Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Focus III 1.6 125ps performans problemi


Mesut Fidanoğlu

Soru

Merhaba,

donanımhaber forumunda Focus III 1.6 125ps motorlarda performans problemi olduğu, özellikle yokuşlarda kalkış problemleri olduğuna dair bir tartışma var. Son mesajda, benzinli araç satışının bu nedenle durdurulduğu söylenmiş.

Kendi aracımda eski aracım(Fiat Bravo 1.4 T-Jet)'a göre performans düşüklüğü hissetsem de genel olarak Focus'un performansından memnunum.

Bu motor ile ilgili performans problemi yaşayan var mı?

Alıntı:

Merhaba,

Yeni focus almak için araştırma yapıyorum. Bayiden aldığım bilgiye göre şuan benzinli araç satışı yokmuş, araç bulunamıyormuş. Sebebini sorduğumda ilk serilerde performans problemi çıktığını bu sebeple benzinli siparişlerini durdurduklarını söylediler. Sorun yaşayanlar bir servise sorsunlar bakalım ne diyecekler?

Şuan bu sebeple dizeline yöneldik....

Mesut Fidanoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Merhaba,

donanımhaber forumunda Focus III 1.6 125ps motorlarda performans problemi olduğu, özellikle yokuşlarda kalkış problemleri olduğuna dair bir tartışma var. Son mesajda, benzinli araç satışının bu nedenle durdurulduğu söylenmiş.

Kendi aracımda eski aracım(Fiat Bravo 1.4 T-Jet)'a göre performans düşüklüğü hissetsem de genel olarak Focus'un performansından memnunum.

Bu motor ile ilgili performans problemi yaşayan var mı?

Alıntı:

Merhaba,

Yeni focus almak için araştırma yapıyorum. Bayiden aldığım bilgiye göre şuan benzinli araç satışı yokmuş, araç bulunamıyormuş. Sebebini sorduğumda ilk serilerde performans problemi çıktığını bu sebeple benzinli siparişlerini durdurduklarını söylediler. Sorun yaşayanlar bir servise sorsunlar bakalım ne diyecekler?

Şuan bu sebeple dizeline yöneldik....

Bence bayii elemanı elde patlayan dizellere yöneltmek için böyle bir yalan söylemiş.

Ben size asıl sorunu söyleyeyim. Bayiiler nasıl olsa dizel satılıyor benzinli satılmıyor diye tüm arabaları dizel sipariş ettiler. Benzinlileri daha çok istek üzerine getirdiler ve elelrinde pek benzinli yok, olan da otomatik.. Fakat fiyatlar aşırı artınca millet dizeli alamııyor ancak focus da almak istiyor o yüzden benzinliye dönüyor ve olan 1-2 benzinli de satılıyor. Bayiiler ellerindeki dizeller de satılmadan yeni sipariş vermek istemiyor. O yüzden pek benzinli yok..

Arabalar büyüdü ağırlaştı güçleri de arttı ama üst devir güçleri arttı. Düşük devirlerde güç ve tork hala düşük atmosferiklerde.Traction control da arabayı biraz tutuyor. Debriyaj da düşük tork nedeniyle kuvvetsiz. Tüm bu nedenlerle yokuş kalkışları pek çok markada sorun. Mesela benim 100 bg lik jazzımda da aynı durum sözkonusu ve jazz forumunda da bu konuda mesajlar atılıyor.

Sorun focusa özel değil vergi nedeniyle almak zorunda bırakıldığımız küçük hacimli atmosferik benzinli motorlar nedeniyledir.

Ben jazzda sorunu K&N kutu içi direk filtre ve rampa kalkışlarında TCSinin devreden çıkarıp araba hareket ettikten sonra devreye alarak çözdüm. Yoksa ben de ilk aylarda 3-4 kere rampada stop ettirdim.

Kendiniz denemeden karar vermeyin.

Bu arada 1.6 düz vites atmosferik benzinlilerin artık getirilmeyeceğini ve mayıs ayından itibaret 1.0 litre turbo motorun getirileceğini tahmin ediyoruz. Benzinli focus alacak adam araştıracağı için muhtemelen atmosferik talebi bu aylarda azalmıştır. Araba bulunmama sebeplerinden biri de bu olabilir. Bayiiler 1.6 elimizde kalabilir deyip sipariş için 1.0T yi de bekliyor olabilir.

İmza :

6 aydır 1.0T bekleyen

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Performans probleminden ne anladığınıza bağlı...

Bence Otosan'ın benzinli araç getirme konusunda performans problemi var mesela.

