Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Dünyanın En Değerli Otomobil Markası: Bmw


Dr.Mert

Önerilen Mesajlar

BrandZ'ın yayınladığı küresel marka değerlendirmesinde BMW otomobil klasmanında en değerli marka oldu. 2010 yılında yine lider olan BMW 2011 yılında bu dereceyi Japon otomotiv devi Toyota'ya kaptırmıştı. 2011 yılında Japonya'da meydana gelen doğal felaketin ardından liderlik yine BMW'ye geçti. BMW'nin marka değeri 24.632 Milyar Dolar olarak açıklandı. 2.sırada 21.779 Milyar Dolar'lık değeriyle Toyota var. 3.sırada ise 16.111 Milyar Dolar'lık değeriyle Mercedes-Benz var.

1.BMW : 24.632 Milyar $

2.Toyota : 21.779 Milyar $

3.Mercedes-Benz : 16.111 Milyar $

4.Honda : 12.647 Milyar $

5.Nissan : 9.853 Milyar $

6.Volkswagen : 8.519 Milyar $

7.Ford : 7.025 Milyar $

8. Audi : 4.703 Milyar $

9.Hyundai : 3.598 Milyar $

10.Lexus : 3.392 Milyar $

Dünyanın en değerli şirketi ise 182.951 Milyar $'lık değeriyle Amerikan teknoloji devi Apple oldu.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ek bilgi:

Marka değerinin hesaplanması

Marka değeri, bir şirketin mali değerine markanın yaptığı katkı olarak görülebilir.

Marka değerinin hesaplanmasında iki ana yaklaşım bulunuyor: Araştırma tabanlı yöntemler ve finansal yöntemler.

Araştırma tabanlı yöntemlerde, markanın kullanıcıları ile yapılan anket çalışmalarından ulaşılan sonuçlar değerlendiriliyor. Bu sonuçlardan yola çıkarak, müşterilerin alım davranışına yön veren marka algısı anlaşılmaya ve ölçülmeye çalışılıyor. Basit bir örnek vermek gerekirse, tüketicilerin aynı tip ürün için bilincinde olduğu markalar arasında, daha fazla tercih ettiği, daha yüksek fiyat ödemeyi kabul ettiği, başka markalara geçmek yerine sadık kaldığı ve çevresindekilere tavsiye ettiği markaların, bu özelliklere sahip olmayan markalara göre daha değerli olduğu sonucu çıkarılıyor.

Finansal yöntemlerin altında ise markanın bugüne getirilmesinde sarf edilen tüm maliyetleri bugünkü değerine getiren ‘maliyet tabanlı’; benzer yapıya sahip markalarla göreceli ölçülmeye dayanan ‘karşılaştırma tabanlı’; isimsiz bir markaya göre markanın gelecekte sağlayacağı fiyat farkının bugünkü değerinin hesaplandığı ‘primli fiyat’ ve araştırma tabanlı ve diğer finansal yöntemleri harmanlayan ‘ekonomik kullanım’ yöntemleri bulunuyor.

Millward Brown’ın çalışması ‘ekonomik kullanım’ yaklaşımı ile paralellik arz ediyor. Bu çalışmada marka değeri üç soruyu cevaplayarak adım adım hesaplanıyor:

1- Söz konusu şirketin gelirlerinin ne kadarı markasının adı altında kazanılıyor? (Örneğin Coca-Cola markası hesaplanırken, Fanta ve Sprite gelirleri dışarıda tutuluyor)

2- Markaya bağlı gelirlerin ne kadarı müşterilerle kurulan yakın bağdan kaynaklanıyor? (Örneğin müşteri ürünü sadece rafta durduğu için mi alıyor, yoksa özellikle onu mu seçiyor?)

3- Marka kaynaklı gelirlerin geleceğe dönük büyüme potansiyeli nedir?

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.