Tevfik Yanıtlama zamanı: Haziran 4, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Haziran 4, 2012 Dizel araçlar devirli kullanılır diye bir şey yok.uydurma hepsi yolun eğilimine yüküne ve aracın gücüne göre değişir herşey.... 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Cem Boneval Yanıtlama zamanı: Haziran 4, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Haziran 4, 2012 Masallah agzim acik okudum Ya değil mi, sen kalk 2,5 milyon sperm arasında birinci ol, sonra şu yaşadığın hayata bak...! (Sevgili adminlerim konu dışı için özür) Ne diyorduk??? Hah, turbonun uzun ömürlü olması için nasıl kullanalımdı konu, servis ustam (gibi çok güvenirim) ile şöyle bir diyalog yaşadık: - Abi turbo ömrü için ilk çalıştırdığında basmadan ve durduğunda da kapatmadan bir 10 saniye bekle - Tamam da bunu start-stopa nasıl anlatacağım? - Yaa, değil mi!? (kafa kaşıma) 2 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Bora A. Yanıtlama zamanı: Haziran 4, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Haziran 4, 2012 (düzenlendi) Arkadaşlar,yeni TDCI motor bu....Ne öyle 30 saniye beklemnize gerek var ne de 5000 km de hava filtresi değiştirmenize...Uzun yoldan gelmediğiiz müddetçe gelin parka,kapatın motoru çıkın arabadan,boşu boşuna mazot yakmayın,yazıktır..Arabanın kullanım klavuzunda bile rölantide çalıştırmaktan kaçının yazıyor yahu...Ben 40 saniyenin üzerindeki trafik ışıklarında motor sıcaksa kapatıyorum kontağı,start-stop maalesef 2012 model olduğu için bende yok,keşke olsaydı,ama farkmaz,düğmeye basıyorum kapanıyor,basıyorum çalışıyor işte....Bu başlık eski TDCI motorlar için geçerli oduğundan Focus 2 bölümüne taşınmalı bence Haziran 4, 2012 Bora A. tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Emre D. Yanıtlama zamanı: Haziran 4, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Haziran 4, 2012 Doğru da değil yanlış da değil. Liseyi bitirdiğimde Berlin ve Dortmund üniversitelerinde makine mühendisliğine kabul edilmiştim. Aynı zamanda Lufthansa pilot okulu giriş sınavını da kazanmıştım. ÖSYM'den (o zamanki adı ÜSS) Tıp çıkınca onu tercih ettim Büyük insansın abi iyiki varsın,big boss Tevfik babayıda unutmadım tabiii 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Tevfik Yanıtlama zamanı: Haziran 4, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Haziran 4, 2012 sagol evlat teşekkürlerde...benim emarem okunmaz cem bey...çok farklı bir insan.... Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Emre D. Yanıtlama zamanı: Haziran 4, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Haziran 4, 2012 sagol evlat teşekkürlerde...benim emarem okunmaz cem bey...çok farklı bir insan.... Forumdakşlerle bir futbol takımı kuracağım baba, senle cem abi teknik külübede haberiniz olsun saygılar... 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Tevfik Yanıtlama zamanı: Haziran 4, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Haziran 4, 2012 süper fikir ne diyeyim...izmirden bi cacık cıkmıyor...keşke istanbulda olsa idim diyorum bazen....çok kafa yapardık ya.... 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Emre D. Yanıtlama zamanı: Haziran 4, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Haziran 4, 2012 süper fikir ne diyeyim...izmirden bi cacık cıkmıyor...keşke istanbulda olsa idim diyorum bazen....