Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Yeni Focus -Silkme Sorunu


Guest Özcan B.

Soru

merhaba arkadaşlar. yenı focus 1.6 tdci 115hp style arac aldım henüz 1000 km deyım..fakat aracımda bi durum var bu bir sorun göstergesi midir yoksa her 0 km focus da olan birşey midir ben anlamadım.aracta hangi viteste oldugumdan ve gaza nasıl yüklendiğimden bagımsız olarak bazen sanki aracın yakıtı bitiyormus yada yakıt sistemınde bir tıkanıklık olupta gazda-devirde- bosluk yaparcasına anlık bi güçte bosalma oluyor.bir iki saniyelıgıne arac gazdan kesiliyor gıbı oluyor sanki yakıt biterken araca yeteri yakıt gitmedıgınde yaptıgı boşalma-silkme gibi..Aracı servise götürdük bilgisayara soktular ve bir arıza göremediler,daha sonra deneme sürüşüne çıktık aynı durumu yaparsa uzmanın durumu anlaması için,fakat nadiren yaptığı için deneme sırasında olay tekrarlamadı,sonuç olarak şu an bir çözüm bulamadım...focus 3 kullanıcılarından daha önce bu tarz bir durum-sorun-yasayan oldu mu.bu teknik bir sorun mudur,yoksa geçici bir durum mudur?

Özcan B. tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

şunu değiştirdik burdan oalbilir bi dene sonra gel şeklınde gidecek...bense hiç istemiyorum böyle bi işi..hatta bu yüzden sıfır arac almıstım,usanmıstım çünkü sanayi ustalarının su değişti bi dene bakalım senaryolarından aracımın lego gibi dagıtılıp toplanmasından,arac deneme tahtasına dönecek..servisteki focusun f sini bilmeyen adamlar da aracı ögrenmiş olacak..

Bu şikayet nedeniyle değişim yoluna gideceklerini hiç zannetmiyorum, öncelikle onarım denenecektir. Onarım sürecinde bütün teslim belgelerinde aynı arıza nedeniyle başvurulduğunun ve arıza giderilmiş halde teslim aldığınızda "kanuni haklarım sakı kalmak kaydı ile teslim alıyorum" şeklinde imzalı not düşerek teslim almanız ve belgelerin hepsinin birer kopyasını temin ederek saklamanız ileride hukuki süreçte gerekli olacaktır.

Servislerde Focus'un f'sini bilmeyenler ifadesi ise neyse ki doğru değil, yetkili servislerde teknisyenler düzenli eğitimden geçiyorlar ve başa çıkamadıkları durumda da Otosan'dan destek alıyorlar. Ayrıca Focus 15 yıldır yollarda ve zannedlldiği kadar değişmiyor modeller, en azından servis gözünden öyle...

Bazı arızaların nedeni önceden bilinemeyebilir ve gerçekten parça değişimleri ile sonuca varılabilir ve hatta yine arızanın niteliği nedeniyle bir seferde de bulunabilmesi mümkün olmayabilir.

Bunu öncelikle talihsizlik olarak görmek gerekir ve benim için servisin çözme konusunda gayreti yeterlidir.

Aracınız sıfırdan üretim bandında Lego gibi monte edildiği için aynı şekilde bazı şeylerin sökülüp takılmasının hiçbir mahzuru olmaz. 

Biraz sabır ve çaba ile sorunun giderilebileceğini düşünüyorum, tabii mağduriyeti uygun dille Otosan'a bildirmeyi de düşünmek lazım. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Engin Bey Kent oto dediğiniz Haramidere mi?Ben de salı günü oraya bırakacam oranın usta başı Tuncay bey bu şikayetle birçok araç geldiğini ve halledildiğini söyledi.Eğer Haramidere kent değilse yazdıklarım boşa gidecek:)

Doğrudur. Haramidere. Fakat ben 15bin bakım için gittim. Herhangi bir ozel sorun için işim düşmedi

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Yaklaşık 4-5 aydır uğraşlarım sonunda sanırım 100-110 km de gaza yüklenirken meydana gelen silkeleme sorunu bulduk. Pazartesi günü turbo onarılabilirse revizyona girecek, olmazsa değiştirilecek. Usta, turbo mili veya pervanelerinin sürttüğünü söyledi ki seste tubodan geliyordu..Serviste verdiği tek arıza turbo basınç düzensizliğiydi. Diğer arkadaşların bilgilerine...Sanıyorumki bu silkelemeden müzdarip bir çok arkadaş var.  Eğer aracınız gaza bastıkça geriden bişey asılıyo gibi oluyorsa turbonuzu kontrol ettirin(bi ihtimal).

