Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

1.5 ti- vct mi 1.5 ecoblue mi


Önerilen Mesajlar

Selamın aleyküm 

4 kasa almayı düşünüyorum 

1.5 ti- vct mi 1.5 ecoblue mi  Önerirsiniz çoğu yerde okudum dizellerinde kronik problemler mevcut benzinli olan versiyonunu alsam tek sıkıntısı yakıt tüketimi mi yoksa performans olarak çok büyük farklılık mevcut mu 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

24 dakika önce, Yusuf Görgün yazdı:

Selamın aleyküm 

4 kasa almayı düşünüyorum 

1.5 ti- vct mi 1.5 ecoblue mi  Önerirsiniz çoğu yerde okudum dizellerinde kronik problemler mevcut benzinli olan versiyonunu alsam tek sıkıntısı yakıt tüketimi mi yoksa performans olarak çok büyük farklılık mevcut mu 

Motor gayet sorunsuz da, çok kısa mesafe kullanacaksanız dpf vs sıkıntı olabilir. Dizel hem motor gücü hem transmisyon sebepli çok daha seridir..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

1.5 ti-vct alt devirlerde ve üst devirlerde eski nesil benzililere göre oldukça canlı bir motor, yakıt tüketimi oldukça iyi (manuel, yaklaşık 15000km ortalama  6,2lt/100km) ,kullanmak isterseniz lpg düşünülerek tasarlanmış, lpg ye tam uyumlu bir motor. Teknik verilere ve kullanıma baktığınızda 1.0 ecoboost ile benzer performans sergilediğini görebilirsiniz. 

 

1.0 Ecoboost 0-100 11,1Sn - 125ps güç & 170nm tork

1.5 Ti-Vct 0-100 11,2sn - 123ps güç & 150nm tork

 

Güç Eğrisi

image.png.b28456dc24c62d7b7f52abb2038d7770.png

 

Tork Eğrisi (Önceki nesil doğal emişli motorlara göre daha alt devirlerde daha yüksek tork un verilmesi sağlanmış. ~2000-3000rpm/ ~130-140nm)

image.png.95c80979eee624d385a5540c6f547bfc.png

 

 

 Dizel motor performans, tüketim v.s. çok iyi fakat euro 6.2 normlarından dolayı bazı modellerde ad blue ve gelişmiş dpf mevcut. Araç uygun şekilde kullanılmadığında arızaya geçme  ihtimali yüksek.

 

Yukarıdaki yazdıklarımdan ve dizelin bu durumundan  dolayı 1.5 ti-vct tercih edebilirsiniz. 

 

Saim K. tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

1 saat önce, Ahmet Ksr yazdı:

Şu kısmı biraz daha açabilir misiniz hocam

 

Kısa mesafe kullanımlarında, veya düşük devirli kullanımlarda (8 ileri otomatik vites normal D modunda, tasarruf için genelde alt devirlerde kalmayı tercih ediyor.)  dizel partikül filtresi temizliği belirlenen şartlar (istenilen sıcaklık, v.b.) oluşmadığı için sağlananmıyor. 

 

Birde adblue sistemine sahip olmayan modellerde, kabaca bildiğim kadarıyla fazladan bir yakıt püskürtmesi, gönderimi yapıyor  eksoz sisteminde, zehirli gazların tamamen yanması için  fazladan olan bu yakıt gönderimi tam yanmadığı veya zamanlaması tam tutmadığı zaman yağın içerisine karışıp, yağın kalitesini bozabiliyor. Bu sistemin nasıl çalıştığın tam olarak araştırıp, ona göre aktarmak daha iyi olur.

