Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Yeni Focus -Silkme Sorunu


Guest Özcan B.

Soru

merhaba arkadaşlar. yenı focus 1.6 tdci 115hp style arac aldım henüz 1000 km deyım..fakat aracımda bi durum var bu bir sorun göstergesi midir yoksa her 0 km focus da olan birşey midir ben anlamadım.aracta hangi viteste oldugumdan ve gaza nasıl yüklendiğimden bagımsız olarak bazen sanki aracın yakıtı bitiyormus yada yakıt sistemınde bir tıkanıklık olupta gazda-devirde- bosluk yaparcasına anlık bi güçte bosalma oluyor.bir iki saniyelıgıne arac gazdan kesiliyor gıbı oluyor sanki yakıt biterken araca yeteri yakıt gitmedıgınde yaptıgı boşalma-silkme gibi..Aracı servise götürdük bilgisayara soktular ve bir arıza göremediler,daha sonra deneme sürüşüne çıktık aynı durumu yaparsa uzmanın durumu anlaması için,fakat nadiren yaptığı için deneme sırasında olay tekrarlamadı,sonuç olarak şu an bir çözüm bulamadım...focus 3 kullanıcılarından daha önce bu tarz bir durum-sorun-yasayan oldu mu.bu teknik bir sorun mudur,yoksa geçici bir durum mudur?

Özcan B. tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Sürüş halinde ansızın oluşması ve gaz pedalı konumundan etkilenmiyor olması mazot gelişinde sıkıntıyı düşündürüyor gerçekten.

Ön besleme veya yüksek basınç yakıt pompalarında geçici devre dışı kalmalar söz konusu olabilir mi bilmiyorum ama sorunu bu yönde aramakta yarar var.

Biraz motor teknolojisine hakim olmak adına şu bölümü de inceleyin arada:

Birkaç öneri:

  • Sorunu çok net tanımlıyorsunuz, tesadüfi olması nedeniyle arıza anı dışında ne sürüşte ne de IDS kontrolünde anormal bir durum saptanamayabilir. Yine de arızalı olduğundan emin olduğunuzu ve daha ayrıntılı test etmelerini istediğinizi belirtin. Eğer baştan savma niyeti varsa nazikçe sorunu mutlaka Otosan'a ileteceğinizi de söyleyin.
  • Gerekirse Otosan müşteri hizmetleri ile bağlantıya geçin ve derdinizi anlatın. Müşteri memnuniyeti önemsendiği için ciddiye alacaklardır sizi, ancak bu süreçte sabırlı olmakta yarar var. Arıza sizi aracı kullanmaktan alıkoymadığı için bu çok zor olmayabilir. Ancak aracı birkaç gün için test edilmek üzere bırakmak zorunda da kalabilirsiniz.
  • Aracı reddetme hayali kurmayın boş yere. Garanti sözleşmesine göre size arızayı giderip en geç 30 iş günü içerisinde teslim etmek zorundalar. Eğer garanti süresi içinde 1 yıl içinde farklı arızanın dörtten fazla, veya aynı arızanın ikiden fazla tekrarı halinde, maldan yararlanamama da süreklilik olursa (diğer bir ifade ile 30 iş günü içerisinde onarım gerçekleştirilemezse) tüketici mahkemesi kararı ile değişim veya bedel iade talebi söz konusu olabilir. Uzayan onarım sürecinde size aracınızın muadili bir araç tahsisini de talep edebilirsiniz.

Kolay gelsin, gelişmelerden bizi de bilgilendirin.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Aklını karıştırmak gibi olmasın ama şimdi aklıma geldi benim bir önceki aracım olan focus 2 tdci da aynı bu dediğiniz sorun vardı.

