Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

95 oktan mı, 97 oktan mı?


Mustafa Anil

Önerilen Mesajlar

yakıt sarfiyatı bakımından ikisi arasında bir fark var mıdır?

focus 3 lerde hangisini kullanmamı tavsiye edersiniz?

son olarak, motor performansı açısından hangisi iyidir?

örnek; yapmadım ama, diyelim ki, gazı otobanda kökledik, birinin diğerine üstünlüğü var mıdır:))

veya rampa yukarı çekiş kuvveti bakımından..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Gazi Üniversitesi Otomotiv Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Doç. Dr. Yakup İçingür, benzinde oktan sayısının yükselmesinin motordaki sıkıştırma oranının artmasıyla ilişkili olduğunu belirtti.

Türkiye'de kullanılan otomobillerin önemli bölümündeki motorların sıkıştırma oranının 9-10 arasında olduğunu vurgulayan İçingür, şöyle konuştu:

“9-10 arasında sıkıştırma oranına sahip motorlarda 95 oktan yakıt, vuruntusuz çalışmayı temin edebilir. 97 oktanlık yakıta kesinlikle ihtiyaç yok. Motorun sıkıştırma oranı 10'un üzerinde olan otomobillerde 95 oktanlık yakıt kullanılması, vuruntuya yol açabilir. Ülkemizdeki araçların genelindeki sıkıştırma oranı 9-10 arasında olduğu için bu otomobillere 97 oktan yakıt almanın anlamı yok.”

Kaynak:

http://www.hurriyet....mi/17047466.asp

Focus 3 lerdeki sıkıştırma oranını bilmiyorum ama...

Orhan P. tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

97 oktan 95'e göre daha az yanıcıdır. :D Bu da 97'nin daha düzenli yanmasını sağlar. Ben atmosferik motorlara 97 oktan öneriyorum sıkıştırma oranı(1:11 di galiba) yüzünden. :D Bu arada oktandan çok aldığınız yere önem verin. Her zaman için bu konu daha önemlidir. :D

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Yukarıdaki mesajda da belirtilmiş.

Yüksek oktan sayısı yakıtın patlamaya direncini arttırır.

Yüksek kompresyonlu makinelerde sıkışma sürecinde düşük oktanlı yakıt ateşleme olmadan yüksek ısının ve basıncı etkisiyle erken patlamalara neden olabilir.

Bu da henüz yolunu bitirmemiş piston ve süpablar üzerine ters kuvvet uygulayarak krank yataklarında ve süpab yuvalarında vuruntuya neden olur.

Focus 3 fabrika çıkışı ateşleme ayarı 95 oktana göre yapılmış olduğundan ve vuruntu sensörleri ile de kontrol altında tutulduğundan daha yüksek oktanlı yakıt kullanmanın bir anlamı yok, tüketimi olumlu etkilemeyeceği gibi masrafı da yüksek fiyatı nedeniyle arttıracaktır.

Atmosferiklerde kompresyonun yüksekliğine rağmen bu durum büyük ölçüde geçerlidir. Ancak tam yük durumlarında yüksek oktanın verimli yanma özelliğinden fayda sağlanabilir, ancak tam yük durumu da normal kullanımda ihmal edilebilecek düzeyde gerçekleşecektir.

Oktan sayısı dışında deterjan katkıları yanma odasını temiz tutacağından kaliteli yakıt kullanmak tüketimi çok net ölçülemeyecek düzeyde de olsa azaltabilir.

