Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Peugeot 301


Cem Boneval

Önerilen Mesajlar

30x serisi Era ve Symbol sınıfında mı, yoksa Focus, Megane, Fluence, Jetta sınıfında mı, benim bildiğim C segmenti ama, yanılıyor muyum.

Bazen sınıflar arası net geçiş olmuyor, normal şartlar altında uzunluk ve dingil mesafesi önemli iken, son yıllarda donanım özellikleri ve fiyat gibi unsurlar da değerlendirmeye katılmaya başlandı.

Sonuçta bence bu araç Bbuçuk, ve evet Linea gibi...

Unutmayalım ki albenisini tasarım, malzeme kalitesi ve donanımdan değil, kolay ulaşılabilir olması ve kötü yol şartlarına uygunluğundan kazanacak.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Peugeot ortadaki “0”ın iki yanına eklenen üç rakamlı numaralandırmayı 1929 yılında 201* modeli ile başlattı.

Peugeot’nun kullandığı ve tarihinden gelen isimlendirme sistemi aşağıdaki şekilde yapılanıyor:

- Ortadaki sıfır (0) Peugeot markasının kimliğine tekabül ediyor,

- İlk numara segmentin büyüklüğünü temsil ediyor,

- Birler hanesindeki rakam ise aracın neslini belirtiyor.

Bu sistem, türev gövde siluetleri nitelendirmek üzere çift harfler eklenmek suretiyle (CC et SW) 90’lı yılların sonunda değişiklik gördü. 2005 yılından bu yana, 3008 veya 5008 gibi yüksek kasa yapılı modelleri nitelendiren ortadaki çift sıfır ile zenginleşti.

Uluslararası büyüme süreci Peugeot’yu isimlendirme politikasını gözden geçirmeye yöneltti.

Bundan böyle, Peugeot modellerinin isimleri yenilenmeleri sırasında değiştirilmeyecek. Ürün adlarının sabitlenmesi ürün gamının okunmasını ve pazara yerleşmelerini kolaylaştıracak.

Ortadaki “0” Peugeot’nun genetik kodunu ifade ediyor

Ortadaki “0” markanın genetik kodunu temsil ediyor.

Bu numaralandırma Peugeot Markası’nın tarihini temsil ediyor ve bilinirliğini sürdürmek için muhafaza edilecek.

İlk rakam : Segmentin sembolü

Satışa sunulduğu pazar hangisi olursa olsun, aracın segmentini gösteren birinci rakam muhafaza ediliyor.

Son rakam yeni hedefleri, yeni iddiaları yansıtıyor

Uluslararası düzeyde daha geniş pazar elde etme hedefi, pazarın kalbindeki yüksek satış volümlü segmentlerde yeni fetih modellerinin lansmanını gerektiriyor.

Bu modeller Peugeot ürün gamına dahil oluyor ve “1” rakamı ile sonlanan yeni isimler taşıyorlar.

Özel olarak yeni müşteri beklentilerini karşılamak üzere tasarlanmış olan, erişilebilir ve prestijli bu yeni Pazar kazanma modelleri “8” rakamıyla sonlanan model arzını tamamlayacak.

Yeni Peugeot 301’de olduğu gibi, Peugeot’nun çağdaş tasarım kodlarını taşıyan bu modeller kendi segmentlerinde markaya özgü dinamik sürüş özellikleri ve kullanım keyifleri ile ayırt ediliyorlar; bunlara ayrıca daha da geliştirilmiş sağlamlık özellikleri ve kullanım rahatlığı ekleniyor.

“1” rakamı ile sonlanan isimlerin yapılanması da tamamen “8”’li modellerinkiyle aynı olacak. Bu doğrultuda, aracın konseptine göre 3 veya 4 rakamlı numaralandırmada :

- ilk rakam aracın dahil olduğu segmenti belirtiyor,

- ortadaki 0 veya çift 0 Peugeot kimliğini temsil ediyor,

- son rakam ise “1” veya “8” olacak.

“1”li modeller

Zamanında sağlam ve ekonomik olarak nitelendirilen 201* modelinde olduğu gibi, “1” rakamı Peugeot Markası’nın kullanım rahatlığı, çok yönlü ve akılcı özelliklerine yönelik müşteri beklentilerini karşılayan, erişilebilir ve prestijli modellerini temsil edecek. Bu yeni modeller “8” rakamıyla sonlanan ürün gamımızı tamamlayacak.

“8”li modeller

308 veya 3008 gibi şu an “8“ rakamıyla sonlanan bir numara taşıyan bütün modeller yenilenmeleri sırasında isimlerini muhafaza edecekler; “7. Nesil” modeller ise yenilenmeleri sonrasında “8” rakamıyla isimlendirilecek.

Peugeot tüm tarihi boyunca ürün gamının tamamında benzersiz şekilde işlevsellik ve heyecanı birleştirmeyi başardı. Marka bu temelde gelişerek, globalleşme ve gamda yükseliş süreçlerini başardı ve her zaman akıl ve duygu boyutlarını bir araya getirerek kendini yenilemeyi bildi.

*Markanın 201nci projesi olan 201, zamanının zorlu ekonomik koşullarında Peugeot için özellikle kurtarıcı bir rol oynadı. Yeni bir otomobil neslinin başlangıç noktasını oluşturan bu modelin lansmanına adanan önemli endüstriyel olanaklar ürünleri inovasyon, şıklık, ekonomi ve sağlamlıkla eşanlamlı olarak Peugeot Markası’nın büyümesine katkıda bulundu.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 2 hafta sonra...

pj mail atmış....