çok kafa yapardık ya.... boss süper olurdu 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Nihat Abukan Yanıtlama zamanı: Haziran 4, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Haziran 4, 2012 Bu konu o kadar çok yazıldı ki, eminim okuyup yine mi diyenler olmuştur. Özetleyelim (D: Dizel, B: Benzinli): Motoru kullanırken her zaman uçlardan kaçınmak lazım, alt uçta düşük devirden, üst uçta da yüksek devirden. Neden derseniz her iki halde de yağlanma idealden uzak olacak ve motor/turbo daha fazla aşınacaktır. Tabi burada anlık kullanımdan değil, sık ve sürekli kullanımdan bahsediyoruz, bu değerler B/D 1000 dd altı ve B 5000 dd, D 3500-4000 dd üstü olarak kabul edilebilir. Düşük devirde aynı zamanda yakıtın tümüyle yanmasını engelleyecek ve kurum oluşumunu arttıracaktır. Ekonomik kullanım ile performanslı kullanım farklı yaklaşım gerektirir. Performanslı kullanımda vites değiştiğinde torkun yüksek olduğu devire düşerek kesintisiz hızlanma hedeflenir. Bu değerler D için 1750-2500 dd, B 1.6 Atm için 4000 dd ve 1.6 EB için 1600-5000 dd arasıdır. Hızlı yol almak istiyorsanız, ya da yükün arttığı durumlarda (söz gelimi rampada) vites yükselttiğinizde aracın bu devirlere düşmesi hedeflenmelidir. Bu en verimli hızlanmayı sağlar ama en ekonomik kullanım şekli değildir. Ekonomik kullanımda iki şart vardır, olabildiğince düşük devir ve gaz pedalına olabildiğince az basmak (altında kırılacak yumurta olduğunu hayal edin). Bu şartlarda B/D 1500-2500 dd arasında kullanılırsa tasarruf sağlanır. Ancak arada hızlanmak istiyorsanız hemen 3.maddeyi aklınıza getirmeniz lazım, torkun düşük olduğu devirde gaza yüklenmek kurum ve gereksiz yakıt tüketimi demektir. Bir alt vitese geçip gaza yüklenmekte yarar vardır. Motor soğukken 4'deki kurallara daha da sıkı sıkıya uymak gerekir. Bu kadar yeterli mi daha da somutlaştıralım mı? Yeterli bence Abi, daha nasıl anlatılabilir ki çok teşekkür ederim.Anlaşılan değerli yorumlarına hep ihtiyaç duyacağız. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Bekir B. Yanıtlama zamanı: Haziran 5, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Haziran 5, 2012 Arkadaşlar,yeni TDCI motor bu....Ne öyle 30 saniye beklemnize gerek var ne de 5000 km de hava filtresi değiştirmenize...Uzun yoldan gelmediğiiz müddetçe gelin parka,kapatın motoru çıkın arabadan,boşu boşuna mazot yakmayın,yazıktır..Arabanın kullanım klavuzunda bile rölantide çalıştırmaktan kaçının yazıyor yahu...Ben 40 saniyenin üzerindeki trafik ışıklarında motor sıcaksa kapatıyorum kontağı,start-stop maalesef 2012 model olduğu için bende yok,keşke olsaydı,ama farkmaz,düğmeye basıyorum kapanıyor,basıyorum çalışıyor işte....Bu başlık eski TDCI motorlar için geçerli oduğundan Focus 2 bölümüne taşınmalı bence Bora dün yazlık bakım kampanyasına girdim (namı değer beleş) Usta bana tavsiye olarak senin yazdıklarının tersini söyledi...galiba ustada eski mişşş.... :kıhkıh: 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Cem Boneval Yanıtlama zamanı: Haziran 5, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Haziran 5, 2012 Arkadaşlar,yeni TDCI motor bu....Ne öyle 30 saniye beklemnize gerek var ne de 5000 km de hava filtresi değiştirmenize...Uzun yoldan gelmediğiiz müddetçe gelin parka,kapatın motoru çıkın arabadan,boşu boşuna mazot yakmayın,yazıktır..Arabanın kullanım klavuzunda bile rölantide çalıştırmaktan kaçının yazıyor yahu...Ben 40 saniyenin üzerindeki trafik ışıklarında motor sıcaksa kapatıyorum kontağı,start-stop maalesef 2012 model olduğu için bende yok,keşke olsaydı,ama farkmaz,düğmeye basıyorum kapanıyor,basıyorum çalışıyor işte....Bu başlık eski TDCI motorlar için geçerli oduğundan Focus 2 bölümüne taşınmalı bence Bora dün yazlık bakım kampanyasına girdim (namı değer beleş) Usta bana tavsiye olarak senin yazdıklarının tersini söyledi...galiba ustada eski mişşş.... :kıhkıh: Bu konu hiç bitmeyecek galiba, daha önce yazdım: "Tekrar ve açık yazayım: Zorlamadan kullandığınız şehir içi trafiğinde motoru rölanti devrine düştüğü anda stop etmek zarar vermeyecektir. Veriyorsa Ford'u bana ayıplı mal satmaktan mahkemeye vermeliyim (bkz. Start-Stop sistemi) Dizellerde 3000, benzinlilerde 4000 dd üzerinde uzun süreli kullanımlarda (bütün değerler yaklaşık) 30 saniye bekleme cömertliğini