Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

2024 Ford Puma Geliyor


Önerilen Mesajlar

14 saat önce, Murat Kav. yazdı:

Makyajlısı çıkmış Avrupada. Dışardan sanki farın iç tasarımı harici değişim yok gibi. İçersi epey değişmiş. Son dönemdeki skoda, bemeve vs de gördüğümüz iki kollu direksiyon modasına uyum sağlamış

 

image.png.2bb742cd9c7b4618d57633cdd853b249.png

Ne eksik ne fazla, tam anlamıyla hafif ticari otomobil iç tasarım dizaynı bu. 2 tablet ekran ve deri dikişlerle bu işler ne yazık ki olmaz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bir saat önce, Semih G. yazdı:

Katılıyor ve arttırıyorum, Ford custom'ın katlanan ve sehpa olan direksiyonu değil mi bu :sofeer:

Ekran Alıntısı.PNG

Sadece detaylar değil aslında. Ford'un yaptığı iç mekanlar ne anlatmak istediği belli olmayan uzun ve süslü cümlelerle yazılmış kompozsiyon gibi aynı. Dijitalleşme, malzeme kalitesi vs hepsi var ama sen ne anlatmak istiyorsun ? diye soruyor insan o tasarımı görünce. Binek misin ticari misin ? Hangisisin ? Bir tasarım koyuyorsun ama sanki daha önce hiç çizimi yapılmamış ve bir tasarım olsun da nasıl olursa olsun kafasıyla koyulmuş gibi. Bir dili yok, kendine ait bir yapısı yok. Benim Ford gibi bir markadan yıllardır beklediğim şey; ticari araç kafasından çıkıp tıpkı bir peugeot gibi kendine özgü, binek araçlara yakışır bir iç tasarım dili seçip bunu geliştirerek devam ettirmesi.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

19 saat önce, Cenk Demirel yazdı:

Ne eksik ne fazla, tam anlamıyla hafif ticari otomobil iç tasarım dizaynı bu. 2 tablet ekran ve deri dikişlerle bu işler ne yazık ki olmaz.

Olay bence ticari binek ayırımı değil de tam elektronik ekranlı kokpite geçiş süreci,

Çoğu üretici bu konuda hem işlevsel hem de estetik olan tatmin edici bir çözüm üretemedi.

Hele eskiden düğmeyle yönetilen süreçlerin ekrana aktarılması tam bir curcuna ve bence ciddi bir güvenlik açığı.

Sürücünün gözünü yoldan ayırmasını gerektiren ve dikkatini fazlası ile dağıtan bu uygulama bence sorunlu ve optimize olmaktan çok uzak.

Alıcının gözünü boyamaya çalışan ve aynı zamanda maliyeti düşürmeye çalışan bu yöntem bence yanlış. Yakında direksiyonu da joystick yaparlarsa şaşırmam.

Bunu salt ihtiyar huysuzluğu olarak görmeyin...

  

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bir saat önce, Cem Boneval yazdı:

 

Hele eskiden düğmeyle yönetilen süreçlerin ekrana aktarılması tam bir curcuna ve bence ciddi bir güvenlik açığı.

Sürücünün gözünü yoldan ayırmasını gerektiren ve dikkatini fazlası ile dağıtan bu uygulama bence sorunlu ve optimize olmaktan çok uzak.

 

Bunu salt ihtiyar huysuzluğu olarak görmeyin...

  

Bazen arkadaşlarla konuşurken ben de ön kokpitte dikkat dağıtıcı ekranların olmaması gerektiğini söylediğimde, bu kadar teknolojiyi seviyorsun buna niye karşı çıkıyorsun diyorlardı. Sonunda haklıyım galiba dedim. 😅 Yoksa ben de aksi ihtiyar mıyım diye düşünmeye başlamıştım. Şu navigasyon işi olmasa ön tarafta telefon tutacağı bile olmamalı diye düşünüyorum. Çünkü daha bir kaç gün önce Ankara Polatlı yolunda bir aracı sollarken yana üzerime doğru gelmeye başladı. Kornayla uyarınca toparlandı. Genç bir kadın telefonla uğraşıyordu. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

2 saat önce, Cem Boneval yazdı:

Olay bence ticari binek ayırımı değil de tam elektronik ekranlı kokpite geçiş süreci,

Çoğu üretici bu konuda hem işlevsel hem de estetik olan tatmin edici bir çözüm üretemedi.

Hele eskiden düğmeyle yönetilen süreçlerin ekrana aktarılması tam bir curcuna ve bence ciddi bir güvenlik açığı.

Sürücünün gözünü yoldan ayırmasını gerektiren ve dikkatini fazlası ile dağıtan bu uygulama bence sorunlu ve optimize olmaktan çok uzak.

Alıcının gözünü boyamaya çalışan ve aynı zamanda maliyeti düşürmeye çalışan bu yöntem bence yanlış. Yakında direksiyonu da joystick yaparlarsa şaşırmam.

Bunu salt ihtiyar huysuzluğu olarak görmeyin...

  

Buna ben de katılıyorum hocam. Çoğu marka bu geçişi iç mekan tasarımı, işlevselliği ve kalitesi anlamında sağlayamadı hala tam olarak. Ama Ford'un da yıllardan beri süre gelen iç mekan tasarımı konusunda ki anlamsız özrü buna eklenince hepten saçma sapan tasarımlar ortaya çıkıyor. Adam akıllı bir yatırım ile doğru arge çalışmasıyla iç mekan tasarım dilini bu markaya yakışır ve dijitalleşmeye ayak uydurabilecek şekilde yeniden dizayn etmeliler diye düşünüyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

3 saat önce, Cem Boneval yazdı:

Olay bence ticari binek ayırımı değil de tam elektronik ekranlı kokpite geçiş süreci,

Çoğu üretici bu konuda hem işlevsel hem de estetik olan tatmin edici bir çözüm üretemedi.

Hele eskiden düğmeyle yönetilen süreçlerin ekrana aktarılması tam bir curcuna ve bence ciddi bir güvenlik açığı.

Sürücünün gözünü yoldan ayırmasını gerektiren ve dikkatini fazlası ile dağıtan bu uygulama bence sorunlu ve optimize olmaktan çok uzak.

Alıcının gözünü boyamaya çalışan ve aynı zamanda maliyeti düşürmeye çalışan bu yöntem bence yanlış. Yakında direksiyonu da joystick yaparlarsa şaşırmam.

Bunu salt ihtiyar huysuzluğu olarak görmeyin...

  

kesinlikle ciddi bir güvenlik açığı oluşturuyor dokunmatik ekran. bazen kenara çekip ayarlama yapıyorum. biraz dalsan( daldırıyor da) araba yoldan çıkıyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Aslında ford bu konuda iyilerin tarafında. Ergonomiyi hiç terketmediler. Ekranları yukarı görüş hizasına ilk taşıyan markalardan biri oldu. Dokunmatiğe çevirseler de klima sıcaklık ayarını mesela menülere atma işine girmediler. Pumanın yeni tasarımı, işlevsellik açısından bana göre Peugeot 2008'den çok daha iyi.

 

Ford'un son dönemde biraz kararsız kaldığı doğru. Amerika-Avrupa savaşı var diye düşünüyorum Ford içinde. Bu nedenle stil konusunu son modellerde pek oturtamadılar. Japonlara benzediler, karar mekanizması yavaş çalışmaya başladı. Yine de bence Puma iç tasarımda eskisinden iyi olmuş. Makyajda yapılacek değişikliğin fazlası yapılmış. Bana göre tek eksisi, el freni. Halk elektrikli istiyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.