Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

focus 2011 arka kapı eşiği boya dökülmesi(küçük küçük noktalar şeklinde)


Tuncay

Soru

arkadaşlar ben focusumu alalı tam bir sene oldu ve bir kaç kezde uzun yol yaptım ve arka kapı eşiginin tam egimli yerinden boya dökülmesi oldu bu sorunu daha önce fort fiesta alan bir arkadaşımın aracındada olmuştu ve o bana ön tekerden atan taşlardan oldugunu söylemişti bende servise gidip neden oldugunu sorduğumda banada aynı şeyi söylediler ve tek çözümün oraya( ismini tam hatırlamadığım şeffaf karbona benzeyen) bir şey yapıştırmamı söylediler.

bu sorunla karşılaşıp çözüm bulan arkadaşlardan cevep bekliyorum şimdiden teşekkürler.

post-1809-0-17793300-1333903729.jpg

post-1809-0-11521000-1333903754.jpg

Tuncay tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Aynı yerden bahsediyoruz...

Bendeki folyolu halini de ben yarın eklerim buraya.

Yani Ford'un bu kadar spesifik bir boya sorununu folyo yapıştırarak çözmüş olması da en hafif deyimiyle şık değil!

esik.jpg

Bununla ilgili çok rivayet var...

Kimisi taş çarpmasından korumak için diyor, sanki taşın çarpacak başka yeri kalmadı...

Kimisi arkaya binenlerin giysi fermuarı falan sürtüp boyayı kaldırmasın diyor, ki bunların hayal gücünü alkışlıyorum.

Kimisi "showroom"da zedelenmesin diyedir, çıkartıp atın diyor.

Fiesta'da boya dökülmesini engellemek için olduğu resmen açıklandı ama Focus için bir yerde okumadım.

Fiestaninki böyle degildi ama o cok daha büyük ve Saydam renk değilmiydi :claps:

Farklı gözüküyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

bagaj kapağıyla ilgili genel bir sorun olarak biliyorum ben bunu, biz focus 2 mizi satın alırken bagaj kapağını sert kapamamızı yoksa böyle bi sorun oluşabileceği söylenmişti geçmiş olsun tek çare boya sanırım..

Bagaj kapağının sert kapanması ile boyanın ne alakası var diye sormadınız mı?

Onca araba arasında bir tek Ford'da mı böyle antikalıklar var, yoksa başka bildiğiniz marka/model var mı?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bir çok arkadaş değişik yorum getirmiş ama malesef bu focus ta kronik bi rahatsızlık..Tamamen ön tekerden gelen taş parçaçıklarının eseri. Lokal boya ve kaput koruma da kullanılan veya cam filmi ile oranın kaplanması bir nebze de olsa sorunu çözecektir..2. yol ise özellikle toyota da olduğu gibi ön tekere paçalık takılması.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bagaj kapağının sert kapanması ile boyanın ne alakası var diye sormadınız mı?

Onca araba arasında bir tek Ford'da mı böyle antikalıklar var, yoksa başka bildiğiniz marka/model var mı?

sordum tabiki fakat genel olarak yaşandığını söylemişti, bana biraz mantıklı geldi çünkü ivmeyle birlikte boyada çatlaklara sebep olması makul gibime geldi tabi burdaki sorun biraz daha farklı..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bir çok arkadaş değişik yorum getirmiş ama malesef bu focus ta kronik bi rahatsızlık..Tamamen ön tekerden gelen taş parçaçıklarının eseri. Lokal boya ve kaput koruma da kullanılan veya cam filmi ile oranın kaplanması bir nebze de olsa sorunu çözecektir..2. yol ise özellikle toyota da olduğu gibi ön tekere paçalık takılması.

Tamam da bu serseri ve kötü niyetli taşlar tutup da sadece kapı eşiğine mi çarpıyor da başka hiç bir yere değmiyor.

Ayrıca 6 aydır Focus'u 2 yıldan fazladır Fiesta'yı kullanıyoruz, folyonun üstünde en ufak bir ezik veya deformasyon yok, yani bu bir taş savar mı ki, oraya boyayı kaldıracak kadar şiddetli çarpacak taşlar değmeden pas geçiyor.

