Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Garanti Kapsam Sınırı


Guest Özcan B.

Soru

Merhaba.Henüz 1300 km de focus 3 style 1.6 tdci arac kullanıyorum.Ancak bir konuda tedirgin oldum ve karar veremedim.Aracımda özellikle yüksek viteslerde gazda anlık bir boşalma yapıyor ve ardından ufak bir silkme yapıyor(yakıt biterken olan silkme gibi),forumda bu sorunu daha önce yazmıştım,yazılım yüklendiğinde durumun geçebileceği konusunda tavsiyelerde bulunulmuştu.Beni korkutan,yazılımla bu durum çözülmezde motorun açılması söz konusu olursa ne yapmalıyım?.Çünkü ben aracı servise-sanayiye götürmemek için gidip 0 km araç aldım ve ben daha 1000 km deki aracın acılıp tamirat yapılmasını istemiyorum.Ben bu durumda aracın tamiri yerine aracı reddedip 0 km sorunsuz bir araç isteme hakkım var mı.Çünkü ben sıfır km arac alırken düzgün kullandıgım sürece bakımlar dışında aracıma anahtar değmeyeceğini,servis-sanayi yollarında paramın,zamanımın ve keyfimin heba olmayacağını düşünerek 0 km pahalı bir arac satın aldım

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu soruda 13 cevap bulunuyor

Önerilen Mesajlar

  • 0

Bende yakup la aynı fikirdeyim.Yalnız şöyle bir durum oluşsaydı mesela:

Araçta motor değiştirmeye kadar gidecek bir sorun olursa belki o zaman böyle bir istekte bulunabilrsiniz.Yani durumun baya bir ciddi olması gerekiyor böyle bir istekte bulunabilmeniz için.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Anlıyorum haklısınız ama müşteri olarak ve 0 km pahalı bir arac alma sebebim bu arazılardan sanayi servis yollarından kurtulmaksa böyle bir durum benim için kabul edilemez.Aracta zamanla cıkacak sorunlar garanti kapsamında telafisi kabul edilebilir ama ben 300 km deyken de vardı.Bu da fabrika hatası demek oluyor ve ben sorunlu bir araç satın almak istemıyorum,çünkü benım onlara verdiğim para da herhangi bir sorun yok,değiştirme-düzeltme yapmasına da gerek yok.Ürün ne olursa olsun bence ilk kullanımında sıkıntı varsa bence bu garanti kapsamı değil değişim kapsamına girmeli,buna benzer durumla karşılaşan arkadas var mı,ya da tanıdıgınız kişi,ne yol izlemeliyim

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bu Arada Geçmiş Olsun,Siz Müşteri Bakış Açısıyla Haklı Olabilirsiniz Bu Konuda Ancak,Değişim Talep Edebilmeniz İçin Aynı Ağrızanın Bir Kaç Kez Daha Tekrar Etmesi Lazım.Örneğin Motordan Kaynaklandı Sizin Şikayetiniz Ve Motor Tamir Edildi,Size Tamam Efendim Hallonuldu Denildi,Ancak Aynı Şikayetle Bir Kaç Kez Daha Gittiniz O Zaman İşin Rengi Değişir.Saygılarımla...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Aracınız tek bi parçadan oluşmuyor belli birleşenler sonucunda mevcut halini alıyor,belki ufak bi sorundan kaynaklanıp onarılabilir yada parça değişimiyle giderilebilir.Böyle bir yol varken otasan pire için yorgan yakmaz.Dediğiniz gibi yapılsa hiç bi distirbütör,fabrika yaşamını sürdüremez.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Anlıyorum haklısınız ama müşteri olarak ve 0 km pahalı bir arac alma sebebim bu arazılardan sanayi servis yollarından kurtulmaksa böyle bir durum benim için kabul edilemez.Aracta zamanla cıkacak sorunlar garanti kapsamında telafisi kabul edilebilir ama ben 300 km deyken de vardı.Bu da fabrika hatası demek oluyor ve ben sorunlu bir araç satın almak istemıyorum,çünkü benım onlara verdiğim para da herhangi bir sorun yok,değiştirme-düzeltme yapmasına da gerek yok.Ürün ne olursa olsun bence ilk kullanımında sıkıntı varsa bence bu garanti kapsamı değil değişim kapsamına girmeli,buna benzer durumla karşılaşan arkadas var mı,ya da tanıdıgınız kişi,ne yol izlemeliyim

