Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Focus III 1.6 125ps performans problemi


Mesut Fidanoğlu

Soru

Merhaba,

donanımhaber forumunda Focus III 1.6 125ps motorlarda performans problemi olduğu, özellikle yokuşlarda kalkış problemleri olduğuna dair bir tartışma var. Son mesajda, benzinli araç satışının bu nedenle durdurulduğu söylenmiş.

Kendi aracımda eski aracım(Fiat Bravo 1.4 T-Jet)'a göre performans düşüklüğü hissetsem de genel olarak Focus'un performansından memnunum.

Bu motor ile ilgili performans problemi yaşayan var mı?

Alıntı:

Merhaba,

Yeni focus almak için araştırma yapıyorum. Bayiden aldığım bilgiye göre şuan benzinli araç satışı yokmuş, araç bulunamıyormuş. Sebebini sorduğumda ilk serilerde performans problemi çıktığını bu sebeple benzinli siparişlerini durdurduklarını söylediler. Sorun yaşayanlar bir servise sorsunlar bakalım ne diyecekler?

Şuan bu sebeple dizeline yöneldik....

Mesut Fidanoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0
7 dakika önce, Yakup Çağatay yazdı:

Bir vites düşük seyrederseniz fark eder. Performans istiyorsanız devri yüksek tutacaksanız ek bir problem olduğunu sanmam. Yetmiyorsa da değişecek başka yolu yok.

teşekkürler cevap için

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Elma ile Armut'u kıyaslamak olmuş bu... 

Sizin aracınız atmosferik motorlu, bahsettiğiniz dizeller ise turbo beslemeli ve yüksek torklu. O yüzden kıyaslamamak lazım. Maksimum torku sizin aracınızınkinin iki katı ve bunu 1500-1700 devir bandında verirken sizin aracınız daha az torku 3000 devirden sonra verir. Bu da demek oluyor ki arap atı gibi geç açılır araç. Aynı araçtan bende de vardı, sizi anlayabiliyorum :) 

Honda dan kastınız yeni turbolular ise yine kıyaslamamak lazım fakat atmosferik motorlu olanlar ise focus ile arada fazla fark olacağını sanmam. Sadece Mazda'ların atmosferikleri biraz farklı, sıkıştırma oranları standart atmosferiklere göre oldukça fazla...

Mert Yürüyen tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
25 dakika önce, Mert Yürüyen yazdı:

Sadece Mazda'ların atmosferikleri biraz farklı, sıkıştırma oranları standart atmosferiklere göre oldukça fazla...

Onda bile fark yok inan. Atmosferik atmosferiktir. Rampada düşük vites ister. Ara hızlanmalarda üzer. Yalnızca manuellerin  0-100 değeri dizellerin çok uzağında hissettirmez o kadar.

Tüm bunlara rağmen manuel 125 ps bir focus rakip markaların atmosferiklerinden bir tık yine üstündür. 

Focus 1.6 ti-vct'lerin 125 ps olmadığı zamanlardan kalma Honda üstündür algısı var sadece ama o da güncel atmosferikler için geçerliliğini yitirdi.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

@Serkan Z. Vallahi doğru... Çok da bir şey söylemek istemiyorum bu konuda ama bende şu son iki haftadır atmosferik aracımı satıp turbo benzinli araca geçince resmen aydılandım... Hani benim 2,5 yılım nerede diye dövünüyorum şuanda ^_^

Mert Yürüyen tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
1 dakika önce, Mert Yürüyen yazdı:

@Serkan Z. Vallahi doğru... Çok da bir şey söylemek istemiyorum bu konuda ama bende şu son iki haftadır atmosferik aracımı satıp turbo benzinli araca geçince resmen aydılandım... Hani benim 2,5 yılım nerede diye dövünüyorum şuanda ^_^

☺☺Aynen öyle. 2015 1.6 benzinli titanium'u sırf bu sıkıntılardan dolayı 17 bin km'de iken satıp 1.5 tdci aldım. Her anlamda bambaşka bir deneyim. 

Senin şu anki araç eskisiyle kıyaslanamaz bile. Hatta muadillerini bırak 170 ps altındaki BMW'lere bile nal toplatır. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
8 dakika önce, Serkan Z. yazdı:

☺☺Aynen öyle. 2015 1.6 benzinli titanium'u sırf bu sıkıntılardan dolayı 17 bin km'de iken satıp 1.5 tdci aldım. Her anlamda bambaşka bir deneyim. 

Senin şu anki araç eskisiyle kıyaslanamaz bile. Hatta muadillerini bırak 170 ps altındaki BMW'lere bile nal toplatır. 

 

17 dakika önce, Mert Yürüyen yazdı:

@Serkan Z. Vallahi doğru... Çok da bir şey söylemek istemiyorum bu konuda ama bende şu son iki haftadır atmosferik aracımı satıp turbo benzinli araca geçince resmen aydılandım... Hani benim 2,5 yılım nerede diye dövünüyorum şuanda ^_^

 

24 dakika önce, Serkan Z. yazdı:

Onda bile fark yok inan. Atmosferik atmosferiktir. Rampada düşük vites ister. Ara hızlanmalarda üzer. Yalnızca manuellerin  0-100 değeri dizellerin çok uzağında hissettirmez o kadar.

Tüm bunlara rağmen manuel 125 ps bir focus rakip markaların atmosferiklerinden bir tık yine üstündür. 

Focus 1.6 ti-vct'lerin 125 ps olmadığı zamanlardan kalma Honda üstündür algısı var sadece ama o da güncel atmosferikler için geçerliliğini yitirdi.

 

56 dakika önce, Mert Yürüyen yazdı:

Elma ile Armut'u kıyaslamak olmuş bu... 

Sizin aracınız atmosferik motorlu, bahsettiğiniz dizeller ise turbo beslemeli ve yüksek torklu. O yüzden kıyaslamamak lazım. Maksimum torku sizin aracınızınkinin iki katı ve bunu 1500-1700 devir bandında verirken sizin aracınız daha az torku 3000 devirden sonra verir. Bu da demek oluyor ki arap atı gibi geç açılır araç. Aynı araçtan bende de vardı, sizi anlayabiliyorum :) 

Honda dan kastınız yeni turbolular ise yine kıyaslamamak lazım fakat atmosferik motorlu olanlar ise focus ile arada fazla fark olacağını sanmam. Sadece Mazda'ların atmosferikleri biraz farklı, sıkıştırma oranları standart atmosferiklere göre oldukça fazla...

yorumlar için teşekkürler. durumları düzeltince yapacağım ilk iş satıp dizel araba almak olacak.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Şimdi, Serkan Z. yazdı:

İnşallah en kısa sürede dileğiniz gerçekleşir. 

teşekkürler. aza kanaat etmeyen çoğu bulamaz diye düşünüyorum. arabam yeni. neyi var neyi yok biliyorum en azından. ikinci el alıp riske girmektense şimdilik bunla devam etmeyi düşünüyorum. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.