Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Akaryakıt Fiyatları


Aydın Baran

Önerilen Mesajlar

Abicim bizdeki bir problem de şu; bakkala da araba ile gidenler var, metrolarla dolsa şehir yine binmeye tenezül etmeyecek insanlar var.Bilinç yok ki bir çoğumuz da :) Araba ile sınıf yapmaya çalışmayı bırakmak lazım artık. Tüm yaşanan trafik vs gibi şeyler gereksiz tüketim demek bu tüketim ülkenin tamamını etkiliyor fakat bunları düşünemiyoruz yapılan plansız yol çalışması bile zararımıza..

 

Eğitim şart diyecek bişey yok pek.

Neden o halde modifiye tutkunlarının eserlerini alkışlıyoruz?

Trafiği yaratanlar da biz değil miyiz zaten,5 kişilk arabayı tek kişi gün boyu gezdirerek ?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Neden o halde modifiye tutkunlarının eserlerini alkışlıyoruz?

Trafiği yaratanlar da biz değil miyiz zaten,5 kişilk arabayı tek kişi gün boyu gezdirerek ?

Modifiye alkışını anlamadım. 

 

Ben şahsen boş boş gezmiyorum istanbul'da :) Sizde yapmayın istanbul'da iseniz arkadaşınız ile buluşun metroya kadar araçla gidin vs.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

En iyisini ben yapıyorum o zaman..

En iyisini ben yapıyorum asıl, artık servise biniyorum.  

Akşam geldiğimde arabayı bir önceki gün bıraktığım gibi bulmak istesem de, araba evde durdukça bu sefer de babam gezmeye başlamış. :D :D :D 

Her gün bir yere gidilir mi ? 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Modifiye alkışını anlamadım. 

 

Ben şahsen boş boş gezmiyorum istanbul'da :) Sizde yapmayın istanbul'da iseniz arkadaşınız ile buluşun metroya kadar araçla gidin vs.

Mesajların saati yanlış görünüyor. Ben de mi sorun var? Saat 23.47 de yazdığınız mesaj 00.47 de yazılmış görünüyor.Sanki forum saati ile bilgisayar saati arasında 1 saat fark var gibi.

Modifiye bağlantısı uzun hikaye...

Ayhan C. tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Eski iş yerime bisikletle gidip geliyordum.

 

Şu anki iş yerime gündüz servisle gece de otobüsle gidip geliyorum. Arabayla gidip gelmeye göre 40 dk zararım olsada hesap yaptığımda benim için bu yol daha ekonomik oluyor. Hemde aracımı yormamış oluyorum.

 

Geçen haftasonuda arabamla cevizli carrefoura gittik (sırf otopakta güvende olması açısından) Ordan eşimle birlikte metroya binip oldukça ekonomik bir şekilde kadıköye gittik.

 

Zira aracım kadıköye git gel 45 km den aşağı yukarı 10 tl mazot yakacaktı. Biz metroyla 2 kişi 6 tl ye gidip geldik ( dönüşler aktarma)

 

Valla tavsiye ederim hem trafik derdi yok.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

şimdi bir haber gelse benzin litre fiyatı 3tl'ye düştü diye ne güzel olurdu değil mi? binerdim 180 bg'lik arabama keyfin dibine vururdum.

 

bir de şöyle baksak; bir türlü kapatılamayan cari açık yüzünden geleceğimiz maalesef karanlık. üstelik bu cari açığın ana nedenlerinden biri de enerji tüketimimiz. kullandığımız araçlar ithal (kimse bana yerli üretim var demesin, taşeronlukla olmaz bu iş) harcadığımız yakıt ithal. araç ve yakıt üzerine uygulanan vergiler kaldırılsa halimizin ne olacağı ortada. bunu anlamak için çok derin düşünmeye gerek yok. ama nedense kimse de bu şekilde düşünmüyor. 10 kuruş zam gelse herkes feryat figan. akşam haberlerinde 10 dk vatandaşın şikayetini dinleriz.

 

neden hala araba üretemiyoruz, ya da neden örümcek ağı gibi metro sistemimiz yok diye üzülmeyiz ama. çünkü bunların yapılmaması bizim kabahatimiz değildir. hem zaten tren yolu ile ekonomik ulaşım bize ne gerek. bizim gibi zengin ülkelere duble yol gider. bu işlerle almanya gibi fakir Avrupa ülkeleri uğraşsın. almanya demişken otomobil sanayisinde dünya lideriler, onlardaki fiyat 4,41 tl. yani bizden %10 daha ucuz sadece. bizim durumumuzda olsa benzin fiyatı ne kadar olurdu tahmin edin.

 

şimdi böyle düşünüyorum diye bu da mal geçersiniz...

