Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Antifreeze eksiltme


Gökhan Alp

Soru

Merhabalar 8 ayda motor soğutma suyunun 500ml  azaltması normal mi? 2013 Ford Focus 1.0 Ecoboost

Adana

 

Bu arada aracın şanzıman yağını hiç değiştiren var mı, araç 88binde. 

 

Bir diğer sorum da; baskı balata kısmından ses geliyor, "bilya " dendi, ama baslı balata tümden değişelim diyor servis, ne önerirsiniz? Baskı balata bilyasının yağı azalıyormuş zamanla ve kışın soğuk havada ses yapıyor, yaxın neredeyse duyulmayacak seviyede. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu soruda 3 cevap bulunuyor

Önerilen Mesajlar

  • 0

merhaba, forumdaki çoğu konu uçtuğu için konuyu bulamadım. bende de 2012 vardı sudan dolayı motor yaptırmıştım. ilk önce yedek su kabının altına bakın. çok ince çatlaklar olabiliyor. sonra da devirdaime bakın, en son da hortumlara. gerekliyse sırasıyla değiştirin. ecoboost hortumları da çok hassas ve çatlıyor.

98 binde sattım, şanzıman yağını değiştirmemiştim, hiç bir sorun yoktu vitesler çok rahattı.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
4 saat önce, Gökhan Alp yazdı:

Merhabalar 8 ayda motor soğutma suyunun 500ml  azaltması normal mi? 2013 Ford Focus 1.0 Ecoboost

Adana

 

Bu arada aracın şanzıman yağını hiç değiştiren var mı, araç 88binde. 

 

Bir diğer sorum da; baskı balata kısmından ses geliyor, "bilya " dendi, ama baslı balata tümden değişelim diyor servis, ne önerirsiniz? Baskı balata bilyasının yağı azalıyormuş zamanla ve kışın soğuk havada ses yapıyor, yaxın neredeyse duyulmayacak seviyede. 

yukarıda arkadaş yazmış..

bu araçta sorun antifiriz konulan genleşme tankı çatlakları ve devir daimin su kaçırması..

devir daim dışarıdan değişebiliyor..  aracı sıfır mı aldınız ikinci el mi? ikinci el ise genleşme tankının kapağı yeni nesil ile değiştirilmeli..

1 yılda inse inse maks seviyeden min e iner..  antifiriz suyu karışımını ölçtürün -40  olacak şekilde ayarlatın.. %50-55 antifiriz kalanı su..

devir daim değişmeyecekse üstten biraz çekin sadece antifiriz koyun 1-2 kere, oran dengelenir.

baskı balata bilya volan; kronik bunlarda 50-60 binden sonra vıjt diye ses yapar dik yokuşlarda 3-4 kişi ile kalkarken.. sorun bu ise normal.. 150 bine kadar gerek yok.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
4 saat önce, Yasin Tansu Dinler yazdı:

merhaba, forumdaki çoğu konu uçtuğu için konuyu bulamadım. bende de 2012 vardı sudan dolayı motor yaptırmıştım. ilk önce yedek su kabının altına bakın. çok ince çatlaklar olabiliyor. sonra da devirdaime bakın, en son da hortumlara. gerekliyse sırasıyla değiştirin. ecoboost hortumları da çok hassas ve çatlıyor.

98 binde sattım, şanzıman yağını değiştirmemiştim, hiç bir sorun yoktu vitesler çok rahattı.

Verdiğiniz cevap için teşekkür ederim, kontrol edeceğim fakat malum sorunlardan dolayı daha önceden Devri daim değişmişti 5. Yılında. 8.yılda genleşme kabı ve kapak değişti, geçen sene de hortumları değiştirdim. Vites konusunda bende de bir sıkıntı yok ama merak ettim ne zaman değişmeli diyerek. 

28 dakika önce, Mehmet Demir yazdı:

yukarıda arkadaş yazmış..

bu araçta sorun antifiriz konulan genleşme tankı çatlakları ve devir daimin su kaçırması..

devir daim dışarıdan değişebiliyor..  aracı sıfır mı aldınız ikinci el mi? ikinci el ise genleşme tankının kapağı yeni nesil ile değiştirilmeli..

1 yılda inse inse maks seviyeden min e iner..  antifiriz suyu karışımını ölçtürün -40  olacak şekilde ayarlatın.. %50-55 antifiriz kalanı su..

devir daim değişmeyecekse üstten biraz çekin sadece antifiriz koyun 1-2 kere, oran dengelenir.

baskı balata bilya volan; kronik bunlarda 50-60 binden sonra vıjt diye ses yapar dik yokuşlarda 3-4 kişi ile kalkarken.. sorun bu ise normal.. 150 bine kadar gerek yok.

Aynen maksimum seviyesinden minimum seviyede şuanda. Ekleme yapmadım henüz, servis bir baksın diyerek. Baskı balata bilyasından gelen ses özellikle soğuk havalarda motor ilk çalıştığında bilyadan ses geliyor debriyaj tam basınca ses gidiyor. Yani sizin bahsettiğiniz durumdan farklı. Servise gittim ve bilya yağlanmadığı için ses yapıyor, ses rahatsız etmezse kullanın sıkıntı yok dedi, fakat bilyanın yağlanmasına yanaşmadı, işçilik çok tutar diyerek. Ne yapsam ki acaba

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.