Soner Yaz Oluşturma zamanı: Haziran 6, 2012 Raporla Share Oluşturma zamanı: Haziran 6, 2012 Merhaba Aracınızı hangi devirlerde vites değiştiriyorsunuz duymak istediğim özellikler 2008 focus tit 1,6i (brc lpg'li) 1,2 lpg li araç kullanıyordum 2500 devirden sonra değiştiriyordum, bu araçta kaç yaparsam daha sağlıklı olur Teşekkürler. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
0 Ayhan Karadağ Yanıtlama zamanı: Haziran 8, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Haziran 8, 2012 Merhaba Aracınızı hangi devirlerde vites değiştiriyorsunuz duymak istediğim özellikler 2008 focus tit 1,6i (brc lpg'li) 1,2 lpg li araç kullanıyordum 2500 devirden sonra değiştiriyordum, bu araçta kaç yaparsam daha sağlıklı olur Teşekkürler. daha önce 99 ot.cıvıc arabam vardı2800 devirde vites degiştiriyordu buda manuel araçlara göre daha fazla yakıt tüketimine neden oluyordu bu yüzden sana tavsiyem 2500 ün üzerine fazla çıkmamamdır 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
0 Guest Metehan Çelik Yanıtlama zamanı: Haziran 12, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Haziran 12, 2012 2000-2500 arası idealdir. fakat 2200 civarı da turboya giriyor turboda hassas sonuçta en iyisi 2500 gibi Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
0 Cem Boneval Yanıtlama zamanı: Haziran 12, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Haziran 12, 2012 Link izlemekten hoşlanmayanlar için mesajımı aynen buraya da alıntılıyorum: Bu konu o kadar çok yazıldı ki, eminim okuyup yine mi diyenler olmuştur. Özetleyelim (D: Dizel, B: Benzinli): Motoru kullanırken her zaman uçlardan kaçınmak lazım, alt uçta düşük devirden, üst uçta da yüksek devirden. Neden derseniz her iki halde de yağlanma idealden uzak olacak ve motor/turbo daha fazla aşınacaktır. Tabi burada anlık kullanımdan değil, sık ve sürekli kullanımdan bahsediyoruz, bu değerler B/D 1000 dd altı ve B 5000 dd, D 3500-4000 dd üstü olarak kabul edilebilir. Düşük devirde aynı zamanda yakıtın tümüyle yanmasını engelleyecek ve kurum oluşumunu arttıracaktır. Ekonomik kullanım ile performanslı kullanım farklı yaklaşım gerektirir. Performanslı kullanımda vites değiştiğinde torkun yüksek olduğu devire düşerek kesintisiz hızlanma hedeflenir. Bu değerler D için 1750-2500 dd, B 1.6 Atm için 4000 dd ve 1.6 EB için 1600-5000 dd arasıdır. Hızlı yol almak istiyorsanız, ya da yükün arttığı durumlarda (söz gelimi rampada) vites yükselttiğinizde aracın bu devirlere düşmesi hedeflenmelidir. Bu en verimli hızlanmayı sağlar ama en ekonomik kullanım şekli değildir. Ekonomik kullanımda iki şart vardır, olabildiğince düşük devir ve gaz pedalına olabildiğince az basmak (altında kırılacak yumurta olduğunu hayal edin). Bu şartlarda B/D 1500-2500 dd arasında kullanılırsa tasarruf sağlanır. Ancak arada hızlanmak istiyorsanız hemen 3.maddeyi aklınıza getirmeniz lazım, torkun düşük olduğu devirde gaza yüklenmek kurum ve gereksiz yakıt tüketimi demektir. Bir alt vitese geçip gaza yüklenmekte yarar vardır. Motor soğukken 4'deki kurallara daha da sıkı sıkıya uymak gerekir. Bu kadar yeterli mi daha da somutlaştıralım mı? 6 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
0 Mesut Ş. Yanıtlama zamanı: Haziran 17, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Haziran 17, 2012 Genellikle araç vites artır ikazına uyuyorum....2000 Araç ne hocam FOCUS 2 collection da boyle özellikler var mı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
0 Yakup Ç. A. Yanıtlama zamanı: Haziran 17, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Haziran 17, 2012 Araç ne hocam FOCUS 2 collection da boyle özellikler var mı Hayır yok, Bekir bey'in araç Focus 3 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
0 Arif Yılmaz Yanıtlama zamanı: Haziran 27, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Haziran 27, 2012 Bende titanium dizel aracımı 2000 devirde değiştiriyorum aracı yeni aldım kullanırken hassas kullanıcıyımdır vites değiştirdiğim esnada yeşil ışık yandığını fark ettim acaba dedim vites değiştirdiğimi takipmi ediyor meğerse vites değiştir lambasıymış beğendim açıkçası benim vites değiştirme zamanıma birebir uymasıda hoşuma gitti. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Soru
Soner Yaz
Merhaba
Aracınızı hangi devirlerde vites değiştiriyorsunuz
duymak istediğim özellikler 2008 focus tit 1,6i (brc lpg'li)
1,2 lpg li araç kullanıyordum 2500 devirden sonra değiştiriyordum, bu araçta kaç yaparsam daha sağlıklı olur
Teşekkürler.
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
Bu soruda 21 cevap bulunuyor
Önerilen Mesajlar
Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın
Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor
Hesap oluştur
Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.
Hesap OluşturGiriş yap
Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.
Giriş Yap