Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Virajlarda yanal yatma


Ethem Yüce

Önerilen Mesajlar

Arkadaşlar merhaba, araçta viraja girince yanal yatmayı önlemek için ne gibi geliştirmeler yapılabilir?

 

Yanal yatmayı ne azaltır? Mesela büyük jant takmak mı, yayları değiştirmek mi veya spacer tarzı modifiyelerden hangisi yatmayı azaltır?

 

İnternette araştırdım ama pek birşey bulamadım, eminim burada cevabı bilen arkadaşlar vardır cevaplarınızı merak ediyorum. Herkese iyi günler, kazasız sürüşler.

 

Not; Aracım Focus 3 hb ve viraj kabiliyetinden gayet memnunum ama önceki araçlarımda böyle değildi ve sebebini merak ettim

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Focus 3.5 kullandım. Pek yatan araçlar değildir normalde. Yol tutuşu ile ünlü arabalardır. Süspansiyon sistemini kontrol ettirin; yaylarda, amortisörlerde, denge çubuğunda, z rotlarda sorun yoksa aracın normal halidir. Söz konusu parçalar normalse, aracı çok kurcalamadan yapılacak ilk iyileştirme daha büyük jant daha dar yanaklı lastik ile yanal esnemeyi biraz azaltabilirsiniz.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önce klasik cevabı vereyim, viraja yavaş girin 🙂 Şaka bir yana, ağırlık merkezini düşürmek ve süspansiyonu sertleştirmek gerek. Yani daha kısa yay, sert amortisör ve ince yanaklı ve geniş tabanlı (dışa doğru) lastikler lazım. Stok araçla yapılabilecek olan bunlar aklıma geliyor. Daha marjinal çözümler de duyuyoruz ama öncelikle kolay olanlar bunlar bence.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

3,5'luk vogtland ve eibach gibi spor yaylar işinizi yeterince görür. 55 yanaklı lastiklerle kullanıyorsanız daha ince yanaklı lastiklere sahip 17 inç jant seçeneğini de daha sonra deneyebilirsiniz. Ama yay değişimi muhtemelen daha etkili ve daha az maliyetli olacaktır öncelik olarak.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

5 saat önce, Mehmet Demir yazdı:

4 çeker subaru impreza ya binmeniz lazım 🙂

 

İnşaallah 🤲🏻😅

 

5 saat önce, Cenk Demirel yazdı:

3,5'luk vogtland ve eibach gibi spor yaylar işinizi yeterince görür. 55 yanaklı lastiklerle kullanıyorsanız daha ince yanaklı lastiklere sahip 17 inç jant seçeneğini de daha sonra deneyebilirsiniz. Ama yay değişimi muhtemelen daha etkili ve daha az maliyetli olacaktır öncelik olarak.

Yay maliyeti ne kadar acaba internetten bi araştırayım

 

5 saat önce, Murat Kav. yazdı:

Önce klasik cevabı vereyim, viraja yavaş girin 🙂 Şaka bir yana, ağırlık merkezini düşürmek ve süspansiyonu sertleştirmek gerek. Yani daha kısa yay, sert amortisör ve ince yanaklı ve geniş tabanlı (dışa doğru) lastikler lazım. Stok araçla yapılabilecek olan bunlar aklıma geliyor. Daha marjinal çözümler de duyuyoruz ama öncelikle kolay olanlar bunlar bence.

Cevabınız için teşekkür ederim 🙏🏻

 

6 saat önce, Erdem Ay yazdı:

Focus 3.5 kullandım. Pek yatan araçlar değildir normalde. Yol tutuşu ile ünlü arabalardır. Süspansiyon sistemini kontrol ettirin; yaylarda, amortisörlerde, denge çubuğunda, z rotlarda sorun yoksa aracın normal halidir. Söz konusu parçalar normalse, aracı çok kurcalamadan yapılacak ilk iyileştirme daha büyük jant daha dar yanaklı lastik ile yanal esnemeyi biraz azaltabilirsiniz.

Cevabınız için teşekkür ederim 🙏🏻 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

10 saat önce, Ethem Yüce yazdı:

Yay maliyeti ne kadar acaba internetten bi araştırayım

 

İnternetten fiyatlara bakın ama her yerden almayın. Mümkünse kendi sitelerinden almaya çalışın çünkü sahteleri dolanıyor piyasada özellikle eibach yaylarin daha çok oluyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

16 dakika önce, Cenk Demirel yazdı:

İnternetten fiyatlara bakın ama her yerden almayın. Mümkünse kendi sitelerinden almaya çalışın çünkü sahteleri dolanıyor piyasada özellikle eibach yaylarin daha çok oluyor.

Anladım hocam, teşekkür ederim 🙏🏻 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.