Sanki ayağınızın altından gaz pedalı kaçıyor gibi bir tepkiden bahsediyorum.Araç bi anda gaz vermeyi bırakıyor gaz pedalı ayağınızın altından kaçıyor ve siz tekrar gaza yükleniyorsunuz.Buna rağmen performanslı ve sert kullanımda olmuyor sadece sakin kullanımlarda oluyor.

Tam da evet bu sorun derseniz size çözümünü söyliyeyim turbo selonoid valfi.4 aylık aramamız sonucunda bulabildiğimiz bir problem bu.

Eğer sorun selonoid valfindense bir kaç bin km sonra araç 3000 devirin üzerine çıkıp zorlandığında(rampa yukarı yollarda yüksek viteste)Araç turboyu boşaltamadığı için motor kendini korumaya alıyor ve istesenizde 3000 devirin üstüne çıkmıyor siz aracı sağa çekip tekrar stop edip tekrar çalıştırana kadar.

Bundandır demiyorum ama bana çok tanıdık geldi bu sorun şimdi dikkatlice okuduktan sonra.

Aracınız garantide olduğu için garantili bir parça bu turbonun parçalarından.Korkulacak bir durum yok eğer sorun oysa.Ben önceki aracımda 450 tl verip almıştım garantisi bittiği için.

Birde şunu dene sorunun valftenmi olduğunu anlamak için aracı müsait bir yolda rampa yukarı 5. viteste 3000 devirin üstüne çıkar mümkünse araca bir kaç kişi bindir.Abartmadan aracı biraz yor ve sıkıştır. Sorun bu dediğim dense motor kendini 3000 4000 devir arası korumaya alır motor uyarısı ikaz lambasını yakar sende servise gittiğinde bilgisayara bağlarlar kabak gibi selenoid valfi uyarısını görürler.

Benim önceki aracımın garantisi bittiği için kendi tamircim bakmıştı tabiki bulamamıştık sonra araç bilgisayarı aldılar bu yöntemle şak diye gördük selenoid valfi uyarısını.

peki ferhat beyin ihtimal dahilinde olabilir dediği bu durum acaba bende olabilir mi?araca muhtemelen yeni yazılım yükleyip bana geri verecekler,o zaman ferhat beyin dediği yöntemi uygulamayı düşünüyorum,bahsi gecen problemde kaynaklı olup olmadıgını test etmek adına..

Özcan B. tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

peki ferhat beyin ihtimal dahilinde olabilir dediği bu durum acaba bende olabilir mi?araca muhtemelen yeni yazılım yükleyip bana geri verecekler,o zaman ferhat beyin dediği yöntemi uygulamayı düşünüyorum,bahsi gecen problemde kaynaklı olup olmadıgını test etmek adına..

Denemekten bişey kaybetmezsin.Ama mutlaka 3000 devirin üstüne çıkar ve mümkünse araca bir kaç kişi daha bindir şunuda unutma hafif rampa aşağıya olursa kullandığın yol istersen 5000 devire çıkar motor uyarı verip kapatmaz kendini.Mutlaka hafif rampa yukarı olucak 4000 devire gelmeden alırsın motor uyarı ışığını sorun selenoid valfindense.
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

arac stop edıyor mu peki bu durumda,ayrıca uyarı lambası yanık kalıyor mu?çünkü bu servislere sıkıntı var die gittiğinde inanmaz gibi garip garip bakıyorlar ve bu araclar şöledir böledir,kontrollüdür vs sıyırmaya baslıyorlar

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

turboyu devreye sokmak gerekiyor rampalarda. alışkın olmadığım için çok kez stop ettirdim başlarda. benzinli araçlardaki gibi az gaz hemen debriyajdan çekince araç kalkışta sıkıntı yaşıyor. Birde ilk 3 sn içerisinde yokuş kalkış sistemi aracı tutuyor bunu kırmak için daha fazla gaz gerekiyor. ben rampada hemen kalkmam gerekiyorsa, frenden ayağı çekip gaza 2000 devire gelene kadar basıyorum istediğim deviri yakaladığımda debriyajdan çekmeye başlıyorum, yine kritik nokta debriyajı araç biraz hareketlenene kadar tam bırakmayın. rampada vaktim varsa aracın kendini salmasını bekleyip öyle gaza basıyorum daha rahat bir kalkış oluyor.

