Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Powershift şanzıman sorunu


İsmet Vecdi Erdine

Soru

Merhabalar,

Şeker tadında bir bayram geçirmenizi dilerim.

Powershift şanzımanla başım dertte, ne yağacağımı bilememek de canımı oldukça sıkıyor.

Çok sevdiğim aracımı değiştirmeyi bile düşünmekteyim. 

 

Gelelim soruna; Focus Titanium 2016 Ecoboost 1.0 AT aracımın, D ve R konumuna geçişte vuruntu yapması.

Herhangi bir arıza ışığı yanmıyor. Araç 3000-4000 devirlerde gaz yemeden ilerliyor.

Kalkışlarda, gaz yemediği için zar zor vites atıyor. Rampada zaten bağır bağır 60 Km hızı geçmiyor.

S moduna ve manuel moda geçmiyor.

 

Tekrar mutlu bayramlar dileklerimle. 

 

İsmet Vecdi Erdine tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu soruda 6 cevap bulunuyor

Önerilen Mesajlar

  • 0
1 saat önce, Adem Kazıl yazdı:

Bu araba powershift değil 6 ileri tam otomatik şanzıman

Bu iyi mi? Yoksa değil mi?  Sevineyim mi? Üzüleyim mi? Bilemedim. Değişim mümkün mü? Yoksa tamir mi edilmeli?

Bilginiz varsa, paylaşırsanız sevinirim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Geçmiş olsun, araştırdığım kadarıyla aracınız da 6f15 tam otomatik şanzıman mevcut. Bu şanzımanla ilgilide twitter (x) de gördüğüm bir geri çagırma durumu var ocak ayında paylaşmışlar.  Yeri gelmişken onuda paylaşmak isterim. 

 

Ocak 2024 de; Ford, üç silindirli motor ve 6F15 otomatik şanzımanla donatılmış bazı 2018-2022 EcoSport ve 2016-2018 Focus modellerini geri çağırdığını duyurdu.  Kilitleme bağlantısı motor titreşimlerine dayanacak kadar güçlü olmadığı için kayış gergi kolu kırılabilir.  Böyle bir durumda gergi destek plakasından ayrılabilir ve diş kaybı nedeniyle kayışın çökmesine neden olabilir.
 Böyle bir durumda motorda yağ basıncı kaybı meydana gelebilir ve bu durum motorun hasar görmesine ve sıkışmasına neden olabilir.  Sürücüler motor gücünde ve frenleme gücünde kayıp yaşayabilir ve bu da kazaya neden olabilir.

 

 

  • Şaşırmış 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
10.04.2024 - 18:55 tarihinde, İsmet Vecdi Erdine yazdı:

Merhabalar,

Şeker tadında bir bayram geçirmenizi dilerim.

Powershift şanzımanla başım dertte, ne yağacağımı bilememek de canımı oldukça sıkıyor.

Çok sevdiğim aracımı değiştirmeyi bile düşünmekteyim. 

 

Gelelim soruna; Focus Titanium 2016 Ecoboost 1.0 AT aracımın, D ve R konumuna geçişte vuruntu yapması.

Herhangi bir arıza ışığı yanmıyor. Araç 3000-4000 devirlerde gaz yemeden ilerliyor.

Kalkışlarda, gaz yemediği için zar zor vites atıyor. Rampada zaten bağır bağır 60 Km hızı geçmiyor.

S moduna ve manuel moda geçmiyor.

 

Tekrar mutlu bayramlar dileklerimle. 

 

İsmet bey aynı motor şanzıman benim aractada var. Otomatik vitesin kullanma şeklinde dikkat edilmesi gereken hususları bildiğinizi düşünerek Sarsıntı ve vuruntu şikayetinizi sorun olarak duruyor gibi, ancak bu şanzıman 1 ve 2. Vitesleri biraz cvt şanzıman gibi, siz kulakçıklarla 1 ve 2. Viteslerde kalkışta vites değiştirmek istiyorsunuz ancak sizi şanzıman dinlemiyor. 3 ve sonraki oranlarda kulakçıklar sizi dinlemeye başlıyor. Araç 1 ve 2. Viteste normal duz yolda gaz pedalı konumuna göre normal kullanımda 2500-3000 arası vites değiştiriyor. 3000-4000 devirde rampada olduğu için vites değiştirmesi normaldir diye düşünüyorum. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
13.04.2024 - 10:40 tarihinde, Saim K. yazdı:

Geçmiş olsun, araştırdığım kadarıyla aracınız da 6f15 tam otomatik şanzıman mevcut. Bu şanzımanla ilgilide twitter (x) de gördüğüm bir geri çagırma durumu var ocak ayında paylaşmışlar.  Yeri gelmişken onuda paylaşmak isterim. 

 

Ocak 2024 de; Ford, üç silindirli motor ve 6F15 otomatik şanzımanla donatılmış bazı 2018-2022 EcoSport ve 2016-2018 Focus modellerini geri çağırdığını duyurdu.  Kilitleme bağlantısı motor titreşimlerine dayanacak kadar güçlü olmadığı için kayış gergi kolu kırılabilir.  Böyle bir durumda gergi destek plakasından ayrılabilir ve diş kaybı nedeniyle kayışın çökmesine neden olabilir.
 Böyle bir durumda motorda yağ basıncı kaybı meydana gelebilir ve bu durum motorun hasar görmesine ve sıkışmasına neden olabilir.  Sürücüler motor gücünde ve frenleme gücünde kayıp yaşayabilir ve bu da kazaya neden olabilir.

 

 

Verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim. Açıkçası, ürktüm diyebilirim.

Şanzıman değişimini düşünüyorum. Acaba, bu soruna çözüm olur mu? Bilemiyorum. Kafam çok karışık.

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Tavsiyem Şanzıman değişimi yerine bu işten gerçekten anlayan, gerçek sorunu tesbit edebilen kişilerle revizyon/onarım yolunu araştırın, sonuç alamazsanız değişim yoluna gidersiniz. 

 

 

 

 

Saim K. tarafından düzenlendi
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.