 

Saim K. tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Aleykümselam,  şahsi kanaatim bir yere acelem yok arabayı bir yerden bir yere gitmek amacıyla alacağım aynı zamanda bakımı ekonomik , sorun cikarma ihtimali düşük derseniz bence benzinli, fakat sürüşü güzel olsun sürekli vites ile uğraşmayalım basınca alsın götürsün keyif alalım ve bunun yaninda herkeste olan sorunlarla uğraşalım derseniz dizel. 1.0 ecoboost niye seçeneklerde yok bilemiyorum ama bilen varsa ona da bir el atsın 🙂

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

10 saat önce, Saim K. yazdı:

Birde adblue sistemine sahip olmayan modellerde, kabaca bildiğim kadarıyla fazladan bir yakıt püskürtmesi, gönderimi yapıyor  eksoz sisteminde, zehirli gazların tamamen yanması için  fazladan olan bu yakıt gönderimi tam yanmadığı veya zamanlaması tam tutmadığı zaman yağın içerisine karışıp, yağın kalitesini bozabiliyor. Bu sistemin nasıl çalıştığın tam olarak araştırıp, ona göre aktarmak daha iyi olur.

Bunu hangi kaynaktan nasıl öğrendiniz bende de adblue olmayan modeli var gerektiği gibi kontrollü şekilde devirli kullanım buna engel olur mu 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

12 saat önce, Ahmet Ksr yazdı:

Bunu hangi kaynaktan nasıl öğrendiniz bende de adblue olmayan modeli var gerektiği gibi kontrollü şekilde devirli kullanım buna engel olur mu 

 

"Merhaba,

Bildiğimiz üzere çoğu yeni dizel araç, partikül filtresi barındırıyor. Bunlardan büyük bir kısmı, partikül filtresi rejenerasyonu sırasında, iş zamanı sonu- egzoz zamanı başında fazladan mazot püskürtüyor. Tam anlamıyla yanmayan yakıt, katalizörde yanıyor ve sıcaklık artıyor. Egzoz gazı sıcaklığını arttırıp filtredeki kurumları yakmak için kullanıyor bunu.
 

image.png.73c547ab1f1d460aaf698622524869ee.png

 

Fakat şöyle bir problem var:
Geç yapılan enjeksiyon sonucunda, normalde pistonun üzerindeki bir çanağa püskürtülen, silindir duvarlarıyla alakası olmayan motorin, silindir duvarlarını ıslatmaya başlıyor. Sonuç ise "oil dilution" yani yakıtın  , motor yağını seyreltmesi. Ford'larda vs, motor yağına mazot karıştı uyarısı vardır. Kendine özel lambası bile var. Bakım zamanı gelince de yanıyor hatta. Mazotun bir kısmı buharlaşıyor. Fakat benzin kadar uçucu olmadığı için hatırı sayılır bir kısmı yağın içerisinde kalıyor.

Yağ çubuklarında da maksimum çizgisinin üstünde bir X çizgisi daha olabiliyor. Çünkü yağa mazot karışınca seviyesi yükseliyor. X çizgisi, içerisine mazot karışmış halde izin verilen maksimum yağ miktarıdır. Üstüne çıktığı zaman , krank mili yağa çarpmaya başlayabilir.

Silindir cidarlarını mazot ile ıslatmak neye sebep olur ?

+İncelen yağ, mazot ile birlikte yanabilir, yağ tüketimine sebebiyet verebilir.
+Daha kötüsü, motor yağına mazot karışması sonucu yağın viskozitesi etkilenir. Yağı değişmediği için yağlama kabiliyeti düşer, motorun ömrü azalır.

Kötü senaryo çizmiş olmayayım. Bu yağ incelmesi senaryosu, limitler dahilinde gerçekleşiyor. Fakat gene de mazot ile yağ inceliyor, bunun kaçarı yok. Ağır vasıtalarda vs bu rejenerasyon işlemi, egzoz manifolduna konulan ayrı enjektörden yapılıyor. Haliyle yağ ile bağlantısı kalmıyor. Fakat binek araçlarda, maliyet sebebiyle uygulanmıyor.

Ve evet, partikül filtre rejenerasyonu yapan her araç, az ya da çok mazot karıştırıyor yağa. Bu nedenle, yağ değişim periyotlarını atlamamanızı tavsiye ederim."

 

 

"turbo dizelde parikül filtresine giden egzoz gazının sıcaklığı düşüktür. 500 derecenin altında olursa is yanmaz. 500 derecenin üzerine çıkarmak için motoru iyi sıkıştırmak gerekiyor.