Diğer ihtimalde turbonun sağlam, dpf nin tıkalı olup, geri dönen egzos gazının turboyu ters dönmeye zorlaması..dpf değişecek. 80000 km ye kadar yakıtı güvence veren bir firmadan almış olmam dpf yi uzun mürlü yapmadı malesef..İşin garip yanı tıkalı olan dpf için aracın arıza ışığı vermemiş olması.Niyetim ilk başta istanbula izine geldiğimde ucuz dpf bulmak (bu konuda forumdan yardım istiyorum) değiştirmek. Diğer ihtimal yazılımla dpf iptali yapan ve sonrasında motor arıza lambası yakmayacak bir yer bulmak..En son ihtimal servise 4000-4500 tl bayılmak..:)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Şimdi konuyu olunca farkettim, Bir iki kez bana da olmuştu sanırım Cruze kontrolle giderken hatırlamıyorum ama 120 ile giderken mesela vites değiştirmiş gibi yani 6dan 5 e düşmüş gibi olmuştu. ben bunu yolun değişmesinden yani yokuş yukarı-aşağı durumundan olduğunu düşünmüştüm.

 

Sorun bundan mı kaynaklanıyor.?

Araç 1000 km daha sizce ne yapmalıyım.?

Yeni yakın yapmadı sanırım?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

1000 km bi araç bunu yaparsa yakıt istasyonunuzu değiştirmelisiniz bence. Ben Dpf den emin olmak için hafta içi dpf yide söktürüp bakacam. Sonucu buraya yazarım..

 

Mesela sizin ki sürekli mi yapıyor yoksa belirli aralıklar mı?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Mesela sizin ki sürekli mi yapıyor yoksa belirli aralıklar mı?

Belirli aralıklarla.

 

http://youtu.be/0_CWZ1w23eQ

 

Bu seyir halindeyken silkeleme yapıpı, yedek anahtarı özellikle alıp çektiğim video.Tamircilere her daim bu durum meydana gelmediği için video çekmek zorunda kaldım.

Ramazan D. tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Aynı problem benim aracımda da var. araç ikinci vitese geçip, çok az gazla ilerlemeye çalıştığınızda kanguru gibi sekerek gitmeye çalışıyor. Bir de benim anlamadığım bir şey hız sabitleme ile giderken, hız sabitlemeyi devreden çıkarmadan hızlanmak için gaza bastığımda arabanın önce bir öne yığılıp sonra hızlandığını hissediyorum. Bence bizim arabanın debriyaj - şanzıman ikilisini yapan mühendislerin diplomasını elinden almak lazım. Bir araba yerinden bu kadar mı nazlanarak kalkar. 32000 km oldu, hala aracı kaldırırken gayet sıklıkla debriyajın kavrama noktasında aracı öne yığdırıyorum.

 

bu silkme yaşandığı anda veya hemen öncesinde debriyaj pedalının arkasından veya içerden diyelim "çluk" diye bir ses duyuluyor mu? (sanki bir boşluk dolduruluyor veya bir şey diğerine daha sert temas ediyor)

bunu 1 aydır yapmaya başladı, çok nazik silkelemeden kalkarsam yapmıyor. veya ilk kalkışta yaptı, kırmızı ışıkta falan kalkarken yapmıyor. yapması için arabanın 1 saat kadar olduğu yerde yatması gerekiyor.

 

geçen servise götürdüm, park edip 30 dk kadar sonra yapmadı test sürüşünde. bir süre araç kullanıldı, debriyajla ilgili anormal bir durum yok dediler. ya aracı daha uzun süre burada bırakın yada sesin artmasını bekleyin tekrar gelin dediler..

 

diğer türlü bir şikayetim olmadığı için şimdilik geçiştiriyorum, sıklık artarsa yada ses..tekrar götüreceğim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ben Dpf den emin olmak için hafta içi dpf yide söktürüp bakacam. Sonucu buraya yazarım..