öncelikle 20 seneden fazladır araç kullanıyorum. her marka dizel benzinli lpgli araç kullandım ve reno serviside olmak üzere servislerdede çalıştım ve araç sürme konusunda oldukça iyiyim. yani acemi bir sürücü değilim.araba acemiliği derseniz zaten ilk 5 kmde araca uyum sağladım.

yokuş kalkış sistemi ile ilgili olarak ilk başlarda böyle bir sistemin olduğunu düşünüyordum ancak dünki denememde özellikle yokuş kalkış sistemini görmek için freni braktığımda araç geriye gidiyor. hatta gaz da versem araç yine geriye düşüyor. daha sonra aracın araç çekiş sistemini kapatıp bunu denedim. ancak değişen pek bir şey olmadı. bundan önce 3 sene megane dizel kullandım ve kesinlikle böyle bir sorun yaşamadığımı belirtmek isterim.

turbo gecikmesine gelince bu araçlar değişken kanat açılı turboları var yani gaz verir vermez turbo devrede ve tork diagramlarına bakıldığında düşük devirlerde bile 1.6 benzinli araçların max. torkundan daha fazla tork var.

aracı kaldırırken el frenini kesinlikle kullanmam. çok sıkıntıya düştüğümde ise 2000 devirlere kadar çıkmasamda zaten sizin tarif etmiş olduğunuz yöntemi kullanıyorum. motor oturma yaparsa da çeyrek , yarım gaza kadarda gazı pompalayarak aracın daha çabuk intibak etmesini sağlamaya çalışıyorum.

bir aylık kullanımım sonucunda 1. ve 2. vites dahi olsa focus tdci motorun düşük devirde tepkisiz kaldığını,kalkışlarda özellikle rampada birde klima açıksa gaza bastığınızda araç boğulmuş gibi oturma yaptığını,şaşkınlıkla görmüş bulunmaktayım.

son olarak daha sıfır aracı servise götürüp sağını solunuda söktürmek istemiyorum öğrenmek istediğim böyle bir şey yaşayan aarkadaşlar varsa bu sorunu nasıl çözdüler onlardan böyle bir yardım talep ediyorum.

saygılarla

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bende klimadan etkilenme yok. Yokuş kalkışta boğulma vs yok. Titanyum'da geri kaymıyor hill holder var.

Ancak 1 ve 2 viteste rolanti ve hemen üstü dediğiniz gibi cansız. Dur kalk İstanbul trafiğinde birinci vites dur kalk yaparken gazı kontrol edememe ve az veya çok gaz verme sorunu oluyor. Ayrıca birinci vitesde tam kavramadan sonra çok hafif ve az gaz vererek yürümek isteyince araç silkeleme yapıyor.(Hiç gaz vermeyince araba gidiyor ve silkelemiyor) Gazı bırakıp biraz daha fazla gaz verince düzeliyor. Bu silkeleme sanki debriyajdan ayağını hızlı çekmişsin şeklinde tarif edilebilir. Aracım 5bin kmyi geçti. Bu sıkıntılar biraz daha azaldı. Ya ayağım alıştı ya araba :)

Engin Uzunoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

bir aylık kullanımım sonucunda 1. ve 2. vites dahi olsa focus tdci motorun düşük devirde tepkisiz kaldığını,kalkışlarda özellikle rampada birde klima açıksa gaza bastığınızda araç boğulmuş gibi oturma yaptığını,şaşkınlıkla görmüş bulunmaktayım.

son olarak daha sıfır aracı servise götürüp sağını solunuda söktürmek istemiyorum öğrenmek istediğim böyle bir şey yaşayan aarkadaşlar varsa bu sorunu nasıl çözdüler onlardan böyle bir yardım talep ediyorum.

