Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

''0'' Sıfır Araçta Rodaj Dönemi


ferhat tezcan

Soru

Arkadaşlar bu konuda her kafadan bir ses çıkıyor.Sorduğum bir çok tamirci ve ford artık yeni araçlarda motor rodajı olmadığını.Araçların alıştırılarak geldiği söyleniyor.Ama kullanım kitapçığında çok kısa olarak sadece ilk 1500 km de aracı fazla zorlamayınız yazıyor.

Buyrun fikirlerinizi alalım.

Benim şahsi fikrim artık motorlara rodaj gerekmediği yönünde

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Cümleten hayırlı geceler tüm katılan abilerime arkadaşlarıma teşekkürler hoş bir bahis oldu içimde az da olsa rahatladı bir kere yaptığım bir şeyden 50 binde motor değiştiricek değilim sonuçta:)

Evet hız felakettir.(kimseye kötü örnek olmayalım)

ferhat tezcan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Eğer bu konuda ciddiyseniz sizi gerçekten tebrik ederim

Ben bu soruyu metrol bey e sormuştum ama bir cevap alamadık neyse

petrol bey görse cevap verirdi..

Eğer amaç bay yanlış ile doğru Ahmet parodisi hazırlamaksa bana her iki rolde uyar. Ben bakire meryem misali günahsız olduğumu falan iddia edemem. Ama bu konudaki sorgulanması gereken temel şey hızın sonuçlarının çok acı olduğudur. Hala olay aşamasındayız farkındaysanız.

Yoksa ben kişisel olarak aşırı hız yaptımmı? Eveeet bir çok kez. Halt etmişim diyorum şimdide..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Rodaj diye birşey söz konusu.1.5 dCi qashqaimiz ile 200 km de iken 170 km/syi çok zorlarken şimdi 25.000 kmde 190 km/s kadar hızlanıp hafif rampa aşağı gördüğünde 200e çıkması birşeylerin rahatladığının daha seri çalışabildiğinin fiziki anlatımıdır..Artık ister lastik diyin ister motor diyin isterseniz akis bilyaları diyin :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

İçinde bir aralar ilahi dinledim :) belkide ondan imana gelmiştir :hmm:

Belkide kimselere yıkatmayıp kendi ellerimle dükkanın önünde yıkadığım içindir.

Belki 5000 kmde iken Karadeniz havası aldığı içindir bol oksijen baabında :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 1

Çorbada benim de tuzum olsun...

Aslında tartışma var gibi görünse de hemen hemen aynı şeyler söyleniyor.

