murat özenen Yanıtlama zamanı: Haziran 1, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Haziran 1, 2012 Bu ilk vitesler dizelde ciddi can sıkıyor ama. Hala kalkışta acemi sürücü gibi kaldırıyorum aracı. Az gaz vermek çok mümkün olmuyor gaz pedalı hassasiyeti kalkışta nedense az. Bu sefer kalkışta araç 3000 devre çıkıyor o zamanda fırlıyor, ayağını çekiyorsun sallanıp öne yığılıyor vesselam rahatsız. Ancak dikkat ederek kaldırır devri 1500 civarı tutarsan normal oluyor, orada da ayağımı yavaş kaldırdığım için debriyaja yük bindiğini düşünüyorum. Dediklerinin aynısı harfiyen bendede oluyo. Almanca bilmiyorum ama ingilizce forumlarda da bu konuda şikayetler gördüm. Anladığım kadarıyla şu anda şikayetler buna ecu'nun sebep olduğu yönünde. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Cem Boneval Yanıtlama zamanı: Haziran 2, 2012 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Haziran 2, 2012 (düzenlendi) Malum EB 1.6 kullananlar performansı sever. Ben genel anlamda motorun gücünden memnunum, ancak yine de bazı şikayetlerim var: 1. İlk iki viteste performans yazılımsal olarak dizginleniyor sanırım, en azından benim popometre öyle gösteriyor. Birinci viteste bu traksiyon sorunları düşünüldüğünde makul olsa da ikinci viteste bence bastın mı gitmeli. Üç ve üstünde tam motor gücü hissediliyor zaten. 2. Gaz pedalı hareketlerine cevapta makine gecikiyor, bu da haliyle hızlı ivmelenme beklentisi varsa gecikme gaza fazla yüklenme anlamına geliyor. Bu iki (küçük) sorun araçtaki performans hissine gölge düşürüyor. Bunları aşmanın yollarını araştırırken iki seçeneğin Focus EB için de kullanılabilir versiyonlarının bulunduğunu fark ettim: 1. Sprintbooster Çoğu kişi tarafından aldatmaca olarak tanımlansa da işlevsel olarak etkili olabileceğini düşünüyorum. Sprintbooster gaz pedalı sensörü ile ve boğaz kelebeği arasındaki sinyal transferini hızlandırarak aracınızın gaza daha tepkili olmasını ve aracınızın var olan gücünü daha erken elde etmenizi sağlayan bir parça. Gaz pedalı soketine iki dakikada takılıyor ve tepkime süresini kısaltıyor. Benzer bir teknolojiyi mesela Giulietta "DNA" diye seri üretimde kullanıyor. Bir düğme yardımı ile tepkime süresi kısalmasının düzeyini de Hiç, Az ve Çok olarak seçebiliyorsunuz. Maliyeti 575 TL. Elbette motor gücünü arttırmıyor, ama tepkime süresini kısaltması performans hissine önemli katkıda bulunacağı gibi "fırlayıp gitmeyi" de kolaylaştırır diye düşünüyorum. Ayrıca motor yazılımı ile falan oynanmadığından zarar verme olasılığı da yok. Ücret iadesi koşulu ile deneme imkanı sunuluyor, hafta sonu bir şans vermeyi düşünüyorum... Daha önce yazdığımı şimdi tamamlıyorum, konuyu yeterince inceledim ve yeterince de denedim. Sprintbooster Yunanistan'da yerleşik Boulekos Dynamic şiketinin çok sayıda değişik araç modeli için ürettiği ve dünya çapında pazarladığı bir gaz pedalı tepkime hızlandırıcısı. Drive-by-wire çalışan, yani gaz kelebeğinin gaz pedalından gelen elektrik sinyalinin şiddetine göre motor kontrol ünitesi tarafından kumanda edildiği sistemlerde kullanılabiliyor. Gaz pedalından çıkan elektrik bağlantısına ara ünite olarak bağlanıyor. Montajı birkaç dakikada tamamlanıyor. Yine bu üniteden kabloyla çıkan ve kokpitte kolay ulaşılabilir bir yere monte edilebilecek düğmesi var. Bu düğme 1.Tümüyle kapatma, 2.Orta derecede hızlandırma ve 3.Yüksek derecede hızlandırma olmak üzere kontrol imkanı sunuyor. Düğmedeki LED de seçilen konuma göre ya sönük kalıyor, ya da yeşil veya kırmızı yanıyor. Ünite büyükçe bir kablo