Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Focus 3 1.6 Ecoboost Chip Tuning Ve Sprintbooster


Cem Boneval

Önerilen Mesajlar

Nerden geldi bu bilgi ?

Keşke zahmet edip google dedeye sorsaydınız.

http://www.metaldyne...oom/detail/0/14

Metaldyne Sintered Components Espana, S.L has delivered several million forged powder metal connecting rods for certain Ford Duratech engine lines in Europe.

Mertol Kip tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Sagol duzeltme geregini hissetmisdin ama doğrudan alakasi var diye bir sey yazmadim yalniz bu kol uzunluklariyla ilgili soyledigim seylerin dogrulugunu degistirmez.

Alakası olmayan şeyin doğruluğunu savunmak ironik değilmi sizcede?

Daha açık yazayım; Demişsinizki;

" insigniayla çap strok aynı sadece sıkıştırma farklı ecotec 8:8 ;ecoboost 10:0 ,burdan ecoboostun piston kolunun daha uzun olduğunu çıkartabilirsin."

Stok değeri aynı olan iki motorda hangi piston kolunu kullanırsanız kullanın sıkıştırma oranı değişmez. Sıkıştırma oranını değiştirebilmeniz için;

- Kapağın yüksekliğini değiştirmeniz lazım. Eğer düşürmek istiyorsanız kapağı taşlatırsınız ki bununda limitleri bellidir,) ya da daha kalın conta veyahut spacer kullanarak kapağın yüksekliğini arttırmanız lazım.

- Yanma odasının hacminde değişiklik yapmanız lazım. Bunuda piston yüksekliği ile oynayarak yapabilirsiniz. Eğer pistonun yüksekliğini düşürürseniz kompresyon düşer arttırırsanızda kompresyon oranı artar.

- En son seçenek olarak piston kolunun boyu ile oynamak düşünülebilir ancak bununda bir sürü sonucu var. Piston kolu vasıtası ile kranga uygulanan vektörel gücü öyle kafanıza göre değiştiremezsiniz.

Sizin yaptığınız temel hata ise birbiri ile alakası olmayan iki motor hakkında varsayıma dayalı olarak bir sonuca ulaştığınızı düşünmeniz. Kompresyonu düşürmenin piston kolu dışında bir sürü basit yöntemi varken olayı sadece piston kolunun boyuna bağlamış olmak en kibar söylemi ile gerçekci değil. Kısacası söz konusu olan şey iki ayrı motorken sadece çap strok değerlerinden piston kolunun boyu hakkında yorum yapamazsınız.

Mertol Kip tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

for certain Ford Duratech engine
Adı üstünde yazmışsınız certain(bazı) demiş mertol hocam.Bu konu hakkında o yamulmuş piston kolları elime geçince bir daha bahsederim.Diğer konu da buna bağlı gelişti aslında .Ceteris paribus yani diğer bütün koşullar aynı kaldığını düşündüğüm için bu yorumu yaptım yani sizin kabul etmediğiniz iki motorun benzerliğine vurgu yaptım.Sonuç olarak da sizin değerli bilgilerinizden faydalandık ;eksik kaldığımız yerler de umarım hep böyle yetişirsiniz .Supercharged Mondeo 1.6 TiVCT hala aklımdadır :claps: T.Mete tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Forged kol ve pistonlarla ilgili ford da çalışan sertifkalı bir arkadaşın yazısından alıntıdır:

"" Powdered metal connecting rods is the most cost effective way of producing connecting rods. The methodology involves forming the rod in a permanent mold using metal powder under heat and pressure. The rod is formed in one piece and then machined. Then the cap is cracked using pressure and score marks in the rod surface, much the same as sheet glass is scored, then cracked along the score line. This method creates a unique interface on each connecting rod, which prevents the substitution of one cap to another rod. While these cracked-cap, powdered-metal rods are acceptable to a certain power level, we have seen mid-beam failures as the result of detonation or overload conditions.