senin başına gelen avrupa da bir kullanıcının başına gelse araç 10 kez değişmişti.malesef bizde araç değişimi imkansız gibi birşey.face de bir hyundai kaza fotosu vardı i30.araç benim yakın bir arkadaşımın tanıdığının.araç yaklaşık 4 takla atıyo bir hava yastığı dahi açılmıyo.hyundai ne yaptı sizce.ilk etepta hiç bir şey.sonrasını bilmiyorum ama.arkadaşın dava açtığını duymuştum.

lafın özü değişimden ziyade aracın tam olarak yapılmasına yogunlaş.değişim diğer arkadaşların da dediği gibi biraz zor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Empati yapsam ve isteklerinizi haklı bulsam da bunu aracı satın alırken imzaladığınız ve garanti koşullarını içeren sözleşme karşılamaz.

Yanlış hatırlamıyorsam ayıplı mal sayılması için

1. Tüketicinin onarım hakkını kullanmış olması

2. Garanti süresi içerisinde sık arızalanması nedeniyle maldan yararlanamamanın süreklilik arz etmesi (aynı nedenle 3 kez kullanım dışı kalması söz konusu idi sanırım)

3. Tamir için gereken azami sürenin aşılması (30 iş günü sanırım)

4. Tamirinin mümkün bulunmadığının anlaşılması hallerinde, araç değişimi veya bedel iadesi söz konusu olabilir.

(Alperen imdat!!!!)

Cem Boneval tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

ben 1 kere gittim zaten,birşey yok dediler,söylemediler ama arac yeni oldugu için aracı henüz tanımadıgımı düşündüler..uzun yola çıkıp tekrar yaparsa yatığı tarihi km sini mevkisini vs.yazıcam,muhtemelen yeni yazılım yükleyecekler eğer yine geçmezse fordda çalısan bir arkadasımın dediğini yapıp veryansın yapıcam..gazeteci çagırırcam tehdidi vs tarzında..o zaman değişim yapılırmış

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

ben 1 kere gittim zaten,birşey yok dediler,söylemediler ama arac yeni oldugu için aracı henüz tanımadıgımı düşündüler..uzun yola çıkıp tekrar yaparsa yatığı tarihi km sini mevkisini vs.yazıcam,muhtemelen yeni yazılım yükleyecekler eğer yine geçmezse fordda çalısan bir arkadasımın dediğini yapıp veryansın yapıcam..gazeteci çagırırcam tehdidi vs tarzında..o zaman değişim yapılırmış

İstediğiniz kadar gazeteci çağırın birşey çıkmaz siz daha servise arızayı gösteremiyorsunuz büyük ihtimal servise gittiğinizde adamlar denerken bu sorun oldu mu gördüler mi bunu yazmamışsınız.Gördülerse ne dediler eğer daha servise arızayı ıspatlayamamışsanız işiniz daha çok.Ispatlasanız dahi halledeceklerine eminim halledemezlerse ki çok küçük bir ihtimal ozaman değiştiriler aracınızı.Ben sıfır opel almıştım 2005 yılında kapısı boyalı çıktı serviste boyanmış ayıplı mal 2 yıl mahkemeyle uğraştık en son sattım gitti gördüğünüz gibi hiç bir sucum yok ayıplı malı bile değiştiremedik ve mahkeme ile uğraştık.Canınızı sıkmayın siz önce arızayı ıspatlayın onlar hallederler
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Sifir arac da alsaniz bunlar gokten inmiyor sonucta kul yapisi bunlar elbette ariza olusabilir sizin yapmaniz gereken arizayi tespit ettirmek arac 1km de olsa 1.000.000 kmde de olsa motorun acilmasi o araca zarar vermez.Servisle de aranizi cok iyi tutarsaniz gerekirse ufak tefek ikramlar surucu hatasi olan seyleri bile garantiden degistirirler.Ha ayni problem 3 kez tekrarlanirsa yada araciniz 1 aydan fazla yatarsa o zaman amerikan baskani dahil herkezi arayin :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.