yaşamıştım. Merak ettiğim aracı lpgde hiç kullanmasakta araca zararı varmı . Detaylı bilgi için çok teşekkür ederim üstad. Zararı yoksa dursun ama hiç kullanmaya niyetim yok

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Mertol beyin dediği gibi LPG ecusu ve enjektorleri çok önemli.yeni nesil ecular ve enjektörler gayet başarılı.ben kendi aracımdaki eski ( mimgas) sistemi söktüm ve yeni nesil aeb ECU ve 2 ohm enjektör aldım(açılma süresi 1.2 MS kapanma süresi 0.9 MS) ve bağlantıları kendim yaptım.sonrada gaz ayarıni  bilgisayarla ve elm cihazi ile yakıt trimlerine göre ayarladım.dedigim aparatida bağladım.ve sonuç şimdilik gayet iyi.bir arıza ışığı yanmıyor.

7 saat önce, Mertol Kip yazdı:

Samet bey LPG cinize gidip ayar yaptırın.

LPG takılan arabaların genel sıkıntısı avans ayarının yapılamıyor oluşu. LPG nin beyninin püskürtme başlama zamanlaması benzine nazaran daha geç olduğu için (arada elektronik devre var ve onun için gecikmesi var tabi) Yanmanın başlaması gecikmeli oluyor. Ve dolayısı ile yakıtın bir kısmı egzostta yanıyor. O da katalitiğin aşırı ısınmasına ve ve zamanla önce oksijen sensörünün sonra katalitiğin kendisinin bozulmasına neden oluyor. LPG takan kişiler genelde benzin enjektör hacmine yakın karşılıktaki enjektör seçerler. Oysa daha yüksek hacimli enjektör seçilip püskürtme süresi kısaltılırsa bu durum ortadan kalkıyor. Bunu yapabilmesi içinde iki ana unsur var, Birincisi LPG beyninin mili saniyelerle işlem yapabiliyor olması gerek, yani işlemcisi düzgün olmalı PIC tan bozma işlemci ile olmaz, ikincisi de LPG enjektörünün açılma süresi 1 ms nin altında olmalı.

 

Ya da hiç sallamamak da bir opsiyon. 10 senede bir 20K katalitik masrafını kabullenebilirsiniz, bence bu çok da acayip bir şey değil. Araba sizde kalsa bile yakıttan kazancınızla finanse edebileceğiniz bir bakım maliyeti diyebiliriz (gerçi LPG de çok avantajlı değil artık ama neyse).  Sonuçta o arabanın 10 sene daha trafikte kalması ihtimali düşük. 🙂

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.