Not: Yazları eriyen yollara mıcır döküldüğü için yılın 3 ayını sıklıkla mıcır üzerinde gezeriz.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bence tekerden gelen taşın sonucu falan olamaz. Yağmurlu bir havada çamurlu yoldan geçip araba kuruduktan sonra orada ekstra çamur birikmesi oluyormu diye kontrol etmek lazım. Rüzgar tünelimiz yok haliyle. :kıhkıh: Bence arabanın aerodinamik özelliğinden kaynaklanan bir sorun olabilir. Tekerden dağılan toz toprak falan orayı zımpara misali taşlıyor olabilir. Ama taş geldi olayı komik. :claps:

Mertol Kip tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Tamam da bu serseri ve kötü niyetli taşlar tutup da sadece kapı eşiğine mi çarpıyor da başka hiç bir yere değmiyor.

Ayrıca 6 aydır Focus'u 2 yıldan fazladır Fiesta'yı kullanıyoruz, folyonun üstünde en ufak bir ezik veya deformasyon yok, yani bu bir taş savar mı ki, oraya boyayı kaldıracak kadar şiddetli çarpacak taşlar değmeden pas geçiyor.

Not: Yazları eriyen yollara mıcır döküldüğü için yılın 3 ayını sıklıkla mıcır üzerinde gezeriz.

Bence tekerden gelen taşın sonucu falan olamaz. Yağmurlu bir havada çamurlu yoldan geçip araba kuruduktan sonra orada ekstra çamur birikmesi oluyormu diye kontrol etmek lazım. Rüzgar tünelimiz yok haliyle. :nazar: Bence arabanın aerodinamik özelliğinden kaynaklanan bir sorun olabilir. Tekerden dağılan toz toprak falan orayı zımpara misali taşlıyor olabilir. Ama taş geldi olayı komik. :)

Evet bunlar tamamen arabanın aerodinamik yapısından kaynaklanıyor ki,, hemen hemen yeni çıkan tüm model araçlarda o bölgeye koruma atılıyor..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

arkadaşlar yaptıgınız tüm yorumlar ve çözümler için teşekkürler

ama bu sorunun bende taş atmakla falan olacagını düşünmüyorum emir kardeşimin anlatıgı bana mantıklı gibi geldi.

ben şu an şehir dışındayım ve arabamdan ayrıyım arabama kavuşur kavuşmaz davlumbazın altını kontrol edip sizinle paylaşacağım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

sözünü ettiğiniz hasar kullanıcı kaynaklı olmadığı için talep edildiğinde kaporta&boya garantisi kapsamında rötuşlanabilir ve/veya boyanabilir. kaza anında yolcu airbag'inin ön camı çatlatması gibi bilindik ve araç dizayn'ı kaynaklı (CW'yi düşürme adına verilen rüzgar çizgisi nedeni ile) bir sorundur, ülkemiz gibi kışın yola tuz serpen (üre yerine) mıcır'ın üzerine zift döküp yol yaptım diye övünen lokasyonlarda sıklık ile yaşanır.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bence tekerden gelen taşın sonucu falan olamaz. Yağmurlu bir havada çamurlu yoldan geçip araba kuruduktan sonra orada ekstra çamur birikmesi oluyormu diye kontrol etmek lazım. Rüzgar tünelimiz yok haliyle. :) Bence arabanın aerodinamik özelliğinden kaynaklanan bir sorun olabilir. Tekerden dağılan toz toprak falan orayı zımpara misali taşlıyor olabilir. Ama taş geldi olayı komik. :)

Olay aynen bu...

Çamurlu iken arabayı inceledim. Ön çamurluğun etrafından arka aşağıya doğru açıklığı aşağıya bakan yay gibi kıvrılarak inen çamur izleri var.

Yani aerodinamik olarak tam folyonun yapıştırıldığı yerde toplanıyor yandan geçen hava ve içinde barındırdığı ince parçacıklar zımpara etkisi yapıyor olmalı.

Araba yeni iken temiz kaldığından dikkatimi çekmemişti.

Bunu servisten biri veya teslimdeki eleman anlatsa (tabii öncelikle bilse) biz de böyle kafa patlatmasak! :zha:

Cem Boneval tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.