Şimdiye kadar iki tane dizel Mk3 kullandım, ikisinde de kalkışta, rampada vb. sorun olmadı, 1500 dd altında iken ani hızlanma beklentisi içinde olmamak lazım, başka da sorun algılamadım.

Diyeceğim o ki farklı dizel araçlar kullanmış birisi olarak dizel acemisi değilseniz araç motor yönetiminde bir sorun olma ihtimali yüksektir.

Program güncellemesi yaptırıp denemekte yarar var.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Birinci viteste çok çok az gaz vererek ilerlemeyi istediğimde silkeleme yapıyor ki bu bence sorun. Diğer yazdıklarım ve yazılanları motorun ve arabanın genel karakteri olarak algıladığımdan götürüp göstermeye gerek görmedim. 5000km yi geçtik alışıyoruz birbirimize. :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

cem hocam

meganda pek çok sürücü silkme sorununu yaşamıştır ve hatta bu sorunun sürekliliğinden müzdarip bile olanlar vardır.ama debriyaj pedalına ayarlı basınca herhangibir problem olmuyordu.ancak meganeda 1. viteste gaza basınca (rölantiden itibaren) rampa yük klima aşırı sıcak hava gibi nedenlerle oturma yığılma problemi yoktu.

Bildiğiniz üzere bütün araçlarda kalkış vitesinin 1. vites olması hasebiyle 1. vitesin her devirde( rölanti devrinden itibaren) özellikle böyle bir torka sahip aracın her eğimde, her yükte klimanın devrede olup olmamasına bakmaksızın canlı ve her tepkiye anında cevap vermesi gerekir ve hatta 2. viteste bile böyle olması gerekir diye düşünüyorum. en azından bu aracın yarı gücüne sahip megane öyleydi.

Şimdilik bunu problem etmiyorum ancak bu gün dik rampada ışıklar nedeni ile durmak zorunda kaldım! aracın arkasınada bir transit çok yaklaştı! kalkana kadar mahvoldum. az kaldı hayatımda bir ilki gerçekleştirip arkadaki araca vuruyordum.buarada transite sayıyorum bu kadar yaklaşılırmı diye. 50 binden fazla saydığınız bir araçta böyle temel bir konuda sorun yaşamayı kimse istemez.

Neyse aracı servise götürüp her tarafını kurcalatmak istemiyorum, eniyisimi Engin beyin dediği gibi biraz daha aracın motorunun açılmasını ve benimde bu duruma alışmamı bekleyeyim, eğer olacak gibi değil artık bir hal çaresine bakmak gerekecek.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

