Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Focus 2 & 3 Tdci Egr Valfi Iptali Hakkında


O. Fatih Yurter

Soru

Arkadaşlar egr valfi hakkında sorum olacaktı. Bir tane arkadaşım aracının egr valfi arızalanınca serviste iptal ettirdi. Aracının değiştigini söyledi performans ve tüketim hakkında. Performansının arttığını iddia ediyor yakıtta da düşme olmuş. Yanlış bilmiyorsam Egr valfi doğa için zararlı gazların dışarı salınmasını engelliyormuş başka bir etkisi yokmuş. Aramızda iptal ettiren veya konu hakkında bilgisi olan varsa bilgi verirse aklımızdaki soru işaretleri kalkar. İptal ettirmeyi düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Egrnin emme manifoldunu kurum ile doldurduğundan adım gibi eminim (bizzat gördüm) fakat otomotiv mühendislerinin egr ye emisyon düşürmek dışında görev yüklemiş olma ihtimalini düşündüğümden ben iptal etmedim..İptal sonucunda belirgin farklar hissetmeyebilirsiniz çünkü araç performans istediğinde egr devre dışı kalıyormuş.

Gerçek mi bu performans istendiğinde otomtik olarakmı devreden çıkıyor biraz açıklarsanız iyi olur
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Gerçek mi bu performans istendiğinde otomtik olarakmı devreden çıkıyor biraz açıklarsanız iyi olur

Bana şöyle mantıklı geliyor bu durum...

Egr yukarıdada görüldüğü üzere sadece elektronik kontrolle açılıp kapatılan bir sistem olarak tasarlanmış..Yani herhangi bir vakum yada mekanik bir tetikleyici yok..Emin olmamakla birlikte Ecu nun Map tan aldığı turbo basınç değerine göre egr ye ''açıl yada kapan '' sinyali yolladığı kanaatindeyim..Bu nedenle egr gerekli durumlarda devreden çıkarak silindirlere sadece temiz havanın gitmesini ve dolayısıyla performansı artırdığı kanaatindeyim..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Motor tam yükte çalışırkenmotordan istenen güç çok fazla olacağından motorun çalışmasını olumsuz yönde etkileyen EGR sisteminin çalışmaması istenir. Motor tam açık gaz kelebeği konumunda çalışırken EGR sisteminde bulunan bir sınırlayıcı emme manifoldundaki havanın hızının artmasıyla vakumo kadar düşerki sınırlayıcı vakumun EGR kesme valfineulaşmasına izin vermez. Motor tam yük ve hızlarda çalışırken EGR sistemi devre dışı kalır. (Şekil 3-d). Aynen rölanti devrindeki durum gibidir (2).

Üstteki yazıdan alıntıdır.Okuyunca mantıklı geldi yani bu duruma göre egr iptali gereksiz bir işlem oluyor

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ülkemizde kullandığımız mazot kalitesinden ötürü çıkan gazlar,aracın motor tasarımına,çalışma parametrelerine göre normal değil.Motoru her zaman tam yüktemi kullanıyoruz ? sadece kalkışlarda ani hızlanma istendiğinde dip gaz yapıyorum ben sizleri bilemem.Dolayısıyla egrde çoğunlukla açık.tüketimim artıyor.motorum kirleniyor.Düşen sadece emisyon.Çevreyi daha fazla kirletiyoruz fakat belediye otobüslerinden kamyonlardan çıkan dumanı atık gazları gördükten sonra pekte takmamaya başladım.Herkes kötü diye bizde mi kötü olalım konusunda takılıyorum sadece.Yoksa aldığım gün sökmüştüm egr yi...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

1.5 motorda kaç silindir olacakmış? Bu önemli bir nokta bence. Eğer 4 silindirse boşuna enerji kaybı olur..

Bu arada BMW 3 silindirli 1.5 turbo motorundan 180 hp çıkartıyor.. Bunlarda benzer performans beklenebilir belki.. Ki bavyeralılar tüketimde 5 litre altını hedefliyorlar.

Selamlar merak ettiğim bir kunu olan egr iptali ilgili sanada sormak isterim.Bu işlemin uzun vadede araca bir zararı olurmu aracın performansına ciddi bir katkısı olurmu ve son olarak gerektiğinde geri dönüşü mümkünmü.
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

linkinde detaylı tartışma var.Dökümanlar,tezler konuşuyor yani işin gerçeği konuşuluyor.Her dökümanda egr nin performans azalmasına sebep olduğu savunulmuş.Görevi emisyonları düşürmek...Zaten bu yüzden de gaz pedalı konum kaptöründen aldığı verilere göre açılıp kapanıyor.Eğerki güç istiyorsak yani gaz pedalına belirli bir orandan fazla basılmışsa,egr valfi kapanıyor ve egzost gazlarının yeniden emme manifolduna verilmesine izin verilmiyor.Çünkü yanmış gazlardaki yakıcı(oksijen) oranı çok düşük,dolayısıyla motorda egzost gazlarını tekrar yakıcı olarak kullanmak saçma.

Yakup Çağatay tarafından düzenlendi
çağlar, o forumun linkini vermiyoruz :Yeah: merak eden yazar google'a salla :) okey
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Arkadaşlar biliyorum konu biraz eski ancak yeni konu açmak yerine burdan devam etmeyi daha doğru buldum. Benim aracımın şuan ki sorunu siyah duman atması sadece yüklenince değil her zaman bir duman çıkışı var ve yüklenince oldukça fazla duman atmakta.. Ben cuma günü emme manifoldunu indirip kurum temizleme işlemine almayı planlıyorum bu sırada burda gördüğüm kadarı ile EGR valfini iptal etmeliyim galiba. Sizce bu işlemler dumanımı kesebilir mi??

Turbo valfim yaklaşık 4 hafta önce arızalandı ancak geçen hafta yaptırabildim ve onunla birlikte depodan Common Rail Dizel System Clean Protect kattım ve akşamı fark ettim ki deli gibi duman atmakta.. peki sizce bu duman sizinde söylediğiniz gibi EGR sorunu mu yoksa başka bir şey olabilir mi?? Aracım 2009 TDCI 110Bin Km ve tüm bakımları eksiksiz yapılmıştır..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.