Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Focus 90.000 Km Uzun Donem Incelemesi


Önerilen Mesajlar

  • 4 hafta sonra...
On 24.12.2015 at 02:19, Alper Karakuyu said:

5 yılda 200000 devirmişsiniz araç şirket aracı mı? ya da iş icabı mı kullanılıyor?

 

Aracımı üniversiteye başladığımda almıştım.Okulum evime günlük 80-90 km idi. İşin içine gezme de eklenince bu kilometrelere kadar çıktık.

 

Focus"u 193.500 km de iken sattım. :) İkinci el fiyat bilgisi olarakta ön-arka tamponu boyatmıştım.Bunun dışında boyası yada kazası yoktu. 39.000 tl"ye verdim.2 tane yaklaşık 300.000 km focus kullandıktan sonra seat leon fr"a geçtim.Artık dizelden sıkıldığımdan ve kesinlikle turbo destekli manuel vites bir benzinli araç arayışına geçtiğimden böyle bir karar verdim.

 

Aklımda golf focus ve leon vardı.Focus"un 1.0 motor değerleri açıkcası beni tatmin etmedi.Birde 2 araçtanda çok memnun kalsamda başka bir araç istedim. ^_^ Leon doluluğunda bir golfle arasında yaklaşık 15.000 tl gibi bir fiyat farkıda çıkınca cimriliğim tuttu leon aldım. 

 

Bu aracıda biraz kullandıktan tanıdıktan sonra da forumda çeşitlilik olması açısından bununla ilgilide kendi çapımda bir görüş yazarım.

 

Kısacası 200.000 km boyunca mk2 kasa focus kullanan biri olarak ikinci elde makul değerlerde focus ufak tefek eksikleri dışında gözü kapalı alınacak bir araç der noktayı koyarım. :)

 

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 2 yıl sonra...

                      93.000 km'den beri bende araç, şu an 178.000 km'ye geldim. En çok karşılaştığım sorun turbo borusu patlaması ve şanzıman kulağı değişimi oldu. Kozmetik olarak ise soyulmalar mevcut. Bu konuda çok zayıf Ford. Kullandıkları boyayı değiştirseler bence çok iyi olur.

                      En sevdiğim tarafı sürüş keyfi ve viraj hakimiyeti. Tabii lastikler burada çok önemli. Aracın yalıtımı ne çok iyi ne de çok kötü, normal. Lastikle bir nebze azaltabilirsiniz. 

                      Olumlu yönleri : Ses sistemi kendi sınıfındaki birçok araçtan iyi ( titanium olduğu için benimki biraz farklı ), koltukları çok rahat, güven veriyor, direksiyon, yol tutuş, motor performansı ( yarışmıyorsanız gayet tatminkar ).

                      Olumsuz yönleri : Plastik kalitesi biraz daha iyileştirilebilir, ön konsolda soyulmalar olması, yalıtımı rakiplerine göre biraz daha iyi olabilir, aracın aydınlatmasında d2s ampul kullanılsaymış daha iyi olurmuş, bazı parçalarının tek bulunamaması.

 

Çağdaş Kolcuoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

1.0 ecoboost focusun 150.000 km bakımını geçen hafta yaptırdım. Şu ana kadar 135.000 km'de fren disklerimi, 150.000 bakımında da debriyaj baskı balatasını değiştirdim. Triger kayışını değiştirmedim. 180.000 km olduğunda bakıcam o işe(bir düşüneceğim diyelim ?). Soğutma suyu hortumu değişimi ve aks keçesi değişimi dışında her hangi bir sorun için servise uğramadım. aracın şuanki kilometresine göre kondisyonu bana göre oldukça iyi. Karma tüketimde 5,4 ile rahatlıkla dolaşabiliyorum. 

Benim en sinir olduğum durum, dikiz aynasının sıcak havalarda kendisini aşağı bırakması. 2-3 günde bir ayna ayarlamaktan nefret ediyorum :). 

Tekrar araba alma durumum olsa, gene bu aracı alırdım.

 

Kaan Zaim tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.