Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Kuga almayı düşünüyorum.


Doğukan Özçelik

Soru

Merhabalar abiler, arkadaşlar, kısmet olursa arabayı (focus kullanıyorum) artık değişip Kuga almayı düşünüyorum. Kullanıcı yorumlarını merak ediyorum, kronik bir sorun vs var mı ? Yurtdışı forumlarda  "1,5 lt 186 hp araçların motorlarında kronik arıza olduğu hatta motor üst kapaginin sökülmesi gerektiğini belirten yorumlar var" bu konu hakkında bilgisi olan var mı ? Ben de  

 1.5 EcoBoost Titanium  2023 Benzinli düşünüyorum. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0
9 saat önce, Doğukan Özçelik yazdı:

Sadece yakıt tüketimi ise bunu çok yılda 10.000 kilometreye geçen biri değilim zaten. Bakımları tolere eder diye düşünüyorum. 

 

Bu hafta ecoboost alacaktım ama bir kaç arkadaşım ecoboost değil de ecoblue al dedi. Neden diye sorduğumda, ecoboostlar sorunlu diyince kaldım öylece.

 

1. 5 TDCİ mi

1.5 ecoboost mu ?

1.5 ecoblue mu ?

Bende geçen sene 2020 Dizel Kugadan 2023 Ecoboosta geçiş yaptım. Ford servisindeki arkadaşa kronik sorun var mi diye sorduğumda sanane diye cevap vermişti. Zaten garantisi bitmeden satacaksın bozulduğunda birakip ikameni alıp gideceksin dedi. 🙂 Latifesi bir yana 4 aydır bir sorun yaşamadım.  Yakıt konusuna gelirsek istanbulda 10 litre yakıyor. İstanbul dışında 9 litre rahat yakalanır ama alti rüya görmek olur. Tabi bu segmentte Fransız dışında dizel kalmadı. Benzinli alacaksaniz asagi yukari hepsi aynısını yakacak. Toyota cross hibrit az yakar ama 2023 full arabaya 200-300 bin fazla verip yakit tasarrufu yapmak doğru mu bilemedim. Birde sonucta ortada tükenen bir pil ömrü var. 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
8 saat önce, Bülent Y. yazdı:

Toyota cross hibrit az yakar ama 2023 full arabaya 200-300 bin fazla verip yakit tasarrufu yapmak doğru mu bilemedim.

Az yakıyor diye ona bineceğime el arabasına binerim, param da cebimde kalır. Araba dev gibi görünüyor ama arka tarafta oturacak yer yok, bagaj desen yok, basıyorsun gitmiyor, gidince rüzgar sesinden, yol sesinden içeride oturulmuyor. Alan, kullanan varsa kusura bakmasın ama ben uzun zamandır bu kadar kötü araba görmemiştim.

  • Beğen 1
  • Haha 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
18 saat önce, Semih G. yazdı:

İşin incini cincini incelerseniz 1.5 ecoblue'larda da sorunlar çıktığını, oluşan arızaları görür/okur/duyarsınız. 

İlk çıkan ecoboostlar gerçekten sorunluydu. Gerçi onada %100 tasarım veya üretim hatası demek doğru olmaz, bakım yapmayan arabadan anlamayan, yılda birkez bakımda kaputu açan kullanıcılardan dolayıdı ya neyse...

Yeni ecoboostlarda soğutma tertibatı degişti, triger zincire döndü v.s bir sürü güncelleme geldi ama namları çıktı tabi birkere.

Bence öncelikle günlük ve yıllık yaptığınız km hesabını düşünün, günde az bir km yapıyorsanız bunun dpf'i var, rejenarasyonu var, kışın daha araba ısınmadan gideceğiniz yere varması var, adblue'su var, gürültüsü var, bakım maliyetlerinin bir tık fazlalığı var. Varda var...