 

hadi sıradan vatandaşı geçtim de en azından şu elit forum ortamında biraz bilinç olsun artık..

 

şimdi bir haber gelse benzin litre fiyatı 3tl'ye düştü diye ne güzel olurdu değil mi? binerdim 180 bg'lik arabama keyfin dibine vururdum.

 

bir de şöyle baksak; bir türlü kapatılamayan cari açık yüzünden geleceğimiz maalesef karanlık. üstelik bu cari açığın ana nedenlerinden biri de enerji tüketimimiz. kullandığımız araçlar ithal (kimse bana yerli üretim var demesin, taşeronlukla olmaz bu iş) harcadığımız yakıt ithal. araç ve yakıt üzerine uygulanan vergiler kaldırılsa halimizin ne olacağı ortada. bunu anlamak için çok derin düşünmeye gerek yok. ama nedense kimse de bu şekilde düşünmüyor. 10 kuruş zam gelse herkes feryat figan. akşam haberlerinde 10 dk vatandaşın şikayetini dinleriz.

 

neden hala araba üretemiyoruz, ya da neden örümcek ağı gibi metro sistemimiz yok diye üzülmeyiz ama. çünkü bunların yapılmaması bizim kabahatimiz değildir. hem zaten tren yolu ile ekonomik ulaşım bize ne gerek. bizim gibi zengin ülkelere duble yol gider. bu işlerle almanya gibi fakir Avrupa ülkeleri uğraşsın. almanya demişken otomobil sanayisinde dünya lideriler, onlardaki fiyat 4,41 tl. yani bizden %10 daha ucuz sadece. bizim durumumuzda olsa benzin fiyatı ne kadar olurdu tahmin edin.

 

şimdi böyle düşünüyorum diye bu da mal geçersiniz...

 

hadi sıradan vatandaşı geçtim de en azından şu elit forum ortamında biraz bilinç olsun artık..

Almanya TL mi kullanmaya başladı benzin 4.41 TL ymiş ! Euro yu TL ye çevirmişiniz burda tabikide önemli olan şu Almanyadaki alım gücüyle Türkiyedeki alım gücü nasıl onu karşılaştırmak lazım adam Almanyada 1 litre benzine verdiği parayla ne kadar örneğin yiyecek,ekmek, vb. birşey alabiliyor Türkiyede 1 litre bezine verilen parayla ne kadar alabiliyor önemli olan o ,almanyada 100 euro ile neler alınabiliyor burda 100 euro ile neler alınabiliyor...onlar benzine atıyorum 2 euro veriyor ,bu 2 euro orda ne kadar değerli burda 2 euro ne kadar değerli bunu karşılaştırmak lazım kişi başı milli gelir orda ne kadar burda ne kadar ..orda maliyetin ne kadarı vergi burda ne kadarı vergi.Almanyada insanlar maaşının yüzde kaçını yakıta harcıyor burda yüzde kaçını harcıyor, bunları kıyaslayıp ondan sonra onlardan sadece 0,45 TL fazla veriyoruz demek lazım  :yeah:

Ayrıca kimse vergiler kaldırılsın demiyor  ödediğimiz vergilerle bu çark dönüyor  ..Benzinin rafineri çıkış fiyatı 1,58 liraysa biz buna vergiyle örneğin 5 tl değilde 3 tl ödeyelim biz vergi ödemeyelim demiyoruz hem ÖTV hem KDV verginin vergisi alınıyor ,gemiyle gezenler nedense ötv ödemiyor nede olsa gemi zorunlu bir ihtiyaç ya onlarda yakıta ötv uygulanmıyor ,zaten balıkçılar düşünülerek yapılmış birşey buda :)

çağlar çetinkaya tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ben asıl halk ne zaman patlayacak onu merak ediyorum.

Bu halk patlamaz, çünkü büyük çoğunluğu tıpkı yukarıdakiler gibi haksız kazanç peşinde koşuyor ve bu umutla yaşıyor. 

 

bir de şöyle baksak; bir türlü kapatılamayan cari açık yüzünden geleceğimiz maalesef karanlık. üstelik bu cari açığın ana nedenlerinden biri de enerji tüketimimiz. kullandığımız araçlar ithal (kimse bana yerli üretim var demesin, taşeronlukla olmaz bu iş) harcadığımız yakıt ithal. araç ve yakıt üzerine uygulanan vergiler kaldırılsa halimizin ne olacağı ortada. bunu anlamak için çok derin düşünmeye gerek yok. ama nedense kimse de bu şekilde düşünmüyor. 10 kuruş zam gelse herkes feryat figan. akşam haberlerinde 10 dk vatandaşın şikayetini dinleriz.

hadi sıradan vatandaşı geçtim de en azından şu elit forum ortamında biraz bilinç olsun artık..

