Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Akü tavsiyesi


Önerilen Mesajlar

varta iyidir.

ama üretim tarihi 6-9 aydan eski olmasın hangi akü alırsanız alın.

bizde satılmayan aküler uygun koşullarda saklanmıyor. 6 ayda bir şarj edilmeliler rafta iken.

Mehmet Demir tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

4500 liraya 75 ah 730a Varta aku ile degisim yaptirdim. Ustunden cikan ayni ozellikte orjinal akude varta marka.

Bms resetleme olayini nasil yapiyoruz? Kuga icin bilen anlatabilirmi? Cumle videodaki yollati denedim. Cevap yok. Bu arada aku degisimi sirasinda arabayi stop etmediler. Onun bir etkisi olurmu? 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

@Mete Turfan abi o kadar da hortlayacak konu degil. Daha gecen haftaki konu. Bu arada aku yuvasina sı%arsa olur tabiki. Benim onceki arabada (focus 3 2012) 65 amperlik aku vardi. Bornova Cetaş yetkili serviste 70 amperlikle degistirdiler. Sadece ust kapak biraz zor kapandi. Onun disinda bir sorun olmadi. 

Bu arada ustte belirttigim gibi aku degisimi sirasinda motoru stop etmediler. Bu sebeple olsa gerek bms resetleyedim. Ama 30-35km sonra s&s devreye girdi. Araba aku degisimini hic yadirgamadi.

Eser Ekinci tarafından düzenlendi
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ben bu konuyu atlamışım.

 

Focus Mk4'te 5 x selektör sonra 3 x fren pedalıydı. Sonra akü lambası yanıp sönünce işlem gerçekleşiyordu. Farklı modellerde kombinasyonlar değişebiliyor. 5 x geri sis + 3 x dörtlü flaşör vs. Kuga özelinde bilemiyorum ama youtube'da filan vardır herhalde. İşlem sırasında kontak açık, motor kapalı olacak.

 

Bunun dışında ilave bilgi olarak. Araç kilitli vaziyette 8 saat (yanlış hatırlamıyorsam) hareketsiz kaldığında BMS yeniden öğrenme ile batarya durumunu güncelliyor olması lazım. Akü değişimi sonrası sıfırlama yapmak sağlıklı. Belki servis yapmıştır?

 

Çalışır vaziyette ya da harici besleme ile değişim yapma güncel Ford araçlar için "bildiğim kadarıyla" fark etmiyor. Bazen modül öğrenme verilerinin korunması için bazı marka / modellerde özellikle öneriliyor. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

11 saat önce, Semih O. yazdı:

Akü değişimi sonrası sıfırlama yapmak sağlıklı. Belki servis yapmıştır?

Abi akuyu serviste degil ilcedeki bayinde degistirttim. BMS ile ilgili fikirleri oldugunu sanmiyorum. Youtube iceriklerinde BMS sifirlama(kalibrasyon) ile ilgili cumle videoya gore her kombinasyonu denedim. Araba sen ne yapmaya calisiyorsun diye sormadi bile.  S&s devreye girince bende ellemedim artik. Bir ara herhangi bir servise yolum duserse yapmalarini isterim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.