Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Yeni Focus -Silkme Sorunu


Guest Özcan B.

Soru

merhaba arkadaşlar. yenı focus 1.6 tdci 115hp style arac aldım henüz 1000 km deyım..fakat aracımda bi durum var bu bir sorun göstergesi midir yoksa her 0 km focus da olan birşey midir ben anlamadım.aracta hangi viteste oldugumdan ve gaza nasıl yüklendiğimden bagımsız olarak bazen sanki aracın yakıtı bitiyormus yada yakıt sistemınde bir tıkanıklık olupta gazda-devirde- bosluk yaparcasına anlık bi güçte bosalma oluyor.bir iki saniyelıgıne arac gazdan kesiliyor gıbı oluyor sanki yakıt biterken araca yeteri yakıt gitmedıgınde yaptıgı boşalma-silkme gibi..Aracı servise götürdük bilgisayara soktular ve bir arıza göremediler,daha sonra deneme sürüşüne çıktık aynı durumu yaparsa uzmanın durumu anlaması için,fakat nadiren yaptığı için deneme sırasında olay tekrarlamadı,sonuç olarak şu an bir çözüm bulamadım...focus 3 kullanıcılarından daha önce bu tarz bir durum-sorun-yasayan oldu mu.bu teknik bir sorun mudur,yoksa geçici bir durum mudur?

Özcan B. tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Arkadaşlar merhaba.Bugün en sonunda ford servisine 2.vitesteki malum silkeleme için zaman bulablip gittim.İlk gittiğim servis ellerinde makina olmadıgını (ne makınasıysa artık ) soylerek benzındede yapıyormu dıye ıkı defa sordu.Yahu arac dızel dıyorum.O zaman bırak ta bakalım dıyo.ee bu gun cumartesı malum hafta sonu banada lazım makinan yoksa nasıl bakacaksın diyorum :) ??  tıs tıs yuzume baktı servıstekı arkadaş.kızdım çıktım.2.gittiğim servisteki görevli ile test sürüşüne çıktım.Bu olay normal dedi hatta az evvel C-max teslim ettim oda böyleydi,şudur budur yakıtı tek yerden al..bizim oğlan aşıktır yaylalar...yaylalar:).Yahuu diyorum bak ben ford forum sitesinden biraz araştırma yaptım arac yazılım yuklenınce bu olay duzelıyormus dıyorum.Bana verdıgı cevap makına ya baglarız abı 85 tl dıyor :) Yazılım dıyorum ,abi makina 85 tl dıyor.).Yahu teknik personel yazılım nedir bilmiyorumu ,seminer falan verilmiyormu ? Yada bizim araçlara boyle arada bır yazılım dıye koşturcazmı neden durup duruken aracın kalbirasyonu bozulur ? Usb taktım virüs falan mı buşaltırdık iştletim sisteminde çöktü :) Ayrıca on duzenden stablıze yollarda yada kilitli taş vs gıbı ufak kasısılı yerlerde gelen tıkırtı ıcın nediyosun dedım saat 15.00 de mesaı bıtıyo abı randevu yazdır dedi:) Şimdi tecrubelı abılerım,arkadaşlarım ankarada bu işi nerde yaptırabılırim.Aynı şikayet ıle servısın yolun aşındıran bi kardesşimiz var ise şayet hangı servıste,hangı usta ile çözdünüz ?Ayrıca ön amortisör garanti kapsamında değişiyormu garanti 1 ay sonra bıtecekte :) Şimdiden teşekkur ederım ilginize.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Merhaba arkadaşlar,

 

2011 focus Colection benzinli 1.6(74 Kw) otomatik vites araba aldım yaklaşık 2 hafta önce bayramda uzun yola çıktım biraz uzun yokuşlarda araba yokuşun ortalarına doğru 70-80 km hıza düşüyor ve çekmiyor Kırşehirde ford servisine gidip sordugumda normal dediler 2011 30.000 deki bir arabanın bu durumu bana normal gelmedi açıkcası 1991 model araçlar o tür yokuşları çok rahat çıkabiliyorlar bu konudaki fikirleriniz nelerdir acaba sizcede normalmi?  

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Evet bunu ilk defa duyuyorum denemedim vites geçişinide hissetmedim aslında servisim bana normal demesi canımı sıktı teşekkür ederim ilginize

 

Üyeliğinizi size gelen özel mesaj içeriğine göre tamamlayınız aksi hallerde üyeliğiniz donar mesaj atamazsınız.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bugün yazılım güncellemeyi ısrar kıyamet servise yaptırdım.2 saat sonra aracı teslim ettiler.Artık 2.viteseki abuk-sabuk silkeleme gitti nihayet.Şehir içi kullanımlarda araç silkelemesin diye 2.viteste yarım debriyaj kullanmak çok keyfimi kaçıran bi durumdu .Nihayet araç kendine geldi.2.olarak 2.ve 3 vitesteki tork ne ise,aynısı 4.ve 5. viteslerdede oldu.Özeliikle şehir içi kullanımlarda atak-seri  olunca dizel keyfi verıyor artık.Anlamadıgım bı sekılde performans arttı :) iyide oldu tabii..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

