Yakup Ç. A. Yanıtlama zamanı: Mayıs 23, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mayıs 23, 2012 start-stop iptali yok mu peki focuslarda Var tabi Bir sıkıntıda olmaz boşuna yoruluyor arkadaşlar Bu sistem 1 seneye kalmaz tüm araçlarda standart olacak 2 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
ferhat tezcan Yanıtlama zamanı: Mayıs 23, 2012 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mayıs 23, 2012 Tabi vardır belki bir farklı bir teknolojisi ama bence otomatik park kadar gereksiz bi özellik... Bence tabi Bu arada bir kaç kişiden daha duydum bu otomatik park pek kullanışlı değil biz her halukarda ondan daha hızlı park ediyoruz diyenleri doğrumudur? 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
ferhat tezcan Yanıtlama zamanı: Mayıs 23, 2012 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mayıs 23, 2012 (düzenlendi) Var tabi Bir sıkıntıda olmaz boşuna yoruluyor arkadaşlar Bu sistem 1 seneye kalmaz tüm araçlarda standart olacak Baştada yazdığım gibi kullanmadığım için bilmiyorum belkide ona göre bir yolu vardır start stop özelliğinin demiştim önceki yazılarımda Mayıs 23, 2012 ferhat tezcan tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Emre D. Yanıtlama zamanı: Mayıs 23, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mayıs 23, 2012 :) Geri görüş kamerası koysunlar onun yerine şu otomatık durmamı ne hiçbir güvence vermeyen saçma özellik( kitapçıkta binbir bahane konmuş çalışmayabilirlikle ilgili olarak) Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Yakup Ç. A. Yanıtlama zamanı: Mayıs 23, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mayıs 23, 2012 Keşke soruları ve yorumları ilgili başlıklarda yapsak oy oy Çöp forum isteyenler devam etsin tabi..Ama ısrarla devam edenler uyarı alacak bilginize Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
ferhat tezcan Yanıtlama zamanı: Mayıs 23, 2012 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mayıs 23, 2012 (düzenlendi) Keşke soruları ve yorumları ilgili başlıklarda yapsak oy oy Çöp forum isteyenler devam etsin tabi..Ama ısrarla devam edenler uyarı alacak bilginize Üstüme alınmama gerek varmı bu tehdidinizi.Eğer öyleyse yazılanları tekrar okumanızı tavsiye ederim. Mayıs 23, 2012 ferhat tezcan tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Yakup Ç. A. Yanıtlama zamanı: Mayıs 23, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mayıs 23, 2012 Üstüme alınmama gerek varmı bu tehdidinizi.Eğer öyleyse yazılanları tekrar okumanızı tavsiye ederim. Yok canım..Ayrıca tehdit değil, sen,ben,o ne kadar sahip çıkarsak o kadar iyi. Zaten forum nish (yani hedef tek) bir sürü kategori var..Aklımıza göre soruları heryere yazarsak global forumdan fark kalmaz... Üşengeçliği bıraksak ne iyi olacak tüm ülkece.. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Emre D. Yanıtlama zamanı: Mayıs 23, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mayıs 23, 2012 Tamam Yakup tamam Toparlıyalım, start- stop konsoldaki tuşla iptal edilebiliyor ama aracı her kullanımda yine aktif oluyor, yol bilgisayarı menüsünden kalıcı iptali varmıydı hiç hatırlamıyorum, 25- 30 derece sıcaklıkta hiç devreye girmiyor, unutmazsam ben hepp devre dışı bırakıyordum, turbo için bir tavsiyemde hava filitresinin temizliği... 2 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
ferhat tezcan Yanıtlama zamanı: Mayıs 23, 2012 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mayıs 23, 2012 (düzenlendi) Yok canım..Ayrıca tehdit değil, sen,ben,o ne kadar sahip çıkarsak o kadar iyi. Zaten forum nish (yani hedef tek) bir sürü kategori var..Aklımıza göre soruları heryere yazarsak global forumdan fark kalmaz... Üşengeçliği bıraksak ne iyi olacak tüm ülkece.. Bi konuda haklısın bu otomatik park muhabbeti daha önce tartışılmıştı.Bu başlık altında bunu sormak saçma oldu. Mayıs 23, 2012 ferhat tezcan tarafından düzenlendi 2 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Engin Yanıtlama zamanı: Mayıs 23, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mayıs 23, 2012 Evet hava filtresini daha sık değiştirmek gerekiyor ne kadar temiz hava o kadar temiz motor 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Cem Boneval Yanıtlama zamanı: Mayıs 23, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mayıs 23, 2012 (düzenlendi) Bu otomobil turboları konusunda üretildiği kadar başka hiç bir parça konusunda şehir efsanesi üretilmemiştir diye düşünüyorum. Bir yağ buharı eksikti o da geldi. Kısaca yazayım, mühendis değilim, teknik jargona hakim olamayabilirim: Turbo denilen aygıt motorun egzos manifoldundaki havayla döndürülen bir pervane ile