Benzinlidede ecoboostun çıkmış namı, bundan mütevellit üstünde oturulan bir diken ve yaklaşık 11litrelik yakıt tüketimi var 😁

Ben az km yaparım, arabının en ufak farklı bir sesinde titizlenir bakar/baktırırım, iyi kötü arada bir kaputu açar yağına suyuna bakarım diyorsanız bence ecoboost alın ama yok hem yaptığınız km fazla hemde aklım motorda kalmasın, bi tık daha rahat olayım diyorsanız ecoblue sizin yolunuz olur. 

2023lerde dizel kuga yok sanırım ya 21 yada 22den sonra getirmediler, buda dipnot olsun.

Semih üstadım çok çok teşekkür ediyorum, zaman ayırıp bilgiler verdiğiniz için, kazasız belasız günler diliyorum kendinize iyi bakın hoşça kalın tüm forumdaki abiler arkadaşlar da saygılar sevgiler.

14 saat önce, Bülent Y. yazdı:

Bende geçen sene 2020 Dizel Kugadan 2023 Ecoboosta geçiş yaptım. Ford servisindeki arkadaşa kronik sorun var mi diye sorduğumda sanane diye cevap vermişti. Zaten garantisi bitmeden satacaksın bozulduğunda birakip ikameni alıp gideceksin dedi. 🙂 Latifesi bir yana 4 aydır bir sorun yaşamadım.  Yakıt konusuna gelirsek istanbulda 10 litre yakıyor. İstanbul dışında 9 litre rahat yakalanır ama alti rüya görmek olur. Tabi bu segmentte Fransız dışında dizel kalmadı. Benzinli alacaksaniz asagi yukari hepsi aynısını yakacak. Toyota cross hibrit az yakar ama 2023 full arabaya 200-300 bin fazla verip yakit tasarrufu yapmak doğru mu bilemedim. Birde sonucta ortada tükenen bir pil ömrü var. 

Bülent hocam çok teşekkür ederim güzel bir yazı olmuş en azından bana yol gösterir Çok sağ olun. 

 

Ben 2023 benzinli alacaktım yorumlardan sonra 2020 dizele karar vermiştim ki sizin yorumunuzdan sonra da bir daha fikrim değişti. 

 

O kadar para verip soru işareti kalsın istemiyorum biraz da pirpirikliyim kendime kötülemek gerekirse. 🫣😄

 

Son sorum 2020 güzel mi 2023 benzinli mi 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

2025 ST-line X güzel. Hacı yeşili olacak ama

22 hours ago, Semih G. said:

İlk çıkan ecoboostlar gerçekten sorunluydu. Gerçi onada %100 tasarım veya üretim hatası demek doğru olmaz, bakım yapmayan arabadan anlamayan, yılda birkez bakımda kaputu açan kullanıcılardan dolayıdı ya neyse...

 

Bunda ne yanlışlık var yaw. Adam para vermiş sıfır araba almış her dakika kaput açıp kurcuklamak istemez haliyle. Ben bakımdan bakıma servise götürüyorum mesela. 

On 2/1/2025 at 3:48 PM, Doğukan Özçelik said:

Sadece yakıt tüketimi ise bunu çok yılda 10.000 kilometreye geçen biri değilim zaten. Bakımları tolere eder diye düşünüyorum. 

 

Bu hafta ecoboost alacaktım ama bir kaç arkadaşım ecoboost değil de ecoblue al dedi. Neden diye sorduğumda, ecoboostlar sorunlu diyince kaldım öylece.

 

1. 5 TDCİ mi

1.5 ecoboost mu ?

1.5 ecoblue mu ?

 

Benzinli ile dizel bakımları arasında bir fark yok. 

 

Bence 10 bin km yi geçmiyorsanız bence araba almayın. Vergisi sigortası, kaskosu, bakımı derken ayda min 4 bin lira maliyeti var. Finansman maliyetini hiç koymadım bak. Taksi her türlü ucuza gelir. 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
3 saat önce, Doğukan Özçelik yazdı:

Semih üstadım çok çok teşekkür ediyorum, zaman ayırıp bilgiler verdiğiniz için, kazasız belasız günler diliyorum kendinize iyi bakın hoşça kalın tüm forumdaki abiler arkadaşlar da saygılar sevgiler.