soketi aslında ve tahminimce içinde Opamp türü bir voltaj yükseltici var. Tüm yaptığı iş de sizin bastığınızda pedalındaki potansiyometreden üretilen elektrik sinyalini amplifiye etmesi. Söz gelimi pedala 2 cm bastığınızda 1.5V, 4 cm bastığınızda 2.5 V ve köklediğinizde 4 V akım üretiliyorsa bu ünite bu akımı tahminimce %30-50 arasında arttırıyor. Sonuçta siz 2 cm bastığınızda 4 cm basılmış gibi voltaj üretilmesine ve motorun bu nedenle beklediğinizden fazla tepki vermesine neden oluyor. Ve evet dikkatli okuyanlar bunun bir aldatmaca olduğunu hemen kavramışlardır. Yani bu aleti takana kadar az basacağına çok bas olsun bitsin. Pratik düşüncede öyle, gel gelelim kullanmaya başladığınızda fark ediyorsunuz ki gazı tam köklemeden hızlı ivmelenmek istedğiniz takdirde istenilen oranda güçlü ivmelenmeyi sağlamak için biraz çekingen basılıyor, yetmedi biraz daha derken süre uzuyor, halbuki Spintbooster devredeyken dokunduğunda fırlıyor. Bu bağlamda gaz pedalı hızlandırıcısı tabiri yanlış değil, çünkü aynı akımı üretmek için gaz pedalında yarı yarıya basıyorsunuz ve vakit kazanıyorsunuz. Teoride buna dudak bükmek ya da omuz sallamak olası ise de pratikte özellikle ara hızlanmalarda ve sollamalarda bu müthiş etkili oluyor. Ve aracı kullanan kişi gerçekten 180 BG varmış gibi "hissediyor"! 0-100 değerini etkiler mi? Etkiliyorsa bile önemsiz bir ölçüm düzeyinde olur. Ama trafikteki kıvraklığa hissedilir bir katkısı var olumlu yönde. Sonuçta gücünüz artmıyor, ama gücü kullanma şekliniz değişiyor. Şehir içinde 1.kademe, yani yeşil mod son derece yeterli, şehir dışında kırmızı mod şahlandırıyor. Peki yakıt tüketimi? Bu aletin tüketim üzerinde doğrudan etkisi yok. Ama gücü kullanmak isterseniz ve alışkanlık yaparsa tüketiminiz artabilir, ben de ilk kullandığım hafta rutin kullanımda 7,7'den 8'e çıktı, şimdi sakinleştim 7,7'ye geri döndüm. Peki zararı var mı? Sanmıyorum. Dolaylı şeyleri düşünmek lazım, beceriksiz sürücü iseniz ve kırmızı modda manevra yapıyorsanız gereğinden fazla gaz vermek durumunda kalabilir ve tuhaf durumlara düşebilirsiniz. Sürekli ışıklardan hızlı kalkma alışkanlığı edinirseniz kavrama-aktarma organlarına binen yük artacaktır ve özellikle otomatik şanzımanda biraz daha dikkatli olmak gerekebilir. Yani tavsiye ediyorsun diyenleri görür gibiyim... Hem evet, hem hayır. Evet, çünkü pek çok arabanın hem kullanım kolaylığı, hem emisyon kontrolu, hem de düşük yakıt tüketimi için öngördüğü temkinli gaz pedalı tepkimesi ve çekingen motor cevabını önemli ölçüde ortadan kaldırıyor, gerçek bir spor araba kullanıyormuşsunuz gibi oluyor. Beklentiniz bu ise ve elime ayağıma hakim olurum diyorsanız en azından "his" açısından süper! Hayır, çünkü pahalı, böyle bir his için 500 TL harcamak her babayiğidin harcı değil. Maliyeti de taş çatlasın 50 TL olsun... Ama bana kalırsa spoyler takıp jant değiştirene kadar görselliğe değil de işlevselliğe "duygusal" olarak katkıda bulunan böyle bir modifiye yöntemini tercih ederim. Yaptım bir hovardalık, iade etmedim, duruyor arabada... Haziran 2, 2012 Cem Boneval tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
kemal kaya Yanıtlama zamanı: Haziran 2, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Haziran 2, 2012 benim aklıma yattı gibi, antalya da bayisi var mı Cem hocam Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