Yeni Peugeot 301, Peugeot Markası’nın globalleşmesini ve yeni pazarlara girme iddiasını ortaya koyuyor. Araç, titiz, zor beğenen ve hem erişilebilir hem de prestijli kompakt sedan arayışında olan geniş bir müşteri kitlesine yönelik olarak özel bir şekilde tasarlandı.

Yeni Peugeot 301’in basın mensupları için ilk gösterimi Paris Otomobil Fuarı’nın Basın Günleri’nde yapılacak. Yeni Peugeot 301’in halka yönelik dünya prömiyeri, 1 Kasım 2012 tarihinde Türkiye’de düzenlenecek İstanbul Auto Show Fuarı’nda gerçekleştirilecek. Aynı anda Türkiye’de ve ardından Orta ve Doğu Avrupa, Rusya, Ukrayna, Yunanistan, Mağrip, Orta Doğu, Körfez ve Afrika ülkeleri ile bazı Güney Amerika pazarları gibi çok sayıda başka ülkede satışa sunulacak.

Peugeot’nun tüm dünyada satış hacmi açısından zamanla en önemli modellerinden biri olacak Peugeot 301, sınıfının merkezinde konumlanıyor. Araç, satışa sunulacağı farklı pazarların beklentilerine uyarlanmış olan modern bir tasarım ve standartlar sunuyor.

Böylece, 301 hem duygulara hitap eden hem de dayanıklılık sergileyen güçlü karakterli tasarımı ve modern görünüşü ile Peugeot’nun en yeni tasarım kodlarını üzerinde barındırıyor. Otomobilin tasarımı Peugeot’nun en üst kalite kriterlerinin bir araya getirilmesiyle sürekli olarak bu hedef doğrultusunda yönlendirilmiştir.

Peugeot 301, sıcak ülkeler, soğuk ülkeler, bozuk yol koşulları gibi en zorlu kullanım şartlarına uyum gösterecek şekilde geliştirildi.

4,44 m uzunluğundaki araç, rakiplerinin bir adım önüne geçmesini sağlayan özgün ve cömert mimarisi ile fark ediliyor. Böylelikle sınıfında referans özellikler sunuyor:

- Arka koltuklarda rekor oturma alanı (2,65 metrelik aks mesafesi)

- 506 litrelik (VDA 210) rekor bagaj hacmi

- Her durumda sürüş keyfi sağlayan, Peugeot’nun bilgi birikiminden kaynaklanan üstün konfor seviyesiyle bağlantılı güvenli sürüş özellikleri,

- Mevcut çok sayıda güvenlik donanımı: ESP, ABS, 4’e kadar varan hava yastığı, acil fren yardımı, ISOFIX, vs.

Aynı şekilde, son nesil benzinli ve dizel motor seçenekleri, 72 hp ile 115 hp arasında değişen güçler, manuel veya otomatik vites kutularıyla birlikte hedef pazarların beklentilerine göre uyarlandı :

- 1.2 l VTi 53 kW (72 hp) (1)

- 1.6 l HDi 68 kW (92 hp)

- 1.6 l VTi 85 kW (115 hp)

Modernliğin sembolü 301 böylece, sürüş keyfi ve düşük yakıt tüketimini birleştiren teknolojisi sayesinde, 208’den sonra, Peugeot ürün gamının yeni benzinli 3 silindirli (1.2 l VTi) motor gamından yararlanacak ikinci modeli olacak.

301, kabinde mükemmel bir konfor düzeyi sağlayan, elektronik klima, Bluetooth eller serbest kit ve USB bağlantılı MP3 – radyo çalar, uzaktan kumandalı bagaj kapağı ve arka park yardımı gibi modern donanımları bir araya getiriyor.

Yeni Peugeot 301, yüksek sürüş keyfi sunan emniyetli ve güvenilir bir aile otomobili olarak dikkat çekiyor. Bu özellikler hali hazırda Peugeot’yu hedeflediği çok sayıda ülkede başarılı kılan özellikler. Gerçekten de Peugeot 100 yıldan daha uzun geçmişi olan köklü bir otomobil üreticisi ve otomobil dünyasında dikkat çekmiş ve hala dikkat çeken çok sayıda sedan modelin tasarımcısı (404, 504, 305, 405, 406, 407, 408, 508) konumunda bulunuyor.

Avrupa’da Vigo (İspanya) Fabrikası’nda üretilen Yeni Peugeot 301’in basın mensupları için ilk gösterimi Paris Otomobil Fuarı’nın Basın Günleri’nde yapılacak. Yeni Peugeot 301’in halka yönelik dünya prömiyeri, 1 Kasım 2012 tarihinde Türkiye’de düzenlenecek İstanbul Auto Show Fuarı’nda gerçekleştirilecek. Aynı anda Türkiye’de ve ardından Orta ve Doğu Avrupa, Rusya, Ukrayna, Yunanistan, Mağrip, Orta Doğu, Körfez ve Afrika ülkeleri ve bazı Güney Amerika pazarları gibi çok sayıda ülkede satışa sunulacak.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 2 yıl sonra...

Dünya kadar araba sattıktan sonra kağıt otomobillerini teste sokmuşlar sonunda ve sonuç hüsran..

 

3 yıldız, yandan önden boyundan iyice darbe alıyor yolcular..

 

 

http://euroncap.com/results/peugeot/301/564.aspx

 

C Elysee de aynı tabi ki 

http://euroncap.com/results/citroen/c_elysee/552.aspx

 

 

 

 

n5GIgmA.png
 
PrAfBsw.png
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.