Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Tdci Motorlarda Uzun Ömürlü Turbo Kullanımı Için Tavsiye


ferhat tezcan

Önerilen Mesajlar

Tabi vardır belki bir farklı bir teknolojisi ama bence otomatik park kadar gereksiz bi özellik... Bence tabi

Bu arada bir kaç kişiden daha duydum bu otomatik park pek kullanışlı değil biz her halukarda ondan daha hızlı park ediyoruz diyenleri doğrumudur?
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Var tabi :yeah:

Bir sıkıntıda olmaz boşuna yoruluyor arkadaşlar :)

Bu sistem 1 seneye kalmaz tüm araçlarda standart olacak

Baştada yazdığım gibi kullanmadığım için bilmiyorum belkide ona göre bir yolu vardır start stop özelliğinin demiştim önceki yazılarımda :) ferhat tezcan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Keşke soruları ve yorumları ilgili başlıklarda yapsak :) oy oy

Çöp forum isteyenler devam etsin tabi..Ama ısrarla devam edenler uyarı alacak bilginize :yeah:

Üstüme alınmama gerek varmı bu tehdidinizi.Eğer öyleyse yazılanları tekrar okumanızı tavsiye ederim. :) ferhat tezcan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Üstüme alınmama gerek varmı bu tehdidinizi.Eğer öyleyse yazılanları tekrar okumanızı tavsiye ederim. :)

Yok canım..Ayrıca tehdit değil, sen,ben,o ne kadar sahip çıkarsak o kadar iyi.

Zaten forum nish (yani hedef tek) bir sürü kategori var..Aklımıza göre soruları heryere yazarsak global forumdan fark kalmaz...

Üşengeçliği bıraksak ne iyi olacak tüm ülkece..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Tamam Yakup tamam :) Toparlıyalım, start- stop konsoldaki tuşla iptal edilebiliyor ama aracı her kullanımda yine aktif oluyor, yol bilgisayarı menüsünden kalıcı iptali varmıydı hiç hatırlamıyorum, 25- 30 derece sıcaklıkta hiç devreye girmiyor, unutmazsam ben hepp devre dışı bırakıyordum, turbo için bir tavsiyemde hava filitresinin temizliği...

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Yok canım..Ayrıca tehdit değil, sen,ben,o ne kadar sahip çıkarsak o kadar iyi.

Zaten forum nish (yani hedef tek) bir sürü kategori var..Aklımıza göre soruları heryere yazarsak global forumdan fark kalmaz...

Üşengeçliği bıraksak ne iyi olacak tüm ülkece..

Bi konuda haklısın bu otomatik park muhabbeti daha önce tartışılmıştı.Bu başlık altında bunu sormak saçma oldu. ferhat tezcan tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu otomobil turboları konusunda üretildiği kadar başka hiç bir parça konusunda şehir efsanesi üretilmemiştir diye düşünüyorum.

Bir yağ buharı eksikti o da geldi.

Kısaca yazayım, mühendis değilim, teknik jargona hakim olamayabilirim:

Turbo denilen aygıt motorun egzos manifoldundaki havayla döndürülen bir pervane ile emme manifoldunda havanın sıkıştırılarak basınçlı olarak yanma odasına pompalanmasını sağlayan bir aygıttır.

Turbolader-Modell.jpg

Motorun tüm hareketli parçaları gibi bu da motor yağı ile sürtünme aşınmalarına karşı korunur.

Ancak turbonun özel bir durumu var, turbo pervanesi hem sıcak atık hava ile itildiği için hem de saniyede dakikada 150.000 devir civarında bir hızla döndüğü için aşırı ısınabilmektedir.

Bu nedenle de yağlanmasına özel bir önem gösterilmesi gerekir.

Bu zor şartlarda ve yüksek performans ile çalışması nedeniyle de siz çok gayret gösterseniz de 100-120k km civarında ortalama sağlıklı ömrün üzerine çıkması pek mümkün olmaz.

Yağlanma konusunda kullanıcı olarak nelere dikkat etmeliyiz:

1. Önerilen bakım aralıklarına uyarak yağın her zaman tam performans verir durumunda olmasını sağlamaya gayret edeceğiz.

2. Motor soğukken yağlanmanın mükemmel olmaması nedeniyle asla zorlamayacağız ve yüksek devirlere çıkmayacağız. Bu rölantide çalıştırıp bekleme anlamına gelmez, çünkü rölantide yeterince güçlü ve ısı üretici patlamalar oluşmadığından motorun ısınması daha uzun sürecek, dolayısı ile motor daha uzun süre soğuk çalışacak ve motor korunacağı yerde daha çok zarar görecektir. Rölanti tuttuğu anda kalkışla 1500-2000 dd aralığında dikkatli bir şekilde kullanmak daha yararlıdır (bu devirler kış ısıları için geçerlidir, yazın ilk çalışmada %30-40 ilave edilebilir)

3. Uzun süre yüksek devirli kullanılmışsa motoru kapatmadan 30-60 saniye bekleyeceğiz. Neden mi? Turbo pervanesi aşırı sıcakken motoru aniden kapattığınızda yağlanma kesilecek ve fakat atık gazlar nedeniyle kısa bir süre pervane dönmeye devam edecektir, bu da yağ filminin kopmasına ve pervane milinin içinde bulunduğu yuvaya aşırı ısı nedeniyle az veya çok kaynamasına neden olabilir. Bir süre beklediğinizde pervane normal çalışma ısısına gelecek ve bu risk ortadan kalkacaktır. Ancak günlük şehir trafiğinde ya da medeni devirlerde kullanıldığından risk oluşturacak düzeyde bir ısınma gerçekleşmeyeceğinden bu bekleme süresine uymak gerekmez, bu konuda varsa start-stop sistemine güvenebilirsiniz.

4. Düzgün yakıt kullanılmasına özen gösterilmeli, kötü yakıt kullanıldığında tam yanma gerçekleşmez ve çiğ yakıt egzos yolu ile atılırsa kurumlaşma olarak turbo pervanesine oturacak ve bir süre sonra sıkışmaya neden olacaktır.

Sonuç:

- Rölantide bekleme yarardan çok zarar getirir

- Aşırı zorlanmış motor dışında 5-10 saniyeden fazla beklemek gerekmez

- Start-stop çevre açısından faydalı bir araçtır, çok yönlü kontrollü çalışması nedeniyle motora ve turboya zarar verme olasılığı çok düşüktür.

Cem Boneval tarafından düzenlendi
  • Beğen 9
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Tamam Yakup tamam :) Toparlıyalım, start- stop konsoldaki tuşla iptal edilebiliyor ama aracı her kullanımda yine aktif oluyor, yol bilgisayarı menüsünden kalıcı iptali varmıydı hiç hatırlamıyorum, 25- 30 derece sıcaklıkta hiç devreye girmiyor, unutmazsam ben hepp devre dışı bırakıyordum, turbo için bir tavsiyemde hava filitresinin temizliği...

Turbo için sağlıklı olan hava filtresini kaç km de değiştirmektir peki?

Ben önceki focus 2imde en geç onbinde bir değiştirirdim hiç onbeşbini görmedi hava filtresi

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Turbo için sağlıklı olan hava filtresini kaç km de değiştirmektir peki?

Ben önceki focus 2imde en geç onbinde bir değiştirirdim hiç onbeşbini görmedi hava filtresi

Bence 5000 de değiştirsek iyi olur benim km suan 2400 de 5000 de değiştiririm mutlaka 50 tl filandır sanırım
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.