Bu sebeple rejenerasyon sırasında egzoz sıcaklığı artsın diye, egzoz zamanına doğru art enjeksiyon yapılır. Haliyle o püskürtülen dizel yanmaz. Turbodan geçer, katalitik konvertörde yanar. Filtrenin giriş sıcaklığı yükselir ve is yanar.

Egzoz zamanına doğru enjeksiyon yapıldığında, piston alt ölü noktaya yakındır. Dolayısıyla enjektörden yüksek basınçla verilen mazot, pistonun üstündeki yanma odasına gitmez, silindir duvarlarına gider. Oradaki yağa karışır ve onunla beraber aşağı süzülür. Yakıtın bir kısmı buharlaşır, fakat benzin kadar uçucu olmadığından motor yağının içerisinde kalır.

Otobüs-kamyon gibi taşıtlarda, egzoz manifoldunda bir enjektör daha bulunur. Sadece rejenerasyonda enjeksiyon yapar. Motordaki enjektörler art enjeksiyon yapmaz. Yağda kirlenme olmaz. Fakat maliyet gereği binek araçlara bu sistem uygulanmaz. Motor yağı, belirli limitler dahilinde incelmeye (viskozitede düşüş) maruz bırakılır."


@msansertekin ' kullanıcısından alıntıdır.(forum.donanimhaber.com/dizel-partikul-filtreli-araclarda-gorulen-yaglama-problemi--127906714)

 

@Otto Cevrimi ' kullanıcısından alıntıdır.

(otopark.com/forum/threads/dizel-partikul-filtreli-araclarda-gorulebilen-yag-problemi.7225/)

 

Late Post Injection , oil dilution

 

 

Saim K. tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Son nesil focus motoru olan 1.5 Ecoblue 115 ps ile 21k kö yaptım son bir yılda. DPF bazan can sıkıcı olabiliyor ama tempolu kullanıma rağmen sunduğu yakıt tasarrufu ve yüksek çekiş hissiyatı ile bence göz ardı edilebilecek bir durum. Bu motor 8 ileri tam otomatik şanzımanla da çok uyumlu, benzinli olanda bu sürüş keyfi yok.. Aracı aldığım 2024 Kasım ayından 2024 Haziran ayına kadar nerdeyse full şehir içi kullandım(Ankara), uzun yol Haziran ayı ile başladı ve Ekim ayı itibarı ile ilk bakımını yaptırdığımda km 16.000 civarındayken yağ ömrü hala 10% gösteriyordu. Bence araç kullanmayı senn ve seviyor ve yılda 15k km üzeri yol yapıyorsanız dizel tercih edin. Hale güzel bir seçenek bana göre. Yağa yakıt karışmasını falan çok dert etmeyin, sonuçta motorinin de yağlayıcı özelliği var, motor aşınması vs dert edilecek sorunlar değil, gayet uzun ömürlü sorunsuz motorlar..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

sıfır mı 2. el mi? 2. el ise kaç model?

sıfırsa veya focus 4 almayı düşünüyorsanız; iş-ev 15 km nin altında ise ve ş.içi dur kalklı güzargah ise dizelden uzak durun. ama 3-4 şeritli yolda epey yol alarak gidiyorsanız motor yeteri kadar ısınacaktır. 

yani bildiğim kadarı ile bu dert sadece ford larda var yada şöyle diyelim, diğer markaların çoğu dizeli bıraktığı için ülkemizde ford a mal oldu..

ingilterede ki focusların tamamı 1.0 ve 2.3 lt ecoboost motor, almanya da dizel satışı devam..

 

bu arada focus4 lerde 1.0 motor 0-100  10.2 sn oldukça seri bir arabadır. ama 1.0 sıfırlar çift kavrama..  ne kadar sorunsuz.. sanırım yeteri kadar km devirmiş araba yok bunu anlayabilmek için. 8 ileri nin de ilkleri sorunlu.. garantiden değişiyor sorun çıkarsa, çıkmazsa ne olur, garanti bitince sorun çıkarırsa; hep servis bakımlı binerseniz, belki memnuniyet indirimi ile 50-100 bine yaptırırsınız.

ben şimdi sıfır focus alır mıyım, epey düşünürüm..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.