focus 3 tdci. 115hp.  aracın en versyonu yüklü. Neye göre yapıyor anlamış değilim bu silkemele sorunu ciddi problem. Sanki araba bozulacakmış gibi tekliyor bazen farklı devirlerde 1700 -2000-  2500. Motor arıza ışığı yandı. Ertesi gün sönüyor falan. Servise götürdüm kayıtta yüksek turbo basıncı hatası veriyor. EVR valfi garantiden değişecek sanırım. Bakalım umarım düzelir.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

focus 3 tdci. 115hp.  aracın en versyonu yüklü. Neye göre yapıyor anlamış değilim bu silkemele sorunu ciddi problem. Sanki araba bozulacakmış gibi tekliyor bazen farklı devirlerde 1700 -2000-  2500. Motor arıza ışığı yandı. Ertesi gün sönüyor falan. Servise götürdüm kayıtta yüksek turbo basıncı hatası veriyor. EVR valfi garantiden değişecek sanırım. Bakalım umarım düzelir.

Egr vakum kontrol valfi...Bilgisayarda aynı hatayı bendede vermişti. egr vakum kontrol valfinin arızalı olduğunu tespit edebilmişse sakın  o ustayı bırakmayın, yüksek turbo basınç ikazından egr vakum kontrol valfinin arızalı olduğu tespit edebildiyse bravo :claps: . Hangi servis acaba?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Egr değil o egsoz gazıyla alakalı. Bu turbo basıncı. Serviste (istanbul) bilgisayara bağlıyorlar bütün seceresi çıkıyor arabanın, hepsinde böyle değil mi zaten?

Bütün scr çıkıyor ama silkelemeye neden olan egr vakum kontrol valfinin arızalı olduğunu bulamıyor. Sıkıntı bendede aynıydı. Turbo yüksek basınç ikazı veriyor fakat asıl arıza ne turbo ne turbo basınç söensörü ne dpf ne pompa nede yakıt. Asıl Arıza egr vakum kontrol valfi..evet egr eksozla alakalı ama egr vakum kontrol valfi beğine bağlı olarak çalışıyormuş, bobinajlı bir parça imiş ve burda oluşan arıza beğine hata gönderdiği için anlık olarak beğin de yakıtı kesiyormuş...bilgisayarda görünen turbo yüksek basınç uyarısıda bu arızaya bağlı olarak oluşuyor. Bu alanda kitap bile yazacak durumdayım....:) 10 ay servis servis gezdim. Turbo mu, turbo basınç sensörümü, dpf mi değiştirmedikleri kaldı. Motor bölümü mezunu olmasam 10000 tl masraf yapmış ve arızada yapılmamış olarak çıkacaktım. neyseki 350 tl ile kurtuldum. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Anladım doğrudur ,yalnız sizin aracınız 2010 , bizimki yeni focus. bunların motorları turbosu filtresi sensörleri vs her şeyi farklı. Sorun farklı olabilir. Aynı da olabilir. Garantide araç sorun çıkmaz umarım.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

@Yakup Çağatay

Yakup benim bahsettiğim silkeleme değil, bu konuyu biliyorum, bu konudaki gibi benim de sorunum vardı, az gaz vererek gideyim desem gidemiyordum sıkışık trafikte. 

Benim sorunumu senin iyi bildiğini düşünüyorum. 

Aslında çok da sorun yaptığımdan değil de, bu bir problem aslında, araba 120 ile giderken aniden gaz bırakıyor ve sonrasında devam ediyor. Bunu su birikintisine girip esp nin arabaya müdahalesi sonucu sabitleyicinin çıkması gibi yorumlayabilirim. Ama gazı bırakıp tekrar basması 1 saniye sürmüyor, anlık bişey, her şey düzgün giderken araba birden durmak istiyor ve sonra tekrar gidiyor gibi...

 

Neden yapıyor bunu merak ettim. Sorunun kaynağını bulan, çözümünü bulan varsa paylaşırsa öğrenmiş oluruz. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

@Yakup Çağatay,

Yakup benim bahsettiğim silkeleme değil, bu konuyu biliyorum, bu konudaki gibi benim de sorunum vardı, az gaz vererek gideyim desem gidemiyordum sıkışık trafikte.

Benim sorunumu senin iyi bildiğini düşünüyorum.

Aslında çok da sorun yaptığımdan değil de, bu bir problem aslında, araba 120 ile giderken aniden gaz bırakıyor ve sonrasında devam ediyor. Bunu su birikintisine girip esp nin arabaya müdahalesi sonucu sabitleyicinin çıkması gibi yorumlayabilirim. Ama gazı bırakıp tekrar basması 1 saniye sürmüyor, anlık bişey, her şey düzgün giderken araba birden durmak istiyor ve sonra tekrar gidiyor gibi...

Neden yapıyor bunu merak ettim. Sorunun kaynağını bulan, çözümünü bulan varsa paylaşırsa öğrenmiş oluruz.

Tamam zaten orada bu yazıyor. Bi okusak :)

Benim tam verdiğim sayfada vardı, aydın abi ve bir kaç kişi bahsetmişti. 

 

Malum biz biraz enayiyiz her şeyi okuyup atıyoruz kafaya :D

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.