  1. Önce tanımlama ile başlamak lazım: Rodaj yeni bir araçta yürüyen/hareketli aksamın birbirine uyum sağlaması ve işlevsel olarak tam performansa ulaşması için gerekli süreye verilen addır. Bu her araç için söz konusu bir durumdur, yeni montaj farklı parçaların sürtünme yüzeyleri, sıkışma ve genişleme/esneme alanları, hareket boşlukları, ısı değişimleri vb. pek çok faktörün optimize olması gerekir.
  2. Rodaj sadece motor için değil, şanzıman, aks ve rot başları, rotiller, amortisörler, yaylar, lastikler, frenler, hatta cam ve kapılar için dahi geçerlidir.
  3. Hal böyle olunca nasıl davranacağı çok net tanımlanamayan bir araçtan tam performans bekleyici bir tavır içerisinde olmak yanlıştır ve hem kullanıcı hem araç için zararlı olabilir.
  4. Motor, bu sürecin hem performans hem de kullanım ömrüne olası etkileri nedeniyle özellikle önem taşır/ilgi çeker.
  5. Güncel üretim teknolojilerinde üretimdeki tolerans payları ve montaj kusurları önemli ölçüde iyileştirilmiş olup, üreticiden üreticiye düzeyi değişmekle beraber detaylı son kontroller de yapılmaktadır. Bu nedenle "şu kadar süre şu kadar devri geçme, şü kadar zaman da şu kadar devir git" gibi ayrıntılı kullanım planları söz konusu olmamaktadır. Prensip motora aşırı yük bindiren ve yağlanmayı bozacak durumlardan kaçınmaktır. Söz gelimi soğukken devirli kullanmak, çok düşük devirli kullanmak, kırmızı bölgeye yakın devirlerde uzun süre seyretmek, düşük devirde gazı köklemek gibi.
  6. Bu süre genelde 1000 mil/1500 km olarak üreticiler tarafından tavsiye edilmektedir. Bu süreyi 100.000 km veya daha fazlasına da ulaştırabilirsiniz, aracınız ve ikinci sahibi size müteşekkir kalır :)
  7. Erken dönemde yağ değişiminin teorik faydası olsa da bunun pratiğe yansımasında elle tutulur bir kazanımdan bahsetmek bence kolay değildir, yani erken bir veya fazla ilave yağ ve filtre değişimi yapılırsa motor 200-300k, yapılmazsa 50-70k dayanır tarzı bir açıklama doğru olmaz. Kendimden ve çevremden biliyorum, en az 100k üzerinde erken yağ değişimi yapmamış onlarca araç var yakından bildiğim, hepsi de sorunsuz seyir halinde. İsterse her 1000 km'de bir yağ değiştirsin, motoru çalıştırır çalıştırmaz 6000 dd ile fırlayan bir arkadaşın aracından hayır gelmez, yani nasıl baktığın kadar nasıl kullandığın da ömür beklentisini etkiler. Titiz davranmak isteyene de engel olmamak lazım tabii, servislerde iş yapmalı.
  8. Üretici rodaj ile ilgili pozisyonunu kullanım kılavuzunda belirleyerek hem kendi hem kullanıcı sorumluluğunu tanımlamıştır, okumak ve uygulamak gerekir.
  9. Türkiye olumsuz kullanım koşullarına sahip olarak kabul edilmekte olup bakım aralıkları daha sık tanımlanmıştır, söz gelimi Almanya'da bakım aralığı her 20.000 km iken, bu ülkemizde 15.000 km'dir. Yani bakım aralıklarımızda bolca emniyet aralığı vardır.
  10. Bundan sonra "Rodaj?" diyenlere de bu başlığın okutulması tavsiye edilmelidir.
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Eğer bu konuda ciddiyseniz sizi gerçekten tebrik ederim

Ben bu soruyu metrol bey e sormuştum ama bir cevap alamadık neyse

neden hızlı araç kullanmıyorum? ... bu konuda pek çok neden sayabilirim ama gelin bir deney yapalım.

bu deney için ihtiyacımız olan şey bir adet A4 kağıt. Sizden ricam önce kağıdı tam ortasından ikiye katlamanız (bu deneyi zihninizde yapmayın .. üşenmeyin,kağıt katlayın:) ) ... şu anda elinizde 1/2 A4 var öyle değil mi? Bir sonraki adım ... yarım A4'ü bir kere daha katlayın. Artık elinizde 1/4'lük A4 var ... bu 185"lik bir araba lastiğinin 90km/h seyir süratinde yola bastığı alan.

Yani kullandığınız aracın yer ile temas eden kısmı 1/4 A4'ten ibaret. Otomotiv üreticilerinin tüm çabası o 1/4 A4'ün yola temas etmesini sağlamaktan ibaret. Tüm hayatınız o kağıt parçasının temsil ettiği alana bağlı. (ve ailenizin geleceği)

Peki ya daha hızlı gidersek?

Katladığınız 1/4 A4 kağıdı alın ve bir kere daha katlayın. Artık elinizde 1/8'lik A4 var ve bu alan 200km/h ile giderken bir adet lastiğin yer ile temas ettiği yüzeyi temsil ediyor. İşte o 1/8'lik A4 aklıma geldiği zaman ayağımı gazdan çekiyor ... efendi gibi gitmeyi sürdürüyorum. (bunun gibi en az 10 örnek daha sayarım ama araba kullanma zevkinize gölge düşürmeyeyim) ... uzun lafın kısası trafik kuralları keyfe keder konmamıştır, o kurallara uyalım pls.

