Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

2023 Focus 1.0 Ecoboost Hybrid otomatik hb ya da sw alınır mı?


Melih A.

Soru

Herkese merhaba. Yakın zamanda aracımı değiştirmeyi düşünüyorum. 1.25-1.3 milyon arasında bütçem var. Yüzde 90 şehiriçi, ev-iş arası, kısa mesafede araç kullanıyorum. Yılda 10 bin km'yi geçmem. Dört kişilik bir aileyiz. Zaman zaman geniş bagaj ihtiyaç oluyor. Bu kriterler doğrultusunda 2023 model 1.0 focus otomatik sw gözüme çarptı.  Modeli biraz araştırdım. Malesef çok fazla ilan yok. 1.0 motorun performansı bana yeter diye düşünüyorum. 2023 modellerde trigerde zincire geçilmiş ancak yağ pompası kayış olarak devam ediyor. Sw ların arka süspansiyonlar bağımsız. Şanzıman 7 ileri otomatik çift kavrama. Eksiğim varsa lütfen düzeltiniz. Bu araçlarda, motorda ya da şanzımanda kronik bir sorun var mıdır? Sizlerden bilgi alabilir miyim? Vereceğiniz bilgiler için şimdiden teşekkür ederim. Farklı bir araç tavsiyeniz olursa önerilerinize de açığım. Sw bulamazsam hb de tercih edebilirim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0
51 dakika önce, Mertol Kip yazdı:

O paralara çok düşük km lerde liftback mondeolar var. 

Araştırayım üstat. Mondeolara şimdi baktım. O fiyat aralığında 1.5 ecoboost motorlu olanlar var sanırım. Onun da yakıtı bana fazla gelir. Şehir içinde d segmentten ziyade c segment yeterli olur görüşündeyim.

Melih A. tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

1.0lt ile 1.5lt arasında çok bir fark olacağını sanmıyorum. Pek tabii 1500 1600 kg lık arabanın tüketimi ile 1200-1300 kg lık arabanın tüketimi aynı olmaz ama öyle kayda değer fark da olmaz.

Şehiriçinde en üzeli B sınıfı. Arabayı sokağa parkedeceğim zaman Crossland i çok arıyorum  🙂

 

İsteklerinize ve kriterlerinize uyan Grandland te var. O da yükseltilmiş SW temelinde. Öyle çok büyük bir alet de değil. Benzinlisini almayın yeter. 🙂

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

şimdilik bir duyumum olmadı. çift kavrama şanzımanın ıslak olduğunu yazdılar. araştırın doğru ise tercih edilebilir. gerçek veriler bu şanzımanın 100k km yi devirmesinden sonra ortaya çıkacaktır. motorda sıkıntı yok. hb bagaj yetersiz gelebilir. sedan alın daha iyi

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
1 saat önce, Mertol Kip yazdı:

1.0lt ile 1.5lt arasında çok bir fark olacağını sanmıyorum. Pek tabii 1500 1600 kg lık arabanın tüketimi ile 1200-1300 kg lık arabanın tüketimi aynı olmaz ama öyle kayda değer fark da olmaz.

Şehiriçinde en üzeli B sınıfı. Arabayı sokağa parkedeceğim zaman Crossland i çok arıyorum  🙂

 

İsteklerinize ve kriterlerinize uyan Grandland te var. O da yükseltilmiş SW temelinde. Öyle çok büyük bir alet de değil. Benzinlisini almayın yeter. 🙂

Psa grubunun 1.2 motorlarından zaten çekiniyorum. Malum yağlı triger. Ev-iş arası 5 km olduğundan özellikle yeni model dizellerde dpf olayı beni korkutuyor. Şuanki aracımda dpf olmadığı için bir sorun yaşamadım. Ayrıca soğuk havalarda işe gidene kadar dizel motor ısınmamış oluyor. Yoksa Grandland'ın tipi güzel.

