Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Araç Yürür Haldeyken Devir Yükselmesi Fan Açılması


Mert G.

Soru

Herkese merhabalar, aracım Kasım 2023 çıkışlı active x dizel hb. Araç yol gittikten sonra ışıkta durunca veya trafiğe girip durunca devir yükselmiş oluyor rolanti tüketimi 1.2-1.4 civarı oluyor fan son kademe çalışıyor. 1-2-3 arası vites vuruntulu geçişler yapıyor. 5-10 dakika sonra düzeliyor. Başka böyle sorun yaşayan var mıdır ? Neden böyle oluyor bilen var mı ? Saygılar.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Fandan kastınız motor soğutma mı yoksa araç içindeki soğutmadan mı bahediyoruz?

 

Motor soğutma ise son kademe olduğunu nasıl anladınız diyecektim 🙂

 

Araç soğukken klima yüksek devirde olursa bu tür şeyler olabilir bu arada. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Hayır klima kapalı halde, aracın önündeki fan motoru işte pervane dönüyor son hız 🙂 Böyle olduğunda motorun sesi de değişiyor, sonra düzeliyor. Servis de DPF dedi ama saçma geldi ilk defa böyle bir şey gördüm hiç bir şey yapmadan kendi kendine DPF temizleyen. Sürekli uzun yol yapıyorum ve bu kadar sık DPF temizliği normal değil gibi.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

2017 model eski 1.6 tdci focusumla kıyasladığımda çok sık ve belirgin dpf temizliği yapıyor 2023 1.5 tdci motor. Başta bende tedirgin oldum ve servise sordum normal mi diye.. Hem sistemin SCR (adblue) özellikli olması hem de daha sık rejenerasyon yapmasının eski motorlara göre ağır tıkanma ihtimalini çok düşürdüğünü söylediler. Servislere ne kadar itibar edilir tabi ayrı konu😃

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bende de aynı 2023 Active X var dizel aynı sorun bendede yapıyor, vites geçişlerinde sanki arkadan birisi çarpmış gibi yapıyor.

Yakıt tüketiminde 1,6 - 1,7 yi gördüm ben ayrıca dediğiniz gibi motor sesi de değişiyor ve titreşimli çalışmaya başlıyor.

Sizin de normalde vites geçişleri çok sert mi normalde ama, ben böyle otomatik şanzıman görmedim.

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Otomatik şanzımandan memnunum ben. İlk aldığımda arkadan biri ittiriyor gibi vites değişimleri vardı ama şimdi ya benim ayağım alıştı ya da aracın rodajı vs çok olmuyor. Neydeyse cvt kıvamında hareket ettiriyor aracı. Tabi sport modda değişimler biraz daha hissedilir hale geliyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

peki normalde 30 -40 ile giderken, gaza basınca vites düşürüp, çok gaza basmadan yani bırakınca da vites atıyor gibi yada boşta olup tekrar gaza bastığınızda tekrardan yığılma yapıp vites atıyormu tabi çok gaz vermeden normal gaz verince.

Ben bunu trafikte her zaman yaşıyorum, gazdan ayağımı çekip basmaya çekinir oldum.

Aracı 8500 kim de bu arada.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Düşük vites düşük devirlerde, özellikle eğimli yollarda bu tarz kararsızlıklar olabiliyor. Ancak normal şartlarda rahatsız edecek düzeyde olmaması lazım.

 

Diğer konu olan DPF için ise hep söylediğimi yine söyleyeceğim. Dizel aracınızı sürekli kısa mesafelerde, düşük devirlerde kullanmayın. Bu motorlar bunun için yapılan motorlar değiller. Emisyon dayatmaları yeni nesil araçlarda oldukça zorlayıcı. Şehir içinde bile kullanıyorsanız, biraz devirli kullanmaya gayret edin, mümkünse uzun sürüşler yapın. Bu şekilde hem DPF temizliği sıklığı azalır hem de motorunuz uzun ömürlü ve sağlıklı kalır.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Bir saat önce, Semih O. yazdı:

 

Diğer konu olan DPF için ise hep söylediğimi yine söyleyeceğim. Dizel aracınızı sürekli kısa mesafelerde, düşük devirlerde kullanmayın. Bu motorlar bunun için yapılan motorlar değiller. Emisyon dayatmaları yeni nesil araçlarda oldukça zorlayıcı. Şehir içinde bile kullanıyorsanız, biraz devirli kullanmaya gayret edin, mümkünse uzun sürüşler yapın. Bu şekilde hem DPF temizliği sıklığı azalır hem de motorunuz uzun ömürlü ve sağlıklı kalır.

