Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Tdci Motorlarda Uzun Ömürlü Turbo Kullanımı Için Tavsiye


ferhat tezcan

Önerilen Mesajlar

Masallah agzim acik okudum :blink:

Ya değil mi, sen kalk 2,5 milyon sperm arasında birinci ol, sonra şu yaşadığın hayata bak...!

(Sevgili adminlerim konu dışı için özür)

Ne diyorduk???

Hah, turbonun uzun ömürlü olması için nasıl kullanalımdı konu, servis ustam (gibi çok güvenirim) ile şöyle bir diyalog yaşadık:

- Abi turbo ömrü için ilk çalıştırdığında basmadan ve durduğunda da kapatmadan bir 10 saniye bekle

- Tamam da bunu start-stopa nasıl anlatacağım?

- Yaa, değil mi!? (kafa kaşıma)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Arkadaşlar,yeni TDCI motor bu....Ne öyle 30 saniye beklemnize gerek var ne de 5000 km de hava filtresi değiştirmenize...Uzun yoldan gelmediğiiz müddetçe gelin parka,kapatın motoru çıkın arabadan,boşu boşuna mazot yakmayın,yazıktır..Arabanın kullanım klavuzunda bile rölantide çalıştırmaktan kaçının yazıyor yahu...Ben 40 saniyenin üzerindeki trafik ışıklarında motor sıcaksa kapatıyorum kontağı,start-stop maalesef 2012 model olduğu için bende yok,keşke olsaydı,ama farkmaz,düğmeye basıyorum kapanıyor,basıyorum çalışıyor işte....Bu başlık eski TDCI motorlar için geçerli oduğundan Focus 2 bölümüne taşınmalı bence :kıhkıh:

Bora A. tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Doğru da değil yanlış da değil.

Liseyi bitirdiğimde Berlin ve Dortmund üniversitelerinde makine mühendisliğine kabul edilmiştim.

Aynı zamanda Lufthansa pilot okulu giriş sınavını da kazanmıştım.

ÖSYM'den (o zamanki adı ÜSS) Tıp çıkınca onu tercih ettim :P

Büyük insansın abi iyiki varsın,big boss Tevfik babayıda unutmadım tabiii
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu konu o kadar çok yazıldı ki, eminim okuyup yine mi diyenler olmuştur.

Özetleyelim (D: Dizel, B: Benzinli):

  1. Motoru kullanırken her zaman uçlardan kaçınmak lazım, alt uçta düşük devirden, üst uçta da yüksek devirden. Neden derseniz her iki halde de yağlanma idealden uzak olacak ve motor/turbo daha fazla aşınacaktır. Tabi burada anlık kullanımdan değil, sık ve sürekli kullanımdan bahsediyoruz, bu değerler B/D 1000 dd altı ve B 5000 dd, D 3500-4000 dd üstü olarak kabul edilebilir. Düşük devirde aynı zamanda yakıtın tümüyle yanmasını engelleyecek ve kurum oluşumunu arttıracaktır.
  2. Ekonomik kullanım ile performanslı kullanım farklı yaklaşım gerektirir.
  3. Performanslı kullanımda vites değiştiğinde torkun yüksek olduğu devire düşerek kesintisiz hızlanma hedeflenir. Bu değerler D için 1750-2500 dd, B 1.6 Atm için 4000 dd ve 1.6 EB için 1600-5000 dd arasıdır. Hızlı yol almak istiyorsanız, ya da yükün arttığı durumlarda (söz gelimi rampada) vites yükselttiğinizde aracın bu devirlere düşmesi hedeflenmelidir. Bu en verimli hızlanmayı sağlar ama en ekonomik kullanım şekli değildir.
  4. Ekonomik kullanımda iki şart vardır, olabildiğince düşük devir ve gaz pedalına olabildiğince az basmak (altında kırılacak yumurta olduğunu hayal edin). Bu şartlarda B/D 1500-2500 dd arasında kullanılırsa tasarruf sağlanır. Ancak arada hızlanmak istiyorsanız hemen 3.maddeyi aklınıza getirmeniz lazım, torkun düşük olduğu devirde gaza yüklenmek kurum ve gereksiz yakıt tüketimi demektir. Bir alt vitese geçip gaza yüklenmekte yarar vardır.
  5. Motor soğukken 4'deki kurallara daha da sıkı sıkıya uymak gerekir.

Bu kadar yeterli mi daha da somutlaştıralım mı?

Yeterli bence Abi, daha nasıl anlatılabilir ki çok teşekkür ederim.Anlaşılan değerli yorumlarına hep ihtiyaç duyacağız.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Arkadaşlar,yeni TDCI motor bu....Ne öyle 30 saniye beklemnize gerek var ne de 5000 km de hava filtresi değiştirmenize...Uzun yoldan gelmediğiiz müddetçe gelin parka,kapatın motoru çıkın arabadan,boşu boşuna mazot yakmayın,yazıktır..Arabanın kullanım klavuzunda bile rölantide çalıştırmaktan kaçının yazıyor yahu...Ben 40 saniyenin üzerindeki trafik ışıklarında motor sıcaksa kapatıyorum kontağı,start-stop maalesef 2012 model olduğu için bende yok,keşke olsaydı,ama farkmaz,düğmeye basıyorum kapanıyor,basıyorum çalışıyor işte....Bu başlık eski TDCI motorlar için geçerli oduğundan Focus 2 bölümüne taşınmalı bence :kıhkıh:

