Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Focus 3 Powershift ile başıma gelen durum :(


Ethem Yüce

Soru

Arkadaşlar merhabalar,

 

Aracım 2014 Focus 3 1.6ti-vct otomatik. Bundan yaklaşık 10 gün önce Fethiye'den Bursa'ya kadar gece yolculuğu yaptım şanzımanımda hiçbir sorun yoktu.

 

Ertesi gün tekrar gündüz vakti Bursa'dan K.maraş a doğru yola çıktım. Eskişehirde mola verip aracımı parkettim, tekrar araca binip çalıştırdım ve park yerinden çıkmaya çalışırken araç geri vites e geçmedi.. Orada kafamdan aşağı kaynar sular indi zaten maalesef.. Aracı stop edip tekrar çalıştırdım ve çok şükür düzeldi ve yoluma devam ettim.

 

K.maraş a kadar sıkıntısız şekilde geldim ve akü ile alakalı olabilir diye düşündüm çünkü aküm 60 amper ve iyi bir marka değil, yeterli güç veremedi heralde diye düşündüm çünkü bazen araç geç marş alıyordu, gidince baktırırım dedim.

 

Aradan bir iki gün geçti sorunsuzca şehir içinde sağa sola gittim fakat maalesef sorun 3. günde yine başladı.. ve araç aynı zamanda 2, 4, 6. viteslere de geçmiyordu.

 

Bende ELM cihazı var onu takıp arıza kodunu okudum. ''P090C - Kavrama B Kumandasının Devresi Düşük'' diye bir hata(hata kodunun görselini de yazıma ekleyeceğim)

 

Hata kodunu sildim ve araç düzeldi yine bir iki gün o şekilde sorunsuzca kullandım ama maalesef tekrardan meydana geldi. Hemen K.maraştaki şanzımancılara gittim, hemen hemen hepsi şanzıman beyni değişecek dediler ama hepsinde de kafa karışıklığı var ve kesinlikle sorun şu şunu değiştirelim düzelir diyemiyorlar. Şanzıman beyni de olabilir, debriyaj motoru veya kavrama da olabilir dediler.

 

Temmuz 2024 ayındayız ve güncel olarak min 35bintl gibi bir rakamdan bahsediyorlar ve maalesef şuan için ekonomik durumum iyi değil ve bütçem buna yetmiyor hadi bir şekilde ayarladım desem şanzıman beyni değilmiş kavramaymış deseler zaten bittim yani ne yapılır ne edilir başına gelen var mı veya bir şekilde daha ucuz maaliyet ile nasıl çözüm üretebilirim, nasıl bir yol izlemeliyim yardımcı olabilirseniz çok mutlu olacağım.

 

Herkese iyi günler dilerim.

 

Bu arada araç bir süre dinlendirilirse şanzıman yeniden çalışıyor ve biraz kullanılınca tekrar hata meydana geliyor ve benim dikkatimi çeken şey özellikle sıcak havalarda ve klimayı çalıştırdığımda oluyor, akşamları ya yapmıyor ya da daha uzun gidiyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu soruda 10 cevap bulunuyor

Önerilen Mesajlar

  • 0
Bir saat önce, Ethem Yüce yazdı:

Bu arada araç bir süre dinlendirilirse şanzıman yeniden çalışıyor ve biraz kullanılınca tekrar hata meydana geliyor ve benim dikkatimi çeken şey özellikle sıcak havalarda ve klimayı çalıştırdığımda oluyor, akşamları ya yapmıyor ya da daha uzun gidiyor.

Öncelikle geçmiş olsun.

Sanki ısınınca yapmasından dolayı kavrama gibi geldi bana. Beyin olsa her zaman yapması gerekir diye düşünüyorum.

Tabii ki bu söylediğim sadece tahmin.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Olabilir, bana da mantıklı geldi siz öyle diyince. Acaba kavramayı değiştirmek çözüm olacak mı onu merak ediyorum. Şanzıman yağım eskidiyse ondan dolayı fazla ısınma yapıyor olabilir mi? Aracım 80.000kmde şuan ve ben 50.000km de almıştım aracı şanzıman yağını hiç değiştirmedim benden önce de değiştiğini sanmıyorum

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
15 saat önce, Ethem Yüce yazdı:

K.maraş a kadar sıkıntısız şekilde geldim ve akü ile alakalı olabilir diye düşündüm çünkü aküm 60 amper ve iyi bir marka değil, yeterli güç veremedi heralde diye düşündüm çünkü bazen araç geç marş alıyordu, gidince baktırırım dedim.

