Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.
Aracım 2014 Focus 3 1.6ti-vct otomatik. Bundan yaklaşık 10 gün önce Fethiye'den Bursa'ya kadar gece yolculuğu yaptım şanzımanımda hiçbir sorun yoktu.
Ertesi gün tekrar gündüz vakti Bursa'dan K.maraş a doğru yola çıktım. Eskişehirde mola verip aracımı parkettim, tekrar araca binip çalıştırdım ve park yerinden çıkmaya çalışırken araç geri vites e geçmedi.. Orada kafamdan aşağı kaynar sular indi zaten maalesef.. Aracı stop edip tekrar çalıştırdım ve çok şükür düzeldi ve yoluma devam ettim.
K.maraş a kadar sıkıntısız şekilde geldim ve akü ile alakalı olabilir diye düşündüm çünkü aküm 60 amper ve iyi bir marka değil, yeterli güç veremedi heralde diye düşündüm çünkü bazen araç geç marş alıyordu, gidince baktırırım dedim.
Aradan bir iki gün geçti sorunsuzca şehir içinde sağa sola gittim fakat maalesef sorun 3. günde yine başladı.. ve araç aynı zamanda 2, 4, 6. viteslere de geçmiyordu.
Bende ELM cihazı var onu takıp arıza kodunu okudum. ''P090C - Kavrama B Kumandasının Devresi Düşük'' diye bir hata(hata kodunun görselini de yazıma ekleyeceğim)
Hata kodunu sildim ve araç düzeldi yine bir iki gün o şekilde sorunsuzca kullandım ama maalesef tekrardan meydana geldi. Hemen K.maraştaki şanzımancılara gittim, hemen hemen hepsi şanzıman beyni değişecek dediler ama hepsinde de kafa karışıklığı var ve kesinlikle sorun şu şunu değiştirelim düzelir diyemiyorlar. Şanzıman beyni de olabilir, debriyaj motoru veya kavrama da olabilir dediler.
Temmuz 2024 ayındayız ve güncel olarak min 35bintl gibi bir rakamdan bahsediyorlar ve maalesef şuan için ekonomik durumum iyi değil ve bütçem buna yetmiyor hadi bir şekilde ayarladım desem şanzıman beyni değilmiş kavramaymış deseler zaten bittim yani ne yapılır ne edilir başına gelen var mı veya bir şekilde daha ucuz maaliyet ile nasıl çözüm üretebilirim, nasıl bir yol izlemeliyim yardımcı olabilirseniz çok mutlu olacağım.
Herkese iyi günler dilerim.
Bu arada araç bir süre dinlendirilirse şanzıman yeniden çalışıyor ve biraz kullanılınca tekrar hata meydana geliyor ve benim dikkatimi çeken şey özellikle sıcak havalarda ve klimayı çalıştırdığımda oluyor, akşamları ya yapmıyor ya da daha uzun gidiyor.
Soru
Ethem Yüce
Arkadaşlar merhabalar,
Aracım 2014 Focus 3 1.6ti-vct otomatik. Bundan yaklaşık 10 gün önce Fethiye'den Bursa'ya kadar gece yolculuğu yaptım şanzımanımda hiçbir sorun yoktu.
Ertesi gün tekrar gündüz vakti Bursa'dan K.maraş a doğru yola çıktım. Eskişehirde mola verip aracımı parkettim, tekrar araca binip çalıştırdım ve park yerinden çıkmaya çalışırken araç geri vites e geçmedi.. Orada kafamdan aşağı kaynar sular indi zaten maalesef.. Aracı stop edip tekrar çalıştırdım ve çok şükür düzeldi ve yoluma devam ettim.
K.maraş a kadar sıkıntısız şekilde geldim ve akü ile alakalı olabilir diye düşündüm çünkü aküm 60 amper ve iyi bir marka değil, yeterli güç veremedi heralde diye düşündüm çünkü bazen araç geç marş alıyordu, gidince baktırırım dedim.
Aradan bir iki gün geçti sorunsuzca şehir içinde sağa sola gittim fakat maalesef sorun 3. günde yine başladı.. ve araç aynı zamanda 2, 4, 6. viteslere de geçmiyordu.
Bende ELM cihazı var onu takıp arıza kodunu okudum. ''P090C - Kavrama B Kumandasının Devresi Düşük'' diye bir hata(hata kodunun görselini de yazıma ekleyeceğim)
Hata kodunu sildim ve araç düzeldi yine bir iki gün o şekilde sorunsuzca kullandım ama maalesef tekrardan meydana geldi. Hemen K.maraştaki şanzımancılara gittim, hemen hemen hepsi şanzıman beyni değişecek dediler ama hepsinde de kafa karışıklığı var ve kesinlikle sorun şu şunu değiştirelim düzelir diyemiyorlar. Şanzıman beyni de olabilir, debriyaj motoru veya kavrama da olabilir dediler.
Temmuz 2024 ayındayız ve güncel olarak min 35bintl gibi bir rakamdan bahsediyorlar ve maalesef şuan için ekonomik durumum iyi değil ve bütçem buna yetmiyor hadi bir şekilde ayarladım desem şanzıman beyni değilmiş kavramaymış deseler zaten bittim yani ne yapılır ne edilir başına gelen var mı veya bir şekilde daha ucuz maaliyet ile nasıl çözüm üretebilirim, nasıl bir yol izlemeliyim yardımcı olabilirseniz çok mutlu olacağım.
Herkese iyi günler dilerim.
Bu arada araç bir süre dinlendirilirse şanzıman yeniden çalışıyor ve biraz kullanılınca tekrar hata meydana geliyor ve benim dikkatimi çeken şey özellikle sıcak havalarda ve klimayı çalıştırdığımda oluyor, akşamları ya yapmıyor ya da daha uzun gidiyor.
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
Bu soruda 10 cevap bulunuyor
Önerilen Mesajlar
Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın
Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor
Hesap oluştur
Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.
Hesap OluşturGiriş yap
Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.
Giriş Yap