Nasıl bir bilinç beklediğinizi anlamadım?

Bugün dolaylı vergilerin nedeni

1. Doğrudan vergi toplanamaması (nedenlerine girmeyelim şimdilik).

2. Bire mal olacak yatırımı beşe mal ederek birilerinin aradaki farkı paylaşmasıdır.

Toplanan vergiler halka hizmet için yapılan yatırımlar için harcanmamkta hortumlanan kredilerden oluşan cari açığın faizlerine gitmektedir.

Ne borcu alan benim ne de hortumlayan, hal böyle olunca niye küçük bir azınlığın rahat yaşaması için bu paraları ödemek zorunda olayım, tabii ki itiraz edeceğim.

 

Almanya TL mi kullanmaya başladı benzin 4.41 TL ymiş ! Euro yu TL ye çevirmişiniz burda tabikide önemli olan şu Almanyadaki alım gücüyle Türkiyedeki alım gücü nasıl onu karşılaştırmak lazım adam Almanyada 1 litre benzine verdiği parayla ne kadar örneğin yiyecek,ekmek, vb. birşey alabiliyor Türkiyede 1 litre bezine verilen parayla ne kadar alabiliyor önemli olan o ,almanyada 100 euro ile neler alınabiliyor burda 100 euro ile neler alınabiliyor...onlar benzine atıyorum 2 euro veriyor ,bu 2 euro orda ne kadar değerli burda 2 euro ne kadar değerli bunu karşılaştırmak lazım kişi başı milli gelir orda ne kadar burda ne kadar ..orda maliyetin ne kadarı vergi burda ne kadarı vergi.Almanyada insanlar maaşının yüzde kaçını yakıta harcıyor burda yüzde kaçını harcıyor, bunları kıyaslayıp ondan sonra onlardan sadece 0,45 TL fazla veriyoruz demek lazım  :yeah:

Almanya iyi bir örnek.

Orada benim konumumda bir doktor benim 4-5 mislim maaş alıyor ve misal ete üçte bir bedel ödüyor. Kullandığım arabayı 3 maaşı ile alıyor, ben ise 10 maaşımla. Şimdi benzin fiyatı aynı olsa ne yazar.

 

Türk halkı sömürülüyor, onyıllardır, yeni değil, ama kendisi de bir şekilde sömürme umudu taşıdığı için bu sisteme razı geliyor.

Fiş almasam kaça olur muhabbetini unutmayalım.

Suç hepimizde, ama doğrusunu bilen pek olmadığı için süreç suç olarak algılanmıyor. Herkesin eli bir şekilde diğerinin cebinde...

Ve hemen hepimiz aslında bize ait olmayan parayla hayatımızı kuruyoruz.

Küreselleşmeye ise hiç girmeyelim :)

Cem Boneval tarafından düzenlendi
  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

alım gücü ile ya da vergi toplanması vs ile konuyu dağıtmayalım şimdi. petrol kaynağı olmayan gelişmiş ülkelerin hemen hepsi akaryakıta benzer oranlarda vergi uygulamaktadır. bu oran türkiyede %66 almanyada %62'dir. petrol fiyatı zaten belli ülkeden ülkeye değişmiyor.

 

bu verginin esas nedeni vergi açığını kapatmak değildir. cari açığın büyümesine neden olan kalemlerin tüketimine gem vurmak içindir.  devlet dolaylı vergiyi akaryakıttan değil ekmek peynirden de alır istese. çok fazla tüketilen ithalat kalemlerine yüksek oranda vergi uygulanması ülkenin faydasınadır. bugün 3 tlye benzin satılsa bu türkiye için iyi birşey olmaz. bizim gibi cari açığı olan bir ülke kendini bu şekilde kollamak zorundadır. almanya örneğini vermemin nedeni de cari açığı olmadığı halde onlarda aynı oranlarda vergi uyguluyorlar. yani kendilerini bu yolla kolluyorlar.

 

alım gücü konusunda kendimizi almanya ile kıyaslamamız ayrı meseledir. buna girmeyelim şimdi...  

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

alım gücü ile ya da vergi toplanması vs ile konuyu dağıtmayalım şimdi. petrol kaynağı olmayan gelişmiş ülkelerin hemen hepsi akaryakıta benzer oranlarda vergi uygulamaktadır. bu oran türkiyede %66 almanyada %62'dir. petrol fiyatı zaten belli ülkeden ülkeye değişmiyor.