 

-P0234 kodu arızası olan (galiba turbo yüksek basınç ikazı)

-Sabit hızda giderken (100-110 km) yakıt bitermiş gibi aracı  silkelenme yapan arkadaşlar..Arıza egr vakum subabı olabilir (Benim aracımda problem ortadan kalktı). Sakın kimse yukarıdaki arızalardan dolayı direk turbo değişimi veya dpf değişimine gitmesin..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

-P0234 kodu arızası olan (galiba turbo yüksek basınç ikazı)

-Sabit hızda giderken (100-110 km) yakıt bitermiş gibi aracı  silkelenme yapan arkadaşlar..Arıza egr vakum subabı olabilir (Benim aracımda problem ortadan kalktı). Sakın kimse yukarıdaki arızalardan dolayı direk turbo değişimi veya dpf değişimine gitmes:)

. :) bir türlü sebep bulunamadı,araç mı mühendislik harikası olacak yoksa silkmesi mi tartışılır.Bence hemen umutlanmayın ramazan bey,ben defalarca denedim;uzun yola çıkıp yol boyunca sakin bir kullanım sergilemediğiniz sürece araç bunu yapmıyor,yapıyorsa da biz farkedemiyoruz..Ben aynı gunde 1000 km yapıp son 100 km sinde yaptıgına da şahit olmuştum...Ama  sizin sorununuzun geçmişiyle ilgili detayları okumadım,sizde sanırım koydugunuz videoda duyuldugu üzere gaza bastıgınızda garip bir ıslık sesine benzer ses sorunu da var..benım motor sesi gayet normal...araçta görünen farkedilen hiç bir anormallik yok focusun kronik 1.ve2.vites yığılma saçmalıgı dısında..bu arada vermiş oldugunuz arıza kodu(p0234) arac bilgisayara baglandıgında göründü mü?Benim aracı onlarca defa bilgisayara bagladılar,cihazla birlıkte test sürüşüne cıktılar vs vs.ama arıza kodu alamadılar..alamıyorsak saglam deyip geri verdiler

Özcan B. tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

. :) bir türlü sebep bulunamadı,araç mı mühendislik harikası olacak yoksa silkmesi mi tartışılır.Bence hemen umutlanmayın ramazan bey,ben defalarca denedim;uzun yola çıkıp yol boyunca sakin bir kullanım sergilemediğiniz sürece araç bunu yapmıyor,yapıyorsa da biz farkedemiyoruz..Ben aynı gunde 1000 km yapıp son 100 km sinde yaptıgına da şahit olmuştum...Ama  sizin sorununuzun geçmişiyle ilgili detayları okumadım,sizde sanırım koydugunuz videoda duyuldugu üzere gaza bastıgınızda garip bir ıslık sesine benzer ses sorunu da var..benım motor sesi gayet normal...araçta görünen farkedilen hiç bir anormallik yok focusun kronik 1.ve2.vites yığılma saçmalıgı dısında..bu arada vermiş oldugunuz arıza kodu(p0234) arac bilgisayara baglandıgında göründü mü?Benim aracı onlarca defa bilgisayara bagladılar,cihazla birlıkte test sürüşüne cıktılar vs vs.ama arıza kodu alamadılar..alamıyorsak saglam deyip geri verdiler

Arıza kodunu verdi fakat o arıza kodundan egr vakum subabı arızalı olduğu teşhisine 6 ayda vardılar..Benim ilk zamanlar 150-200 km de bir yapıyordu. Spnradan sıklaşmaya başladı.30-50 km de bir yapar oldu. BUgün yapıldıktan sonra edremitten balıkesir arası klima açık ve rampada 100-120 arası zorladım(genelde aracı yüke bindirdiğim zaman silkeliyordu). Sonra balıkesir susurluk arası gittim geldim.(NOrmalde bu yolda 2 kere yapıyordu.) :nazar: Araç normale döndü.

Ramazan D. tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Focus 2,5 ile Focus 3 teki sorun aynı değil. Focus 3 belli bir hız aralığında (110km. civarı) bu kesiklik durumu gerçekleşiyor; Focus 2,5 ta gördüğüm kadarı ile hız devir farketmeksizin yapıyor ve gaza tüklendikçe artıyor.

 

Focus 2,5 ta net bir şekilde parça sorunu var ve münferit bir durum; F3 teki durum çok daha başka ve tek araca özgü değil, muhtemelen yazılımsal bir sorun var.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Focus 2,5 ile Focus 3 teki sorun aynı değil. Focus 3 belli bir hız aralığında (110km. civarı) bu kesiklik durumu gerçekleşiyor; Focus 2,5 ta gördüğüm kadarı ile hız devir farketmeksizin yapıyor ve gaza tüklendikçe artıyor.

 

Focus 2,5 ta net bir şekilde parça sorunu var ve münferit bir durum; F3 teki durum çok daha başka ve tek araca özgü değil, muhtemelen yazılımsal bir sorun var.

 

Yazılımsal olsa diğer F3 tdci.ların hepsinde olur. Bu sadece tek tük  tdci larda oluyor. F3lerin 2,5 tan motor olarak farkı yazılımsal olarak biliyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.