Cem Boneval tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bende bugünlerde katkılı euro dizel mi katkısız euro dizel mi kıyaslaması yapıyorum kendi içimde. Malum normal motorin kalmadı hepsi euro ve firmalar buna kendilerince katkı koyup farklı isimlerle daha pahallıya satıyorlar.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Marmara ve çevresindeki bütün akaryakıt istasyonları tüpraş'tan tek tip benzin alırlar daha sonra markaya göre içine konan katkılarla oktanları ve sarfiyat düzeyleri düzenlenir aralarında bir tek opet akaryakıtını parakende satışa sunmadan önce alacağınız yakıtı arıtma işleminden geçirilmesi sözkonusudur. nedenide otomobil markalarıyla yaptığı anlaşma itibari ile yakıttan çıkan arızalara vermiş olduğu garantiden ötürüdür bu arıtma sisteminin maaliyeti çok yüksek olduğundan pazarlama stratejisine bu ek işlemi getirmiştir. 97 oktan benzin kullanımı yakıt filtresi ve enjektörlerin daha çabuk deforme olmasına neden olur eğer performans arıyorsanız benzinliklerde satılan ithal oktan arttırıcıları kullanınız bunlarda arıtma sisteminden geçirilmiş katkılardır ve zararları absorbe edici testlerden geçmesiyle satışa sunulma şartı vardır

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Yukarıdaki mesajda da belirtilmiş.

Yüksek oktan sayısı yakıtın patlamaya direncini arttırır.

Yüksek kompresyonlu makinelerde sıkışma sürecinde düşük oktanlı yakıt ateşleme olmadan yüksek ısının ve basıncı etkisiyle erken patlamalara neden olabilir.

Bu da henüz yolunu bitirmemiş piston ve süpablar üzerine ters kuvvet uygulayarak krank yataklarında ve süpab yuvalarında vuruntuya neden olur.

Focus 3 fabrika çıkışı ateşleme ayarı 95 oktana göre yapılmış olduğundan ve vuruntu sensörleri ile de kontrol altında tutulduğundan daha yüksek oktanlı yakıt kullanmanın bir anlamı yok, tüketimi olumlu etkilemeyeceği gibi masrafı da yüksek fiyatı nedeniyle arttıracaktır.

Atmosferiklerde kompresyonun yüksekliğine rağmen bu durum büyük ölçüde geçerlidir. Ancak tam yük durumlarında yüksek oktanın verimli yanma özelliğinden fayda sağlanabilir, ancak tam yük durumu da normal kullanımda ihmal edilebilecek düzeyde gerçekleşecektir.

Oktan sayısı dışında deterjan katkıları yanma odasını temiz tutacağından kaliteli yakıt kullanmak tüketimi çok net ölçülemeyecek düzeyde de olsa azaltabilir.

Konu focus ama ben sormadan edemiyeceğim. Cem abim bizde bu araçtan önce de gene Octavia vardı. FSI motorlu idi ve tüp takılmadığından mecburen benzin alayorduk. 95 oktan aldığımızda aldığımız yer değişmese bile araç sanki ölüyor gibi geliyordu. Vuruntu işine o zaman pek kasam basmadığı halde ben bile anlıyordum bir kıllık olduğunu. 97 aldığımızda bu durum ortadan kayboluyor bastık mı daha rahat uzuyordu sanki? Sebebi nedir, psikolojik midir yoksa farklı bir sebebi var mıdır? Kitapçık 95 demesine rağmen 97 alıyorduk biz. :D

Ayrıca 97 oktan benzin 95'e göre rahatlıkla bir 50-100 km uzun menzil sağlıyabiliyordu.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Kitapçığınız neyi alın diyorsa ondan şaşmayın :D

Forever 95

Hasan 97 ile daha fazla menzil alamazsın zaten onu kıyaslamak için tüm şartların eşit olması lazım..50-70 km arttı demek demek zor iş...

Şartlar eşitti Yakup abi. Adana şehir içi. Birde Ankara gidiş- dönüş. :D Giderken 97 gelirken 95 alındı 95 ile ne bileyim hoşuma gitmedi. :D Rahat bir 50 km menzil kısaldı diyebilirim. :)

97 dene mutlaka Yakup abi belli olmaz iyi gelir. :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Peki şehir efsanesi şeklinde söylenen kardeşim aslında 97'ye gerek yok ama bizim yakıtlar kaliteli değil 97 al zaten ancak 95 oktana karşılık gelir söylemi ?

Açıkçası üçkağıt yapmayan bayilerde yakıt kalitesinin kötü olduğunu düşünmüyorum. Konuya açılım gelsin diye yazdım. :kıhkıh:

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.