 

bu verginin esas nedeni vergi açığını kapatmak değildir. cari açığın büyümesine neden olan kalemlerin tüketimine gem vurmak içindir.  devlet dolaylı vergiyi akaryakıttan değil ekmek peynirden de alır istese. çok fazla tüketilen ithalat kalemlerine yüksek oranda vergi uygulanması ülkenin faydasınadır. bugün 3 tlye benzin satılsa bu türkiye için iyi birşey olmaz. bizim gibi cari açığı olan bir ülke kendini bu şekilde kollamak zorundadır. almanya örneğini vermemin nedeni de cari açığı olmadığı halde onlarda aynı oranlarda vergi uyguluyorlar. yani kendilerini bu yolla kolluyorlar.

 

alım gücü konusunda kendimizi almanya ile kıyaslamamız ayrı meseledir. buna girmeyelim şimdi...

Size kolay gelsin
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

bu verginin esas nedeni vergi açığını kapatmak değildir.

Yıllar içinde iktidarların gerçek amaçları yanında her zaman bir de örtülü amaçları olduğunu gördüm.

Cari açığı yaratanın da salt vatandaş ve onun harcadığı enerji olduğunu düşünmek biraz safdillik olur. 

Velev ki öyle olsa, benzinin Avrupa ortalaması satış fiyatı 1,54€. 

Hal böyle iken biz niye 1,83€ ödüyoruz?

Neyse konu çetrefilli ve vatandaşın alım gücündeki düşüş nedeniyle duygusal yorumlardan uzak kalamıyor.

Cari açığı büyüten de yıllardır uygulanan yanlış ekonomik politikalardır. 

Daha önce de yazdığım gibi maalesef hiç birimiz kendi paramızı harcamıyoruz....

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ben akaryakıtın litre maliyeti bu ülkeye ne ise onu ödemeye razıyım. Gerisi hırsızlık.

Ben bordro üzerinden gerçek kazanca dayalı olarak her ay vergi mi ödüyorum. Bunun üzerine ödediğim dolaylı vergileri cebimden çalınmış olarak bakıyorum. Siyasetçinin biri gelir biri gider ama soygun bitmez. Eskiden ödenen vergiler yol su elektrik olarak dönüyordu. Artık fatura, ogs, egs ödemesi olarak dönüyor. Özel sigortan yoksa büyük şehirde sağlık hizmetinin durumu ortada, eğitim çocuğu olan biliyor. Özel okula göndermeseniz çocuk hayat yarışında geri kalıyor, İngizlice öğrenmiyor, kafasına ne sokulduğu belli değil okullarda.

Ee biz ne diyeceğiz şimdi devletimiz sen çok yaşa, biz ölsek de sen yaşa.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

alım gücü ile ya da vergi toplanması vs ile konuyu dağıtmayalım şimdi. petrol kaynağı olmayan gelişmiş ülkelerin hemen hepsi akaryakıta benzer oranlarda vergi uygulamaktadır. bu oran türkiyede %66 almanyada %62'dir. petrol fiyatı zaten belli ülkeden ülkeye değişmiyor.

 

bu verginin esas nedeni vergi açığını kapatmak değildir. cari açığın büyümesine neden olan kalemlerin tüketimine gem vurmak içindir.  devlet dolaylı vergiyi akaryakıttan değil ekmek peynirden de alır istese. çok fazla tüketilen ithalat kalemlerine yüksek oranda vergi uygulanması ülkenin faydasınadır. bugün 3 tlye benzin satılsa bu türkiye için iyi birşey olmaz. bizim gibi cari açığı olan bir ülke kendini bu şekilde kollamak zorundadır. almanya örneğini vermemin nedeni de cari açığı olmadığı halde onlarda aynı oranlarda vergi uyguluyorlar. yani kendilerini bu yolla kolluyorlar.

 

alım gücü konusunda kendimizi almanya ile kıyaslamamız ayrı meseledir. buna girmeyelim şimdi...  

sadece makam otolarına harcanan parayı ve yakıt masraflarını araştırmanızı öneririm.

ondan sonra karar verelim cari açığı kimin artırdığına

şu biraz bilinç olsun sözüne de takılmadım değil iyi niyetle söylediğinizi umuyorum 

Kubilay Yıldırımbayazıt tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Size kolay gelsin

[quote name="Metin

Aslinda Türkiye icin biz benzine 10tl vermeliyiz ,Türkiye daha ileriye gider şimdi aman allah 3lira verirsek ne olacak bu ülke , cari açık falan büyür .o yüzden biz vatandaşa düşen görev benzine mazota daha fazla vergi ödemek. Diğer yerlerden har vurup harman savurmak, ,gemiciklerden ÖTV almamak ama benzine mümkün oldugunca vergi vermek..yoksa vay halimize

çağlar çetinkaya tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.