emme manifoldunda havanın sıkıştırılarak basınçlı olarak yanma odasına pompalanmasını sağlayan bir aygıttır. Motorun tüm hareketli parçaları gibi bu da motor yağı ile sürtünme aşınmalarına karşı korunur. Ancak turbonun özel bir durumu var, turbo pervanesi hem sıcak atık hava ile itildiği için hem de saniyede dakikada 150.000 devir civarında bir hızla döndüğü için aşırı ısınabilmektedir. Bu nedenle de yağlanmasına özel bir önem gösterilmesi gerekir. Bu zor şartlarda ve yüksek performans ile çalışması nedeniyle de siz çok gayret gösterseniz de 100-120k km civarında ortalama sağlıklı ömrün üzerine çıkması pek mümkün olmaz. Yağlanma konusunda kullanıcı olarak nelere dikkat etmeliyiz: 1. Önerilen bakım aralıklarına uyarak yağın her zaman tam performans verir durumunda olmasını sağlamaya gayret edeceğiz. 2. Motor soğukken yağlanmanın mükemmel olmaması nedeniyle asla zorlamayacağız ve yüksek devirlere çıkmayacağız. Bu rölantide çalıştırıp bekleme anlamına gelmez, çünkü rölantide yeterince güçlü ve ısı üretici patlamalar oluşmadığından motorun ısınması daha uzun sürecek, dolayısı ile motor daha uzun süre soğuk çalışacak ve motor korunacağı yerde daha çok zarar görecektir. Rölanti tuttuğu anda kalkışla 1500-2000 dd aralığında dikkatli bir şekilde kullanmak daha yararlıdır (bu devirler kış ısıları için geçerlidir, yazın ilk çalışmada %30-40 ilave edilebilir) 3. Uzun süre yüksek devirli kullanılmışsa motoru kapatmadan 30-60 saniye bekleyeceğiz. Neden mi? Turbo pervanesi aşırı sıcakken motoru aniden kapattığınızda yağlanma kesilecek ve fakat atık gazlar nedeniyle kısa bir süre pervane dönmeye devam edecektir, bu da yağ filminin kopmasına ve pervane milinin içinde bulunduğu yuvaya aşırı ısı nedeniyle az veya çok kaynamasına neden olabilir. Bir süre beklediğinizde pervane normal çalışma ısısına gelecek ve bu risk ortadan kalkacaktır. Ancak günlük şehir trafiğinde ya da medeni devirlerde kullanıldığından risk oluşturacak düzeyde bir ısınma gerçekleşmeyeceğinden bu bekleme süresine uymak gerekmez, bu konuda varsa start-stop sistemine güvenebilirsiniz. 4. Düzgün yakıt kullanılmasına özen gösterilmeli, kötü yakıt kullanıldığında tam yanma gerçekleşmez ve çiğ yakıt egzos yolu ile atılırsa kurumlaşma olarak turbo pervanesine oturacak ve bir süre sonra sıkışmaya neden olacaktır. Sonuç: - Rölantide bekleme yarardan çok zarar getirir - Aşırı zorlanmış motor dışında 5-10 saniyeden fazla beklemek gerekmez - Start-stop çevre açısından faydalı bir araçtır, çok yönlü kontrollü çalışması nedeniyle motora ve turboya zarar verme olasılığı çok düşüktür. Mayıs 23, 2012 Cem Boneval tarafından düzenlendi 9 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
ferhat tezcan Yanıtlama zamanı: Mayıs 23, 2012 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mayıs 23, 2012 Tamam Yakup tamam Toparlıyalım, start- stop konsoldaki tuşla iptal edilebiliyor ama aracı her kullanımda yine aktif oluyor, yol bilgisayarı menüsünden kalıcı iptali varmıydı hiç hatırlamıyorum, 25- 30 derece sıcaklıkta hiç devreye girmiyor, unutmazsam ben hepp devre dışı bırakıyordum, turbo için bir tavsiyemde hava filitresinin temizliği... Turbo için sağlıklı olan hava filtresini kaç km de değiştirmektir peki? Ben önceki focus 2imde en geç onbinde bir değiştirirdim hiç onbeşbini görmedi hava filtresi Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Emre D. Yanıtlama zamanı: Mayıs 23, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mayıs 23, 2012 Turbo için sağlıklı olan hava filtresini kaç km de değiştirmektir peki? Ben önceki focus 2imde en geç onbinde bir değiştirirdim hiç onbeşbini görmedi hava filtresi Bence 5000 de değiştirsek iyi olur benim km suan 2400 de 5000 de değiştiririm mutlaka 50 tl filandır sanırım 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Engin Yanıtlama zamanı: Mayıs 23, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mayıs 23, 2012 Bende 5000 km bir değiştiriyorum 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Emre D. Yanıtlama zamanı: Mayıs 23, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mayıs 23, 2012 Bu arada bir kaç kişiden daha duydum bu otomatik park pek kullanışlı değil biz her halukarda ondan daha hızlı park ediyoruz diyenleri doğrumudur? Yakup görmesin yazdığımı yeni gördüm doğru :) :) Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Önerilen Mesajlar
Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın
Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor
Hesap oluştur
Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.
Hesap OluşturGiriş yap
Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.
Giriş Yap