Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

2014 Model FOCUS 3 Motor Soğutma Sistemi sorunu


YusufArtukoglu

Soru

Merhabalar, 

2014 Model TrendX Focus 3 sahibiyim, aracımda son 3 aydır bulunamayan bir su sorunu yaşıyorum. İlk başlarda aracın su eksilttiğini farkettim, su ekledim ve sonrasında takip ettim. Yaklaşık 5 gün sonra yeniden su eksilttiğini gördüm ve yeniden su ekleyerek servis yolunu tuttum. Sıvı kaçak testi vs yapıldı herhangi bir kaçak görülmedi ve usta aracın contası yanık dedi(buna dair hiç bir test yapmadı).

Daha sonra başka bir servise götürdüm, devirdaimin su kaçırdığını gördüler ve devirdaim değişimi yapıldı. Sonrasında 10-15 gün gibi bir süre daha takip ettim ve bir eksiltme vs olmadı. Ancak bir gün yoğun trafik sonrası kontrol etmek istediğimde yine azalma gördüm bunun üzerine en son gittim conta testi ve kompresyon testi yaptırdım ancak üst kapak contasında herhangi bir problem yok yani testler temiz çıktı(Aracım 130000 KM'de ve 0 dan beri bende, şu zamana kadar hiç bir arıza vs yaşamadım, bakımlarını düzenli yaptırdım ve hiç bir şekilde hararet vs durumu olmadı). Daha sonrasında test yaptırırken genleşme kabı kapağını değiştirme tavsiyesi aldım ve orjinal bir kapak ile değişimini gerçekleştirdim. 

Kapak değiştikten sonra su eksiltme problemim kayboldu ama bir süre sonra bu sefer de su seviyesi yükselmeye başladı 😁 yani şu anda anormal bir durumda geçtiğimiz haftasonu motor ılıkken kaputu açtım su seviyesi maxın epey üzerindeydi kapağı açtığımda tahliyeden bir sürü antifriz tahliye etti daha sonra 1 saatlik sürüş sonrası ise suyun min seviyenin altına kadar düştüğünü gördüm ertesi gün sabah kapağı açarak su ekledim. Şimdi 4 gündür takip ediyorum, motor soğukken su min seviyenin biraz üstüne kadar düşmüş görünüyor ancak sıcakken tam olması gerektiği yerde. Ayrıyetten sabahları kapağı açtığımda da içerde basınç olduğunu farkettim, hava veriyor.

Birden fazla ustaya defalarca gittim ancak problemim çözülmedi, sorunumun ne olduğunu bilen, daha önce tecrübe eden veya tavsiyesi olan varsa yardımlarınızı rica ederim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu soruda 2 cevap bulunuyor

Önerilen Mesajlar

  • 0
7 saat önce, YusufArtukoglu yazdı:

Merhabalar, 

2014 Model TrendX Focus 3 sahibiyim, aracımda son 3 aydır bulunamayan bir su sorunu yaşıyorum. İlk başlarda aracın su eksilttiğini farkettim, su ekledim ve sonrasında takip ettim. Yaklaşık 5 gün sonra yeniden su eksilttiğini gördüm ve yeniden su ekleyerek servis yolunu tuttum. Sıvı kaçak testi vs yapıldı herhangi bir kaçak görülmedi ve usta aracın contası yanık dedi(buna dair hiç bir test yapmadı).

Daha sonra başka bir servise götürdüm, devirdaimin su kaçırdığını gördüler ve devirdaim değişimi yapıldı. Sonrasında 10-15 gün gibi bir süre daha takip ettim ve bir eksiltme vs olmadı. Ancak bir gün yoğun trafik sonrası kontrol etmek istediğimde yine azalma gördüm bunun üzerine en son gittim conta testi ve kompresyon testi yaptırdım ancak üst kapak contasında herhangi bir problem yok yani testler temiz çıktı(Aracım 130000 KM'de ve 0 dan beri bende, şu zamana kadar hiç bir arıza vs yaşamadım, bakımlarını düzenli yaptırdım ve hiç bir şekilde hararet vs durumu olmadı). Daha sonrasında test yaptırırken genleşme kabı kapağını değiştirme tavsiyesi aldım ve orjinal bir kapak ile değişimini gerçekleştirdim. 

Kapak değiştikten sonra su eksiltme problemim kayboldu ama bir süre sonra bu sefer de su seviyesi yükselmeye başladı 😁 yani şu anda anormal bir durumda geçtiğimiz haftasonu motor ılıkken kaputu açtım su seviyesi maxın epey üzerindeydi kapağı açtığımda tahliyeden bir sürü antifriz tahliye etti daha sonra 1 saatlik sürüş sonrası ise suyun min seviyenin altına kadar düştüğünü gördüm ertesi gün sabah kapağı açarak su ekledim. Şimdi 4 gündür takip ediyorum, motor soğukken su min seviyenin biraz üstüne kadar düşmüş görünüyor ancak sıcakken tam olması gerektiği yerde. Ayrıyetten sabahları kapağı açtığımda da içerde basınç olduğunu farkettim, hava veriyor.

Birden fazla ustaya defalarca gittim ancak problemim çözülmedi, sorunumun ne olduğunu bilen, daha önce tecrübe eden veya tavsiyesi olan varsa yardımlarınızı rica ederim.

tam anlamam ama hava almıştır içersi.. genleşmenin kapağı açınca radyatörle motor arasında ki kalın hortumları sıkıp bırakın.. triger seti değiştirdiniz mi

araç 10 yaşında ve 130k da.. zamanı gelmiş.. değiştirdi iseniz, değişimde soğutma suyu eklenirken havası iyi alınamamıştır.

sadece kapak değil, genleşme plastik kabını da değiştirmenizi tavsiye ederim. yakında o da çatlar

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
2 saat önce, Mehmet Demir yazdı:

tam anlamam ama hava almıştır içersi.. genleşmenin kapağı açınca radyatörle motor arasında ki kalın hortumları sıkıp bırakın.. triger seti değiştirdiniz mi

araç 10 yaşında ve 130k da.. zamanı gelmiş.. değiştirdi iseniz, değişimde soğutma suyu eklenirken havası iyi alınamamıştır.

sadece kapak değil, genleşme plastik kabını da değiştirmenizi tavsiye ederim. yakında o da çatlar

Olabilir hocam, triger 100k olmadan değiştirmiştim 2020 yılında. Yakın zamanda da devirdaim değiştirdim yaklaşık 1500 km önce ama su eksilttikçe eklediğim süre zarfında hava miktarı artmış olabilir diye düşünüyorum bende

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.