bahadır asi Yanıtlama zamanı: Haziran 2, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Haziran 2, 2012 cem bey sizin yazdıklarınız pkurken bir makine müh. olaraak çok keyif alıyorum..iyi ki varsınız:)bu bluefin superchips ile ilgili yazınızı okudum diğer forumları da okudum ama kafam iyice karıştı...takmak zarar vermez diyen kadar zarar verir diyende çok insan var..anlamadım kararsız kaldım... Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
kemal kaya Yanıtlama zamanı: Haziran 2, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Haziran 2, 2012 cem bey sizin yazdıklarınız pkurken bir makine müh. olaraak çok keyif alıyorum..iyi ki varsınız:)bu bluefin superchips ile ilgili yazınızı okudum diğer forumları da okudum ama kafam iyice karıştı...takmak zarar vermez diyen kadar zarar verir diyende çok insan var..anlamadım kararsız kaldım... bahadır benim anladığım bu takılan bir şey değil takılan cihaz bir aracı, onun aracılığı ile orjinal yazılım, yedeklenip yeni bir yazılım yükleniyor ki bu işleme de chiptuning deniyor (örneğin mapping ile ayni şey mi bnde bilmiyorum) bir de yazılım ile oynamadan, araya takılan bir cihazla bu işlem yapılıyor bu da ayrı bir şey oda orj yazılımı by-pass ederek işlem görüyor birbirine üüstünlükleri işlevselliklerini ben de bilmiyorum yanlışım varsa düzeltile oto haber deki onno usta turbo ömrünü kısaltabilir diyor ayrıca 40.000 km de kurumlanma için karbon clear öneriyor 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Göksel Yaman Yanıtlama zamanı: Haziran 4, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Haziran 4, 2012 (düzenlendi) Sprintbooster'ın Hikayesi TR'de bitti zaten, Güzel bir pazarlama tekniği kullanıp, iyi bir satış grafiği yakaladılar, bugün takanların hepsi araçlarının üzerinden söktü attı... 2.el olarak 100tl'ye bile müşteri bulunamıyor, denemelik Ortam arasında dönüyor cihaz... Bu Cihazın yerin RaceChip firmasının geliştirmiş olduğu Performans kutusu takılıp, inanılmaz sonuçlar alınabiliyor örneğin 109ps Focus'a bu kutuyu taktığımızda 180ps Turbo İnsignia'yı çok rahat 0-100 - 100-200km. denemelerinde saf dışı bırakıyor, (ama kesinlikle önermem tamamen motor beynini yanıltıyor, fazla yakıt gönderiyor...) En sağlıklı Yazılım (Remap) yaptırmaktır, kendi aracımdada kullanıyorum Yakıt olarak kesinlikle bir artış sağlamıyor aksine Ekonomik kullanımda 0.5-1.5lt. arası yakıt ekonomisi sağlıyor.. (%30 güç artışı sağlıyorum, akabinde biraz dumanımız oluyor ) Haziran 4, 2012 İlteber Yaman tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
kemal kaya Yanıtlama zamanı: Haziran 4, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Haziran 4, 2012 Sprintbooster'ın Hikayesi TR'de bitti zaten, Güzel bir pazarlama tekniği kullanıp, iyi bir satış grafiği yakaladılar, bugün takanların hepsi araçlarının üzerinden söktü attı... 2.el olarak 100tl'ye bile müşteri bulunamıyor, denemelik Ortam arasında dönüyor cihaz... Bu Cihazın yerin RaceChip firmasının geliştirmiş olduğu Performans kutusu takılıp, inanılmaz sonuçlar alınabiliyor örneğin 109ps Focus'a bu kutuyu taktığımızda 180ps Turbo İnsignia'yı çok rahat 0-100 - 100-200km. denemelerinde saf dışı bırakıyor, (ama kesinlikle önermem tamamen motor beynini yanıltıyor, fazla yakıt gönderiyor...) En sağlıklı Yazılım (Remap) yaptırmaktır, kendi aracımdada kullanıyorum Yakıt olarak kesinlikle bir artış sağlamıyor aksine Ekonomik kullanımda 0.5-1.5lt. arası yakıt ekonomisi sağlıyor.. (%30 güç artışı sağlıyorum, akabinde biraz dumanımız oluyor ) 100 tl ye sprintbooster varsa ben alabilirim hemen Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Göksel Yaman Yanıtlama zamanı: Haziran 4, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Haziran 4, 2012 