Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Focus 3 1.6 Ecoboost Chip Tuning Ve Sprintbooster


Cem Boneval

Önerilen Mesajlar

Ben de varım. :D

Sprintbooster'ı FSI passat(Chip tuning-K&N hava filtresi ve bu parçadan var aracında. TSI gibi gidiyor diyor. :) ) kullanan bir abimiz var gerçekten, beğendiğini, memnun kaldığını söyledi. Aynen dediğiniz gibi siz %25 gaza basarken %35 felan okutur mantığı ile çalışıyor(muş); fakat gerçekten arabaya ilaç gibi geldiğini söyledi. Sollamalarda geç tepki olayı can sıkıyordu, gitmiyordu araba, şu an çok güzel bastın mı gidiyor diyor. :):D

Chip tuning konusuna da varım, ecoboost zaten çok sınırda değil(bkn. sıkıştırma oranı. Daha gideri var gibi. :D ); ama sanıyorum ki Sprintbooster'dan sonra pek ihtiyaç görmezsin Cem abim. :) Gaz tepkileri düzeldiği zaman daha tatlı olacaktır, bu da kafi gelir heralde. :D 182 bg gayet yeterli, sanki 1600 lira da biraz pahalıi. :D

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

yani o sprtint booster mı neysegaz tepkimesini hızlandırırken mecburen bi yerden kayıp olacak.Daha hızlı gaz kelebeği açması demek daha fazla yakması demek.Mecburen bi yerden götürecek.Ama araca zararı olmadığı kanısındayım.Sonuçta bir anlık fazla karışım gönderiyor silindir içerisine. Qashqai de birçok kulllanan var.Yorumları gaz tepkisinin arttığını ve bunun çekiş artıyor gibi hissetttirdiğini söylüyorlar.Ama tüketimde artış olmadığınıda belirtiyorlar.Sonuçta çok az bir sürelik tepki bu.belkide yarım saniye :zha:

Superchips veya butür remap işlemleriyle 1.6 eb 180 lik motorrdan 250 beygir bile alınabilir.Ama önemli olan motora ne kadar zarar verdiği. 250 beygir çeviren standart 1.6 eb motoru yakın zamanda sorun çıkarmadık birşey bırakmayacaktır.Eriyen pistonlar mil kesen turbolar vs vs..

Mühendisler az tüketerek uzun ömürlü ve güçlü motor yapmak istiyorlar çevreyi az kirleterek.hedefleri daha doğrusu reklamları bu. superchipsin birkaç parametre ile oynayıp o güçleri alıp motora kesinlikle zarar vermez diyen adamdan dünya ahiret uzak durun.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bence gereksiz. Sprint booster denen alet TPS in değerini manuple edip gerçekte sen %25 basarken %50 gaza basıyormuş gibi göstererek enrichment ı arttırarak gaz tepkimesini hızlandırıyor. Yakıt tüketimine negatif etkisi tartışılmaz bile bence.

Gaza basınca aracın bir süre beklemesi zaman zaman can sıkıyor, genelde sprint booster için getirilen eleştiri bunun dip gaz yapmak ile aynı olduğu, ancak o da hem pedal yolu hem de ms düzeyine de olsa zaman kaybı demek, yani bu çözümün makul olabileceğini düşünüyorum.

Ayrıca düğmeye basılarak devreden çıkarılabildiği için, sürekli kullanma ve tüketimi arttırma sorunu yok, adrenalin gerektikçe devreye alınabilir.

Kalıyor "bu kadar para verilir mi" sorusu ki ona genel geçer bir cevap vermek zor.

Tekrar kullanılabilir, satılabilir olması, birkaç mükemmel akşam yemeği fiyatına denk gelmesi gibi argümanlarla tolere edilebilir sanki...

Benim bildiğim dizel araçlarda chıp uygulaması işe yarıyor ama benzinli araçlarda 3 yada 5 beygir olarak güç artışı veriyor,gerçi eco ayrı demi :zha:

Turbo varsa yakıt türü pek fark etmiyor

CemBo, bence sen fiesta ST yi bekle.

O 1-2 de focustan ataktır diye tahmin ediyorum..

İkinci bir Fiesta fazla gelir, ayrıca kolay sığamıyorum ben o arabaya, bir de çok hoppa, sürekli yanlıyorum, sağlığa zararlı, düşün ki bu eleştiri 68 beygir için geçerli, ST'de neler olur sen düşün.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Yeniden satılabilir olması sprint boosterı kendi üstüne çekiyor. Geçen sene ikinci el olarak aldığım racechip pro yu 1 haftalık kullanıp denedikten sonra 40 litre mazot parasıda kar koyarak sattım. Bu tür ürünler al sat yapılabiliyor kolayca. Ve bildiğim kadarıyla btg maslak ürünü deneme süreci veriyor.Beğenmezsen geri iade edebiliyorsun.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Aracın en çok yakıt sarfiyatı kalkışlarda olur o yüzden ilk vitesler böyle yapılmış :zha:

Bu ilk vitesler dizelde ciddi can sıkıyor ama. Hala kalkışta acemi sürücü gibi kaldırıyorum aracı. Az gaz vermek çok mümkün olmuyor gaz pedalı hassasiyeti kalkışta nedense az. Bu sefer kalkışta araç 3000 devre çıkıyor o zamanda fırlıyor, ayağını çekiyorsun sallanıp öne yığılıyor vesselam rahatsız. Ancak dikkat ederek kaldırır devri 1500 civarı tutarsan normal oluyor, orada da ayağımı yavaş kaldırdığım için debriyaja yük bindiğini düşünüyorum.

