Gökhan Akkaya Oluşturma zamanı: Ocak 8 Raporla Share Oluşturma zamanı: Ocak 8 (düzenlendi) Arkadaşlar herkese merhaba, konu hakkında tecrübesi olan kişilerin desteğini rica ederim. 2015 model 90.000km kuru kavrama Focus 3.5 sahibiyim. Yokuş yukarı vites geçişlerinde veya düz yolda vites geçişlerinde hiçbir sorun yok diyebilirim. Kuru kavramalar ne kadar sorunsuz ise o kadar sorunsuz. Ki zaten kavrama setini kulaklar ile birlikte yeni değiştirdim. 9 yıllık kavrama seti döküldü yenisi takıldı. Problem : Yokuş aşağı 1'den 2'ye yavaş geçişlerde hafif vurrma gibi veya hafif sert geçme gibi bir hissiyat oluyor. Normalde yokuş yukarı 2'ye geçerken pek bir şey hissetmiyorsunuz lak diye geçiyor. Tapagaz gaza abanırsanız 1-2-3-4-5 çok temiz şekilde geçiyor - hızlanmaları aşırı iyi. Ancak yokuş aşağı 1'den 2'ye geçişte bazen geçişi belirgin şekilde hissettiriyor. Geçtiğini direkt anlıyorsunuz. Bazen sanki vuruyor gibi oluyor. Ama gaz vererek geçişi desteklerseniz hiç hissettirmiyor. Gaz vermeden 1. vitesin uç noktasına kadar getirip, yokuşun da gücü ile kendiliğiden 2'ye geçmesine sebep olursanız sanki daha sert geçiyor, hafif vurma hissiyatı yaşatıyor. Yokuş aşağı hızlanmada sorun yok. Yokuş aşağı hızlanamadan - trafik içinde kalmada sorun var. Ve diğer bir anlatımım ile ; Araç vitesteyken ve ayak frendeyken, ayağı frenden çekince sanki bir boşluk varmış gibi bir hissiyat yaşatıyor. Bunu nasıl anlatabilirim bilmiyorum 🙂 Araç yokuş aşağı trafiğe girince gaz veya fren dokunuşlarımı ayarlayarak aracı en kusursuz davranışa itmek zorunda hissediyorum kendimi. Aracı ben, ayak dokunuşlarım ile dengelemeye çabalıyorum. Şanzıman alt takozunda ustam belirgin bir defarmasyon görememiş - sorun yok onu geri takabilriz demişti. Ancak eline alıp da fiziki yapısını eliyle zorlamadı veya takozun yumuşaklık derecesini eliyle tecrrübe etmedi. Gözle baktı - kopan eden bir yer yok devam dedi. Ön takımda bir ses var mı derseniz aldım alalı en ufak ses duymadım ön takımdan. Zaten arabaya inanılmaz yumuşak davranan biriyim. Tümsekleri 1km ile geçiyorum. Haliyle sorun nerede anlayamadım. Aklımdaki tek soru işareti aracın beyni, çünkü kavrama değişimi öncesi "Herhangi bir uyarı vermeksizin" S vitesine geçmeme problemi veya viteslerde aşırı saçma davranma problemi olmuştu. Aç - kapa yapınca düzelmişti. Kavrama değişimi öncesi bu tip problemleri yalnızca anlık / dakikalık / aç kapa düzelsin şeklinde 5 kere yaşadım. Sonra düzeldi kendiliğinden, ben olay daha da büyümesin diye akü ve kavrama setimi değiştirdim. Değişimin üzerinden geçen 6 ayda falan da hiç vites sorunu yaşamadım. Anlık yaşanan bu problem, beyin ile alakalı bir sorun mu var gibi bir soru işareti yaratmadı değil. Herhangi bir ustaya sorsam araban canavar gibi bas git yoluna diyor ama ben de yazılım sektöründe çalışan biri olarak detaylara çok önem veriyorum. Detaylar beni rahatsız ediyor. Arabamı çok seviyorum ve hiçbir sorun yaşatmadan uzun yıllar kullanabileceğimi biliyorum. Kavrama falan bir masraf değil zaten benim için. Parçacım var - ustam var. Ama yokuş aşağı sıkışık trafikte arabadaki bu boşluk hissiyatı beni rahatsız ediyorr. Sizce bu boşluk hissiyatı neden kaynaklanıyor? Sizin aracınızda da oluyor mu? 0 kilometre reno megane araca binince hiçbir rahatsızlık hissetmiyorum. İnip benim araca biniyorum, özellikle yokuş aşağı bir şey var gibi. Boşta aracı 0KM'den 30km hıza kadar kaydırdığınızı hayal edin. 20km hızda şanzımanın ordan bir ses geliyor ve araçta çok ufak hissdiliyor bu. Boşta tekerleklere hiç güç - müdahale olmaması gerekir diye biliyorum. Bu da normal mi anormal mi bilemiyorum. Yani kullananlar - bilenler bana bunların normal mi yoksa anormal mi olduğunu söyleyebilirse sevinirim. Başka bir ikinci el aracın başına - sahibine bilgi vererek - ücreti karşılığıdna ufak bir tur bile atmayı düşündüm. Benim aracım, piyasadaki diğer araçlara göre daha iyi durumda mı daha kötü durumda mı gibisinden 🙂 Saygılar çok uzun oldu. Okuyanların gözüne sağlık. Ocak 8 Gökhan Akkaya tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Önerilen Mesajlar
Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın
Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor
Hesap oluştur
Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.
Hesap OluşturGiriş yap
Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.
Giriş Yap