Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Ilk Çalışmada Rolantide Titreme


ferhat tezcan

Soru

Aracımı aldığım ilk günden beri farkettiğim Yeni araç diye üstünde pek durmadığım problem 2000 km ye ulaşmama rağmen geçmedi.

Aracım özellikle sabahları ilk çalıştırmamda 20 30 sn ye kadar stop edicekmiş gibi rolanti bi düşüp bir yükseliyor bir nevi rolanti dalgalanması oluyor.Ama en fazla dediğim gibi 20 30 saniye sonra düzeliyor.

Bu durum normalmidir.Sizin focus 3 araçlarınızdada bu durum varmıdır.Daha önce bu konuyla ilgili bir form açılmıştı ama bendeki durum farklı dediğim gibi sadece sabah ilk çalıştırmamda ve 20 30 sn kadar sürüyor sonrasında ve yolda veya gaz verdiğimde bir sorun yok.

Şimdiden teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Dizel ise önemli olabilir.Gerekirse servise akşamdan bırakın.Sabahleyin ilk marşı birlikte basalım diyin.Siz gelmeden çalıştırmasınlar asla.Bende de f3 1.6 tdci 115 ps vardı asla öyle bir sorunla karşılaşmadım.Hani benzinli olsa bujilerden diyebilirdim ön tanı olarak tahmin :) ama dizelde daha önemli sorunlar olabilir.Yazılım hatasıda olabilir.Sonuçta kötü mazot almadığınız sürece aracınız garantide dert etmeyin. Bu arada aracınızı güzel günlerde kazasız belasız kullanın. Hayırlı olsun. Saygılar...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Yakitimi opetten aliyorum.Yakit güvence sistemi olduğu için ve memnun olduğum için.Yillardir opetten aliyorum hiç sikinti yaşamadim.Yakittan olma ihtimali var.Daha önceki aracimdada bu durum oluşuyordu arada bir.Ama dedimya onun haricinde hiçbir sikinti yaşamadim.

Bu arada sabah servise uğrayip bu konuyu teknik servis şefiyle konuştum.Bu durumun yakitla alakasi olmadiğina araçtaki yağla alakali olduğunu söyledi.

Tüm gece kartere süzülen yağ sabah araç çalişinca 10 15 saniye kadar motor bloğunun her yerine iyice yayilana kadar yapar dedi.Valla mantiklida geldi ama bilen ustalarimiz varsa onlarinda fikrini almak isterim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

F/O diğer Avrupa ülkeleri ile birlikte D Trans tabir edilen tam sentetik 5W/30'a ve 5w/40'a geçiş yaptı. Şu an itibarı ile söz konusu yağ için onayı sadece iki üretici olabildi ( Opet ve Castrol ) geri kalan firmaların yağları istenen spec'leri karşılayamadığı için onay alamadı.

sözünü ettiğim yağ şu -> http://www.opet.com.tr/opetoil_uploaded_files/product_file/DT/1-FORMULA%20FS%20%205W40.pdf

eskiden 10W/30 kullanıyorduk,hatta PDI sırasında 10W/30 ile gelen aracın yağını döküp yerine (bir dönem...artık yeni spec ile dolu geliyor) 5W/40 koyuyorduk.

..sonuç:yağ olabilir,mantıklı ... ama hala (lafım genele...lütfe özelinize alınmayın) araçların çok da fazla dinlenmemesinden yanayım. baktıkça / dinledikçe bulur ve huzursuzluk yaşarsınız.

bakınız --> http://en.wikipedia.org/wiki/Ignorance_is_bliss

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Aracımı aldığım ilk günden beri farkettiğim Yeni araç diye üstünde pek durmadığım problem 2000 km ye ulaşmama rağmen geçmedi.

Aracım özellikle sabahları ilk çalıştırmamda 20 30 sn ye kadar stop edicekmiş gibi rolanti bi düşüp bir yükseliyor bir nevi rolanti dalgalanması oluyor.Ama en fazla dediğim gibi 20 30 saniye sonra düzeliyor.

Bu durum normalmidir.Sizin focus 3 araçlarınızdada bu durum varmıdır.Daha önce bu konuyla ilgili bir form açılmıştı ama bendeki durum farklı dediğim gibi sadece sabah ilk çalıştırmamda ve 20 30 sn kadar sürüyor sonrasında ve yolda veya gaz verdiğimde bir sorun yok.

Şimdiden teşekkürler.

Aynı sıkıntı benim aracımda da vardı,15000 bakımını için servise götürdüğümde yeni yazılım yüklediler,bakımı yapıldı ve bu durum ortadan kalktı.Emin olmamakla birlikte yazılımın etkisinin olduğunu düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Motor/yağ soğukken istikrarlı rölanti tutmaz, bu nedenle bir süre zengin karışımla çalışır, ısındıkça karışım rölanti devrini tutturacak şekilde dengelenir, yani prensip böyle.

Sonuçta bence sende bu zengin karışım programı çalışmıyor, yani sorunu yazılımsal görüyorum ve serviste bu konuda ilgi göstermeleri gerektiğini düşünüyorum.

Mühendislik bilgisi ile değil işkembe deneyiminden yazıyorum bu arada.

Ancak Kaan'a genelde dinleme konusunda katılsam da düzensiz ve düşük devirli rölanti dikkat çekiyorsa ciddiye alınmalıdır, ayrıca aşırı düşük devirlerde yağlanma da iyi olmayacağından teorik olarak uzun vadede motor ömrünü de etkiler.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Aslinda çokta dikkat çekicek kadar değil.Dedimya 15 20 saniye hafif bir dalgalanma araç yeni olunca herşey gözümüze çok batiyor :).Önceki aracim focus 2 de ayni

olayi yaşiyordum arasira.

Sanirim en iyisi bakimi geldiğinde yeni yazilim attirip motoru fazla dinlememek.

Yakittan olabilme ihtimaline karşida başka bir opet bayisinden yakit alip denemek.

Herkeze teşekkürler

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.