Bülent hocam çok teşekkür ederim güzel bir yazı olmuş en azından bana yol gösterir Çok sağ olun. 

 

Ben 2023 benzinli alacaktım yorumlardan sonra 2020 dizele karar vermiştim ki sizin yorumunuzdan sonra da bir daha fikrim değişti. 

 

O kadar para verip soru işareti kalsın istemiyorum biraz da pirpirikliyim kendime kötülemek gerekirse. 🫣😄

 

Son sorum 2020 güzel mi 2023 benzinli mi 

2020 Titanium Co Pilot donanım vardi. 2023 St line aldim. Bunda da co pilot ve kış paketi var. Yani donanim olarak st line daha dolu. Dizel ile benzinli arasında aracin çekiş gücü olarak bir fark göremedim. Benzinli tork düşüktür kalkışlarda ağır kalır diyordum ama kullanımda fark hissetmedim. 2020 de bağımsız süspansiyon vardi 2023 te yok maalesef. Rutin bir kullanıcı farkı çok anlamaz ama hassas bir kullanıcı bunu sorun yapabilir. Birde ford lansman yılı aracı doldurur sonraki yillarda yavaş yavaş azaltır. Eski araçta on ve arka kamerada yikama fıskiyesi vardi, arka bagaj kapağını açınca yeri aydınlatan lamba vardi, iç konsolda usb aydinlatmalari vardi. Bunlar yenisinde yok edilmiş. Hayati ögeler değil ama markalar bunu yapiyor. 2020 mi 2023 mü diye soruyorsaniz 2023 st line da adaptif led far ve ses sistemi ile bu saydığım ufak eksikler göze batmıyor. 2023 daha iyi diyebilirim. 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
2 saat önce, Mertol Kip yazdı:

2020 ST line da da B&O ve Adaptif LED var. Gerçi ben adaptifine gıcık olduğum için disable ettim ama olsun. 

neden ki, adaptif olunca dönüşlerde faydalı oluyordu karanlık yollarda. C-max dan beri, kullandığım son 3-4 arabada vardı, saçma bi şekilde son arabada yok 🙂 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
5 hours ago, Murat Kav. said:

neden ki, adaptif olunca dönüşlerde faydalı oluyordu karanlık yollarda. C-max dan beri, kullandığım son 3-4 arabada vardı, saçma bi şekilde son arabada yok 🙂 

 

Onu aktif edince salak salak bir şeyler yapıyor ve mantığını çözmeye benim zekam yetmedi. Mesela otomatik uzunlar açıkken onu aktif edersen kafasına göre sağa sola dönüyor, bazı zoneları aşağı indiriyor, ama sellektör yaparsan hepsi uzun yanmıyor sadece kenardakiler yanıyor falan. Bir de sokak lambası ot kıl ne varsa onu görüp aşağı iniyor, sağa sola dönüyor falan, bazen o da kesmiyor sağdaki benzinci zart zurt ışıklarını da kaale alıyor. Ya otomatik uzunları ayarlayacaksın ya da adaptifi. İkisi birden olunca nasıl çalıştığını ben anlayamadım. Benim için otomatik uzunlar daha önemli olduğu için adaptifi kapattım otomatik uzunları açtım. 

Ya da dediğim gibi ben anlamadım. Opel in LED Matrix farları çok daha başarılıydı. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
02.02.2025 - 20:49 tarihinde, Bülent Y. yazdı:

2020 Titanium Co Pilot donanım vardi. 2023 St line aldim. Bunda da co pilot ve kış paketi var. Yani donanim olarak st line daha dolu. Dizel ile benzinli arasında aracin çekiş gücü olarak bir fark göremedim. Benzinli tork düşüktür kalkışlarda ağır kalır diyordum ama kullanımda fark hissetmedim. 2020 de bağımsız süspansiyon vardi 2023 te yok maalesef. Rutin bir kullanıcı farkı çok anlamaz ama hassas bir kullanıcı bunu sorun yapabilir. Birde ford lansman yılı aracı doldurur sonraki yillarda yavaş yavaş azaltır. Eski araçta on ve arka kamerada yikama fıskiyesi vardi, arka bagaj kapağını açınca yeri aydınlatan lamba vardi, iç konsolda usb aydinlatmalari vardi. Bunlar yenisinde yok edilmiş. Hayati ögeler değil ama markalar bunu yapiyor. 2020 mi 2023 mü diye soruyorsaniz 2023 st line da adaptif led far ve ses sistemi ile bu saydığım ufak eksikler göze batmıyor. 2023 daha iyi diyebilirim. 

Hocam ellerinzie sağlık , emek verip dönüş yaptığınız için siz ve herkese ayrı ayrı teşekkür ediyorum.

2023 ecoboost benzinli araç 4 silindir mi olur ? 3 silindir mi ? genelde 4 silindirli araçlarda problem oluyormu. 3 olanlarda olmuyormuş. Dün 15 yıl ford'da çalışan biri ile tanıştım o söyledi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
59 dakika önce, Doğukan Özçelik yazdı:

Hocam ellerinzie sağlık , emek verip dönüş yaptığınız için siz ve herkese ayrı ayrı teşekkür ediyorum.

2023 ecoboost benzinli araç 4 silindir mi olur ? 3 silindir mi ? genelde 4 silindirli araçlarda problem oluyormu. 3 olanlarda olmuyormuş. Dün 15 yıl ford'da çalışan biri ile tanıştım o söyledi.

Benzinli olanlar 3 sinindir dizel olan 4 silindir. Benzinlisi de dizeli de iyidir hangisi işine geliyorsa fiyat, temizlik vs al geç Doğukan kardeşim. Ha yılda 20 bin km üzeri yapıyorsan dizel daha avantajlı olur tabi, yok 10 civarı yapıyorsan benzinli mis gibi olur 👍 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
12 saat önce, Mertol Kip yazdı:

 

Onu aktif edince salak salak bir şeyler yapıyor ve mantığını çözmeye benim zekam yetmedi. Mesela otomatik uzunlar açıkken onu aktif edersen kafasına göre sağa sola dönüyor, bazı zoneları aşağı indiriyor, ama sellektör yaparsan hepsi uzun yanmıyor sadece kenardakiler yanıyor falan. Bir de sokak lambası ot kıl ne varsa onu görüp aşağı iniyor, sağa sola dönüyor falan, bazen o da kesmiyor sağdaki benzinci zart zurt ışıklarını da kaale alıyor. Ya otomatik uzunları ayarlayacaksın ya da adaptifi. İkisi birden olunca nasıl çalıştığını ben anlayamadım. Benim için otomatik uzunlar daha önemli olduğu için adaptifi kapattım otomatik uzunları açtım. 

Ya da dediğim gibi ben anlamadım. Opel in LED Matrix farları çok daha başarılıydı. 

Ortak çalışıyor anladığım kadarı ile. Otomatik uzun far desteğinin bir kısmını adaptif far ile karşılıyor. Örneğin sağ tarafta uzun far aydınlatması dağı, bayırı aydınlatırken siz manuel olarak selektör yaptığınızda far öne doğru dönüp selektör görevini yapmaya çalışıyor. Ama genel olarak başarılı buluyorum. Bugüne kadar karşıdan hiç tepki almadım. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
22 saat önce, Erdem Ay yazdı:

Benzinli olanlar 3 sinindir dizel olan 4 silindir. Benzinlisi de dizeli de iyidir hangisi işine geliyorsa fiyat, temizlik vs al geç Doğukan kardeşim. Ha yılda 20 bin km üzeri yapıyorsan dizel daha avantajlı olur tabi, yok 10 civarı yapıyorsan benzinli mis gibi olur 👍 

Ağınıza sağlık hocam, herkese ayrı ayrı teşekkür ediyorum. :)))

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.