arkadaslar sabah servise verdiğim arabayı henüz aldım.6.viteste yaptıgı tekleme için..araca yeni yazılım yüklemişler tabi ben haliyle bilgi ekranı vs.bi değişiklik olmamış,neyse konuya gelıyorum yazılım yuklenmesınden sonra 60-70 km denemişler sorun cıkmadı dediler,bende aldım ve ankara yoluna cıktım 30 km de ben denedım bır kez yaptıgını hissettim ancak o sırada bı kamyon sıkıstırmıstı benı tam konsantre degıldım,farkında olmadan gazdan biraz ayagımı cekmıs olabılırım ve bundan dolayı yapmıs olabılır,servısten bı süre takıp etmemi yınelerse tekrar gelmemi söylediler,haftaya 500+500 km antalya ya gidip gelıcem ve sorunu takip edıcem...Rampa olayına gelirsek bugun servisten cıkınca özellıkle eskısehırdekı yumusak rampaardan sert rampalara kadar sokak sokak dolasarak aracın kalkısını her bırınde onlarca debriyaj+gaz kombinasyonu yaparak denedim.hafif rampalarda cok sıkıntı yaratmadan kalkıyor fakat keskin rampalarda (onlarca kez denedim) hiçbir debriyaj gaz kombinasyonuyla arac hiç bi şekılde kalkmıyor geriye kacıyor devir düşüyor ve stop edıyor(hill holder bende yok bu arada).aracı keskin rampada el freni ile kaldırmaktan baska hiçbir normal kalkıs caresi yok...el freni çekerek de tek kalkma sansı ayagı frenden cekıp durur konumdayken gaza iyice yüklenıp(1.vites normal kalkıs gazından cok cok fazla yuklenerek)el fernını bırakarak kalkma ile mümkün....ben yıllardır arac kullanıyorum bı cok marko model arac da kullandım ama bu kalkış sorunlu onu anladım...çünkü tüm debriyaj-gaz kombinasyonlarını denedim kalkmak için ama her defasında kalkmıyor gerıye kacıyor daha fazla gaza basıp kasarsan arac gaz yemeyıp stop edıyor....şimdi bu aracın kötü bir özelliği mi yoksa bir sorun mu?BEN BU ARACI YUKSEK EGIMLI RAMPADA KALDIRAMIYORUM.:)(sinirlerimi de cok bozdu ayrca insanlar kalkamayınca veya kacırınca acemi gözuyle bakıyor,hele bı de arkadaki korna çaldı mı!uvvvvvv)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

öyle ki ben yıllardır kullandıgım tüm araclarda en keskin rampalarda dahi el freni kullanmadan hiç sorunsuz kaldrıan biriyim..canım cok sıkıldı...ya ben buna kendı yöntemlerımle care bulucam...,inanmıyorum buna ama; belkı de arabanın yabancılıgını cekıyorum dıyelım,......bi süre bakalım denicem yabancılıktan mı kaynalanıyor su an 2500 km deyım.olmazsa baska careler düşünme durumunda kalabilirim bu rampa olayından ve gecmezse tekleme olayından dolayı...belki de rampada kalkamama sorunu 6.viteste yaptıgı anlık silkme sorunuyla alakalı bi sorundur....bu arada cok gerginim arkadaslar kusura bakmayın onlarca kez başarısız kalkış denemesinden sonra:(((

Özcan B. tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

aracı kaldırırken el frenini kesinlikle kullanmam. çok sıkıntıya düştüğümde ise 2000 devirlere kadar çıkmasamda zaten sizin tarif etmiş olduğunuz yöntemi kullanıyorum. motor oturma yaparsa da çeyrek , yarım gaza kadarda gazı pompalayarak aracın daha çabuk intibak etmesini sağlamaya çalışıyorum.

1750 devir altında kalkmaya çalışmıyorsanız zaten çekişte problem olmaması gerekiyor. megane'ı bilmiyorum ancak onunda yokuşta ok gibi fırlayacağını sanmıyorum.

Şimdilik bunu problem etmiyorum ancak bu gün dik rampada ışıklar nedeni ile durmak zorunda kaldım! aracın arkasınada bir transit çok yaklaştı! kalkana kadar mahvoldum. az kaldı hayatımda bir ilki gerçekleştirip arkadaki araca vuruyordum.buarada transite sayıyorum bu kadar yaklaşılırmı diye. 50 binden fazla saydığınız bir araçta böyle temel bir konuda sorun yaşamayı kimse istemez.

Neyse aracı servise götürüp her tarafını kurcalatmak istemiyorum, eniyisimi Engin beyin dediği gibi biraz daha aracın motorunun açılmasını ve benimde bu duruma alışmamı bekleyeyim, eğer olacak gibi değil artık bir hal çaresine bakmak gerekecek.

daha önce dizel tecrübenizde varmış, o halde problem araçtan kaynaklı. motor açılması ile çok fark edeceğini düşünmüyorum bence trafikte tehlike/stres yaşamamak için servise götürün. sonuçta garantili araç.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.