100 tl ye sprintbooster varsa ben alabilirim hemen Focus için uyumlu olanı denk getirmek gerekiyor, akabinde yazılım (remap) sonrası arkadaşım Focus için uyumlu olanı çıkarıp bana vermişti bedelsiz ben kabul etmedim... Gece olduğu için arkadaşımı arıyamadım, başkasına vermediyse 100tl değil bedelsiz bile verebilir, ama konuşmam gerekiyor, adına karar veremem, konuştuğumda buraya yazarım Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Cihan Buğdaycı Yanıtlama zamanı: Haziran 4, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Haziran 4, 2012 Bu sprintbooster`i ben aracima takmistim hic birsey farkettirmedi ancak benim araba 109 beygirlik traktor sizinkin de 200 ustu beygir olduktan sonra belki fark edilebilir gaz tepkimesi olusur. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Göksel Yaman Yanıtlama zamanı: Haziran 4, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Haziran 4, 2012 Bu sprintbooster`i ben aracima takmistim hic birsey farkettirmedi ancak benim araba 109 beygirlik traktor sizinkin de 200 ustu beygir olduktan sonra belki fark edilebilir gaz tepkimesi olusur. 240hp. Leon Cupra'da sonuç çok iyi değildi.. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Cihan Buğdaycı Yanıtlama zamanı: Haziran 4, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Haziran 4, 2012 240hp. Leon Cupra'da sonuç çok iyi değildi.. Hadi ya ben benim araba standart 1.6 araba oldugu icin cok birsey fark etmedi diye dusunmustum onun icin herhalde turkiye de cok tutmadi bu zimbirti. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Cem Boneval Yanıtlama zamanı: Haziran 4, 2012 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Haziran 4, 2012 Her şey beklentinize bağlı, güç arttırmıyor, sadece gücü daha iyi kullanmanızı sağlıyor. Yeterince ayrıntılı yazdığımı düşünüyorum. İlteber takanlar niye takmış, sonra da niye çıkarmış, ne zararını görmüş, merak ettim. Ayrıca BTG satışlarından memnun, ayrıca ben daha 100 TL'lik sprintbooster ilanı görmedim, hiç bir markada. Mesela: http://www.sahibinden.com/arama?query_text=sprintbooster&language=tr Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Cihan Buğdaycı Yanıtlama zamanı: Haziran 4, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Haziran 4, 2012 Elbette guc artisi olmuyor tamamen gaz tepkimesiyle alakali, benim taktirma sebebim arac turbo araligindan once cok hantal kaliyor gazi cok gec yiyor benim amacim bir nebze onu gelistirmekti ama bir faydasini gormeyince bende soktum. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Yakup Ç. A. Yanıtlama zamanı: Haziran 4, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Haziran 4, 2012 50 adet'i mi 620 lira yaw ilanda hata mı var yoksam.. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
T.Mete Yanıtlama zamanı: Haziran 13, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Haziran 13, 2012 Alıntıdır.Almanyada 1.6 182 psi olan bir arkadaş modlamış. Power graph (which shows the original power curve as well) Engine: EcoBoost 1.6-liter, 134 kW (182 hp) Power increase to 231hp and 300Nm Intake charge air cooler Pop-off valve Exhaust System: Bastuck complete system MSD removed Sportkatt (200 cells) H & R springs 35mm 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Önerilen Mesajlar
Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın
Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor
Hesap oluştur
Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.
Hesap OluşturGiriş yap
Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.
Giriş Yap