Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Aktif Izgara


ferhat tezcan

Soru

Focus 3 lerde bulunan aktif izgara soğuk motorda radyatörün önünü kapatir ki araç çabucak çalişma sicakliğina erişsin.

Bunu hepimiz biliyoruz ve mutlaka araci ilk aldiğimiza eğilip bakmişizdir ilk çaliştirmada çalişiyormu diye izgara.

Peki şimdi asil sorum geliyor.Ben bu araci alirken hem satici hemde internet sitesinde izgaranin belli bir süratten sonra yine otamatik olarak kapanip rüzgar akişini aracin üstüne yönlendirip arabanin aerodinamiğine(doğru yazmişimdir umarim)arti yönde etki ettiğinden bahsediliyordu.

Bu gerçekmidir yoksa pazarlama tekniğimi.İşin açikçasi yüksek hizda ve devirde çalişan bir motorun radyatörünün önünü kapatmak bana pek mantikli gelmedi

Birde o durumda eğilip bakamadiğimdan çalişiyormu yüksek hizda diye :)

Bilen arkadaşlar aydinlatirsa beni bu konuda sevinirim.

Şimdiden teşekkürler.

ferhat tezcan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu soruda 13 cevap bulunuyor

Önerilen Mesajlar

  • 0

Bunu demiyorum onu zaten biliyorum.Normalde motor sicakken açik bu izgara daha sonra otoyola çiktin 100 km nin üstüne çiktiktan sonrada motor hali hazirda sicakken kapaniyormuş rüzgar akimini yukariya doğru vermek için

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ferhat aktif ızgara hız, motor ısısı ve çevre ısısı gibi parametreleri kullanan bir program ile kontrol ediliyor ve önceden belirlenmiş 14 farklı konumu kullanarak aerodinami ile motor soğutma arasındaki ideal çözümü üretiyor.

Yaz aylarında çevre ısısı 30 ve üstü derecelerde iken motorun kendi kendini soğutmasına imkan olmadığından hızın ne olursa olsun radyatöre gereken hava akımını sağlayacak kadar hava girişine izin verilecek ve aerodinami biraz ikinci plana atılacaktır.

Ancak kış aylarında ideal çalışma ısısına ulaştıktan sonra motor bölmesi çevresindeki havanın ısısı soğutma suyunu yeterince soğuk tutmaya yeteceğinden ızgara hiç açılmayabilir ve maksimum aerodinami sağlanır.

Tabii,

Kapalı = İyi aerodinami (havayı kama gibi kesme)

Açık = Kötü aerodinami (ızgaradan içeri girip radyatöre çarpan havanın direnci arttırması

Aralık = Vasat aerodinami, yetecek kadar soğutma (aralığın da 12 farklı konumu var)

Yani rahat ol, bir de bunu kafaya takma, hele ki giderken ne durumda olduğunu merak edip araştırmaya kalkma...

[media=]

Cem Boneval tarafından düzenlendi
  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Soğukken kapaklar kapanıyor motor kolay ısınıyor. Hızlı giderken kapaklar tekrar kapanıyor. Sürtünme azalıyor. Hızlı giderken motor zaten yeterince havayı alabilir. Kapaklar ancak hararet olursa açılıyordur.

Ford böyle bir duyuru yaptıysa sistem çalışıyordur. Bu firmaların hiçbiri yalan beyan yapıp rezil olmak istemez.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bunu demiyorum onu zaten biliyorum.Normalde motor sicakken açik bu izgara daha sonra otoyola çiktin 100 km nin üstüne çiktiktan sonrada motor hali hazirda sicakken kapaniyormuş rüzgar akimini yukariya doğru vermek için

Yön vererek yapıyor bunu, doğru.. Sistemde yanlış birşey yok..Mondeo'da yıllardır var..Yani yanıltma gibi birşey yok..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ferhat aktif ızgara hız, motor ısısı ve çevre ısısı gibi parametreleri kullanan bir program ile kontrol ediliyor ve önceden belirlenmiş 14 farklı konumu kullanarak aerodinami ile motor soğutma arasındaki ideal çözümü üretiyor.

Yani rahat ol, bir de bunu kafaya takma, hele ki giderken ne durumda olduğunu merak dip araştırmaya kalkma...

Hocam teşekkürler işte aradiğim cevap.Neredeyse bakmayi deniycektim çalişiyormu diye :) (Şaka tabi o kadar da deli değilim) ferhat tezcan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.