göstermek turbonuzun yararına olacaktır. Ne fazlası ne azı..." Şehir içinde "normal" kullandığınız zaman zaten park yerine geldiğinizde motor bir süre rölantide çalışmış oluyor, yaklaşma süreci, park manevraları vb. yani siz o bekleme süresini zaten yerine geitriyorsunuz. ve turbo arzu edilen ısı düzeyine iniyor, stop etmeden gazı kökleyip 4000 dd civarında iken ayağınız gazda kontağı kapatırsanız bilemem, ama normal şartlarda beklemenize gerek yok. Bu eski Focus için de yeni Focus için de geçerli. Ustalar 1. Kendilerini fazla yenilemeyip alışılagelmiş ve eski şablonlara bağlı kaldıklarından 2. Tüketicinin pek de bilinçli davranmayacağını düşündüklerinden bu bekleme uyarısını her ihitmale karşı yapıyorlar. Ancak değerli forum ahalisi, bu konu baştan beri ilgili ve yetkili kişilerin aydınlatıcı açıklamaları ile doludur ve konunun cevabını NET bir şekilde içermektedir. Yine de temkinli davranmak isteyene de hayatta başarılar... Son söz: Arızalanacak turboyu beklemek de kurtarmaz. 6 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Nihat Abukan Yanıtlama zamanı: Haziran 5, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Haziran 5, 2012 Bu konu hiç bitmeyecek galiba, daha önce yazdım: "Tekrar ve açık yazayım: Zorlamadan kullandığınız şehir içi trafiğinde motoru rölanti devrine düştüğü anda stop etmek zarar vermeyecektir. Veriyorsa Ford'u bana ayıplı mal satmaktan mahkemeye vermeliyim (bkz. Start-Stop sistemi) Dizellerde 3000, benzinlilerde 4000 dd üzerinde uzun süreli kullanımlarda (bütün değerler yaklaşık) 30 saniye bekleme cömertliğini göstermek turbonuzun yararına olacaktır. Ne fazlası ne azı..." Şehir içinde "normal" kullandığınız zaman zaten park yerine geldiğinizde motor bir süre rölantide çalışmış oluyor, yaklaşma süreci, park manevraları vb. yani siz o bekleme süresini zaten yerine geitriyorsunuz. ve turbo arzu edilen ısı düzeyine iniyor, stop etmeden gazı kökleyip 4000 dd civarında iken ayağınız gazda kontağı kapatırsanız bilemem, ama normal şartlarda beklemenize gerek yok. Bu eski Focus için de yeni Focus için de geçerli. Ustalar 1. Kendilerini fazla yenilemeyip alışılagelmiş ve eski şablonlara bağlı kaldıklarından 2. Tüketicinin pek de bilinçli davranmayacağını düşündüklerinden bu bekleme uyarısını her ihitmale karşı yapıyorlar. Ancak değerli forum ahalisi, bu konu baştan beri ilgili ve yetkili kişilerin aydınlatıcı açıklamaları ile doludur ve konunun cevabını NET bir şekilde içermektedir. Yine de temkinli davranmak isteyene de hayatta başarılar... Son söz: Arızalanacak turboyu beklemek de kurtarmaz. Süper yorumluyorsun Abi, ben ziyadesi ile tatmin oldum çok teşekkür ederim. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Enes Andıç Yanıtlama zamanı: Ocak 11, 2017 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ocak 11, 2017 toyotanın kullanım klavuzunda gördüm bunu arkadaşlar turbo dizel araçlar için bekleme sürelerini yazıyordu Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Enes Andıç Yanıtlama zamanı: Ocak 25, 2017 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ocak 25, 2017 Buda HYUNDAI kullanım klavuzundan Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Sezai Rahmi YILDIRIM Yanıtlama zamanı: Ocak 28, 2017 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ocak 28, 2017 1.6 dizel 38 bindeki aracımı "kurum temizliği için yüksek devirlerde yarım saat kadar kullanmak" diye bir bilgi kalmış aklımda. Bunun aslı astarı nedir? Yapmalı mıyım? Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Önerilen Mesajlar
Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın
Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor
Hesap oluştur
Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.
Hesap OluşturGiriş yap
Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.
Giriş Yap