Tamamen katılıyorum. Şehir içinde S moda kullanıyorum. 2000 devirin altına düşmemeye çalışıyorum. Dizel devir sever genelde. 

Aracı aldığımda ilk defa otomatik vites kullanıyordum. Sağolsun forumdan arkadaşlar yardımcı oldular. S modu öğrendim. Manuel gibi kullanabiliyorum. Ara sıra uzun yoldayken 4 vitese alıp 15 dakika falan 3000 devirde kullanıyorum. İlk zamanlar kışın bile fan açıyordu bazen. Dpf imiş. Şimdilerde sıcaklarda bile fan açmıyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

hocam S moda aldığınızda siz mod değiştirene kadar o modda mı kalıyor? birkaç kez denemeye çalıştım sanki aracı kapatıp açınca normal moda dönüyor. sürekli şehir içi kullandığımdan dolayı Dpf ile başım belada. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Normalde aracı ben agresif kullanırım ama arabada manuel kullanım olmadığından, ben bu arabada daha 4000 deviri geçiremedim.

Ne kadar dip gaz yaparsan yap 4000 devri geçmiyor, araba size yüksek devirlerde kullanmaya müsaade etmiyor gibi.

Geçen uzun yol gittiğimde aracı hep L modunda kullandım, bu modda kullanımda sıkıntı olur mu bilgisi olan var mı?

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Bir saat önce, Yusuf Taşdemir yazdı:

Geçen uzun yol gittiğimde aracı hep L modunda kullandım, bu modda kullanımda sıkıntı olur mu bilgisi olan var mı?

 

L modu için kılavuzda "Engebeli veya dağlık yollarda sürüş sırasında veya bir römork çekerken bu modun kullanılmasını öneririz." yazar. Bizim araçlarda manuel mod olduğu için L özelinde bir şey diyemiyorum ama genel olarak Low modu 1 ve 2. viteslerde yüksek tork gerektiren hallerde kullanılır. Hatta bazı araçlarda daha üst viteslere hiç geçmiyor bildiğim kadarıyla. Teoride Spor modu ile benzer özellikte olması lazım ancak, daha yüksek viteslerde davranışı hakkında bir fikrim yok. Spor modu neden kullanmıyorsunuz sonuçta bunun için yapılmış.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Spor modu neden kullanmıyorsunuz sonuçta bunun için yapılmış.

 

Spor modundada kullandım istenilen verimi vermiyor, araç 2500 - 3000 devirde dip gaz yapıyorsun vites küçültmüyor hatta bazen 1700 - 2000 devirdeyken bide dip gaz yapsanızda vitesi küçültmüyor, gazda yemiyor bekliyorsun toparlansın ve devir yükselsin.

Servise bunları anlattığımda bu araçlar bu şekilde diye söylediler.

Birde hangi modda olursa olsun giderken gazdan ayağınızı çektiğinizde araba sanki kendini boşa alıyor yada vites büyültüyor, tekrar gaza bastığınızda devir düşük olduğu için gaz yemiyor, bu sefer gaza biraz daha basınca yığılma yapıyor ve vites düşüyor ve bunu her gazdan ayağınız çektiğinizde yaşıyorsunuz.

Ama L modunda kullanırken bunlar olmuyor ondan dolayı tercih ediyorum.

 

Bundan önceki aracımda DCT şanzıman vardı belki onlar kıyaslıyorum belkide fazla evham yapıyorum anlam veremedim ama bu arabayı kullanmak sıkmaya başladı.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.