1,3 cdti Corsa'nın kalkışı ve 1-2 vites gidişi çok daha rahat o kadar söyleyeyim. Corsa böyle olunca acaba ilk vitesteki güç ve tork fazla o yüzden mi rahatsız araç diye düşünmüyor da değilim.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Gaza basınca aracın bir süre beklemesi zaman zaman can sıkıyor, genelde sprint booster için getirilen eleştiri bunun dip gaz yapmak ile aynı olduğu, ancak o da hem pedal yolu hem de ms düzeyine de olsa zaman kaybı demek, yani bu çözümün makul olabileceğini düşünüyorum.

Ayrıca düğmeye basılarak devreden çıkarılabildiği için, sürekli kullanma ve tüketimi arttırma sorunu yok, adrenalin gerektikçe devreye alınabilir.

Kalıyor "bu kadar para verilir mi" sorusu ki ona genel geçer bir cevap vermek zor.

Tekrar kullanılabilir, satılabilir olması, birkaç mükemmel akşam yemeği fiyatına denk gelmesi gibi argümanlarla tolere edilebilir sanki...

Abi yi söylüyorsunda o zımbırtıya verilen para gerçekten yazık yani.

APS ( akselereyşın pedal pozişın sensör) dediğin şey bildiğimiz reostadan ibaret. Atıyorum bu reosta normalde pedala basmazken 100 K ise ve yarım gaz basarken 50K ya düşüyorsa ve tam gazda 1 K oluyorsa (değerleri tamamen sallıyorum tabiiki) bu zımbırtıyı taktığında yarım gaz bastığında 50K yerine 30 K gösterdiği için alet sen yarım gaz bastığın halde daha fazla gaza basmışsın gibi etki yapıyor. Yani istedikten sonra aynı şeyi sen kendin ayağınla da yapabilirsin. Ayrıca bunu takınca gaz pedalındaki smoothluğu ve lineeriteyi de kaybedeceksin. Alet motorun yükünü fazla hesapladığı için avansı kısacak ve benzini basacak. Dolayısı ile torkun artacak falan filan. Bunu yapman için o alete ihtiyacın yokki. Olayın sadece buysa birgün bir ohmmetre ile o pedalın değerlerini ölçelim ben sana istediğin değerde direnç vereyim tak onu devam et. Hatta istersen onu bypass edecek bir düğme de takarız istediğin zaman devreye alıp çıkartabilirsinde. Maliyetide 10-15 lira falan ancak olur herhalde.. Yok ben ölçüm falan yapamam diyorsan o zaman o aleti test için al, değerlerini ölçelim ve onu klonlayalım testin bitince geri gönderip paranı alırsın. ^_^

He yok ben illa para vereceğim diyorsan onu bilemem :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu ilk vitesler dizelde ciddi can sıkıyor ama. Hala kalkışta acemi sürücü gibi kaldırıyorum aracı. Az gaz vermek çok mümkün olmuyor gaz pedalı hassasiyeti kalkışta nedense az. Bu sefer kalkışta araç 3000 devre çıkıyor o zamanda fırlıyor, ayağını çekiyorsun sallanıp öne yığılıyor vesselam rahatsız. Ancak dikkat ederek kaldırır devri 1500 civarı tutarsan normal oluyor, orada da ayağımı yavaş kaldırdığım için debriyaja yük bindiğini düşünüyorum.

Ben aynı fikirde değilim açıkcası. Benim style o konuda gayet başarılıydı. Ayağınızı debriyajdan erken çekiyor olabilirmisiniz? Zira ayağınızı debriyaja bastığınızda devir düşmeyen bir yapıya sahip. Dolayısı ile yığılması falan pek normal değil gibi sanki..

Birinci vites kalkış devridir. Araç hareket ettikten sorna ikinci vitese atıp devam etmeyi deneyin. Olmadı boş bir zmanda beraber bakalım neyin sıkıntılı olduğuna. Ancak sanki arabadan ziyade kullanım tarzınızdanmış gibi geldi bana.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Tabii canım. Bence de en mantıklısı Bluefin.. Bas minimum 1000 poundu çak BFi..Hem böylece scirocco ve giulara da geçilmekten kurtulursun ^_^

Bluefin pahalı. O işi Tr de 500-1000 arası rakamlara yaptırabileceğin bir sürü adam var artık. Sonuçta amaç performanstan ziyade akselerasyonun değişmesi. Yani motoru zorlayacak pek birşey yok. Focuslardaki ECU yanlış hatırlamıyorsam MED17. roccolarda falanda aynı ECU var ve artık bilinmeyen neredeyse hiçbirşeyi kalmadı gibi birşey. Yakıt stratejisi değiştirilirse CemBo nun işi görülür bence. Emisyondan kaynaklanan birşey.

Bende ecoboost motorların yakıt ve emisyon stratejilerine ilişkin bir prezantasyon vardı. Eve gidince bakarım eğer bulabilirsem eklerim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.