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Peki diyelim ki evet rodaj mutlaka gereklidir ve yapmazsak ileriye dönük büyük hasarlar meydana gelir.Ford elamanları ben aracımı alırken garanti kapsamındaki tüm maddeleri okutup imzalatttı orada şöyle bir ibare var.Garanti kapsamındaki asıl parçaların motor aktarma organları ısıtma soğutma ve turbo olduğunu söylediler.

Mademki düzgün rodaj yapılmamış bir motor 70 yada 90 binde ciddi arızalar verir ve garantininde 3+1 sene olduğu düşünülürse çoğu insan 3 senede 90 bini bulamaz ki benim ortalamam senede 30 bin.Bu durumda ford herkezin düzgün rodaj yapsını sağlamak zorundadır ki ileride garantiden değişecek parçalardan başı ağrımasın.Böyle bir ihtimalin olmadığından emindir sanırım herkez düzgün rodaj yapmak zorunda demiyor.

İşin özeti benim şahsi fikrim 4 sene garantisi olan bir aracı üreten firma bence salak değildir ki rodaj işini kullanıcıya bıraksın.

Birde 2001 senesinde aldığım bir 206 aracım vardı.O araçta mutlaka rodaj yapmam söylenmişti.Hem servisinden hemde başka insanlardan en az 5 bin km hız yapma sonrasında yavaştan hızlan demişlerdi.Hatta 1500 km sonra yağ değişimi yapılmıştı.Sonuçta o araçta en ufak bir garanti söz konusu değildi bariz hatalar dışında(araç su alıyordu yağmurda kapı filtreleri garantiden değişmişti mesela)

Aracı aldıktan 6 ay sonra şanzımanda bir dişli arızalanmıştı.2002 senesinde 1900 tl para ödemiştik.

Anlıycağınız garantinin g si yoktu o zamanlar.

Demek istediğim anlaşılmıştır sanırım bu son örnekle

ferhat tezcan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Buna ilaveten illaki benden daha çok yol yapan insanlar var.bir arkadaşım senede 60 bin km yi görüyor e şimdi bu adam ford aldı 2. senesinde 90 binde verdi motor arızayı masrafı çebinden çıkmıycak çünki tüm motor parçaları garanti altında.İşte bu yüzden bence dediğim gibi ford salak değilki bu adamın rodaj yapmama ihtimalini düşünmüştür.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Peki diyelim ki evet rodaj mutlaka gereklidir ve yapmazsak ileriye dönük büyük hasarlar meydana gelir.Ford elamanları ben aracımı alırken garanti kapsamındaki tüm maddeleri okutup imzalatttı orada şöyle bir ibare var.Garanti kapsamındaki asıl parçaların motor ısıtma soğutma ve turbo olduğunu söylediler.

Mademki düzgün rodaj yapılmamış bir motor 70 yada 90 binde ciddi arızalar verir ve garantininde 3+1 sene olduğu düşünülürse çoğu insan 3 senede 90 bini bulamaz ki benim ortalamam senede 30 bin.Bu durumda ford herkezin düzgün rodaj yapsını sağlamak zorundadır ki ileride garantiden değişecek parçalardan başı ağrımasın.Böyle bir ihtimalin olmadığından emindir sanırım herkez düzgün rodaj yapmak zorunda demiyor.

İşin özeti benim şahsi fikrim 4 sene garantisi olan bir aracı üreten firma bence salak değildir ki rodaj işini kullanıcıya bıraksın

Yani neden bu kadar büyüdü bilmiyorum ama yapılacak tek şey, ani gaz ve frenlerden kaçınmak.. Bukadar basit dert etmeyin bukadar :claps:

screenshot20120506at646.png

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.