Preparation of these OEM rods requires nothing more than a visual inspection, confirmation of the correct rod and pin-end oil clearances, and replacement of the rod bolts with ARP bolts is recommended. The stock powdered-metal rods weigh 559 grams.

The powdered connecting rods of the Zetec is good for 7000rpm in standard form and, with the addition of ARP bolts, 7500rpm is no problem. That is about the limit for a road engine but if its a top spec race unit you want to build and you are looking for more than 200bhp, then you'll need forged steel rods in order to safely rev higher than this.

P4220207-1.jpg

These connecting rods were produced by Metaldyne for Ford Motor Company.

ASE certified Ford engine & transmission specialist.""

Sanırım bizim burda bir kavram karmaşası var powdered forged dediğimiz şey tozlanmış metalden bir başkası değil ;özeti şu :

Kullanılan malzeme tozlanmış metal ve 7500 rpm e kadar yeterli ama 200 beygir sonrası uygulamalar için forged çelik isteniyor bu da insingia resmindeki soldaki olan kol.

Bu da altta benim temin ettiğim 1.6 ti-vct 125 psden çıkan kol ve piston gerçekten de 559 gram ölçtüm.

img20120924135613.th.jpg

Pİston mahle o da nispeten kaliteli ama performans uygulamaları için yetersiz olduğu yazılmış değişik yerlerde.

""Ford Pistons, Rings and Connecting Rods Set

Genuine Ford/Mahle pistons (87.4mm with 9.7:1 compression) and Ford connecting rods. These are brand new components with wrist pins and rings and come completely assembled. Perfect for those seeking affordable replacement parts, but these are not intended or recommended for high output applications, such as turbocharging at high boost levels.

Alıntı:

http://focussport.co...nce_pistons.htm ""

Bu da bizim piston

img20120924135643.th.jpg

Bütün bunlar bana şunu gösteriyor;

200 hp sonrası uygulamaların uzun ömürlü olmasını istiyorsak forged piston ve kollarına ihtiyacımız var.

T.Mete tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 4 hafta sonra...
M.Gazihan chiplemiş FORD FOCUS ECOBOOST 1.6TURBO TR'DE İLK KEZ Standart : 182 hp - 240 nm Megachips : 225 hp - 310 nm
ne oldu bu konu , böyle kapandı , nedir son durumlar ? kimin aracına uygulamış ? dyno testi , videosu filan mevcutmu ?
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Almanyadaki tuning firmaları(wolf,ms design) komple egzoz hatta kat iptaliyle ve gerçek 97ron oktanla 207,208 hp gibi rakamlara boost 2.4-2.5 bar la ulaşırken 225 hp yi kaç bar ve hangi atmasyon pardon atmosferik koşullarda almış merak konusu .Uzatmaya da gerek yok yaptıran biri gelirse maha(awd capable) dynoya çıkartır görürüz.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Almanyadaki tuning firmaları(wolf,ms design) komple egzoz hatta kat iptaliyle ve gerçek 97ron oktanla 207,208 hp gibi rakamlara boost 2.4-2.5 bar la ulaşırken 225 hp yi kaç bar ve hangi atmasyon pardon atmosferik koşullarda almış merak konusu .Uzatmaya da gerek yok yaptıran biri gelirse maha(awd capable) dynoya çıkartır görürüz.

Farklı forumlardaki son okuduklarım sadece yazılımla alınana beygirlerin normalde alınanın 2-3 katı olduğu civarında. Bence suç biraz da insanlarımızda en az 500 tl gibi bir para veriliyor ve remap'in de etkisiyle daha erken hızlanmaya başlayan stok haline 2-3 araba fark açan bir araba en az 30-40 hatta 50 beygir kazanmıştır deniliyor.

Ben de eskiden sorgusuz sualsiz inanır çok iyi olduğunu düşünürdüm de araştırıp karşılaştırınca rakamların atmasyon dyno verilerinin yalan olduğunu gördüm. Tabi kimse gidip 15-20 beygir için 500tl veya daha fazla bir para vermeyeceğinden bu iş böyle gider.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.