Daha doğrusu alıcı dizele dönünce benzinli siparişlerinde aşırı temkinli davranıyorlar, talep de düşük tabii.

Otomatik benzinli bulunması da otomatik araç isteyenleri mutlu etmek üzere gelen araçların çokluğundan, malum dizellerde hala otomatik vites sunamıyor.

Motorla ilgili performans sorunu bilgisini üfürmüşler. Yok öyle bir şey. Beklentiniz tabii zehir zemberek yarış motoru ise düşük emisyon ve tüketim odaklı ayarları ile bu motor çok mutlu etmeyebilir, ama standart sakin kullanıcı için gayet başarılıdr.

Sadece dik yokuş ve kaygan zeminde TCS devrede iken çekiş kontrol sisteminden kaynaklanan bir bayılma rapor edenler oldu zaman zaman, o da TCS devre dışı bırakılarak halledilebilen bir sorun ve salt Focus'a özgü değil.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

0-100 ü 12 sn altında bir araçta performans problemi aranmaz, spor bir otomobil, performansı da beklemezsin; ancak özellkle rampada ve araba da dolu iken, dizelin 270 nm torku aranır, bu senin için ne kadar önemli ona bakmak lazım...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Aslında sorun emisyon kriterleri. Euro4 ve 5 araçlarda 4 bin devire kadar 14.7 AFR ile yürümek gerekiyor. Bu durumda da alet o devire kadar gitmiyor. Ben eski mondeoya piggyback taktığımda alt devirlere biraz benzin verdiğimde araba çılgın bir hal almıştı. Başka bir araba olmuştu adeta.. Onun için bu hacimlere sahip araçlarda düşük devirde yüksek çekiş gücü hayal gibi birşey.

Benim mesajlarımı alıntı yaptığınızı belirtmek kaydı ile istediğiniz yerde paylaşabilirsiniz. :D

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Değerli paylaşımlarınız için teşekkür ederim.

Merak ettiğimden daha fazlasını öğrendim. :D

@Cem, @Cenk bu bilgileri diğer forumda paylaşabilir miyim?

Etik olarak alıntıyı belirttiğiniz sürece sorun olmaz, sormanızdan dolayı teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

2012 kasim focus trend x 125 psi pshift aracim var. Bir onceki kasa da 100 bg otomatik 2008 Focus idi. O arac, ozellikle bir yil, 20000 km sonrasinda, elden cikarttigim 100000 km 4 yasa kadar bir iskence oldu bana. Otoyolda selektor yemekten, yokusta devirden dusurdugumde, koca 1.6 sedani orta seride hatta 1. seride alip toparlamaya calismak...offf offf. Arada bir kere vites kolu takilmasi sonucu, uzun sure serviste kaldi ve cok da aciklanmayan detayda bir buyuk tamir gecirdi. O zamanlar pis bir koku almistim hoş.

 

Yeni kasa cikti, 2012 sonunda ilave 25 bg nin de verdiği hevesle oturdum, çok iyi basıyordu. Aradığım hemen her şeyi yapmışlardı (bkz:yenifordfocus.blogspot.com). Ancak gecen ay periyodik bakıma verdim ve bazi performans (yokuş kalkışlarında kavrama sorunu ve hafif flap flap sesi vb) sorunlarını da rapor ettim. Önce otomatik debriyaj balataları gibi bir parça değişti. Ama sonuç olumsuz, hatta daha kotu idi. Sonra gene geri verdim ve komple sanziman degisimi karari alindi (15000 km !!!). Toplam 30 gun civari sonunda arabayi ilk çalıştırmamla deprem gibi titreşimi gördüm. Bunun atılan yazılım ile 500-1000 km de düzeleceği söylendi. Bu şekilde mecburen seyahate ciktim. 200 km sonra motordan inanılmaz bir vuruntu ve titreme gelmeye başladı. Servisi aradim, "gönlünüz rahat olsun, düzelecek" dendi. Ancak ulaştığım noktada, servis tekerlek bilyelerini değiştirdim. Bu sayfayı okuduktan sonra aracı değiştirmeyi düşünüyorum.

M. Erkal Özsoy tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Aramıza hoşgeldiniz, lütfen üyeliğinizi size gelen özel mesaja göre tamamlayın :) bizde size gönülden yardımcı olmaya çalışalım :)

 

Şanzuman değişimi konusunda, bilgisiz bir ustanın tamir etme veya aramasındansa değişmesi bir nebze iyi olacaktır. Sizi farklı ford servisine gitmenizi önerebilirim. 

 

Bu sayfaya da çok takılmayın diğer başlıklara da bakın memnun kişilerde var :yeah: 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.