37 dakika önce, Mehmet Demir yazdı:

şimdilik bir duyumum olmadı. çift kavrama şanzımanın ıslak olduğunu yazdılar. araştırın doğru ise tercih edilebilir. gerçek veriler bu şanzımanın 100k km yi devirmesinden sonra ortaya çıkacaktır. motorda sıkıntı yok. hb bagaj yetersiz gelebilir. sedan alın daha iyi

Manuel tercih edersem sedan alabilirim. Ama bu kadar para vermişken otomatik olsun diyorum. Sürekli araç değiştiren birisi değilim. Focusların 2025 de üretimi bitiyor sanırım. Beğendiğim modeller 2.elde çok fazla yok. Bir de sw olunca kimse tercih etmiyor. Ben sw ları çok beğeniyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
4 hours ago, A.Coşar said:

Tam da benzinli Grandland X planlıyordum. Neden tavsiye etmediniz? Tecrübenizi paylaşırsanız sevinirim.

1.2 benzinli motorlarda triger kayışı yağın içinde çalışıyor ve orjinal kayış bile çok kısa zamanda parçalanıp yağ pompasının filitresini tıkıyor, sonrası yandı gülüm keten helva. Yeni kasasında hybrid olanlarda değiştirdiler ama benzinli olanlar aynı.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
7 dakika önce, Mertol Kip yazdı:

1.2 benzinli motorlarda triger kayışı yağın içinde çalışıyor ve orjinal kayış bile çok kısa zamanda parçalanıp yağ pompasının filitresini tıkıyor, sonrası yandı gülüm keten helva. Yeni kasasında hybrid olanlarda değiştirdiler ama benzinli olanlar aynı.

İyi de her bakım yetkili servislerde plastik bir aparat yardımıyla kayışın şişip şişmediği milimetrik olarak ölçülebiliyor. Kayışta şişme varsa parçalanma da başlayacak anlamına geliyor. Opel servisleri bunu rutin kontrol olarak yapmıyor. Müşteri olarak siz bu kontrolün yapılmasını istediğinizde yapıyor. İş emrine de kayış kontrol edildi ve durumu iyidir diye not düşülüyor. Motor yağı koyulan bölümden de kayışı kontrol etmek oldukça kolay. Yani her rutin bakımda bu aparat yardımıyla kayış kontrol ettirildiği sürece böyle bir sorun yaşanmıyor. Kayışta deformasyon ya da şişme görüldüyse de değiştiriliyor. Bu sorunu yaşayan kullanıcıların hemen hemen hepsinde bu kontrol yöntemi yapılmıyordu.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

PSA grubunun 1.2 benzinlisinden çok şikayet var, özellikle triger..100 bin km değişim veriyormuş servis, bazı kullanıcılar parçalanma korkusu yüzünden 50 binde değişiyormuş..Sonuç olarak dikkat edilirse bir sıkıntı yaratmaz..ama burası Ford mecrası olduğu için yine ford tavsiye ederiz..ne demişler ford olsun tenekeden olsun..

Ayrıca partikül filtresinden bu kadar korkmanıza gerek yok. 7 yıl  C Max kullandım, 210 binde sattım ve hiçbir sıkıntı yaşamadım. Arasıra otobana çıkar 3000 devirde 15 km kadar kullanır ve temizlersiniz. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
On 2/9/2025 at 10:09 PM, Cenk Demirel said:

İyi de her bakım yetkili servislerde plastik bir aparat yardımıyla kayışın şişip şişmediği milimetrik olarak ölçülebiliyor. Kayışta şişme varsa parçalanma da başlayacak anlamına geliyor. Opel servisleri bunu rutin kontrol olarak yapmıyor. Müşteri olarak siz bu kontrolün yapılmasını istediğinizde yapıyor. İş emrine de kayış kontrol edildi ve durumu iyidir diye not düşülüyor. Motor yağı koyulan bölümden de kayışı kontrol etmek oldukça kolay. Yani her rutin bakımda bu aparat yardımıyla kayış kontrol ettirildiği sürece böyle bir sorun yaşanmıyor. Kayışta deformasyon ya da şişme görüldüyse de değiştiriliyor. Bu sorunu yaşayan kullanıcıların hemen hemen hepsinde bu kontrol yöntemi yapılmıyordu.

İyide Cenk, milyon para verip servisin ne yapıp yapmayacağını ben hatırlatacaksam ohoooo. Ki sıradan kullanıcı bilmek zorunda da değil yani. 

