2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız×
Hoş Geldiniz!
Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.
Sis kapağının oluklu yerlerindeki kısımların iç çap ölçüsü maalesef yuvarlak mercek için 3mm küçük kalmıştı.Bu mercekleri hiç bir şekilde kullanamadım bunun yerine yassı olan ve ortadan 60 ve yanlara 120 derecelik olarak açı kullanılabilen mercek kullanmak zorunda kaldım.Mercekleri yerine taktım.Sislerin olduğu yer Normalden aşağıda araç zaten yüksek ve bu sis kapağı yanlamasına daha büyük boyutta olduğu için ve birazda mecburen.Her bir sis kapağında 6 tane led olacak.Fakat bu merceklere yön vermem bayağı zor oldu fakat ideal seviyede tuttum.
Yassı mercek için mecburen kalıp yaptım bununla yer açarak mercekleri taktım.
Mercekleri idareten taktım sabitlenmedi yön vererek oturtmak epey zor olacak ama bence güzel oldu.
Merceklerin kenarlarını karışım 404 yapıştırıcıyı ince uçlu bir metal ile yavaşca sürerek kurumaya bıraktım.
Sonra hazırladığım 6 adet her biri 110 lümen 1 watt florasant beyazı power ledleri yaptıgım extra sogutucuları ile mercege 1mm lik vidalar ile tutturdum.
Bu işlemin ardından 404 çivisiz çivi buladım ve kurumaya bıraktım.
Kısa sürede kuruyan bu çivi işleminin ardından güzelleştirme operasyonu ile işlem sonuçlanıyor.
İşte C-MAX için yaptıgım ışıklı Ayakkabı modeli
Elimde bulunan led sürücüsünün teki bu aşamalardan geçerek güzelce kutusuna yerleşti ve baglantıya hazır hale geldi.
Kartın alt bölümüne sogutucu yaptım ve ara izalosyon ile destekleyerek beyaz silikonuda bulayarak vidaladım.
Bütün parçalar ile toparlanmış son hali bu.
Kontak açılınca yanan ve park açılınca sönük halde yanan bir role devresi ile baglantısı yapıldı.
Parklar açıkken
Kontak açıkken.
Gündüz farında temel ışık şiddeti toplamda iyi bir reflektör yapısı ile genelde uzaktan ince çizgiler halinde göründüğü için en az 200lümen olması gerekiyor bu her modelin bu uygulamayı yaptıgı bölümler için farklı ışık degerine sahip oluyor.Tampon altı sis farı hizasında ilk çalışma sanırım Mercede yapmıştı ve iyi bir araştırma hizalama ile yapıldıgında görüş açı değerlerini tam notta veriyordu tanıtma bilğilerinde böyle gördüm.Kullandıgı ışık şiddeti toplamda 400 lümen civarı fakat reflektörü çok iyi tabiki.Yeni çıkan çogu model bu gündüz farı zorunlulugu için artık çok basite kaçtıkları için bilinen 21wattlık ampulleri kullanmaya başladılar yani led olması şart değil.Bu uygulamalarıda genelde tampon altı sis farı yanında çıkarmaya başladılar.Şartlı bir özellik olunca suyuda çıktı tabiki.
Sonradan yapılan uygulamalar haliyle orjinal reflektörlü çalışmalar gibi asla olamıyor ama ışık şiddeti açısından tampon altı uygulamalar bence en az 1000 lümene yakın olmalı ki görüş her daim iyi olsun.Çalışmalarımda çok uğraştırmasına rağmen buna özen gösteriyorum ve kesinlikle gündüz farı yönünü farlar ile aynı hizada tutmaya çalışıyorum.
Soru
Oktay Toker
Sis kapağının oluklu yerlerindeki kısımların iç çap ölçüsü maalesef yuvarlak mercek için 3mm küçük kalmıştı.Bu mercekleri hiç bir şekilde kullanamadım bunun yerine yassı olan ve ortadan 60 ve yanlara 120 derecelik olarak açı kullanılabilen mercek kullanmak zorunda kaldım.Mercekleri yerine taktım.Sislerin olduğu yer Normalden aşağıda araç zaten yüksek ve bu sis kapağı yanlamasına daha büyük boyutta olduğu için ve birazda mecburen.Her bir sis kapağında 6 tane led olacak.Fakat bu merceklere yön vermem bayağı zor oldu fakat ideal seviyede tuttum.
Yassı mercek için mecburen kalıp yaptım bununla yer açarak mercekleri taktım.
Mercekleri idareten taktım sabitlenmedi yön vererek oturtmak epey zor olacak ama bence güzel oldu.
Merceklerin kenarlarını karışım 404 yapıştırıcıyı ince uçlu bir metal ile yavaşca sürerek kurumaya bıraktım.
Sonra hazırladığım 6 adet her biri 110 lümen 1 watt florasant beyazı power ledleri yaptıgım extra sogutucuları ile mercege 1mm lik vidalar ile tutturdum.
Bu işlemin ardından 404 çivisiz çivi buladım ve kurumaya bıraktım.
Kısa sürede kuruyan bu çivi işleminin ardından güzelleştirme operasyonu ile işlem sonuçlanıyor.
İşte C-MAX için yaptıgım ışıklı Ayakkabı modeli
Elimde bulunan led sürücüsünün teki bu aşamalardan geçerek güzelce kutusuna yerleşti ve baglantıya hazır hale geldi.
Kartın alt bölümüne sogutucu yaptım ve ara izalosyon ile destekleyerek beyaz silikonuda bulayarak vidaladım.
Bütün parçalar ile toparlanmış son hali bu.
Kontak açılınca yanan ve park açılınca sönük halde yanan bir role devresi ile baglantısı yapıldı.
Parklar açıkken
Kontak açıkken.
Gündüz farında temel ışık şiddeti toplamda iyi bir reflektör yapısı ile genelde uzaktan ince çizgiler halinde göründüğü için en az 200lümen olması gerekiyor bu her modelin bu uygulamayı yaptıgı bölümler için farklı ışık degerine sahip oluyor.Tampon altı sis farı hizasında ilk çalışma sanırım Mercede yapmıştı ve iyi bir araştırma hizalama ile yapıldıgında görüş açı değerlerini tam notta veriyordu tanıtma bilğilerinde böyle gördüm.Kullandıgı ışık şiddeti toplamda 400 lümen civarı fakat reflektörü çok iyi tabiki.Yeni çıkan çogu model bu gündüz farı zorunlulugu için artık çok basite kaçtıkları için bilinen 21wattlık ampulleri kullanmaya başladılar yani led olması şart değil.Bu uygulamalarıda genelde tampon altı sis farı yanında çıkarmaya başladılar.Şartlı bir özellik olunca suyuda çıktı tabiki.
Sonradan yapılan uygulamalar haliyle orjinal reflektörlü çalışmalar gibi asla olamıyor ama ışık şiddeti açısından tampon altı uygulamalar bence en az 1000 lümene yakın olmalı ki görüş her daim iyi olsun.Çalışmalarımda çok uğraştırmasına rağmen buna özen gösteriyorum ve kesinlikle gündüz farı yönünü farlar ile aynı hizada tutmaya çalışıyorum.
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
Bu soruda 2 cevap bulunuyor
Önerilen Mesajlar
Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın
Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor
Hesap oluştur
Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.
Hesap OluşturGiriş yap
Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.
Giriş Yap