Bora dün yazlık bakım kampanyasına girdim (namı değer beleş) Usta bana tavsiye olarak senin yazdıklarının tersini söyledi...galiba ustada eski mişşş.... :kıhkıh: :kıhkıh: :kıhkıh:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Arkadaşlar,yeni TDCI motor bu....Ne öyle 30 saniye beklemnize gerek var ne de 5000 km de hava filtresi değiştirmenize...Uzun yoldan gelmediğiiz müddetçe gelin parka,kapatın motoru çıkın arabadan,boşu boşuna mazot yakmayın,yazıktır..Arabanın kullanım klavuzunda bile rölantide çalıştırmaktan kaçının yazıyor yahu...Ben 40 saniyenin üzerindeki trafik ışıklarında motor sıcaksa kapatıyorum kontağı,start-stop maalesef 2012 model olduğu için bende yok,keşke olsaydı,ama farkmaz,düğmeye basıyorum kapanıyor,basıyorum çalışıyor işte....Bu başlık eski TDCI motorlar için geçerli oduğundan Focus 2 bölümüne taşınmalı bence :kıhkıh:

Bora dün yazlık bakım kampanyasına girdim (namı değer beleş) Usta bana tavsiye olarak senin yazdıklarının tersini söyledi...galiba ustada eski mişşş.... :kıhkıh: :kıhkıh: :kıhkıh:

Bu konu hiç bitmeyecek galiba, daha önce yazdım:

"Tekrar ve açık yazayım:

Zorlamadan kullandığınız şehir içi trafiğinde motoru rölanti devrine düştüğü anda stop etmek zarar vermeyecektir.

Veriyorsa Ford'u bana ayıplı mal satmaktan mahkemeye vermeliyim (bkz. Start-Stop sistemi)

Dizellerde 3000, benzinlilerde 4000 dd üzerinde uzun süreli kullanımlarda (bütün değerler yaklaşık) 30 saniye bekleme cömertliğini göstermek turbonuzun yararına olacaktır.

Ne fazlası ne azı..."

Şehir içinde "normal" kullandığınız zaman zaten park yerine geldiğinizde motor bir süre rölantide çalışmış oluyor, yaklaşma süreci, park manevraları vb. yani siz o bekleme süresini zaten yerine geitriyorsunuz.

ve turbo arzu edilen ısı düzeyine iniyor, stop etmeden gazı kökleyip 4000 dd civarında iken ayağınız gazda kontağı kapatırsanız bilemem, ama normal şartlarda beklemenize gerek yok.

Bu eski Focus için de yeni Focus için de geçerli.

Ustalar

1. Kendilerini fazla yenilemeyip alışılagelmiş ve eski şablonlara bağlı kaldıklarından

2. Tüketicinin pek de bilinçli davranmayacağını düşündüklerinden

bu bekleme uyarısını her ihitmale karşı yapıyorlar.

Ancak değerli forum ahalisi, bu konu baştan beri ilgili ve yetkili kişilerin aydınlatıcı açıklamaları ile doludur ve konunun cevabını NET bir şekilde içermektedir.

Yine de temkinli davranmak isteyene de hayatta başarılar...

Son söz: Arızalanacak turboyu beklemek de kurtarmaz.

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu konu hiç bitmeyecek galiba, daha önce yazdım:

"Tekrar ve açık yazayım:

Zorlamadan kullandığınız şehir içi trafiğinde motoru rölanti devrine düştüğü anda stop etmek zarar vermeyecektir.

Veriyorsa Ford'u bana ayıplı mal satmaktan mahkemeye vermeliyim (bkz. Start-Stop sistemi)

Dizellerde 3000, benzinlilerde 4000 dd üzerinde uzun süreli kullanımlarda (bütün değerler yaklaşık) 30 saniye bekleme cömertliğini göstermek turbonuzun yararına olacaktır.

Ne fazlası ne azı..."

Şehir içinde "normal" kullandığınız zaman zaten park yerine geldiğinizde motor bir süre rölantide çalışmış oluyor, yaklaşma süreci, park manevraları vb. yani siz o bekleme süresini zaten yerine geitriyorsunuz.

ve turbo arzu edilen ısı düzeyine iniyor, stop etmeden gazı kökleyip 4000 dd civarında iken ayağınız gazda kontağı kapatırsanız bilemem, ama normal şartlarda beklemenize gerek yok.

Bu eski Focus için de yeni Focus için de geçerli.

Ustalar

1. Kendilerini fazla yenilemeyip alışılagelmiş ve eski şablonlara bağlı kaldıklarından

2. Tüketicinin pek de bilinçli davranmayacağını düşündüklerinden

bu bekleme uyarısını her ihitmale karşı yapıyorlar.

Ancak değerli forum ahalisi, bu konu baştan beri ilgili ve yetkili kişilerin aydınlatıcı açıklamaları ile doludur ve konunun cevabını NET bir şekilde içermektedir.

Yine de temkinli davranmak isteyene de hayatta başarılar...

Son söz: Arızalanacak turboyu beklemek de kurtarmaz.

Süper yorumluyorsun Abi, ben ziyadesi ile tatmin oldum çok teşekkür ederim.
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 4 yıl sonra...
  • 2 hafta sonra...

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.