PSA hatayı kabullenip yeni 1.2 lerde değiştirdi o sistemi. Yenileri zincirli. 

7 hours ago, suat coşkun said:

ama burası Ford mecrası olduğu için yine ford tavsiye ederiz..ne demişler ford olsun tenekeden olsun..

 

Yok öyle bir şey. Ayrıca hepsi teneke ve hatta plastik zaten 🙂

  • Haha 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
1 saat önce, Mertol Kip yazdı:

İyide Cenk, milyon para verip servisin ne yapıp yapmayacağını ben hatırlatacaksam ohoooo. Ki sıradan kullanıcı bilmek zorunda da değil yani. 

PSA hatayı kabullenip yeni 1.2 lerde değiştirdi o sistemi. Yenileri zincirli. 

O konuda zaten çok haklısın hocam. Türkiye'de yetkili servis hizmeti çoğu markada rezalet. Buna Opel de dahil. Özellikle 2020-2023 yılı arası 1.2 puretech motor kullanıcıları çok sıkıntı çekti bu durumu bilmediği için. Muhtemelen genel merkez de üstüne sorumluluk almamak için en başlarda hiç sesini bile çıkarmadı. Son kullanıcının arızalar ortaya çıkmadan evvel bunu anlaması imkansızdı. Olan maalesef o kullanıcılara oldu. Ben o ilk kullanıcılardan olsam kesinlikle dava açar uğraşırdım.

 

Kayış konusunda özellikle bakım aralığını 2-3 bin km erkene çekmek, aracı çok sıkıştırarak kullanmaktan kaçınmak ve bir de mutlaka teknik değerleri uygun, peugeot'nun önerdiği yağı kullanmak gerekiyor bu soruna en azından motorun elden çıkmaması adına tedbir almak için. Bunun dışında 2023 üretim 1.2 puretech'lerde kayış sorunu büyük oranda ortadan kaldırıldı çünkü Peugeot tedarikçisini değiştirdi. Zaten eski kayışla yeni kayışı yan yana koyup baktığınızda malzemesinin de farklı olduğu belli oluyor. Yine de her rutin bakımı 1-2 bin km önceye çekip bu bakımlarda söylediğim aparatla kayış kalınlığı ölçtürülürse motor açısından hiçbir sıkıntı kalmayacaktır. Zira 2023 üretim olup 70-80 bin km'de hala sıkıntısız, deforme olmamış kayışla aracını kullanan tanıdıklarım var. Onlar her bakım bu ölçümü yaptırıyor. Yeni hibritler zaten komple zincire geçti tabi. Ama umarım onlarda da zincir şakırdaması, gevşemesi gibi sorunlar olmaz.

Cenk Demirel tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

PSA'daki triger mevzu o kadar da önemli değil yav. Başka da bir şeyi olmayınca hep bu söyleniyor bence. 1.2 puertech de, araca üreticinin onaylamadığı motor yağını koymamak lazım. 6 yıl ya da 100 bin olmadan trigerin değişmesi lazım. Ama bu epey eski bir konu, 2017 de bülten yayınlamış ve değişim zamanı azaltılmış (daha önce 10 yıl falanmış). Bakımını doğru yapıp, yolda kalan olmaz bundan ötürü. Ford'un da var eski ticarileri, triger aynı mantık yağda çalışıyordu.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
7 hours ago, Murat Kav. said:

PSA'daki triger mevzu o kadar da önemli değil yav. Başka da bir şeyi olmayınca hep bu söyleniyor bence. 1.2 puertech de, araca üreticinin onaylamadığı motor yağını koymamak lazım. 6 yıl ya da 100 bin olmadan trigerin değişmesi lazım. Ama bu epey eski bir konu, 2017 de bülten yayınlamış ve değişim zamanı azaltılmış (daha önce 10 yıl falanmış). Bakımını doğru yapıp, yolda kalan olmaz bundan ötürü. Ford'un da var eski ticarileri, triger aynı mantık yağda çalışıyordu.

 

almıcaz olm 1.2 PSA zorla mı 🙂

  • Haha 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.