 

Öncelikle geçmiş olsun.Aslında olası bir problemden burada bahsetmişsiniz.Powershift voltaj konusunda hassas biraz.Akü yüzünden benzer problemler yaşayanlar oldu.Şanzıman beyni,düşük veya dalgalanmalı voltajı sevmiyor.Saçmalamaya başlıyor.Size tavsiyem akünüz eskiyse düzgün bir akü alın ve şarj dinamosunu kontrol ettirin.Masrafa en ucuz kısımdan başlamış olursunuz.Düzelmezse o zaman şanzımanı açtırın.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Bir saat önce, Mehmet Çallı yazdı:

 

Öncelikle geçmiş olsun.Aslında olası bir problemden burada bahsetmişsiniz.Powershift voltaj konusunda hassas biraz.Akü yüzünden benzer problemler yaşayanlar oldu.Şanzıman beyni,düşük veya dalgalanmalı voltajı sevmiyor.Saçmalamaya başlıyor.Size tavsiyem akünüz eskiyse düzgün bir akü alın ve şarj dinamosunu kontrol ettirin.Masrafa en ucuz kısımdan başlamış olursunuz.Düzelmezse o zaman şanzımanı açtırın.

Akü eski değil aslında hatta garantisi devam ediyor bir yıl falan oldu taktıralı. Dün aküyü taktırdığım yere gittim, ölçüm yapıp değerlerin normal olduğunu söyledi ki ben de aracın test menüsünden girip akünün değerlerini arada bir kontrol ediyorum normal gözüküyor, yani şimdilik akü ihtimalini eledim gibi 🤷🏻

17 saat önce, Fikret Ö. yazdı:

Öncelikle geçmiş olsun.

Sanki ısınınca yapmasından dolayı kavrama gibi geldi bana. Beyin olsa her zaman yapması gerekir diye düşünüyorum.

Tabii ki bu söylediğim sadece tahmin.

Dün deneme yapmak amacıyla yaklaşık 45dk lık bir mesafeye gitmiştim, giderken bir problem olmadı ancak dönüşte aracı biraz sıkıştırarak geldim ve yolculuğumun sonunda verdi yine arızayı, o yüzden dediğiniz şey olma ihtimali yüksek gibi geliyor 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Öncelikle geçmiş olsun.

Powershift çok nazik bir şanzıman.

Ben hem TCM beynini hem kavramayı değiştirmiş biriyim. 2-3 ay önce ikisini ford yetkili serviste 65 bin liraya yaptırdım. Beyinle ilgili olduğunu hiç sanmıyorum. Beyinde olsaydı uyarı verirdi. TCM beynini değiştirirken servis bana 60lık akü taktı. Akü yeterli yani. Kavrama B arızalı ise 2-4-6 viteslere geçmez dediğiniz gibi. Ben sorunun kavramada olduğunu düşünüyorum. Sorununuz çözüldü mü bilmiyorum bilgilendirirseniz sevinirim. Yetkili serviste yaptırmanızı da ayrıca tavsiye ederim. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
23.07.2024 - 16:44 tarihinde, Mevlüt Devecioğlu yazdı:

Öncelikle geçmiş olsun.

Powershift çok nazik bir şanzıman.

Ben hem TCM beynini hem kavramayı değiştirmiş biriyim. 2-3 ay önce ikisini ford yetkili serviste 65 bin liraya yaptırdım. Beyinle ilgili olduğunu hiç sanmıyorum. Beyinde olsaydı uyarı verirdi. TCM beynini değiştirirken servis bana 60lık akü taktı. Akü yeterli yani. Kavrama B arızalı ise 2-4-6 viteslere geçmez dediğiniz gibi. Ben sorunun kavramada olduğunu düşünüyorum. Sorununuz çözüldü mü bilmiyorum bilgilendirirseniz sevinirim. Yetkili serviste yaptırmanızı da ayrıca tavsiye ederim. 

Bilgisayara bağlayınca TCM hatası veriyor zaten hocam ama bu sorunun 3 farklı sebebi olabilir ve denemeden de hangisi olduğunu bilemeyiz diyorlar, çoğunluk beyinde bir problem olduğunu söylüyor. Serviste yaptırmayı ben de çok isterdim ancak onun için yeterli bütçem yok maalesef 😓 sorun için epey bir yer gezdim ama herkesin söylediği şey aynı, işin garibi 10 gündür falan kullanıyorum ve hiçbir sorun çıkarmadı şimdilik çok şükür uzun yola falan da gittim geldim maşallah gayet güzel çalışıyor

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
27.07.2024 - 18:48 tarihinde, Erdem Ay yazdı:

Aynı aracın 2015 modelini kullandım. Kavrama genelde silkeleme, sarsıntılı vites geçişi gibi sorunlar veriyor. Sizinki daha çok mekatronik arızası gibi duruyor.

Merhaba Erdem bey, mekatronik ne oluyor tam olarak şanzıman beyni mi?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.